Sivu 1 / 4 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 69

Aihe: Atomisaattorin/tankin pesu

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    6

    Atomisaattorin/tankin pesu

    On nyt tullut tilailtua kaikenmoisia makuja joita nyt sitten on tullut pössyteltyä, mutta en tahdo millään päästä eroon mintun mausta piipussa.
    Eli mitä kaikkia konsteja on kun atomisaattorin ja tankin pesuun?
    Olen nyt kokeillut tuota ruokasoodaa ja etikkaa atomisaattorin pesussa, mutta mintun maku säilyi. Tohtiiko tankille tehdä samoin mutta ilman paineen pitämistä sisällä?

    Olen myös kuullut atomisaattorin kiehuttamisesta mutten ole rohjennut kokeilla sitä vielä.

    Malli on eGo Tank

     
     
  2. #2
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Kattilaan vesi kiehumaan ja sinne pudotat atomisaattorin 10 minuutiksi porisemaan. Kestää hyvin lämpöä. Siitten jäähdytys, kuivaus ja 6 tippaa ennen tankin paikalleen laittoa.

     
     
  3. #3

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    InterWebissä ne isotpojjaat jotain ultraäänipesureita kai testailee/käyttää...

    Dealilta ilman postareita http://www.dealextreme.com/p/battery...-cleanser-2050 Price: 4.4 € ()
    Itselle ainakin lähdössä tollanen. Vaikka ei toimisikaan kuin pari kertaa niin kaip sillä jokusen aton/carton kerkiää huuhtaista.

    (Eihän tuo mikään oikea ultrasonic ole, mutta joku McGyver oli tehnyt margariini rasiasta ja parista Xbox moottorista pesurin itselleen... Saman asian varmaan ajaa )
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  4. #4
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    6

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Pistin ultraan porisemaan noin kymmeneksi minuutiksi atomisaattorin, mutten ole vielä päässyt kokeilemaan tuloksia. tankki valitettavasti kelluu pinnalla joten en tiedä puhdistuuko se siellä miten hyvin _<
    Tohtiikohan sinne ultraan pistää saippuaa? Meinaan siis että jos sitä jää sinne atomisaattoriin ultraääni pesun jälkeen _<

     
     
  5. #5

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Jotain pirtua tms vahvaa kirkasta alkoholipitoista ehkä... Itse en saippuaa ole käyttänyt noissa huuhteluoperaatioissa. Ainoastaa 100% kraana vettä.

    Tislattuvesi varmaan olisi parasta. Ei tarvitsisi pelätä kalkkeumia tms. Mutta eipä noilla niin pitkä käyttöikä ole, että edes kerkiäisi (veikkaus).
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  6. #6
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    6

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Juh ja pitää muutenkin kohta vaihtaa piippu merkkiä/mallia kun höyryt meinaa olla aika laiskat tässä mallissa.

     
     
  7. #7
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kaarina
    Viestit
    1,043

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Kuinkahan puhdasta lienee akkuvesi? Litran pullo Biltemassa 1,99e, neljän litran pänikkä 3,99e... itse vesi olisi ionivaihdettua, mutta tekninen tuote kun on niin lieneekö seassa jotain pahempia juttuja? Muoviltahan se voi toki maistua. En ole maistanut.

    Isopropanolia ja akkuvettä jossain suhteessa voisi olla hyvä liuos ultrapesuriin. Vetyperoksidi?

     
     
  8. #8
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Akkuvesi vastaa tislattua vettä. Myös suolat on poistettu, jotta eristää paremmin (eli jopa puhtaampaa kuin pelkkä tislattu).

     
     
  9. #9

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrZ Näytä viesti
    Pistin ultraan porisemaan noin kymmeneksi minuutiksi atomisaattorin, mutten ole vielä päässyt kokeilemaan tuloksia. tankki valitettavasti kelluu pinnalla joten en tiedä puhdistuuko se siellä miten hyvin _<
    Tohtiikohan sinne ultraan pistää saippuaa? Meinaan siis että jos sitä jää sinne atomisaattoriin ultraääni pesun jälkeen _<
    Kiitos Yako vinkistä, panin heti tilaukseen. Onko muuten kellään kokemuksia tuosta "värkistä"?
    Jeah

     
     
  10. #10

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Yakousei Näytä viesti
    InterWebissä ne isotpojjaat jotain ultraäänipesureita kai testailee/käyttää...

    Dealilta ilman postareita http://www.dealextreme.com/p/battery...-cleanser-2050 Price: 4.4 € ()
    Itselle ainakin lähdössä tollanen. Vaikka ei toimisikaan kuin pari kertaa niin kaip sillä jokusen aton/carton kerkiää huuhtaista.

    (Eihän tuo mikään oikea ultrasonic ole, mutta joku McGyver oli tehnyt margariini rasiasta ja parista Xbox moottorista pesurin itselleen... Saman asian varmaan ajaa )
    Siis tätä mun piti lainata...
    Jeah

     
     
  11. #11
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    64

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Juuri eilen samaisesta aiheesta kirjoitin jo tuohon pitkään olemassa olleeseen "aton peruskorjaus" -topiciin :P

     
     
  12. #12

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Muutama ato nyt keitetty vesi/etikka liemessä ja huuhdeltu, nyt kuivumaan ja huomenna maistetaan.
    Jeah

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    43

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Keitin noi atomisaattorit kattilassa 10minsaa. Nyt ovat kuivumassa tossa paperilla. Milloin uskallan käyttää? Jos kuumailmapuhaltimella puhaltas niin voiko heti sen jälkeen?

     
     
  14. #14
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja nipukka Näytä viesti
    Keitin noi atomisaattorit kattilassa 10minsaa. Nyt ovat kuivumassa tossa paperilla. Milloin uskallan käyttää? Jos kuumailmapuhaltimella puhaltas niin voiko heti sen jälkeen?
    Puhaltele kuivaksi...niin itse olen lyönyt tulille n. tunnin kuluttua. Tämä on vain mun mielipide ja tekniikka. Olen laittanut aton vähän kosteanakin tulille, eikä mulla ole ollut mitään ongelmia...voi myös johtua siitä, ettei mulla ole mitään elektronisia osia, jotka voisi vaurioitua (megalodon). Puhaltele nyt ainakin kuivaksi ja vedä vaikka kuumailmapuhaltimella läpi niin eiköhän se siitä.
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    310

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Mä oon vaan pesun jälkeen ravistellu puhtaaksi, sitten puhaltaa niin kauan kun tykkää siitä läpi.
    Sitten vähän nestettä suoraan atoon ja eikun tulille. Ei ole ainakaan vielä hajonnut...

     
     
  16. #16

    510-T tankkiaton puhdistus

    Ihan kuin olisin nähnyt vielä eilen tai toissapäivänä aiheen tästä, mutta nyt olisi ikäänkuin kadonnut? ???

    Eli vajaat 2 viikkoa ollut käytössä ekaa kertaa tankkiato, Peleonilta tullut 510 LR. Nyt on kuitenkin vajan kahden viikon jälkeen alkanut kaikki maistua palaneelle. Mikä tällaisen aton puhdistuksen kannalta olisi fiksuinta? Toimiiko näissä tankkivehkeissä tuo etikka+ruokasoodakikka millään tavalla, ilman aton purkamista? Vai onko purkaminen välttämättömyys ja sen jälkeen toimenpiteet (X)? Mites pakastaminen? Joku on kai pakastamisellakin saanut ainakin cartomizerit toimimaan kuin uudet, voisiko tätä kikkaa yrittää käyttää myös ihan tankkiatomizeriin?

    Vai heitänkö kaikki vain akkuveden sekaan kattilaan kiehumaan?

     
     
  17. #17
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: 510-T tankkiaton puhdistus


    Aton voipi keittää vedessä, akkuvettä tai tavallista. Sillä lähtenee. Tankit voipi huuhdella lämpimän veden kanssa, mutta niitä ei keitetä, kuten ei akkujakaan


    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  18. #18
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    30

    Vs: 510-T tankkiaton puhdistus

    En ainakaan omaa ego-t atoa purkanut,
    Ensin ruokasoodaa teelusikallinen aton tankkipäähän perään etikkaa, sormella peität tankinpään niin se tulee sieltä akkupäästä ulos se töhnä.
    Tuota pari kolme kertaa ja sitten kiehuvaan veteen 2min.
    Pelastin oman aton näin roskikselta O0

     
     
  19. #19
    Höyrykonkari eeHman's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    132

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Noitten pesujen jälkeen ato kuivaa hyvin hiustenkuivaajalla 30sek, ei edes tartte järeämpää (kuumailmapuhallin).
    Testattu on neulan kanssa ja ilman.
    että semmoista...

     
     
  20. #20

    Vs: Atomisaattorin/tankin pesu

    Onko jotain erityistä syytä miksi tankkeja ei saisi heittää kiehuvaan veteen killumaan? Eikös noi muovit ole kuitenkin tehty sietämään kovempiakin kuumuuksia atomisaattorin sisällä kuin 100C?

     
     
Sivu 1 / 4 1234 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •