Sivu 1 / 4 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 76

Aihe: DCT-tankit toimivat vai samaa säätöä kun clearot?

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    16

    DCT-tankit toimivat vai samaa säätöä kun clearot?

    Elikkäs olen noin vuoden höyrystellyt. Tuli alotettua semmosella pienellä 510-akulla ja siihen atomizer ja cartridge. Sehän oli ihan jännää ekaksi kerraki, mutta akku loppui aivan liian nopeasti ja ei nestettäkään semmoseen paljon mahtunut.

    Sen jälkeen tuli ostettua CE2 clearo ja myöhemmin viellä CE4. Molemmissa oli liikaa kurlausta minun makuun ja aloin lukemaan ja tutkimaan vähän enemmän asioista, että mikä sitten olisi paras clearo. Päädyin ostamaan eVodin, joka on tähän asti ollut paras clearoista mutta siinäkin nyt koituu enemmän ongelmia mitä välillä jaksaa kestää. Atot tukkiintuu ja höyryt vähentyy liian usein ja välillä kurlaa. En jaka kokoajan rebuildaa atoja, dry burnaa ja pyyhkiä litkuja akun liitännästä.

    Kysymys siis kuuluukin, että onko DCT-tankit vähemmän säätöä, kurlaako, tuleeko paremmin höyryä ja pitääkö sitäkin imeä kuin huora joka yrittää tienata elantonsa eli kulkeeko ilma hyvin?

    Edit: Olen joko ostamassa Mini Protank 2 tai DCT-tankin ja siihen joku halpa modi.

     
     
  2. #2
    Imo boget ei kurlaa yhtä helposti kun clearot, kunhan muistaa kunnolla kostuttaa niin maun ja höyryntuoton pitäs olla hyvä, imo parempi kun missään clerossa mitä oon kokeillut.. Eli pari tankkia, bogeja ja halpa säädettävä modi.

     
     
  3. #3
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    tuosta ei tosiaan käy ilmi millä niitä dct:n kartoja meinaat höyrytä. Perusegolla ei mun mielestä saa oikein edes LR-kartoista kunnolla iloa irti. Tehosäädettävä akku DCT bogeilla on kyllä todella huoleton ja toimintavarma yhdistelmä jos clearojen käytön kanssa on ongelmia. Itsellä kaikki evodit on toiminut kyllä ihan yhtä lailla ongelmitta.

     
     
  4. #4
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Daraku Näytä viesti
    Elikkäs olen noin vuoden höyrystellyt. Tuli alotettua semmosella pienellä 510-akulla ja siihen atomizer ja cartridge. Sehän oli ihan jännää ekaksi kerraki, mutta akku loppui aivan liian nopeasti ja ei nestettäkään semmoseen paljon mahtunut.


    Kysymys siis kuuluukin, että onko DCT-tankit vähemmän säätöä, kurlaako, tuleeko paremmin höyryä ja pitääkö sitäkin imeä kuin huora joka yrittää tienata elantonsa eli kulkeeko ilma hyvin?

    Edit: Olen joko ostamassa Mini Protank 2 tai DCT-tankin ja siihen joku halpa modi.
    Ne alkuaikojen 510-akut taisi olla jotain 90mAh.
    Nykyäänhän niitä on jo 320mAh ja kestää ainakin itselläni koko päivän käytössä ihan ok.
    Niihin saa myös ihan jopa käyttökelpoisia klerojakin kiinni nykyään.

    DCT-tankeista sen verran että laipallisia kartoja en ainakaan suosittele, niissä on lähes poikkeuksetta aina ainakin itselläni ollut todella tiukka imuvastus, mutta ehkä tuosta smokin airflow controllerista voi olla apua siihen, en ole ole vielä kerennyt kokeilemaan, voisikin tänään kokeilla..
    Kyllä kartotankeista yleensä aina irtoaa hyvät höyryt, mutta siihenkin toki vaikuttaa käytetty neste. (mitä suurempi VG-pitoisuus, sen enemmän höyryä..)

    VG-nesteet ovat myöskin paksumpaa nestettä, eikä mikään 100% vg neste välttämättä toimi hyvin kartoissa, vaan voi vetää sen tukkoon aika nopeastikkin..

     
     
  5. #5
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    16
    Jos DCT-tankki systeemin ostan niin jonkun modin myös tietenkin, näyttäisi muuten vähän hölmöltä.

     
     
  6. #6
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Jos vekottimet ovat tiiviitä, niin se kurlaus on aika suoraan kiinni imun tiukkuudesta. Mitä tiukempi imu, sen enemmän painetta, sen helpommin kurlaa.
    Itse pidätän tehdaslaitteissa dualeista enempi, kunhan se vastus on 1.5 tai maksimissaan 2. 3 ohmin dualeihin on aikas haastavaa saada se 15 + wattia, minkä dual coili, samoin, kuin micro, tarvii.
    KGO & Twist

     
     
  7. #7
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Laipalliset smokin single coilit kartotankkiin ja menoks. Ei vuoda tahi kurlaa ja höyryä tulee niin maan perkeleesti
    Ei edes protankki päihittäny noita mun käytössä.

     
     
  8. #8
    Höyryttelijä ministeri's Avatar

    Liittynyt
    07/2013
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    88
    Itse olen ego ja protank kokeilujen jälkeen päätynyt jo usean kuukauden carto käyttöön. On mun kokemuksen mukaan varmatoimisempi. Itse käytössä yleensä bogen LR cartot ja Vamo ja drawtube putkina. Drawtuben hankin ulkokäyttöön ja töihin. Siihen pitäis vielä Kick saada, ei vielä ihan tyydytä höyryt pelkän akun kanssa.

    Kyllähän cartojenkin kanssa joutuu välillä puhaltelemaan, säätämään ja ihmettelemään...Talouspaperia saa olla aina varuilta taskussa mukana :-1

    Silti vähemmän säätöä kuin clearojen kanssa. Sopii paremmin niille jotka ei ilokseen näperrä ja säädä ja rakentele omia vastuksia jne. Olen monelle aloittelevalle kaverille suositellut ja jotkut on aloittanut suoraan cartoilla...

     
     
  9. #9
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Tällä olen itse aloitellut karto urani ja tyytyväinen olen vieläkin

    510 PYREX DCT-tankki SMOK 6ml lasiputkella

    Näitä kaveriksi

    Smok 510 Dual Coil 1,5ohm 50mm kartomisaattori laipalla DCT-tankkiin 1kpl/2kpl/5kpl

    1 Vaihtoehto on IMO paras DCT, Lumi XL. Jos vain löydät jostain.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  10. #10
    Ikinä ei ole mitään vikaa ollut karto(tanke)issa, toisin kuin clearoissa. 30 karton jälkeen pakkoa sanoa että tähän suuntaan vie tie...


     
     
  11. #11
    Höyrypää bandit's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    428
    On niissä tankeissakin eroja, ensimmäinen mikä toimi itselläni hyvin oli tuo Artic-tankki.
    Siihen bogen 2 ja 3 ohmisia cartoja teholla 8-11w. Vamolla ja Teslalla käytän edelleen tätä pakettia.
    Modit:Nemesis Kalafan#727 /Nemesis mixed shined#6557/Swan 18490 messinki/Owl 18490ss CVII / VJ Ambassadeur 18490/ Diablo Reaver x 2 /G-tube rst 18490/18650#121 / IPV 2 box / Diablo Fulgoris/ Kanger-subox mini / Centurio
    -
    Hybridit: MISTer fullkit / Diablo Hybrid #666 / MISTer v.2 / Diablo One #0044
    -
    Atot: H-Atty x3 vakio,LD ja dc/Somnium Novum/EA Nebula#0071/Synthesis ms/Kayfun Lite+/Diablo Ro'kenhronteys fk/Veritas/RSST/Aspire Atlantis/DOME RBA by Atmomixani #0197 / Griffin 22

     
     
  12. #12
    En noista clearoista tiedä, kun viimeinen mitä kokeilin oli Vivi Nova ja se ainakin oli ihan turhake. Kyllä Twist, esirei'itetty LR-Boge ja mini-DCT on aivan lyömätön hinta-laatu-kompaktius-ulkonäkösuhteessa. Tai oli ainakin silloin kun niitä käytin, mistä on jo höyryajanlaskussa ikuisuus (n. puoli vuotta).

     
     
  13. #13
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    En noista clearoista tiedä, kun viimeinen mitä kokeilin oli Vivi Nova ja se ainakin oli ihan turhake. Kyllä Twist, esirei'itetty LR-Boge ja mini-DCT on aivan lyömätön hinta-laatu-kompaktius-ulkonäkösuhteessa. Tai oli ainakin silloin kun niitä käytin, mistä on jo höyryajanlaskussa ikuisuus (n. puoli vuotta).
    Ja mulla just toisinpäin Onko sulla vivinova vielä tallessa, multa löytyis tota karto-osastoa jos kiinnostais vaihtaa?


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  14. #14
    Höyryttelijä Capu's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    35
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Ja mulla just toisinpäin Onko sulla vivinova vielä tallessa, multa löytyis tota karto-osastoa jos kiinnostais vaihtaa?
    Hei, mulla vois kiinnostaa vaihto. Mulla lojuu käyttämättömänä 2 vivi novaa ja 5+ atopäätä (joihin on jotain itse rakennettu eli ei tehdassetuppeja). Millaista karto-osastoa löytyy? Vois kokeilla antaa kartoille uuden mahiksen :P

     
     
  15. #15
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Ja mulla just toisinpäin Onko sulla vivinova vielä tallessa, multa löytyis tota karto-osastoa jos kiinnostais vaihtaa?
    Valitettavasti ei, nakkasin sen kylmästi roskiin. Ja kartotkin on taaksejäänyttä elämää, olen nääs siirtynyt eteenpäin (tai taaksepäin, riippuu näkökulmasta) mekaaninen-rba -hommiin.

     
     
  16. #16
    Miepä katon, laitan yyveetä.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  17. #17
    Höyryttelijä Capu's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    35
    Oolrait

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    106
    nyt viikon kartoilla polttaneella, niin voin suositella. olen kokeillut bogen 40mm LR / SR, sekä smokin 50mm SR kartoja. Mikään ei ole kurlannut taikka tukkeutunut minun nesteillä (50vg/50pg, 70vg/30pg)
    makua vaan en ole saanut noista niin paljoa irti kuten, esim. RSSTä tai dream tank pumpuli setupista, mutta toimii tosi hyvin. Kartot tulee mulle ainaskin työkäyttöön

    ja syöhän noi hieman enempi nesteitä, mutta ei haittaa kunhan vaan toimii...
    Joskus se vaan vituttaa, ja joskus se vituttaa vaan vituttaa enemmän

     
     
  19. #19
    No, kartot toimii. Jos luotettavuutta ettii niin varma valinta. Höyryn/maun tuotto onkin sitten jo vähän makuasia.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  20. #20
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    1,681
    Tyhmä kysymys mut miten tuo smokin pyrex tankki sopii provarin nokkaan? Saako se korvaus ilmaa pohjasta vai pitääkö jotain muuta kehitellä? Tarkotus siis siirtyy mahd helppohoitoseen atoon ja ihan pihalla mitkä on täl hetkel hyvii.

     
     
Sivu 1 / 4 1234 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •