M5 Highway

Valmistaja: Yunnan Dekang Biotechnology
Kotisivu: http://www.yndekang.com/
Hinta ostohetkellä: 9.10€ (20ml)
Ostopaikka: Kauppa on lopettanut. Katso vaihtoehtoiset ostopaikat sähkötupakka-kaupat sivulta.
Nikotiinipitoisuus: 24mg
PG / VG: PG
Pakkaus: Muovipullo tippakärjellä
Muita nimiä: 555, State Express

M5 Highway tai tunnetummalta nimeltään 555 on niitä makuja joita olen jo pidemmän aikaa halunnut kokeilla mutta ei vain ole tullut koskaan tilattua. Mausta en oikeastaan tiennyt etukäteen paljoa mutta olen huomannut että sitä on usein kehuttu eri keskusteluissa. Useat Dekangin e-nesteitä myyvät kaupat ovat muuten vaihtaneet kaikki mahdollisesti jotain tuotemerkkiä loukkaavat e-nestenimet. Tämä aiheuttaa vähän hämmennystä mutta ainakin vielä myös vanhat nimet ovat esillä uusien rinnalla.

Nesteen värissä ei ole mitään erikoista, väri on se perinteinen vaalean kellertävä ja pullosta lähtee voimakas tupakanlehden tuoksu. Höyryn maku on suklainen, todella vahva sikarimainen tupakanlehti. Seasta saattaa erottaa myös lievää mausteisuutta mutta kokonaisuudessaan tupakanlehden maku on selvästi pääosassa. Tehokkaammalla (imo) Joye510:llä maku on todella kuiva, DSE-901:llä höyry maistuu hieman makeammalta. Ulkomuistista voisin heittää että maku on jotakuinkin Winston ja Hilton e-nesteiden sekoitus. Minulla ei ole tällä hetkellä kumpaakaan jäljellä joten en sen tarkemmin voi maistella.

Kurkkutuntuma on keskitasoa 24mg e-nesteelle. Höyryntuotossakaan ei ole valittamista, keskitasoa sekin. Vahvasti tupakanlehdeltä maistuvaa e-nestettä etsivälle ehdottomasti kokeilemisen arvoinen, kevytsavukkeista elektroniseen siirtyneelle ei niinkään. Tuntuu että annan melkein kaikille tupakanmakuisille e-nesteille 8 pistettä mutta aika vaikea näitä on arvioida sen mukaan miten vastaa luvattua ja aika harvoin tulee vastaan sellainen maku jota oikeasti voisin sanoa huonoksi.

Arvosana: 8 / 10