Sivu 20 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 101617181920
Tulokset 381 - 396 / 396

Aihe: Moniko on päässyt analogisesta tupakasta ?

  1. #381
    Lainaus Alkuperäinen postaaja fred Näytä viesti
    Outoa, että viime aikoina on röökinpoltto tullu uniin monta kertaa, eli kai se riippuvuus vielä jossain alitajunnassa kytee
    Mullakin esiintyi unissa vielä ainakin vähän aikaa sitten juurikin sellaista ahdistavaa tilannetta, että oli rööki edessä/kädessä ja kuumotti tuleeko se poltettua vai ei. Toisaalta tuossa saattaa alitajunta viestittää jostain ihan muustakin, kuten vaikka siitä että pitäisi hankkia lemmikki tai että elämä meni keturalleen.

    Kerta en tänne vielä olekaan kirjoittanut, pääsin eroon analogisesta kerta heitolla noin 28 kuukautta sitten.

     
     
  2. #382
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Uurainen
    Viestit
    71
    Laskurissa näkyy päivät ilman röökiä. Teini iästä lähtien tuli tupruteltua ja maksi aski ei tahtonu riittää. Parhaillaan 3päivää on lakko kestäny ja kaikki konstit tuli kokeiltua.
    Muori oli 20 vuotta poltamatta ja se sano, että 3 päivä, 3 viikko, 3 kuukausi ja kolmas vuosi on hankalimmat ja täytyy kyllä ihmetellä, että juuri noin on itellä menny. Muistan ihmetelleeni, että mikä *ittu tässä nyt mättää kun sit tajusin kolmannen röökittömän kuukauden olevan menossa. Nyt kolmas vuos menossa...no ei tässä nyt mitään kummempia vaikeuksia ole ollu, mutta välillä jostain syystä tekee mieli oikeeta röökiä jos joku lähellä polttaa, mut himot ei onneks oo kovin kovia ja unohtuu nopeasti.

     
     
  3. #383
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    En tänne tainnut nimeäni vielä lisätä mutta minäkin siis olen lopettanut.

    Teinistä asti ja kolmisentoista vuotta tuli tupruteltua. Hankin ensimmäiseksi laitteeksi evodin jolla kokeilin konseptin toimivuutta. Askin taisin polttaa loppuun tuon evodin kanssa eläessäni, lähinnä akun tai nesteen loppumisen takia. Parissa viikossa sainkin paremmat laitteet eikä enää missään vaiheessa tullut pieneen mieleenkään polttaa tupakkaa.

    Sain siis lopetettua tupakoinnin ilman että olisin kieltänyt itseltäni mitään tai että olisin väkisin joutunut jostain pidättäytymään. Jotain vierotusoireita toki tuli mutta kyllä ihan tavallinen flunssa tekee olosta reilusti kurjemman.

    Evod ajasta on niksatkin tiputettu 18mg>5mg. Seuraaviin pulloihin taas hieman vähemmän

     
     
  4. #384
    Juhannuksen tienoilla röökin lopetus sähkötupakkaan siirtyessä. Välillä tehnyt tupakkaa mieli, mutta en ole koskenut siihen enää. Sikarin sytytin kun piti vähän juhlia, mutta hyi vittu, jäi polttamatta.

     
     
  5. #385
    Höyrypää Sexplosion's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    RantaBoulevard
    Viestit
    584
    340 päivää ilman röögiä, en oo viel varma toimiiko tää homma.
    Vuosia sitten olin kuitenkin purkan voimalla 2 viikkoa.

    Asiantuntija (kaikki alat)

     
     
  6. #386
    Jouduin lopettamaan vapottelunkin. Edellisestä röökistä 10kk, koen päässeeni tupakasta täydellisesti eroon eikä paluuta siihen ole. Tämä on e-savujen ansiota. Purkka petti aina lopulta. Nyt kuitenkin on tullut selväksi, että nenänielun krooninen tulehdustila ei koskaan parane e-savuilla. Tilanne parani aluksi, kun lopetin röökaamisen. Nyt olen pitänyt kuukausien niksapurkkataukoja vapittelusta kahdesti ja tulehdustila aina poistuu silloin, mutta palaa välittömästi takaisin päivänkin vapottelun jälkeen. Sitten sen parantuminen päivän vapottelusta vie 1-2 viikkoa. En kerta kaikkiaan pysty imemään mitään savua enkä höyryä. Tupakoidessahan tämä tulehdus oli minulla ihan aina, mutta savun vahvuus jotenkin peitti sen, vähän kuin maalia ruosteen päälle. Jatkan toistaiseksi niksapurkalla...jo puolen vuoden ajan. Mitä ikinä teenkin, röökiin en palaa. Luultavasti vapottelen kännissä ja en koskaan muuten. Olen jo myynyt pullojani pois, etteivät vanhene.

     
     
  7. #387
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    En kyllä tiedä mitä itse tekisin jos vapottelu jollain tapaa estyisi. Röökiä en todellakaan halua polttaa, niksaakaan ei välttämättä erikoisemmin tarvitse, mutta sosiaalisiin tilanteisiin, niihin parin minuutin pausseihin sekä kahvin ja ruoan jälkeisiin hetkiin on kyllä pahasti koukussa. Höyryttelyssä toki on se hyvä puoli että noista voi tarpeen tullen jonkun jättää väliin ilman että maailma kaatuu mutta jos kaikista pitäisi lopullisesti luopua..

     
     
  8. #388
    Höyrykonkari NortinNatsa's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    118
    Olen onnellisesti ollut savuton yli kaksi ja puoli vuotta, vaan en höyrytön. Käännynnäisiä olen hommannut useita, pitäis jo varmaan saada joku kansanterveyspalkinto siitä hyvästä.

     
     
  9. #389
    Höyryttelijä Methos's Avatar

    Liittynyt
    11/2014
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    82
    Itellä jäänyt turhat sokerit (karkit) pois, alkoholi ja tiettysti tupakka hyöryttelyn aloitettuani. Eli monta "riippuvuutta" korvautun yhdellä.

     
     
  10. #390
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    66°31' P
    Viestit
    10
    vuosi täyteen viimeisestä analogisesta kääryleestä. Eli voinen sanoa päässeeni eroon, varsinkin kun en ole juuri kaivannut. Joku 23-24 v savutteluhistoriaa oli takana ja ensimmäisellä yrityksellä onnistui. Olen kyllä 99%:n varma että ilman höyryttelyä ei olisi onnistunut.

    Nykäsen Matin(?) sanoilla "Up yours THL:n spedet yms Patjat"

     
     
  11. #391
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Minä olen tupakkia polttanut 13 vanhasta ja 31 ikävuoteen asti. Kolme vuotta sitten koetin ensimmäisen kerran ego-t.llä irti, mutta laitteistoa kun ei osannut käyttää oikein, eikä ollut kovin luotettava muutenkaan, niin jäi harrastelu. Vuosi myöhemmin uusintayritys ego-ce5 järjestelmällä. Toimi melkein, mutta edelleen oli nesteen kulkemista akulle, kurlaamista ynnä muuta hässäkkää. Talonrakennus ja budjetti venyivät ja tupakki palasi elämään. Ei vain ollut luottoa laitteistoon edelleenkään.

    Vuosi sitten ostin kangerin emow-paketin ja päätin jättää askin ostamatta. Edelleen on se aski ostamatta ja hyvä näin. Tunnen että nyt olen päässyt savukkeista eroon. Aluksi tuli polteltua silloin tällöin jos joku eteen tyrkkäs, enkä niistä itseäni soimannut. Pikku hiljaa luottamus kasvoi laitteistoon eikä enää tee mieli ottaa edes tarjottuja savukkeita vastaan. Suboxin hankkiminen poisti viimeisetkin epäilykset siitä, pärjääkö tällä oikeasti. Välineurheiluahan tämä on, ja sen ymmärrettyäni olen suhtautunut hieman suopeammin siihen, että rahaa palaa laitteistoihin. Hyvällä laitteistolla ja mieluisilla nesteillä ei tarvitse haikailla tupakin perään.

    Sikareita on humidorissa satapäin, enkä niitä itseltäni kiellä, koska ovat puhtaasti nautintoaineita, enkä niitä polta henkeen... jotenkin niin eri maailma kuin rööki.
    Huomasin juuri kuitenkin että viimeisen puolen vuoden aikana on tullut poltettua enää sikareitakin vain yksi kuukaudessa, hyvässä seurassa.

    Olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen siihen mihin olen päässyt. Takaisin röökiaskille ei ole paluuta, vaikka valtio olisi eri mieltä.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  12. #392
    Höyrykonkari walt0's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Savo
    Viestit
    140
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomassino Näytä viesti
    Vuosi sitten ostin kangerin emow-paketin ja päätin jättää askin ostamatta. Edelleen on se aski ostamatta ja hyvä näin. Tunnen että nyt olen päässyt savukkeista eroon. Aluksi tuli polteltua silloin tällöin jos joku eteen tyrkkäs, enkä niistä itseäni soimannut. Pikku hiljaa luottamus kasvoi laitteistoon eikä enää tee mieli ottaa edes tarjottuja savukkeita vastaan. Suboxin hankkiminen poisti viimeisetkin epäilykset siitä, pärjääkö tällä oikeasti. Välineurheiluahan tämä on, ja sen ymmärrettyäni olen suhtautunut hieman suopeammin siihen, että rahaa palaa laitteistoihin. Hyvällä laitteistolla ja mieluisilla nesteillä ei tarvitse haikailla tupakin perään.
    .
    Kolme - neljä vuotta sitten kokeilin sähkösauhuja eikä toiminut minulle aina taskut märkänä nesteestä ja hermothan siinä meni. Uusinta yritys meneillään siis. Noin kuukausi sitten ostin vuosien tauon jälkeen Smok m80+ & StarrePro paketin puffilasta. Ensimmäiset illat meni fiiliksellä josko kävisi "oikealla" savukkeella, mutta tuo laite&tankki yhdistelmä oli sen verran mukava ja toimiva, että höyryttelin kuitenkin. Noh tosi testiin tämä setuppi joutuin vasta viikko sitten baari-illaksi. Selviydyin ilmeisesti voittajana, sillä illan aikana maistettu "oikea" tupakki maistui pahalle. Nyt höyryttelen HotCig DX200 masiinalla käyttäen tuota StarrePro- tankkia ja en voisi olla tyytyväisempi. Ei tee mieli edes savuille. Sen verran askartelemaan rupesin tankin ohella että magmalla maistelen ja kotona höyryttelen. Mukavaa ja vaivatonta.
    Laitteistoon palaneesta rahasta... Nesteet ja langat maksaneet nyt ~40e hotcig 80e toimitettuna (voitin ebaystä uuden huutokaupasta englantilais herrasmieheltä) smok maksoi tankin kanssa 104 ja sain myydessä 60 laitteesta (tankki jäi itselle). Eli 184eemeliä hintaa. Tosin noilla nesteillä pärjään reippaasti ensivuoteen. Tupakoidessa westiä olisin polttanut tässä ajassa 152e savuna ilmaan. Eli ensiviikolla harraste kääntyy säästöksi.
    Eikä vieläkään tee mieli Westiä

     
     
  13. #393
    Höyryttelijä Onkapuikko's Avatar

    Liittynyt
    01/2011
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    59
    Vuosi tuli juuri täyteen. Katson päässeeni tupakasta eroon.

     
     
  14. #394
    5 kk ilman röökiä, ja voi miten helppoa on ollut. Sauhuttelua ei ole mitään kiirettä lopettaa, muistissa on parhaimmillaan vuoden röökilakot, mitkä loppui siihen kun lopetti kitkuttelun ja alkoi vaan polttamaan uudestaan. Höyrytellessä ei tee röökiä mieli, joten höyryttely jatkuu ja pitkään.

     
     
  15. #395
    mitä tästä nyt on 15kk ilman analogista, jäi kerrasta kun tarttui höyryyn. Alitajunta kehittää välillä kauhu unia jossa meinaa tarttua analogisen hoikutuksiin,joista ilmeisesti jäänyt välillä päälle analogisen houkutus kokopäiväksi johonka ei ole meinannut höyryttelykään auttaa,mutta niistä selvitty ylitse. Uudenvuoden lupauksena lupasin itselleni että höyryttelykin tulee loppumaan tämänvuoden lopussa,mutta hieman näyttää siltä ettei tule niin tapahtumaan. 2mg niksoihin on jo päästy. elimistö vielä huutaa nikotiinin perään senverranvahvasti ettei pysty höyryttelyä jättämään tostavain.

     
     
  16. #396
    Hei!

    Teemme tutkimusta tupakoinnin lopettamisesta ja siihen liittyvistä ilmiöistä. Osallistu kyselyyn ja kerro omat kokemuksesi! Vastaajien kesken arvotaan 50 euron arvoisia s-ryhmän lahjakortteja - voit toki vastata myös anonyymisti.

    Tästä linkistä pääset kyselyyn: https://www.webropolsurveys.com/S/A584B8CAE609CE3A.par

    Kyselyn toteuttaa Q-Tutkimus, lisätietoja: info@q-tutkimus.fi

     
     
Sivu 20 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 101617181920
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •