Tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Foggatti by Foggy - keskustelua

  1. #1
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Foggatti by Foggy - keskustelua

    Näitä on nyt rantautunut Suomeenkin useampi kappale ja lisää tulossa uusimmasta erästä (joka tänään oli myynnissä), ja allekirjoittanut nappasi itselleen toisen Foggattin, mini-setillä tosin.





    Vapist Vapourizer on EU-myyjä näille, ja sekä hybridejä että hybrid-putkia ja pohjia tulossa "lähiaikoina". Pohjaosan saa vaihdettua siis PAPS, Cara ja Swan (ainakin) -yhteensopivaksi, tietenkin sen lisäksi että itse hybridiputket ovat omansa. Hinnoittelusta ei tietoa vielä, mutta lie joutuu kohtalaisen paljon niistä köyhtymään.

    -

    Foggattin speksejä:

    304L Brushed Stainless Steel.
    Width: 22mm
    Height: 50mm
    Capacity: Standard 4ml or Mini 2.5ml approx
    Weight: 68g
    Pyrex Glass Tank
    Dual coil ready
    U-wick Ready
    Adjustable Draw
    Adjustable centre pin and post






    Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Foggatti on tällä hetkellä omaan makuuni SE paras atomisaattori markkinoilla. Säädettävä imuvastus, kuristettu kammio, tyylikäs ulkonäkö. Huonoina puolina tässä on setupoinnin vaikeus (helposti vaikein ato mitä olen setupoinut) sekä muutama typerä suunnitteluvirhe. Foggy on suunniteltu käytettäväksi u-wickillä ja jostain kumman syystä kummassakin mesh-reiässä on kierteet, jotka entisestään pienentävät pieniä mesh-reikiä. Omastani porasin välittömästi kierteet pois 2.5mm poranterällä, ja käytänkin nyt singlewickinä tätä. Hankaluutta setupointiin tuo upotettu atomisaattoripesä, ja joskus kanthalin mallaaminen miinusruuvien alle on aikamoista "kieli keskellä suuta" työskentelyä. Toinen ongelmallinen asia on ilmareiän säätö, joka sinällänsä toimii erinomaisesti, mutta joskus kondensio aiheuttaa nestehelmen eritoten pienelle säädetyn ilmareiän kohdalle, ja tekee imusta tukkoisen ja vinkuvan. Itse käytän noin 1.3mm ilmareikää tässä, ja kondesio-ongelma on lähes olematon, vaikkakin joskus kammioon tulviessa nestettä sitäkin sattuu.

    Hyvät puolet taas atossa ovat ne jotka tekevät tästä sen ykkös-aton omaan makuuni; kova kurkkutuntuma, pehmeän maukas, kostea höyry sekä imuvastuksen säädön takia itselle optimi imuvastus ja sitä kautta hyvä höyryntuotto. Setupoiminen oli alkuun hieman haasteellista kun joutui normaalista tyylistä hitusen poikkeamaan, mutta kun setti oli kohdillaan niin höyry oli yksinkertaisesti tajunnanräjäyttävää. Suosin melkein pelkästään tupakkamakuja, ja tämä ato antaa niille kyllä todella täydellisen twistin!

    Tämä oli vielä tovi sitten erittäin vaikeasti hankittava ato, mutta nyt kun on jo useampi satsi tullut lisää ja aton setupoinnin hankaluus karkoittaa sakkia, tätä saa jopa "kohtalaisen" helposti ainakin vaihtokaupoilla. Hintaa (RRP) tälle tuli 146€ posteineen, johon kuului varatilpehööriä sekä avainta, ja toimitettiin hienossa tuubissa.

    Voin suositella tätä lähes varauksetta kaikille jotka tykkäävät intensiivisestä höyrystä, 1.2-1.5mm imuvastuksesta sekä medium/hard kurkkutuntumasta. Tämä on omakohtaisesti ensimmäinen ato jossa en edes hetkeäkään miettinyt ostanko toisen, kun satuin näkemään saldoilla Vapistilla, vaan kädet täristen hankin standard-koon kaveriksi minin.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  2. #2
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Tämä on omakohtaisesti ensimmäinen ato jossa en edes hetkeäkään miettinyt ostanko toisen, kun satuin näkemään saldoilla Vapistilla, vaan kädet täristen hankin standard-koon kaveriksi minin.
    Toivottavasti ne ei lue näitä Fimealla. On tää aika harrastus.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  3. #3
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Mulla on ollut ongelmana liiallinen kurkkutuntuma, kun olen nyt oppinut tekemään somppuuni setupit niin että kestää ja antaa tehoja. Niinpä olenkin nyt 6mg nesteellä liikenteessä, kun vielä muutama kuukausi sitten vetelin täysillä 24mg nestettä. Se vain ei maistunut yhtäkkiä hyvälle enää...

    Somppu hybridi pienentää vähän tota imuaukkoa, ja muu onkin kohdallaan, joten jatkan tyytyväisenä kotimaisen käyttöä.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari gorchalas's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Pitäisi varmaan toi opinnäytetyö saada tehtyä, että saisi tradenomin paperit ja sitä kautta duunin ja sit ois varaa hommata tämmönen. Prkl sentään, pitää varmaan deaktivoida paypalin tili. Kiinakopiota odotellessa...
    Tupakka > nuuska > nikotiinipurkka > höyryttely


     
     
  5. #5
    Laitetaampas hieman kuvasarjaa tännekkin ekasta u-wickistä jonka tähän tein. Mukana tullutta 400 meshiä sekä omasta lootasta 0.25 kanthalia.











    Aiempia gennyjä minulla on ollut did, somnium ja diablo dvg. U-wickiä olin aiemmin vaan näpertänyt kiireessä misteriin josta ei tullut yhtään mitään, joten aikaa meni kyllä runsaasti. Nyt koko viikonlopun toimi setuppi hienosti, kunnes äskettäin tuli jostain hotspot ja lanka katki.. Onhan tämä melko kettumainen setupoitava vielä kun ei itsellänikään niin älyttömästi ole kaikista gennyistä kokemusta, mutta toisaalta ainoa ato jossa en ole saanut ainuttakaan lankaa poikki setupointivaiheessa? U-wick ei kuitenkaan ole mikään ylitsepääsemätön este kokemattomillekkaan, kunhan jaksaa rullailla ajan kanssa meshin, hapetella vähän toholla ja tehdä rauhassa eikä menetä hermojaan.

    Makuhan tässä on ihan helkutan hyvä, oikeen yllätyin. Noilla edellisillä atoillakin se oli toki ollut hyvä, mutta tässä kyllä mentiin uudelle levelille. Suosittelen koittamaan jos kätösiin jostain yhden saa.

     
     
  6. #6
    Nyt ehtinyt vähän enemmän hypistelemään vielä laitosta ja on kyllä niin viha-rakkaussuhde kun voi vaan olla Välillä tuntuu ettei onnistu mitenkään vaikka tekisi kaiken oikein ja kun seuraavana päivänä tekee uudestaan niin vaipuu eufooriaan miten hyvät höyryt voikaan saada ja katuu että tuli mietittyä myyntiin laittamista. Helposti parhaat usvat mitä nyt vajaan 9kk aikana kerennyt saamaan, vaatii vaan hieman rutiinia setupintekoon.

    Parhaaksi tavaksi olen kokenut nyt tehdä ensin U-wicki 3-4cm leveästä ja sopivan mittaisesta 200 meshistä, rullailee sen pötköksi, pistää wickreikiin jalat ja lyhentelee jos tarvista, näyttää tohoa sen verran mesh paikoillaan että se asettuu muotoonsa, ottaa wickin pois ja tohottaa kauttaaltaan, leikkaa jalkojen päät 45 asteen kulmaan, kieputtaa kanthalin valmiiksi wickiin ja koko valmis paketti paikoilleen niin että miinuspään lanka menee ruuvin vasemmalta puolen ja kiristyy samalla kun ruuvin kiristää paikoilleen. Pitää toki vahtia ettei mistään ole lanka liian tiukalla tai irti meshistä. Tuosta tohottelustahan nyt on monta mielipidettä mutta se on vähän pakollinen operaatio tässä u-wickissä ja maku on niin priimaa kun vain voi kuvitella.

    TLDR: Mahtava laite ja varmaan parempaa ei ihan heti tule markkinoilla vastaan itselle, vaikka setupointi tuo omat haasteensa

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    242
    Vieläkö tämä ato on kokeilemisen arvoinen? Vai kannattaako siirtää katseet muualle?
    Paljonko tällä on korkeutta mini tankilla?
    eka veto maaliin niin ei oo nollista paineita

     
     
  8. #8
    onkos näitä vielä jollain vai onko kokonaan hautautunut kiven alle koko fogatti ?

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •