Sivu 4 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567814 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 507

Aihe: Aloittelijan ensitunnelmat

  1. #61
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    24
    no meni sitten pileeen kun tilasin Evod 2.5 ohm:llä , mutta kai noitakin voi käyttää kokeilussa?

     
     
  2. #62
    Lainaus Alkuperäinen postaaja renkku Näytä viesti
    no meni sitten pileeen kun tilasin Evod 2.5 ohm:llä , mutta kai noitakin voi käyttää kokeilussa?
    Kyllä se varmaan tollakin pöhistelee. Itse pistän tilaten pari Evodia ja 1,5 Ohm-päitä jostain sen verran että tulee postikuluitta.

     
     
  3. #63
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Lainaus Alkuperäinen postaaja renkku Näytä viesti
    no meni sitten pileeen kun tilasin Evod 2.5 ohm:llä , mutta kai noitakin voi käyttää kokeilussa?
    Kyllä sieltä jotakin höyryä tulee, mutta älähän ihmettele jos (kun) ei höyryt tyydytä. Ei vaan perus ego anna tarpeeksi jännitettä noin korkeavastuksiselle atopäälle.

     
     
  4. #64
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    24
    ok, no noi päät on niin halpoja, että tilaan sitten vaikka toisesta kaupasta mistä löytyy.
    Pitää niihin mod akkuihin muihin hienouksiin sitten tutustua myöhemmin jahka on todettu, että tää vapottelu on mun juttu.
    Sen verraan kiinnostaa että ymmärsinkö oikein, että jos kunnon mod akku, niin noilla suurempi vastusarvo päillä saadaan vielä paremmat savut ja maut?

     
     
  5. #65
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Ei oikeastaan, silloin saadaan vaan sitä skaalaa pikkasen isommaksi, toiset kun tykkää kovemmista ja toiset miedommista löylyistä. Säädettäväjännitteisellä modilla ja ison vastusarvon atolla on vähän enemmän pelivaraa.

    Ps. Jos saat savut ulos niin laitteesi on rikki tai jännitettä on liikaa

     
     
  6. #66
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Ei tarvi olla edes modi. Riittää että on säädettävä perusakku. Twist, spinner, winder...

     
     
  7. #67
    Höyryttelijä iXeuS's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    52
    Joo ei tarvi modia siihen hommaan välttämättä. Spinnerin VV:n ja iTaste VV/VW:n kanssa tulee oikeesti ihan hyvin toimeen. Mitä kauemmin oon nyt höyrytellyt niin sitä enempi iskenyt himo mahdollisemman pieniin laitteisiin vaikka kesto onkin lyhyt Hommaa niitä sitten enempi taskuun Pienet moditkin hieman kutkuttelee ja seuraava laite tulee sellainen olemaankin.

    Suurimpana haasteena oon kuitenkin huomannut muutaman seikan.
    - Vaatii yllättävän paljon aikaa että oppii löytämään sen spot-on alueen jolla saa nesteestä haluamansa parhaimmat aromit ja kurkkutuntuman irti. Jos ei näitä osaa hakea tai ei opi niin höyryttelystä voi muodostua tosi tylsä kokemus ja mahdollisuus höyryttelyn lopettamiseen kasvaa sitä kautta isosti. En ainakaan ite löytänyt aikoinaan foorumilta helppoja ja ymmärrettäviä perusniksejä. Mulla vaikuttaa nesteen makuun ihan huomattavan paljon niinkin yksinkertainen asia kuin se että missä asennossa pitää laitetta imuteltaessa. Vähintään 45astetta viistoon on ollut se mun rajani mun laitteilla ja joskus vien laitetta hieman ylemmäs tai alemmas haluamani mukaan tai yhdistelen.
    - Sitten koin hyvin vaikeaksi tunnistaa milloin ollaan lähellä tulvimista ja sitten taas milloin ollaan siinä äärirajoilla että ato saakin liian vähän nestettä. Monesti käynyt niin että kun olen luullut että nyt koko paska tulvii niin oon imassutkin voimakkaasti pari kertaa ja kappas homma toimi taas (ilman napin painamista). Ja jos tulvintaa on ilmennyt niin sitä voi hieman kompensoida volttimäärän nostamisella ja imututekniikan vaihdoksella. Tulvinnan yhteydessä tai esim. clearon täytön yhteydessä on ihan älyttömän tärkeetä että ei jää mitään nestettä kierteiden/tiivisteiden päälle.
    - Oon myös ihmetellyt ihan helvetisti noita atomisaattori+laite volttisuosituksia. En saa yhtään MITÄÄN irti niillä suosituksilla. Mä voin mun tekniikalla vetää esim. Kangerin mainiolla protank II:lla 1.8ohmin atopäällä 4.1 voltilla ongelmitta vaikka suositus taisi olla se 3.3 V tjsp. PG/VG suhde vaikuttaa luonnollisesti asioihin mutta monet sanoneet esim. LiQua-nesteiden olevan herkkiä palamiselle. Se on totta muttei se tarkoita sitä etteikö niitä silti voisi ajaa suurella kuormalla. Se vaatii vaan laitteen tuntemusta ja tasapainottelua, ei mitään muuta, sanokoot mitä sanoo.

     
     
  8. #68
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    24
    Nyt alkaa tieto lisämään tuskaa...
    No mutta asiaa oli , että Puffin toimitus oli kyllä nopeaa, tänään tuli jo sunnuntai yönä tilatut clearot perille.
    Vahvempiä nesteitä odotellessa pitihän 6mg litkuilla kokeilla uutta eVod:ia ja heräteostoksena tilattu Kanger T3 miniä.
    En nyt ideassa älynnyt mitään eroa eli mun kategorissa; samalla botton coil teknikalla toimivia, no kokeneemmat voitat oikaista.

    Harmikseni toinen evod rikki, mutta enköhän Puffilta uuden saa tilalle.

    No muut sentään toimi. En nyt äkkiseltään huomannut höyryntuotossa suurta ero CE4:seen, mutta maku oli kyllä
    voimakkaampi. Oikein kieltä jäi "polttelemaan" ja maku oli jotenkin karkeampi kuin CE4:ssa.

    Voisiko johtua 2,5 ohm vastuksesta (en nyt tosin tiedä mikä kun CE4:ssakaan on) ?
    Harmittavia asia oli kurlaus imettäessä, jota CE4:ssa ei ollut. Mistähän tämä johtuu?

    Summa summarun , että ei tästä vielä paljoa eteenpäin päästy muuten kuin että laitekanta vaan kasvoi.

    Innolla odotan uusia Vermilion River nesteistä, josko tää höyryttely kokemus siitä paranisi tai sitten tilattava
    uudet akut jännitesäädöllä.

     
     
  9. #69
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    103
    2.5 ohm tuottaa aika heikosti höyryä perus Egolla ja matalat niksat vielä madaltaa tuntumaa.

    Ostin reilu viikko takaperin Evodin Puffilta. En tilannut silloin vara-atoja, kun ajattelin vain testata onko mieleeni. No ei ollut, kurlasi ja vuoti vaikka kokeilin lisäillä imulankoja jne. Sitten tein setupin itse ja kauhee kumisaappaan maku, olis tarvinnut nr lankaa tai paksumpaa lankaa.

    Tilasin sit kuitenkin uuden Evodin ja 1.5 sekä 1.8 ohmisia Protankin atoja (käyvät Evodiin). Uusi Evod 1.8 ohm on toiminut pakasta vedettynä loistavasti ja vanhaan asensin 1.5 ohmin aton ja toiminut toistaiseksi oikein hyvin.

    Noissa atoissa on näköjään susikappaleita, mutta niin on Bogeissakin. Onneksi ovat halpoja.

    Tossa vielä Urdun video Evodista Jatkoaikaa eGolle: Kanger eVod - YouTube

     
     
  10. #70
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    24
    Kiitos Sangthip vihjeestä. Noi Evod päät ovat kaikista kaupoista loppu. Pitääkin tilata noita pro tankin 1.8 ohm atoja jos kerran käy.
    Samoin mullakin se rikkinäinen Evod vuoti joka suunnasta. Toisesta taas tullut drip:in kautta nesteet suuhun. Mistähän tää johtuu?

    Kummma kun noita Evodeja kehutaan. Epäilen että mulla täytössä tai jossain muussa nyt systeemit sekaisin.

    No ei lannistusta.
    Ei tässä auta kun vaan tilata niin monenlaisia clearoja että se oma mieleinen löytyy. Nyt ainakin sitten tiedän millä vastusarvolla lähden liikkeelle.
    Eli Ce4 löytyy, evod sekä T3 mini. Mitäs seuraavksi voi kokeilla (Pro Tank, Vision Mini,T2 ...)

     
     
  11. #71
    Avataanpas oma foorumiura täällä. Itselläni tällä hetkellä käytössä SMOKin Winder, Protank II ja siihen päähän väkerretty microcoil + pumpuli ja täytyy sanoa, että on kyllä mahtava laite, ei millään malttais pitää näppejä erossa kun se tuossa pöydällä nököttää.

    Nesteistä sen verran, että itselläni on vielä "kahlaamisvaihe" päällä ja vieläkin etsin sitä itselle sopivinta. Halon Tribeca oli kyllä sen verran maukasta, että 30ml puteli meni aika vauhdikkaasti. (Ja sen verran tyyristä ettei opiskelijabudjetilla oikein koko ajan olla tilailemassa sitä lisää).

    Kangerin EVODia on tullut myös testattua, mutta siinä oli jotenkin paljon tunkkaisempi maku tuon Protank väkerryksen jälkeen. Pitää vielä testata uudestaan kunhan saa aikaseksi tilattua nuita 1,5 tai 1,8 ohmin atopäitä.

     
     
  12. #72
    Höyrykonkari kirjuri's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    291
    Noin kolmen viikon höyryttelyn jälkeen voin sanoa suoraan, että voi loppua höyryttelyt nopeasti jos ei löydy itselle sopivaa nestettä. Ihan mielettömiä eroja noissa, joistakin tulee jopa huono olo, jotkin sopivat ihan "all day" höyryttelyyn helposti jne.. Toinen on myös miten erinlaiselta tietyt nesteet maistuvat esim. muovi clearosta verrattuna kunno lasi tankilliseen (itselläni heti vaihtui noi Innokinin iClearit Kanger Mini Pro Tank II:seen). Perus Ego akuilla nyt menty, 10 vuotta tupakoineena voin sanoa että 2kpl täytyy olla jotta pärjää (toinen aina täydellä akulla odottamassa). Tupakkaan en ole koskenut ollenkaan sen jälkeen kun sain Finnvapelta aloituspakkauksen, vaikka olikin paskat nesteet alussa. Sen olen myös huomannut että itselleni iski heti pakonomainen tarve ostaa parempaa, itse henkilökohtaisesti siirryn mekaaniseen maailmaan (miten voi yks perkeleen rosteri putki olla niin hieno), yhden kunnon voltti säätöisen tulen myös hommaamaan kaveriksi. Pirkalla täytyy aloittaa tämä siirtymä, jonka jälkeen todennäköisesti rupeaa rahaa palamaan ihan kunnolla (ei tule paljoa säästymään tupakoinnin lopettamisen takia ).

     
     
  13. #73
    Savun tuotto on vähäistä eikä ole mitään vastaava tuntumaa kuin oikealla röökeillä. Ihan kuin vesihöyryä imuttelisi.
    Jos nyt aletaan pilkkua nussimaan, niin vesihöyryähän se on, ei savua, onneksi. Muistakaa aloittelevat ettette käytä enää savu-sanaa täällä kun puhutaan höyryttimistä, meinaan silloin on kytkennät väärin.

    Ja 6mg on itelläkin liian laimeeta, kokeiles nyt vaikka 24 tai 18mg niin alkaa TH:ta tulemaan esiin. Sitten siitä mielen mukaan laskettelet alas milligrammamäkeä. CE4 on ihan okei, mutta suosittelisin innokin iClear30. Tulee lämpimät ja runsaat höyryt.


     
     
  14. #74
    Höyryttelijä Ruiz's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    25
    Lainaus Alkuperäinen postaaja E-skimo Näytä viesti
    CE4 on ihan okei, mutta suosittelisin innokin iClear30. Tulee lämpimät ja runsaat höyryt.
    Tekniikantuntemus on vielä sen verran ohutta, että voisiko joku valaista, onko eGo-K:n iClear16:lla ja 30:llä iso ero. Siis tankkihan on tuplasti suurempi, mutta höyryn tuoton kannalta? Muuta ei ole tullut kokeiltua kuin iClear16, ja olen suht tyytyväinen. Analogisia on tosin palanut..

    kirjurille onnittelut, jos tupakka on jäänyt kuvioista pois samantien.

     
     
  15. #75
    Toi vahvempi niksamäärä toimi mulla. Jätin kans kerrasta koska, eka maku mitä kokeilin, kolahti välittömästi. Noita paskamakuja sekä laitesählinkejä on sittemmin tullut vastaan jos itse sekoittelee ja nopeesti oon huomannu että kaikki on ollu omasta kohelluksesta tai laiskuudesta kiinni.
    Tietysti laiterikkojakin sattuu ja oikeesti pahoja nesteitä, mutta tää on kyllä niin simppeliä tekniikkaa kautta linjan että aika helppo on eliminoida jos hommaa vaikka pari halpissäädettävää (Lava, Vamo jne. ProVarikin on halpa jos röökiin vertaa).
    Pitää varmaan lähtee joskus johonkin miittiin tai festeille että vois vertailla kaikennäkösiä setuppeja ym. Kokoajan tää homma kyllä muuttuu helpommaksi ja nyt jo huomaa niksamäärien laskeneen dramaattisesti, kunhan vaan vähän testailee.
    Toi tosiaan on yksi mikä pakkaa sekottaa, kun sama maku maistuu toisilla kamoilla ja tehoilla ihan erilaiselta. Semmosenkin oon pistänyt merkille että teho/nikotiinisuhde vaihtuu ihan päivän ajankohdasta ja fiiliksistä riipuen.
    Nää ylläolevat jutut on toiminu mulla eikä tarkoita että näin toimis muillakin mutta, uteliaisuudesta sai aika hyvän palkinnon kun rööki jäi vähän niinkuin vahingossa.
    Viimeksi muokannut Skoudet; 14.10.13 kello 13:21.
    Pikkironkeloija


     
     
  16. #76
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ruiz Näytä viesti
    Tekniikantuntemus on vielä sen verran ohutta, että voisiko joku valaista, onko eGo-K:n iClear16:lla ja 30:llä iso ero. Siis tankkihan on tuplasti suurempi, mutta höyryn tuoton kannalta? Muuta ei ole tullut kokeiltua kuin iClear16, ja olen suht tyytyväinen.
    Höyryntuoton tai maun kannalta ei mitään käytännön eroa. Samalla atopäällä molemmat toimii. Tankin koko vaikuttaa lähinnä alipaineeseen. Itselläni iclear30:t vaatii jatkuvaa huoltoa ja puhdistusta toimiakseen, enemmän kuin 16:t. Aspiren BDC on käytännössä ottanut nyt mulla näiden paikan - toimii paljon paremmin.

     
     
  17. #77
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tripleA Näytä viesti
    Höyryntuoton tai maun kannalta ei mitään käytännön eroa. Samalla atopäällä molemmat toimii. Tankin koko vaikuttaa lähinnä alipaineeseen. Itselläni iclear30:t vaatii jatkuvaa huoltoa ja puhdistusta toimiakseen, enemmän kuin 16:t. Aspiren BDC on käytännössä ottanut nyt mulla näiden paikan - toimii paljon paremmin.
    Itse oon huomannut, että iClear 16:n tippi kuumenee helvetisti (ainakin mulla), että meinaa suu palaa. Myös palanut reikä tuollaiseen, kun 3,8 voltilla ajellu. Ja siis onhan tuo maku mielestäni 30:ssä parempi kuin 16:ssa. Tai sitten se on vaan sen parin lisälangan tuottama plasebo-effekti. Puhdistustahan nää välillä kaipaa, kun joskus on että kurlaa, sähkö maistuu, vaihdetaan atopää, ei tapahdu mitään, jne. Sitten kun toimii kunnolla niin beast vehje


     
     
  18. #78
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    16:ssa on muovitippi hetimiten vastuksen päällä joten varmasti kuumenee. Onneksi mulla nuo 16:t ei kestä yhtään ketjuvapottelua kurlaamatta joten ei kerkiä tipitkään kuumenemaan. Bogen kartot ja silica/pumpulidripperit on sitten kunnon himoketjuttelua varten. Iclear30:ssa on tuo vammainen, kääntyilevä terästippi ja parikin senttiä matkaa coileilta tipille eli pysyy paremmin viileänä, toki höyrytkin matkalla ehtii pikkasen viilentyä, sikäli kun sieltä jotain tulee kurluuttamisen sijaan

    Ei niissä 30:ssa kyllä mun mielestä lisälankoja ole?? Ihan samat atopäät niihin menee.

     
     
  19. #79
    Pistin loctiteä siihen tipin nitkujen väliin, eipähän kieriskele enää...

    Itellä ainakin onnistuu ketjuvapottelu 16:n kanssa. Ei yhtään kurlausta, pikemminkin tosi kovaa pitää kokoajan imeä, posket lommolla ja näin. Aika suuria eroja taitaapi olla, vaikea sanoa kun ei oo montaa kappaletta mitään melkeen ostettu. Boget nyt tietenkin kierii asteikolla 5-10/10 yksilöstä riippuen.


     
     
  20. #80
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    ei mullakaan ole kuin pari 16:a ollut kierrossa, yhtä löysäimuisia olleet kuin esim. evodit. 30:sten kanssa huomannut kyllä että joitain atoja saa imeä kuin märkää sikaria. Pakkohan noissa isoja eroja ollakin kun kokemuksetkin menee niin laidasta laitaan.

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •