Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 108

Aihe: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

  1. #41
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    346

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Kyllähä tää menee hifistelyks nii että itteeniki vituttaa..

    MUTTA

    Halvempaa ja terveellisempää tää on ku tupakinpoltto ja pikku nikkarointi o kivaa. Ei oo noita muita omia harrastuksia iha muille asti jaettavaks joten otan tän sellasena eikä kirpase yhtää nii paljon. Ja onha tää ny oikeesti harrastukses aika halpa laji :3

    ps. veronpalautukset

     
     
  2. #42

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Jos ei hifistelyksi sentään, niin harrastukseksi ainakin Kyllähän tähän rahaa on palanut ja mielellään sitä mukavasta harrastuksesta jotain jo maksaakin. Kohtuullisen hintainen harrastushan tämä on, varsinkin kun laskee mitä tupruttelusta säästyy.
    Tulipa sentään kolvi kaivettua esiin vuosien jälkeen ja jokainen paketti on kuin joulu pienenä poikana Tosin nyt on alkanut himottamaan nuo blingimmät vehkeet, mutta vielä ei ole luonto antanut periksi satojen eurojen laitteisiin.... Edessä se on vääjäämättä sekin, voi lompakko parkaa :'(

     
     
  3. #43
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    14

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Hifistelyä??
    Ajattelin itsekin siirtyä normitupakasta tuonne höyryttelyn puolelle, katotaan nyt miten lähtee käyntiin.
    Seuraavat toimenpiteet on suoritettu jo nyt.

    510-t aloituspakkaus tilaukseen (inhalaattori.fi) jouluaatonaattona 44e postikuluineensisältää 20ml nikotiinivapaata.
    Nikotiinilitkujakin piti saada ja noissa nettikaupoissa näytti olevan aika paljon tuota nnnjeijjoota, no ivapourissa oli joitain makuja, tilailin maistiaisiksi 50ml

    Noista atojen kestävyydestä kun te täällä aina varoittelette niin tilasin sitten healtcabinista muutamia ja tankkeja ja pari taskukoteloa ja tais olla jotain muutakin, sillä etanapostilla.

    No sitten aattelin että haalarintaskussa pölyisessä ja paskaisessa työympäristössä pitäis saada joku kotelo koneelle vähän nopeammin niin löysin sinunapteekista niitä kynäkoteloita, ja tietty toinen alotuspaketti kun oli tarjouksessa ja laskeskelin ettei noita vara-atoja ja akkuja kovin paljoa halvemmalla saa yksittäin tilatenkaan. sittenhän on 4 valmista pötköä vuorotteluun ja laturi sekä töihin että kotiin.

    eksyinpä sitten vielä ENjuicen sivuille ja sieltähän löytyi makua jos jonkinlaista, no 8 pikkupulloa tilaukseen.

    Eilen viimesten tilausten jälkeen laskeskelin että rahaa on mennyt jo 219e ja vielä ei ole postilootaan kolahtanut kuin tuo ivapourin 50ml nestettä (Englannista 2 arkipäivää, ei paha) jospa tänään tulis jo konekin ni pääsis maistelemaan.

    Joo, myönnetään. Ainakin itsestäni tuntuu siltä että homma läx lapasesta jo ennen ensimmäisiä höyryjä, toisaalta jos nuo jo saadut ja tilatut litkut (130ml) riittäisi kymmenenkin viikkoa niin kaikki kustannukset laitehankintoineen on positiivisen puolella jo silloin normiröökiin verrattuna. En ole mikään himosauhuttelija, noin 4 askia viikossa ja enimmäkseen duunissa mutta niin monta perjantai-iltapäivää on mennyt niin että aski loppuu sopivasti työpäivän kanssa samaan aikaan ja ajatus syttyy päässää että enää ei osteta lisää.

    Yhtä monta maanantaiaamua on koukattu bensiksen kautta töihin hakemaan se aski.

    Muutaman euron olisin varmaan säästänyt vähän paremmalla tilaustensuunnitelulla postikuluissa mutta katsotaan ne eurot vaikka oppirahoiksi.

     
     
  4. #44
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kristiinankaupunki
    Viestit
    428

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Halvempaa ja terveellisempää kuin tupakan poltto. Alkuinvestointi toki maksaa hiukan mutta ei oikeastaan enempää kuin 4 viikon aikana käytetty raha tupakkaan. Huom 4,20 aski x 28 = 117,6
    Samalla rahalla ostaa melkoisen aloituspaketin (laitteet ja litkut)


    laitteet: EGO+Boget

     
     
  5. #45
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    No vähän on päässyt lipeämään laite käsistä. Alkuun oli 510 startteri ja samana päivänä tuli myös ego akku ja laturi. Sitten eGo starttikitti ja lr atot. Siitä sitten e-pover, josta en erityisemmin pitänyt, mutta "tadaaa" Tänään tuli pitkään odotettu ProVari ja tankkikartot
    samalla n 250ml eri liemiä ja voi poijjaat, mitkä röyhyt tosta irtoaa Ei siitä moniakaan henkosia ainakaan 24mg nesteellä tupruttele. Pitänee tilata blandista, että kykenee nauttimaan kunnolla ???

     
     
  6. #46
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    36

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Hifistellähän voi, jos haluaa, vaan pakko ei ole. Hankin laitteet periaatteella ei halvinta, vaan helppoa ja toimivaa, olen tyytyväinen ja mietin asiaa uudestaan sitten kun nämä kuolevat. Rahaa on mennyt sen verran kuin alla näkyy, kaikkea on vähintään vuodeksi eteenpäin joten äkkiä laskettuna pääsen vuodessa voitolle vaikka kulutin tupakkaan vain vajaa 40.- kuussa.
    Ei edes ollut mitään aietta lopettaa analogista, kunhan halusin kokeilla uutta jännää vehjestä, mutta vehjes otti ja vieroitti tupangista silti
    Höyrykulut 237,80


     
     
  7. #47
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Jämsänkoski
    Viestit
    541

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    minulla tuo hifistely-harrastus oli yksi aika suuri tekijä höyryttelyn aloittamiseen.
    kallein yksittäinen laite on lavatube ja tulee luultavasti olemaankin koska kaupallisia modeja tuskin tulen enää hommaamaan.
    rahaa on mennyt tähän mennessä (vajaa 3 kuukautta) joku epämääräinen nelinumeroinen summa. olen siis katsonut jo paremmaksi etten pidä lukua siitä paljonko maksaa koska lopputuloksesta ei saa kuin pahan mielen.
    nesteitä on reilusti, kartoja/atoja vähemmän näistä lempparina bogen kartot resistanssista riippumatta.
    vielä on tietysti monenlaista kartoa näkemättä ja kokematta.
    jatkuvasti on joku tilaus vetämässä tai niitä on jatkuvasti useita vetämässä, tällä hetkellä suurin osa tilauksista on sekalaista osaa diy modeihin joiden rakentaminen on jo jonkun tason intohimo. yövuorot töissä sujuu mukavasti miettiessä että miten joku yksityiskohta modista olisi paras toteuttaa.
    joku jo täällä totesikin että addiktion määrä on vakio. ellen keskittäisi ajatuksiani jonkum modin miettimiseen niin se sama aika kuluisi jonkun muun rakennelman miettimiseen ja tuskin sekään olisi sitten yhtään sen hyödyllidempi tai taloudellisesti kannattavampi rakennelma. eli siis minulle ainakin höyryttely on todellakin harrastus muiden joukossa ja siihen kuluu rahaa sen minkä kuluu.

     
     
  8. #48
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kristiinankaupunki
    Viestit
    428

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Nyt kyllä näyttää siltä että höyryttely laajenee tulevaisuudessa harrastukseksi. Joten menot kasvavat, tosin ei haittaa kyllä pätkääkään. Enemmänkin oon iloinen höyryttelyn löytämisestä


    laitteet: EGO+Boget

     
     
  9. #49
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    124

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Joo kyllä tää hifistelyks menee. Joka viikko tulee postista jotain uutta kivaa mut onpahan päästy tupakasta eroon. En tosin uskalla ees laskee paljon on rahaa menny mut kai se tästä tasottuu kun on tarvittavat varaosat yms. varastossa ja rahaa menee vaan nesteisiin.

     
     
  10. #50
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kristiinankaupunki
    Viestit
    428

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Olen samaa mieltä siinä suhteessa että kai se hamstraus jossain vaiheessa riittää. Mutta nyt ei haittaa koska löytyy vielä paljon testailtavaa


    laitteet: EGO+Boget

     
     
  11. #51

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Ihan tupakoinnin korvike tämä on, enkä edes osaa mieltää harrastukseksi. Säädettävät voltit eivät juurikaan kiinnosta, vaan huomattavasti tärkeämmältä tuntuu se, että nää vehkeet ei näytä ihan helvetin epäilyttäviltä avaruuskikottimilta, ja että rahaa säästyy röökaamiseen verrattuna. Molemmat kohdat ovat nyt reilun puolentoista kuukauden ajan toteuneet oikein mainiosti kahdella 901-akulla ja tankkikokeilun jälkeen cartoilla.

    Ei hifistelyssä ikinä mitään vikaa ole, eikä mua millään tavalla häiritse jos heput ottavat asiasta itselleen harrastuksen, mutta ei niin ole missään nimessä pakko käydä. Kyllä tämä hoituu näillä vaatimattomillakin laitteilla, mikäli ei tosiaan halua metsästää sitä Graalin höyrypilveä vaan tyytyy pysymään eroon röökaamisesta

     
     
  12. #52
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    42

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    kyllä itellä ainakin viellä on hifistely pysynyt aisoissa, tosin faktaa on se,että höyryttelystä tulee paljon mielekkäämpää ja maukkaampaa, kun vähän hifistelee Ja itse ainakin olen huomannut, että paljon saan hifistellä, että sama raha menee "sähkökemmiin" kuin normaali syöpäkääryleeseen
    Sähkötupakin nimi on virheellinen, olisiko parempi nimi elektronihöyrykki

     
     
  13. #53
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tapaninvainio
    Viestit
    227

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Minä en ikinä ajatellut siten, että olisin tupakointia lopettamassa, kun hommasin ekat höyryttelyvehkeet. Tupakointi vaan salakähmäsesti loppu sitte, ku höyry maistu paljon paremmalle ja höyryttelyvehkeet hommasin kun laskin, että röökeihin menee toistasataa euroa kuussa ja nesteet on paljon halvempia. =)

    Kaikki härpäkkeet on taasen siunaantuneet mulle sentakia, kun etsin sitä täydellistä ja kompaktia höyryä, niin duuniin kuin arkeen. Ei oo löytyny vielä, joten ostettavaa ja testattavaa piisaa vielä.
    Pimppitieteiden maisteri, tissianalyytikko ja perselogian professori

     
     
  14. #54
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    467

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Sen ainakin olen huomannut, että tätä foorumia lueskelemalla touhu alkaa menee porukalla hifistelyksi :P Itsekkin aloitin pari viikkoo sitten höyryttelyn ja nyt jo tekee mieli tilata kaikenlaista hifistelyä kun oon foorumia selaillu :P

     
     
  15. #55

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Laitetaan nyt sitten yksi toisenlainenkin esimerkki. Rahaa omiin vehkeisiin+nesteisiin kului alle sata euroa. Kolme kuukautta meni niillä ja nyt olen ollut vuoden alusta höyryttelemättäkin.

    Mutta rahaa on kyllä kulunut oikeasti enemmän, kun olen ostellut ja sitten lahjoitellut erinäisiä settejä, osia ja makuja tutuille. Muille tilatuista laitteistakin taisin aina jäädä vähän tappiolle.

    Että ei musta bisnes-ihmistä kyllä saa, mutta kun innostuin asiasta, niin jotenkin halusi madaltaa muidenkin kynnystä kokeilla hommaa.

     
     
  16. #56

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Moro, mulla mennyt laitteisiin ja litkuihin satoja euroja(suurinosa tulossa ), koska tämä höyryttely on lyönyt monesti vastoin kasvoja, eli toisinaan tuo paska maistuuu käryltä ja yskittää vallan pirusti, mutta parhaimmillaan taivaallisen ihmeellinen kokemus .
    Etsin kyllä laitteet ja höyryt, jotta voin jättää lopullisesti nuo 40-50 Norttia taakse.... Nyt menee vielä 5 aamuisin ja pari illalla . E-tupakki kokeilua takana reilu kaksiviikkoa.....

     
     
  17. #57
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    265

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja roskakuski Näytä viesti
    Moro, mulla mennyt laitteisiin ja litkuihin satoja euroja(suurinosa tulossa ), koska tämä höyryttely on lyönyt monesti vastoin kasvoja, eli toisinaan tuo paska maistuuu käryltä ja yskittää vallan pirusti, mutta parhaimmillaan taivaallisen ihmeellinen kokemus .
    Etsin kyllä laitteet ja höyryt, jotta voin jättää lopullisesti nuo 40-50 Norttia taakse.... Nyt menee vielä 5 aamuisin ja pari illalla . E-tupakki kokeilua takana reilu kaksiviikkoa.....
    Ei pitäisi maistua kärylle tai yskittää... taidat päästää liian kuivaksi. Lisää nestettä heti, kun alkaa edes palaneen maku tuntua. Mikä laite käytössä?

     
     
  18. #58
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    211

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Minulla tämä "harrastus" muuttui kalliimmaksi joka tapauksessa. Tuolta itärajan takaa on tupakit hommattu ja nyt täytyy alkaa katselemaan nesteitä ja laitteistoa sieltä suunnalta, kartoitus menossa mitä vehkeitä ne siellä kauppaa

    Nesteissähän ei saa olla nikotiinia kun Venäjältä tuo Tällä hetkellä rahaa mennyt 350€ tähän harrastukseen ja analoogisia oisin saanut tuolla rahalla jo moneksi kuukaudeksi Mutta ei haittaa kun tää sähkötupakointi on paljon kivempaa, ja paljon uutta härpäkettä mitä näpelöidä.

    Pitäähän ihmisellä harrastuksia olla.

     
     
  19. #59

    Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Kyllä sieltä Venäjältä voi tuoda 3kk käyttöön nikotiini nesteet! Niinkuin kaikista ETA-alueen ulkopuolisista maista! Ja ETA-alueen sisältä 1vuoden käyttöön! Siis pitää tuoda itse! Ei tilata

     
     
  20. #60

    Vs: Tupakoinnin lopettamis ajatuksesta, kalliiksi hifistely harrastukseksi?

    Itselle mennyt selvästi harrastuksen puolelle jo höyryttely. Ainakin mitä aloin budjettia katsomaan, niin olis noille rahoille ollut varmasti parempaa käyttöäkin - No parempi höyrynä ilmaan kuin muijan käyttöön (ei lue tätä foorumia). Eli seuraavan verran mennyt nyt syyskuusta 2010.

    Laitteisiin mennyt seuraavan verran - tosin saanut kavereille myytyä jonkin verran:
    Startteri eGo-T 45,50e
    Akut 2x16e + 23e +6e + 28e
    Atomisaattorit eGo 2x12e + 21e
    Atomisaattorit eGo (LR) 2x6e
    Dual-coilit 21,55e + 16e
    muut 9,20e + 9,60e + 2e
    Tankit 9,60e + 15e
    Varakartot 10,50e + 12e
    Lavatube-paketti 56,60e
    muut modit 37e + 38,40e
    = 406,45e (ei sis. posteja)

    Ja nesteisiin mennyt noin 329e (ilman posteja ja postien kanssa)

    Nesteissä siirtynyt nyt itsetehtyihin kustannusten vähentämiseksi. Ja kun joku kumminkin kysyy, niin olen uusi tällä foorumilla, mutta taustalla ollut pidempään.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •