Tulokset 1 - 16 / 16

Aihe: Kokemuksia 1,5 kuukauden höyryttelyn jälkeen ja muutama kysymys

  1. #1
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    40

    Kokemuksia 1,5 kuukauden höyryttelyn jälkeen ja muutama kysymys

    Elokuun lopulla aloitin höyryttelyn ja ei ole oikeaa tupakkaa tarvinnut polttaa muuta kuin yhtenä viikonloppuna, kun nesteet oli loppu eikä tilaukseni tullutkaan siinä ajassa kuin luulin. Ja nyt tällä viikolla on kulunut muutama oikea tupakka, koska toinen akuistani simahti ja olen siis yhden akun varassa toistaiseksi.

    Tilasin itselleni silloin elokuussa eGo-T aloituspakkauksen ja melkein heti sen perään samanlaisen vara-akun. Clearomisaattoreita on myös kaksi (Ce5). Tilasin myös seinälaturin. Olen ollut todella hämmästynyt miten helppo on ollut olla ilman oikeaa tupakkaa ja itse asiassa silloin, kun nesteet loppuivat ja jouduin kolmen viikon höyryttelyn jälkeen polttamaan tavpallista tupakkaa, se maistui pahalta. Kurkussa tuntui ja huimasi.

    Nyt vaan ihmettelen sitä, että miksi se toinen akku lakkasi toimimasta. Minulla oli sellainen käsitys, että akku kestää noin kolme kuukautta. Ensin akku alkoi höyrytellessä muuttumaan tosi kuumaksi. Sitten kun laitoin sen laturiin, se kesti tosi pitkään ennen kuin punainen valo muuttui vihreäksi. Oletin että nyt on akku täynnä, mutta mitään ei tapahtunut. Sininen valo kyllä syttyy painaessa, mutta ei vaan toimi silti. Nyt on onneksi tuo toinen akku ihan kunnossa ja tilaan mahdollisimman pian uuden. En tiedä mitä ihmettä tein tuon akun kanssa väärin, kun se ei kestänyt tämän pitempään. Nämä nykyiset akut ovat teholtaan 900 aMh ja ajttelin tilata nyt tehokkaamman, koska en ole täysin tyytyväinen ollut siihen höyryn määrään. Täydellä akulla kyllä tulee tosi hyvät höyryt, mutta sitten jonkun ajan päästä se höyryntuotto on aika vaatimatonta. Ajattelin tilata tällaisen:
    FinnVape iMist 1100mAh akku, Gun Metal Black | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa Olisikohan tuo hyvä?

    Haluaisin siksi mahdollsimman tehokkaan akun, että se kestäisi koko päivän ja riittäisi jos laittaa vaikka vaan yöksi lataamaan. Näitä nykisiä olen joutunut lataamaan jo heti töistä kotiin tultua, vaikka meillä ei edes töissä saa höyrytellä muutakuin ruokatunnilla ulkona. Joten kun olen höyrytellyt aamulla kotona, työmatkalla mennen tullen ja sitten kotiin tultua on jo tuntunut olevan tehot niin vähissä, että on pitänyt laittaa laturiin.

    Uusia clearoja jo laitoinkin tilaukseen, koska nykyiset alkavat olemaan jo aika lailla loppu. Kyllä niistä vielä saa imettyä mutta ei enää samalla tavalla kuin alussa. Harmittaa että laitoin tilaukseen vaan 2 kpl. Ehkä niitä pitäisi olla aina vähän reilumpi määrä varalla. Täytyy laittaa seuraaaan tilaukseen lisää. Olen ymmärtänyt, että näihin clearoihin voisi vaihtaa myös atopään, joka on halvempi kuin kokonaan uusi clearo. Kuinka paljon se pidentää clearon käyttöikää? Hintaero ei kuitenkaan ole kovin suuri, jos clearo maksaa 4,90 ja tuo atopää vajaan pari euroa. En sitten tiedä kuinka helppoa tai vaikeaa sen atopään vaihtaminen on. Olen myös miettinyt CE5:n vaihtoehdoksi joko Joyetech eGo-CC clearo | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa tai Kanger eVod eGo clearomisaattori 1,8/2,5ohm bottom coil 1kpl/2kpl/5kpl

    Harmittaa niin, että olen tässä välillä joutunut polttelemaan tavallisia tupakoita, kun joku tarpeellinen juttu on loppu enkä ole ajoissa tilannut uutta. No, tästä otan nyt opikseni ja jatkossa yritän pitää huolen, että aina on varastossa riittävästi nesteitä ja clearoja ja että toimivia akkuja on myös tarpeeksi monta. Uusia laitteita tilatessa tekisi kuitenkin mieli tilata jo vähän tehokkaampia laitteita. Valikoima on vaan niin runsas, että pää menee pyörälle.

    On tämä vaan niin ihmeellistä, miten sähkötupakan avulla pystyy olemaan polttamatta. Minä en olisi sitä itsestäni uskonut.

     
     
  2. #2
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    ota tehosäädettävä akku, ego Twist tai Smok Winder 1100mAh. Tuo korkeampi mAh lukema pidentää vain akkukestoa mutta höyryttelykokemus ei muuten siitä parane että vaihdat isompikapasiteettiseen.

     
     
  3. #3
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tupuna Näytä viesti
    Olen myös miettinyt CE5:n vaihtoehdoksi joko Joyetech eGo-CC clearo | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa tai Kanger eVod eGo clearomisaattori 1,8/2,5ohm bottom coil 1kpl/2kpl/5kpl

    On tämä vaan niin ihmeellistä, miten sähkötupakan avulla pystyy olemaan polttamatta. Minä en olisi sitä itsestäni uskonut.
    Ota ainakin pari-kolme noita Evodeja sekä mukaan 1,8ohm bottom coileja 10 ja eGo-510 adapteri, pärjäät pitkälle.

     
     
  4. #4
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    mihin sitä ego-510 adapteria tässä tarvitaan??

     
     
  5. #5
    Höyrykone Ignorant's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    1,238
    Ei noita adaptereita tartte kun kerran akuissa sopivat kierteet?

    mutta joo. Evod clearomisaattori ja siihen niitä vaihdettavia päitä 1.8ohmilla mukaan.
    Kestää käytössä sen viikosta eteenpäin.



    Eikä niistä muutamista röökeistä kannata morkkiksia ottaa, kyllä täällä moni kauemminkin höyrytellyt ilmeisesti tupakiksi pistää toisinaan. Hienoa joka tapauksessa tuo nopea ja ilmeisen helppo vaihto sähköiseen maailmaan
    | DIY Box mods | #008 Diablo | Igo-L | RSST | EVOD |


     
     
  6. #6
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    40
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Skoudet Näytä viesti
    Ota ainakin pari-kolme noita Evodeja sekä mukaan 1,8ohm bottom coileja 10 ja eGo-510 adapteri, pärjäät pitkälle.
    Mikä on bottom coil?

     
     
  7. #7
    Höyrykone Ignorant's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    1,238
    Bottom coileissa vastus joka höyrystää on clearon ala-osasssa kun taas noissa sun aiemmissa (CE5) vastus on ylhäällä.
    Hyötyä siinä ettei vastuksen pitäisi päästä käymään kuivana. Joka taas käy helposti ylävastuksellisilla, varsinkin vajaalla/tyhjällä tankilla.
    | DIY Box mods | #008 Diablo | Igo-L | RSST | EVOD |


     
     
  8. #8
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    40
    Olisiko kenelläkään linkkiä tuollaiseen bottom coiliin. Katsoin Finnvapen ja Puffin sivuilta, mutta en löytänyt. Puffin sivuilla kun laitoin hakusanaksi bottom coil, niin löytyi clearoja, joissa sanotaan olevan bottom coil-rakenne, mutta itse bottom coileja en löytänyt.

     
     
  9. #9
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tripleA Näytä viesti
    mihin sitä ego-510 adapteria tässä tarvitaan??
    Joo, eipä sitä tosiaan välttämättä tarvi. Mulla on Evod Lavatubessa ja siitähän tuo mieleen juolahti.

     
     
  10. #10
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tupuna Näytä viesti
    Olisiko kenelläkään linkkiä tuollaiseen bottom coiliin. Katsoin Finnvapen ja Puffin sivuilta, mutta en löytänyt. Puffin sivuilla kun laitoin hakusanaksi bottom coil, niin löytyi clearoja, joissa sanotaan olevan bottom coil-rakenne, mutta itse bottom coileja en löytänyt.
    näitä siinä haettiin.

    Kanger eVod eGo clearomisaattorin atomisaattoripää 1,8/2,5ohm

     
     
  11. #11
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Elektrosavulta löytyy hyllystä jos on kiire, useimmilla näyttäs olevan loppu nuo 1,8 ohmiset

    Kanger EVOD vaihtovastus

     
     
  12. #12
    Höyrykone Ignorant's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    1,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Skoudet Näytä viesti
    Joo, eipä sitä tosiaan välttämättä tarvi. Mulla on Evod Lavatubessa ja siitähän tuo mieleen juolahti.
    Menee se ilmankin ?? Piti oikein kokeilla kun yksi lavatuubin rampa tuolla hyllyllä kerää pölyä.
    Tosin imuvastus kertaantuu aika julmetusti..
    | DIY Box mods | #008 Diablo | Igo-L | RSST | EVOD |


     
     
  13. #13
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    joo, ei se jaksa hönkiä noissa modeissa mihin ne helmat menee dripwellin sisälle, tai ainakin se on hemmetinmoinen rullata sieltä irti - nesteet joka kerta sylissä.

     
     
  14. #14
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tripleA Näytä viesti
    joo, ei se jaksa hönkiä noissa modeissa mihin ne helmat menee dripwellin sisälle, tai ainakin se on hemmetinmoinen rullata sieltä irti - nesteet joka kerta sylissä.
    Itekin rupesin noita ruuvaileen ja huomasin ettei sitä adapteria noissa kaikissa edes tarvi eli kiitti kun otitte puheeksi. Tuli noita omia neuvoja katottua mieleen vanha keikkakommentti "jätkä soittaa mieluummin kuin hyvin"

     
     
  15. #15
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    40
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tripleA Näytä viesti
    ota tehosäädettävä akku, ego Twist tai Smok Winder 1100mAh. Tuo korkeampi mAh lukema pidentää vain akkukestoa mutta höyryttelykokemus ei muuten siitä parane että vaihdat isompikapasiteettiseen.
    Käykö tuohon Smok Winderiin sama laturi kuin ego-T:hen?

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    103
    Laturin pitäisi käydä, mutta suosittelen ostamaan toisen laturin, ainakin varalle.

    Tossa hyvä Urdun video Evodista Jatkoaikaa eGolle: Kanger eVod - YouTube

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •