Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 37

Aihe: Kääk! Tänään virallinen aloitus, tiukkaa tekee!

  1. #1

    Kääk! Tänään virallinen aloitus, tiukkaa tekee!

    Huomenta vaan. Nyt on sitten se hetki. Tästä aamusta alkaen koitan pysyä pelkästään ton höyryn varassa. Normiaski tupakkaa on kyllä vielä jemmassa, mutta se on vain hätävara.
    Aamukahvin kanssa maistui pätkis, pakko myöntää että kaavoihin kangistuneena menin ulos vaikka ois sen polttelun voinut nyt hoitaa ihan tässä sohvallakin

    Mikä tekee tiukkaa? No se, että henkisellä puolella tuntuu jotenkin vaikealta "luopua" siitä nikotiinista ja tutuksi tulleesta röökistä - jännä juttu sinänsä, koska MÄ HALUAN päästä eroon siitä nikotiini/terva-sotkusta.

    Nyt on kalustoo sen verran hankittuna ettei siihen pitäisi tämä homma kaatua!

    Kauankohan tää ahdistus mahtaa jatkua? Onneksi lomaa enää tämä ja huominen, sitten alkaa normaali työrumba ja uskoisin että duunissa tupakkatauot menee alkuun vaan selitellessä muille sitä, että mikä mulla käsissä höyryää! Näin kotosalla on liikaa aikaa miettiä asiaa, mutta tän foorumin lukeminen vie hyvin ajatukset oikealle urille

    Nyt vois joku sanoa muutaman kannustavan sanan tai lähettää virtuaalipotkun persuksille!

     
     
  2. #2
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Se ahdistus katoaa heti kun otat oikeen makoisat höyryt ihan siinä kotisohvalla... maistelet sitä täyteläistä makua ja mietit että onko tämä edes mahdollista.
    Vaihtoehto olis täristä pihalla ja haista paskalle.

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Pohjois-Haaga
    Viestit
    219
    Kyllä toi ulkona höyryttely ainakin itellä oli alussa ihan hyväksi, sinne on kuitenkin tottunut menemään röökille niin parempi käydä höyrytteleekin siellä, ettei iske sit himo mennä analogisen kanssa. Kuukauden verran varmaan ramppasin partsilla, sit se jäi.

     
     
  4. #4
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126
    Ihan paras päätös jättää tupakat pois, siinä on jo tarpeeksi motivaatiota. Tietysti nikotiininesteillä voisi hikoiluttaa vähemmän mutta ei muuta kuin höyrytellen.

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari kotikemisti's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    ylöjärvi
    Viestit
    141
    nyt kun maistat höyryä tän päivän ... ajttelet että voi v... ku ihminen voi olla tyhmä että on vetänyt PAHAN MAKUISTA röökiä!!!

    ja kun maku/hajuaisti palaa ja ei tartte yskiä tervaa keuhkoista niin avot

    ei hän koskaan kuole ja Guevara elää edelleen esimerkkinä ja innoituksena kaikille niille, jotka taistelevat oikeudenmukaisemman maailman puolesta!!!

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari Olmi's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    311
    Tsemppiä vaan, kyllä sä onnistut...!

     
     
  7. #7
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Ite jaksotin alun. Tietty määrä nestettä ja päätös että ei tupakkia ennenku nämä nesteet höyrynnyt. Sen jälkeen tsekki haluaako höyrytellä vai siirtyä takas tupakkaan. On tullut tilailtua aina nesteitä lisää. Ja enemmän ja enemmän höyry tuntuu huomattavasti paremmalta vaihtoehdolta. Ainut miinus että tupakalla vielä huomattavasti parempi saatavuus. Eli höyrystys vaatii hiukan suunnittelua yli päivän akselilla. On nestettä ja laitetta varastossa. Vastaavasti vähenee kyllä kaupassa hyppäämisen tarve ja ostot höyryttelyn suhteen jaksottuu pidemmälle aikavälille. Etenkin setup tai vaihtoato kannattaa vaihtaa riittävän usein, jos tökkii niin yleensä sen jälkeen taas homma maistuu. Ja lisäksi eri päiden kokeilu tuo monesti uutta puhtia. Toki asia voi olla toinen jos aloittaa laatuvermeilä mutta itse ainakin alkuun tuli tahkottua aika pitkään nykyisten markettivermeiden tasoisilla laitteilla (kartot, 510 ato & vanufiltteri, 510 tankki jne..) Silti kun heitti 510 atoonkin uuden filtterin uudella vanulla niin oli yhtä juhlaa. Clearot oli vielä pari vuotta sitten aika tuubaa mutta nykyään ne alkaa olla varsin toimivia.

    Mutta juu, alku kokeilun kannalta kuitenkin ettei ensimmäiseen vastamäkeen heitä hanskoja tiskiin. Jos tupakkaa polttanut vuosia niin hiukan pidempi jakso kunnolla höyryttelyn kokeilemiseen ei ole paha rasti. Ettei tee sitä virhettä että tempaisee kertakäyttöisestä höyryt ja jättää asian siihen. Ainut mikä vielä jotenkin puolustaa tupakkaa on 'helppous' mikä taasen johtuu enemmän siitä että se on monasti pitkään opeteltu. Höyry on kyllä monella tapaa kuitenkin helpompi. Ei ole valmista annostelua kun sytytät niin se on se 5min. Höyryt voi tempaista sekunneissa tai sitten rauhassa höyry silloin toinen tällöin. Makuja sekä vahvuuksia riittää.

     
     
  8. #8
    Höyrykone terokum's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    3,506
    Juuri näin tsemppiä muutama päivä meni itsellä kärvistellessä mutta kyllä onnnistuu selkörankaa vaan ja höyryllä eteenpäin.
    Odotappa vaan kun palaa maku ja hajuaisti takaisin plus happi rupee kulkemaan ihan eri tavalla.

    Niin ja tervetuloa joukkoomme

     
     
  9. #9
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    yksilöllisiä juttujahan nämä on ihan täysin, mutta itselleni toimi se ettei siitä lopettamisesta stressannut yhtään jolloin höyryttelykin pysyi vain ja ainoastaan hauskana asiana, eikä pakonomaisena vieroituskeinona. Edelleen se mentaliteetti on että jos rupee tupakkihammasta kolottaan eikä siitä höyryllä pääse eroon, niin menen parvekkeelle ja vedän sen yhden mallun ja katson mitä tapahtuu, ei siihen maailma kaadu. Alussa niitä muutama menikin, mutta edellisestä on nyt 15 kuukautta. Aika nopeesti ne tupakat rupesi maistumaan paskalta ihan itsestään.

     
     
  10. #10
    Kiitokset kaikille tsemppiviesteistä! Niin mä vähän mietinkin tätä juttua, että omalla painollaan eteenpäin, jos tekee normiröökiä mieli, sitten vedän semmosen. Tossa kun tuo aski kuivuu viikonkin, ei saletisti herkulle maistu

     
     
  11. #11
    Kyllä selviät.

    Pidä joku varalaite messissä konerikon varalta. Jos joutuu säätämään kun pitäis aloittaa, niin siinä tulee helposti että ei "hyvää päivää".
    Sulla on nyt sellanen varmuus, vähän niinkuin "etulyöntiasema". Moni miettii ton tupakan järkevyyttä nykyisin kun tietää että se alkaa oleen menneen talven lumia. Kuitenkaan ei kehdata vaihtaa kun on pelko että ei onnistu mikään.

    Kun sitten oot duunissa, niin jossain vaiheessa sen ihmettelyn ja kyselyn lomassa joku todennäköisesti vaivihkaa alkaa kysellä vähän tarkemmin ja siinä vaiheessa sä oot se, joka on jo tehnyt päätöksen omasta linjastaan ja osaa heittää pari vinkkiä paasaamatta.
    Kohta teitä on siellä enemmänkin ja vuoden päästä pikkujouluissa ihmetellään että ei helvata kun on helppo hengittää, siinähän sitä on potkua vaikka muille jakaa.
    päivittele tänne miten menee, oli sitten hyvää tai vähemmän hyvää. Täältä tulee sparrausta kanssamopoilijoilta.
    Pikkironkeloija


     
     
  12. #12
    Höyrypää L_Ramone's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    466
    Mulla toi vaihto analogisista kävi todella helposti. Mä poltin oikeestaan lähinnä siksi, että nautin siitä enkä varsinaisesti sen nikotiinin vuoksi. Vaikka mulla meni 1/2 - 1 askia päivässä en kokenut varsinaisesti olevani riippuvainen siitä nikotiinista vaan siitä tavasta. Sen takia tää höyryttely ehkä osui mun tarpeisiin niin täydellisesti, että en ikinä enää vaihtais takasin analogisiin. Vuosi on tässä mennyt ja todennäkösesti menee ne kaikki jäljellä olevatkin.

    Onnea matkaan! Kyllä se onnistuu.

     
     
  13. #13
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852
    Jos muutaman päivän pärjää ilman tupakkaa ja sitten tulee pakottava tarve päästä röökille niin käy vetämässä sen yhden tupakan jos pystyy. Se maku on jotain aivan karmeata ja itse olen yhden tupakan polttanut tässä 2 vuoden höyryttelyn aikana ja sitäkään ei pystynyt loppuun asti polttamaan.
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  14. #14
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Itellä pari ekaa päivää tuntu kamalalta. Viikossa helpotti, ja kahden viikon päästä pelkkä röökin haju ällötti. Jos minäkin pystyin lopettamaan, pystyt sinäkin. Tsemppiä!
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  15. #15
    Höyrypää sauhuttaja's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Varsinais-suomi
    Viestit
    629
    Onnistut kyllä, luulin kans että vaikeaa tulee ja nyt kahden kuukauden jälkeen en muista aina höyrytelläkkään. Tupakkaa ei tee mieli yhtään, päinvastoin.

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari Juhi5's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Tunneli
    Viestit
    175
    Kyllä se onnistuu kun on vaan asianmukaset vehkeet ja vaikka tulis vastoinkäymisiä laitteiden kanssa niin ei luovuta vaan kysyy vaikka täältä neuvoo ja täälä porukka kyllä myös kannustaa jos tarve vaatii = ) onhan se analoginen helppo vetästä huuleen ja sytyttää, mutta itellä ainakin kuukauden jälkeen kun olin vaan höyrytelly ja kieltäytynyt analogisesta mitä kaverit tarjos niin huomas kun ei enään sitä tupakkaa tehny mieli sen hajun ja maun takia+ siitä tulee helvetinmoinen jano ja jää paska maku suuhun. Varotan että vapottelusta tulee äkkiä ns. harrastus : D Ja se on myös mahtavaa kun voit tosiaan sohvalla istua ja vaikka kattoo leffaa ottaa kupin kahvia ja höyrytellä kynttilänvalossa emäntä kainalossa.

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari trost's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    310
    Tsemppiä kovasti, siitä se lähtee! Tupakka jää sit jossain vaiheessa pois, kun alkaa maistumaan kamalalta Nikotiinitabletteja pidän itse vielä kaiken varalta mukana... aina ei vaan pysty sopivan stealthisti reissussa höyryttämään ja välillä saattaa myös akku tai neste loppua, tms.

    Rennosti ja kaikessa rauhassa vaan maistelet ja fiilistelet höyryjä! Mahtavaa tiistai-päivän jatkoa!

     
     
  18. #18
    Kiitoksia jälleen kannustavista sanoista! Sehän tässä höyryttelyssä ehkä parasta onkin, että edelleen saa puhallella niitä savupilviä ja käpälissä on joku esine mitä voi räplätä
    Mielenkiinnolla tosiaan odotan torstaista työpäivää, kiinnostuneita on varmasti paljon! Tietty niitä "mitä järkee tossa nyt on?!"-tyyppejäkin vastaan tulee, mutta onneks mulla on sana hallussa
    Aikoinaan sain aika monta tyyppiä kiinnostumaan karppaamisesta ja geokätköilystä, kun itse niihin hurahdin. Täällä maalla kun kaikki "uusi" tulee viiveellä ja tuntuu siltä että mä olen aina se joka uusia juttuja ekana testaa ja niistä muille "saarnaa"..... pitäiskö vaihtaa duunia ja alkaa myyntiedustajaksi...?

    Olen tätä foorumia nyt reilun viikon penkonut, mutta joko olen puusilmä ja en vaan löydä tai sitten sellaista keskustelua ei ole, jossa puhuttaisiin kaikesta siitä mitä höyryttely on alkuvaiheessa aiheuttanut - noin niinkuin "negatiivisessa" mielessä? Muutama ketju on silmään pistänyt mutta niistä en oo pahemmin mitään irti saanut.
    Mullahan on se oma moka alkuvaiheessa pahin juttu (kitalaki kärvähti liian tujun mentholin myötä ) ja jotain pientä kurkun kutinaa on ilmestynyt, pumppu tuntuu hakkaavan vähän lujempaa ja närästää. Olen kyllä tietoinen mahdollisista allergisista reaktioista mutta nää mun oireet ei oo niitä.... tää on sitä alkujännitystä kumminkin! Mitä ollenkaan tapahtuisi, jos mulla ois nikotiininesteet käytössä?! "Kaikki tai ei mitään"-meiningillä mä oisin varmaan täällä jo taju kankaalla!

     
     
  19. #19
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juhi5 Näytä viesti
    Ja se on myös mahtavaa kun voit tosiaan sohvalla istua ja vaikka kattoo leffaa ottaa kupin kahvia ja höyrytellä kynttilänvalossa emäntä kainalossa.
    Saaks mää ottaa siihen miehen, kun mää oon ite nainen?

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari Juhi5's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Tunneli
    Viestit
    175
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Maaku Näytä viesti
    Saaks mää ottaa siihen miehen, kun mää oon ite nainen?
    Eiköhän tuokin onnistu : ) En vaan osaa kokemuksella kertoo onkse sit niin hyvä kun nainen kainalossa, mutta voin toki ilmottaa jos tulee kokeiltua

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •