Näytä äänestyksen tulokset: Oletko saanut lopetettua tupakanpolton sähkötupakan avulla

Äänestäneet
412. Sinä et voi antaa ääntä tässä äänestyksessä
  • Olen: Tupakoimatta jo 1-4 viikkoa

    85 20.63%
  • Olen: Tupakoimatta jo 1-2 kuukautta

    102 24.76%
  • Olen: Tupakoimatta jo 2-4 kuukautta

    90 21.84%
  • Olen: Tupakoimatta jo enemmän kuin 4 kuukautta

    64 15.53%
  • En: Käytän sähkötupakkaa, sekä: Tupakoin enemmän kuin ennen

    1 0.24%
  • En: Käytän sähkötupakkaa, sekä: Tupakoin saman verran kuin ennen

    0 0%
  • En: Käytän sähkötupakkaa, mutta: Tupakoin hieman vähemmän kuin ennen

    2 0.49%
  • En: Käytän sähkötupakkaa, mutta: Tupakoin huomattavasti vähemmän kuin ennen

    21 5.10%
  • OLEN LOPETTANUT TUPAKAN (ALLE 2KK SITTEN), SEKÄ SÄHKÖTUPAKAN KÄYTÖN.

    1 0.24%
  • OLEN LOPETTANUT TUPAKAN (YLI 2KK SITTEN), SEKÄ SÄHKÖTUPAKAN KÄYTÖN.

    4 0.97%
  • En ole käyttänyt sähkötupakkaa

    3 0.73%
  • OLEN: TUPAKOMATTA JO YLI VUODEN

    39 9.47%
Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 48

Aihe: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

  1. #1

    Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Vaihtoehtoja on runsaasti, mutta toivottavasti sieltä myös oma vastaus löytyy.
    Jos joku vastaus tarvitaan vielä tuonne väliin, niin saa mainita.

    Eihän *tämääkään* ole virallinen tutkimustulos siitä, että onko sähkötupakalla mahdollista lopettaa tupakointi, mutta varmaan saadaan tästä aikaan hyvä tulos käyttäjäkokemusten pohjalta

    Itselle on tullut ilman tupakkaa nyt reilu 3kk, sähkötupakkaa vielä kuluu, mutta nikotiinimäärä vähentynyt jo lähes puoleen aloituspitoisuudesta


     
     
  2. #2

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    3kk and counting 8) Ei virallinen tulos mutta tuloksiahan ne nämäkin ovat.
    Bombshell on parhautta!

     
     
  3. #3

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Kokonaan ilman röökiä helmikuusta asti. Kun paketin sain postista, ostin kotimatkalla askin röökiä ärrältä. Sama aski on edelleen avaamattomana tuossa pöydällä.

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    183

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Vastasin: Olen: Tupakoimatta jo 1-2 kuukautta, vaikka olen kyllä lopettanut myös e-savukkeen käytön n.kuukausi sitten.

     
     
  5. #5
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Kesästä lähtien höyrytellyt, jokunen analoginen palanut matkalla, lähinnä akkujen hyytyessä.
    Kuten olen joskus tainnut mainita en yritäkään päästä nikotiinista eroon, kunhan harrastan terveemmin. Pitoisuudet jonkin verran pudonneet, mutta yritän vältellä pitoisuuksien liiallista laskua, että kurkku toimisi luonnollisena säätelijänä höyryttelyn suhteen.
    KGO & Twist

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    177

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja E-Juha Näytä viesti
    Vastasin: Olen: Tupakoimatta jo 1-2 kuukautta, vaikka olen kyllä lopettanut myös e-savukkeen käytön n.kuukausi sitten.
    Oho Hatun oston paikka Tuohan kummasti selittääkin sen yhen viestin..... no, plaitoin kyl heti hyvää mieltä takas Kerrohan joskus jonnekin, että miten se ilman sujuu tai jotain......

    Äänestin heti, enkä jaksanut odottaa muutamaa päivää "kaunistellaakseni tilastoja". Siis nyt vain eka sarake. Kiva kalluppi muuten. Tämmösiin on aina joskus kiva äänestellä

     
     
  7. #7

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mi_Kaheli Näytä viesti
    Vaihtoehtoja on runsaasti, mutta toivottavasti sieltä myös oma vastaus löytyy.
    Jos joku vastaus tarvitaan vielä tuonne väliin, niin saa mainita.

    Eihän *tämääkään* ole virallinen tutkimustulos siitä, että onko sähkötupakalla mahdollista lopettaa tupakointi, mutta varmaan saadaan tästä aikaan hyvä tulos käyttäjäkokemusten pohjalta

    Itselle on tullut ilman tupakkaa nyt reilu 3kk, sähkötupakkaa vielä kuluu, mutta nikotiinimäärä vähentynyt jo lähes puoleen aloituspitoisuudesta
    laita ny vaihtoehto yli vuosi tupakoimatta
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  8. #8

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja E-Juha Näytä viesti
    Vastasin: Olen: Tupakoimatta jo 1-2 kuukautta, vaikka olen kyllä lopettanut myös e-savukkeen käytön n.kuukausi sitten.
    En kyennyt edes arvaamaan että tälläinenkin tarvittaisiin


    Lainaus Alkuperäinen postaaja Darwin 1 Näytä viesti
    laita ny vaihtoehto yli vuosi tupakoimatta
    Ajattelin, että yli 4kk olisi riittävä jo vieroittumiseen tupakasta, tosin, jos halutaan tieteellinen tulos tupakoinnin lopettaneista niin pitäisi varmaan laskea vain ne, jotka kykenivät olemaan tupakoimatta arkkuun saakka.

    Voisin toki lisätä tuon vaihtoehdon, sekä sitten ottaa tuosta lopetin tupakan ja sähkösavukkeen -kohdasta kuukausimäärän pois.
    Tosin, pitää varmaan avata tuo äänestyksen muutos sitten.

    Edit:
    Sitä äänestystuloksen muuttamista ei saanutkaan jälkikäteen muutettua, mutta antakaa vain palautetta, niin saa paremmat ja kerralla oikeat vaihtoehdot sitten seuraavaa äänestystä varten.


     
     
  9. #9
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Näemmä yleisimpään joukkoon kuulun.

    Tupakka jäi pois n. viikkoa vajaa 2 kk sitten, joskin hyvin satunnaisesti (melkein aina humalassa) on sorruttu. Syynä ihan alkuun tupakanhimo, mutta sen jälkeen lähinnä akun tyhjeneminen väärään aikaan.

    Höyryä ei pääkoppa osaa samaan tapaan himoita kuin tupakkaa aikaisemmin, mutta kyllä sitä välillä huomaa olevansa kärttyinen ja räjähdysaltis kun unohtamista on tapahtunut.

    Vakaasti uskon pääseväni tulevaisuudessa osaksi tilastoa, joka osoittaa sähkötupakan auttavan nikotiiniriippuvuuden hallintaa.

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Sipoo
    Viestit
    137

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Olisiko myös pitänyt olla vaihtoehto siitä, että on lopettanut sähkösavukkeen käytön ja jatkanut tupakointia normaalisti? Eli Esavukkeesta ei olisi ollut mitään hyötyä... Tosin miten paljon sitten sellaiset henkilöt foorumilla hengailee on toinen juttu.

     
     
  11. #11
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    43

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Hieno äänestys. Itse kuulun enemmistöön.


    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tappo Näytä viesti
    Olisiko myös pitänyt olla vaihtoehto siitä, että on lopettanut sähkösavukkeen käytön ja jatkanut tupakointia normaalisti? Eli Esavukkeesta ei olisi ollut mitään hyötyä... Tosin miten paljon sitten sellaiset henkilöt foorumilla hengailee on toinen juttu.
    Joo toi on hyvä lisätä tulevaisuudessa, ihan jo tasapuolisuudenkin nimissäkin.

    Sen lisäksi vaihtaisin tuon ensimmäisen muotoon "olen: tupakoimatta alle kuukauden". Syy tähän on, että muissakin kohdissa puhutaan kuukausista. Toinen syy, jota joku voi pitää saivarteluna, mutta sanon silti. Ensimmäinen kohta ei pidä sisällään niitä, jotka ovat olleet polttamatta 1-6 päivää,eikä niitä jotka polttamatta 29-30 päivää, mutta ei vielä täyttä kuukautta.


     
     
  12. #12

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa Wu Näytä viesti
    Hieno äänestys. Itse kuulun enemmistöön.


    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tappo Näytä viesti
    Olisiko myös pitänyt olla vaihtoehto siitä, että on lopettanut sähkösavukkeen käytön ja jatkanut tupakointia normaalisti? Eli Esavukkeesta ei olisi ollut mitään hyötyä... Tosin miten paljon sitten sellaiset henkilöt foorumilla hengailee on toinen juttu.
    Joo toi on hyvä lisätä tulevaisuudessa, ihan jo tasapuolisuudenkin nimissäkin.

    Sen lisäksi vaihtaisin tuon ensimmäisen muotoon "olen: tupakoimatta alle kuukauden". Syy tähän on, että muissakin kohdissa puhutaan kuukausista. Toinen syy, jota joku voi pitää saivarteluna, mutta sanon silti. Ensimmäinen kohta ei pidä sisällään niitä, jotka ovat olleet polttamatta 1-6 päivää,eikä niitä jotka polttamatta 29-30 päivää, mutta ei vielä täyttä kuukautta.

    Hyviä huomioita, näitä vain lisää, niin saa seuraavan äänestyksen paremmaksi
    Itsekkin jälkikäteen kiinnitin huomion tuohon, että eka vaihtoehto oli viikkoja.. siinä voi vähän mennä myös lukihäiriön vuoksi sekaisin vastauksessa..

     
     
  13. #13

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Onnistuuko tällä alustalla täpän vaihtomahdollisuus, niin että tästä saisi kestoaiheen? Meinaan vaan, että vastauksen lukittuminen maailman tappiin, vaatisi uuden äänestyksen säännöllisin väliajoin.

    Muutenhan tuo tilasto ei kerro kenellekään mitään enää kuukauden päästä.

     
     
  14. #14

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Josip Zugasvili Näytä viesti
    Onnistuuko tällä alustalla täpän vaihtomahdollisuus, niin että tästä saisi kestoaiheen? Meinaan vaan, että vastauksen lukittuminen maailman tappiin, vaatisi uuden äänestyksen säännöllisin väliajoin.

    Muutenhan tuo tilasto ei kerro kenellekään mitään enää kuukauden päästä.
    Antamaansa ääntä pystyy vaihtamaan (KUNHAN VAIN LÖYHÄPÄÄ ÄÄNESTYKSEN PERUSTAJA EI OLISI SITÄ ESTÄNYT ÄÄNESTYSTÄ TEHDESSÄÄN )

    Peruskäyttäjän oikeuksin en pysty tuota jälkikäteen muuttamaan, mutta ylläpito ja ehkä valvoja (riippuu oikeuksista) voi sen tehdä, mutta joo..
    Jos keräisi äänestykseen kaikki tarvittavat vaihtoehdot, sekä miettisi sen äänestyksen vastaukset hyvin etukäteen, voisi äänestyksestä tehdä ylös kiinnitetyn aiheen ihan hyvinkin.

     
     
  15. #15
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2009
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    98

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Olen nyt tällä haavaa ollut reilun 2kk höyryttelijänä ja viime viikkoina on tuntunut, että tämäkin on alkanut vähentyä. En ole polttanut tupakkaa tänä aikana, kuin yhdet savut maistoin kaverilta humalassa ja tuumasin, ettei paluuta ole. En pidä ainakaan kiirettä höyryttelystä luopumisessa, mielestäni "tupakointi" ei sinällään ole huono tapana, vaan enemmänkin sen vaikutukset terveyteen ja lompakkoon.

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari Nyx's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    306

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Reilu 3 viikkoa nyt takana edellisestä ja viimesestä tupakasta minkä vedin, tuotaki myrkkyä tuli poltettua n. 4 vuotta, enkä kyllä oo vaihtamassa takasi. Näin omalla kohdalla kun mietin asiaa niin ensimmäiset 3-4 päivää oli ehkä hermoja raastavimmat kun höyryttelyn alotti, mutta nyt ei oikeestaa mitää ongelmia.

     
     
  17. #17
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    43

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Mun mielestä siinä ei ole mitään vikaa, että täppää ei voi siirtää. Itseasiassa näen niin, että tuollaisella äänestyksellä on jotain virkaa vain silloin, kun se kuvaa tiettyä populaatiota tiettynä aikana. Jos tilanne olisi se, että tuollainen äänestys olisi jatkuvasti muutettavissa, niin lopputulos olisi seuraava: Osa höyryttelijöistä siirtäisi täppäänsä aina kun "tilanne" muuttuu, osa silloin kun sattuu muistamaan ja osa ei koskaan. Lopputulos olisi äänestystulos mikä ei kertoisi yhtään mistään mitään.

    Ehdotan itse, että tällainen äänestys tehtäisiin esimerkiksi 2-3kk välein, siis 4 tai 6 kertaa vuodessa. Tällöin tilastojen vertailu olisi mielekästä ja saisimme suuntaa-antavaa tilastollista tietoa asiasta, jota äänestyskysymys koskee. Tämäkään ei tosin olisi sitä tieteellistä tietoa, mutta sitä me ei tulla omin apuinemme saamaan muutenkaan.

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    218

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    1kk ja 19pvää polttamatta! Sain höyryttelyvehkeet klo 1500 ja heitin Smarttipussin ja Filttetrit keittiönkaappiin samantien.
    Olutta olen ottanut ja kapakassakin käynyt. EI ole tehnyt mieli analogisia. Ei ole tullut perinteistä krapulaa joka tuli aina liikaa röökiä vedellessä.
    Äsken, noin 5min. sitten loppui akku Tornadosta ja hetikohta toisestakin. :P. Vaimo paineli pihalle röökille ja tuli mieli mennä mukaan, mutta ajatelin odotella
    puolisentuntia ja ottaa akku vajaana laturista. Höyrytellä vajaalla akulla. Sit toinen akku laturiin ja odotella toisen latautumista.
    Ei voi kun kiitellä tätä sivustoa ihmisten auttamisesta TUPAKANPOLTON (sorry äänen korottamisesta) lopettamisesta.
    E-Höyryttimestä ON todellakin apua!

     
     
  19. #19

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Laitoin nyt 1-2 kuukautta, vaikka totuuden nimissä olen sitä kahtena juhlailtana koittanut savukkeen verran. Mutta mitään himoa tupakointiin ei ole ja kokeilu vaan vahvisti vastenmielisiä fiiliksiä makua kohtaan.

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    116

    Vs: ÄÄNESTYS: Sähkötupakasta apu tupakoinnin lopettamiseen?

    Luvut löytyy alta mutta tupakointia en ole lopettanut, tupakan polton kyllä olen jättänyt pois.
    Yhtälaillaan olen tapa/nikotiini koukussa tälläkin versiolla.

    "E-cigs are not "quit smoking" devices - they are an alternative way to smoke, but with a much reduced risk profile. Believe this - it's true. E-cig users are NOT quitters."

     
     
Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Gallupit/äänestykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •