Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 58

Aihe: epäTekniikan maailma testaa - pirkkaa, purkkaa ja kuttaperkkaa

  1. #1

    epäTekniikan maailma testaa - pirkkaa, purkkaa ja kuttaperkkaa

    Eräs kiinalainen verkkokauppa on mullistanut mekaanisten modien markkinat tuotuaan markkinoille hulvattoman kasan toinen toistaan hävyttömämpiä kopioita suosituista artesaanimodeista. Monet laitteet on kopioitu sarjanumeroita ja logoja myöten, mikä on herättänyt vähintäänkin närkästystä. Me epäTekniikan maailmassa emme nyt (juurikaan) ota kantaa kiinanpirkkojen moraalivajeeseen, vaan heitämme laitteet testipenkkiin.



    Mukana pirkkarallissa on kuusi mutasarjan kiinalaista ja pari kreikkalaista ylemmistä sarjoista. Myöhemmät lisäykset ovat mahdollisia. Tunnista kaikki ja voita matka manalaan!

    Jokaisesta modista tulee ketjuun lyhyt arvostelunomainen luonnehdinta, sekä lahjomaton tehomittaus, jossa mitataan jännite ilman kuormaa ja kuorman kanssa, samalla paristolla, samalla atomisaattorilla. Tulokset ovat vähintäänkin kiistanalaisia, sillä usein jännite kuorman kanssa vaihtelee riippuen vähän kuun asennosta, kierteiden kireydestä ja napin painamiskulmasta, mutta hei, tää on ilmaistutkimus!

    Testi suoritetaan juuri hankitulla, suoraan laturista napatulla AW IMR 18350 -akulla sekä Kayfun Lite-atomisaattorilla, jonka rinnassa sykkii 1.2 ohmin coili. Kaikki modit testataan peräjälkeen samalla akulla, lataamatta välissä, joten akun varaus putoaa testin edetessä - eläkäämme sen kanssa. Volttimittarina toimii huipputarkka Madvapesilta hankittu ööö... volttimittari.

    Täten julistan pirkka-olympialaiset avatuksi!
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut HerraHuu; 13.09.13 kello 14:33.

     
     
  2. #2
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Uujea! Kiinalaiset putket pääsee näyttämään mistä putki vuotaa, eiku ato pissii

    Kiva et joku ottaa isomman otannan erinäisillä putkilla. Saa faktaa tiskiin!

     
     
  3. #3
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112
    Onko toi rollerkin kopio?

     
     
  4. #4
    Lainaus Alkuperäinen postaaja iisi Näytä viesti
    Onko toi rollerkin kopio?
    Ei, se on ehta kreikkalainen. Samoin Poldiac. muut ovat kiinanpirkkaa.

     
     
  5. #5
    Kiva että joku lyö (hifistely)faktoja pöytään niin ei tarvi enää foorumeilla tapella. Eiku..

     
     
  6. #6
    Mulle on aina ollut ihan sama onko tuote kopioitu jostain toisesta tuotteesta. Pääasia on, että hinnat ei päätä huimaa. Olisi hyvä jos näitä "kopioita" verrattaisiin niihin "aitoihin".

     
     
  7. #7
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Duuhannes Näytä viesti
    Mulle on aina ollut ihan sama onko tuote kopioitu jostain toisesta tuotteesta. Pääasia on, että hinnat ei päätä huimaa. Olisi hyvä jos näitä "kopioita" verrattaisiin niihin "aitoihin".
    Jos ei ole mitään väliä onko aito vai kopioitu niin miksi kopioituja pitäisi verrata aitoihin?

     
     
  8. #8
    Höyrypää E-Ferret's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    569
    ^Eiii!
    Ei käännetä keskustelua tuohon suuntaan, jookostakookosta? :sly:

     
     
  9. #9
    Toivoisin, että tästä ei tulisi pirkka vs. high end -ketju. Sille taitaa olla jo oma osastonsa. Vertailusta löytyy molempia.

     
     
  10. #10
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    ... ja siksi tietysti että päästäänkö samaan suorituskykyyn kolmanneksella tai neljänneksellä tai VIELÄ pienemmällä osalla esikuvan hinnasta. B) Iso peukku!
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  11. #11
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Toivoisin, että tästä ei tulisi pirkka vs. high end -ketju. Sille taitaa olla jo oma osastonsa. Vertailusta löytyy molempia.
    Oikein. Pidetään pirkkaketjuna. Pirkka on yleensä hyllytavaraa, ja MÄ RAKASTAN hyllytavaraa! <3
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  12. #12
    Nyt Barole varovaisesti ettei mene trollauksen puolelle Tästä voi kyllä tulla sangen mielenkiintoinen ketju
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  13. #13
    Lainaus Alkuperäinen postaaja iisi Näytä viesti
    Onko toi rollerkin kopio?
    On siitäkin clooni, tosin ei noin komia.

     
     
  14. #14
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ahe222 Näytä viesti
    Nyt Barole varovaisesti ettei mene trollauksen puolelle Tästä voi kyllä tulla sangen mielenkiintoinen ketju
    Minä mitään trollaa. Mulla kun on Ikarusta, Swania, I-Chybridiä, Agaa jne. niin on vara huudella. Se oli ihan vakava kannanotto. Siis, että rakastan hyllytavaraa. (ja on se yleensä mun budjetilleki paremmin soveltuvaa)
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  15. #15
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Mielenkiinolla odotetaan mittaustuloksia, onpahan sitten jonkunlaista faktaa tarjolla.

     
     
  16. #16
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Aivan, aikataulusta ei ollu puhetta? Koskas alkaa tulla tuutin täydeltä?
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  17. #17
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Vedätte niin kuin Hannu Karpo Finduksen mainoksessa "tämä on kylmä totuus"

     
     
  18. #18
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja heimo Näytä viesti
    Vedätte niin kuin Hannu Karpo Finduksen mainoksessa "ja tämä on jääkylmä totuus"
    fix'd.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  19. #19
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Minä mitään trollaa. Mulla kun on Ikarusta, Swania, I-Chybridiä, Agaa jne. niin on vara huudella. Se oli ihan vakava kannanotto. Siis, että rakastan hyllytavaraa. (ja on se yleensä mun budjetilleki paremmin soveltuvaa)
    Lähinnä kaikella rakkaudella sanoin, ettei ala tuo "uutuuksia" ketju elää uutta elämäänsä täällä Mutta tosiaan mielenkiinnolla odotan tuloksia itsekkin.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  20. #20
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ahe222 Näytä viesti
    Lähinnä kaikella rakkaudella sanoin, ettei ala tuo "uutuuksia" ketju elää uutta elämäänsä täällä Mutta tosiaan mielenkiinnolla odotan tuloksia itsekkin.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •