Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 133

Aihe: Kadonneen RY4:n metsästys

  1. #1

    Kadonneen RY4:n metsästys

    Jenkkilän keskustelupalstoilta luin legendaarisesta, markkinoilta vuonna 2010 salaperäisesti kadonneesta, RY4 nesteestä.

    Yhden rapakon takana kerrottavan tarinan perusteella Jantyn tuotekehittelijä ja Dekangin labran kemisti yrittivät luoda Ruyan merkkisen tupakan makua vuonna 2006-2007. Tuohon aikaan Ruyanin neste oli yksi ainoista tupakkaa imitoivista mauista ja Jantyn tuotekehittelijä fanitti Ruyanin tekelettä. Useamman yrityksen jälkeen neljännellä kerralla lopputuloksena oli maku, joka kelpasi Jantyn tuotekehittelijälle. Janty kutsui vaniliasta, karamellistä ja muutamasta muusta salaisesta ainesosta valmistettua liuosta nimellä Ruyan#4. Nimi vaihdettiin myöhemmin Janty RY4:ksi, koska maku ei loppujen lopuksi muistuttanut Ruyan:in alkuperäistä liuosta.

    Dekang, liemen kehittelyn toinen osapuoli, ilmeisesti kopio mauan ja alkoi valmistaa omaa versiotaan RY4:sta. Dekangin RY4 juissi saavutti ameriikan markkinoilla jantya edullisemman hintansa ansiosta suuren suosion. Kesällä 2010 Dekangin tuote-erä vastaanotettiin kuitenkin buuausten kera ja "Kadonneen RY4:sen metsastys" sai alkunsa. Jotkut väittävät Dekangin reseptin kadonneen ja toiset taas väittivät että resepti varastettiin. Ehkä tätä kaveria (http://www.yndekang.com/display.asp?id=75) olisi syytä kuulustella aiheen tiimoilta ;-)

    Itse olen aloittanut höyryttelyn syksyllä 2011, joten minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia alkuperäisistä myyttiset mittasuhteet saavuttaneista RY4 liemistä. Tarina juonekäänteineen, teollisuusvakoiluineen ja salaliittoineen kuullosti sen verran mielenkiintoiselta, että päätin tutusta RY4:seen.

    Ensimmäisen RY4 putelin löysin Liberty-Flights-UK:n sivuilta

    E Liquid - Original - RY4 - High - 18MG
    Valmistaja: Hangsen
    Kotisivu:www.hkhangsen.com
    Hinta ostohetkellä:£2.99 (5ml)
    Ostopaikka:www.liberty-flights.co.uk
    Nikotiinipitoisuus: 18mg
    PG / VG: PG
    Pakkaus:Muovipullo

    Oranssikorkkisen muovipullon pohjan "HS", etiketin "Made in China" merkintöjen ja pienen googlauksen jälkeen olen kohtuullisen, mutta en 100% varma, että LF:n RY4 on Hangsenin valmistama. Tankillinen eGooon ja henkoset. Ensi arvio - ei kai vain mun LR-ato ole kärähtämässä. Uusi imasu - virtaako tankista - maistuu palaneelta. Tankki kiinni normi atoon - aivan hirveän makuista evästä. Tunkkanen jälkimaku. Ei todellakaan minun suosikki.

    Takaisin LF:n sivuille - 56 arvostelua keskiarvolla 8/10 ja kommentteja "Sopii kokopäivä käyttöön! Best eJuice! jne. Makuasioista ei voi kuin kiistellä ja tämä RY4 ei todellakaan ole minun makuun. Etsintä jatkukoon.

    Arvosana: 5 / 10[/size]
    "Tupakoinnin vaihto höyryttelyyn on kuin luopuisi sorbuksesta ja saisi tilalle Nallen viinikellarin avaimet"

     
     
  2. #2

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Ehkö paras litkuarvostelu, jonka olen hetkeen lukenut.
    Itsellä tuo RY4 kuuluu vakikamaan.. Taitaa olla Wizin, Peleä ja Libertyä ollut ajossa.. Ja Wizin ollut suuhun sopivin. Tutkin pullon, kunhan kotio pääsen.
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  3. #3
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Kaikki RY4 on maustetupakan makuisia. Ainoastaa Totally Wickedin RY4 on makeaa, mutta siitä puuttuu sitten tupakka kokonaan. Ja ei, noita yhdistämällä ei tule hyvää.

    Oikeaa RY4:sta ei ole olemassa enää. Se on pakko hyväksyä.

     
     
  4. #4

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Japanilainen sananlasku,matka on tärkeämpi kuin päämärä, mielessäni jatkoin kadonneen RY4:n metsästystä.



    Jantylle tekemäni eGo-t lisätarviketilaukseni yhteydessä pistin tulemaan myös pienen pullollisen Jantyn nykyistä tuotantoa nimeltään "Classic eLiquid RY4". Putelin sai syysalennuksesta normaalihinnan 7,95€ sijaan kohtuullisempaan 4,7 euron hintaan (0,47€/ml).

    Janty mainostaa keksivänsä, kehittävänsä ja tuottavansa korkealuokkaisia aikuisille suunnattuja vapaa-ajan tuotteita ja ainakin heiltä hankkimaani eGo-t laitteeseen olen ollut tyytyväinen. Saas nähdä kuinka Jantyn RY4 kanssa käy.

    RY4 - Janty Classic Series
    Valmistaja:Janty
    Kotisivu: http://www.jantyworld.com/
    Ostopaikka: http://france.jantyworld.com/
    Nikotiinipitoisuus: 16mg
    PG/VG: PG

    LE best selers mondial, näin kuvaa Janty RY4 makuaan webbisivustollaan, eikä superlatiivejä ole säästelty myöskään verkosta löytyvissä käyttäjien arvosteluissa. Omat adjektiivini nesteen tuoksulle ovat eksoottinen ja itämainen. Purkin kyljessä ainesosiksi mainitaan vanilia ja linaloli, joista jälkimmäinen on wikipedian mukaan terpeenien aineryhmään kuuluva tertiaarinen alkoholi.

    Lisäksi wikipediassa todetaan että, Linaloli on optisesti aktiivinen alkoholi, jota esiintyy erittäin monissa kasveissa ja niiden haihtuvissa öljyissä. Linalolia sisältäviä kasveja ovat esimerkiksi basilika, sitruunamelissa, korianteri ja valkosipuli.

    Mieleeni heräsi välittömästi kysymys, kuinkahan monen kasvin linelolia "kadonneessa RY4:ssä" oli?

    Varoituksena wikipediassa on maininta siitä että linalolin lyhytaikainenkin altistuminen voi ärsyttää silmiä ja ihoa. Pidempiaikaisesta tai toistuvasta altistumisesta aineelle voi seurata vaikutuksia maksassa.

    Heh heh, onneksi käytän RY4:ää hengityselinten en ruuansulatuselimistön kautta.

    Mielenkiintoista sinänsä, että Jantyn reseptilistalla (http://france.jantyworld.com/index.p...id=325&lang=en) ei linelolia mainita RY4 -resepetissä laisinkaan eli reseptiä on uudistettu.

    Äh, ei minun pitänyt linelolista kirjoittaa vaan RY4 -mausta, tuoksusta ja tuntemuksista, joten palataanpa itse aiheeseen. Kuten jo kerkesin mainita niin, Janty RY4 tuoksuu eksoottiselta ja itämaiselta. Imeläksi tuoksua en kuitenkaan kutsuisi ja alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi RY4 saa mainintoja salaperäinen ja myyttinen. Jantyn versio on sisäänhengitettäessä varsin mauton ja mieto, kurkkuosuma iskee vasta ulospuhallettaessa ja maut tulevat esiin vasta pienellä viiveellä.

    Kun vertaan Jantya edelliseen kokeiluuni eli Hangsenin versioon RY4:stä, niin kokonaiselämys on kertaluokkaa parempi. Hangsenia en suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään, mutta Janty RY4 on mielestäni ainakin milenkiintoinen tuttavuus, jos nyt ei kuitenkaan aivan kärkipään e-neste makuelämys.

    Arvosana: 7 / 10
    "Tupakoinnin vaihto höyryttelyyn on kuin luopuisi sorbuksesta ja saisi tilalle Nallen viinikellarin avaimet"

     
     
  5. #5
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Kiitos tästä arvostelupläjäyksestä, oli hyvää settiä !


    Klikaten ja tilaten :
    http://www.flavourartexpress.biz/ind...product_id=199
    ainoa oikea, MULLE, tällähetkellä jos RYynäsestä puhutaan


    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    116

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Vieläkun tietäs mikä firma valmistaa Janty:n nesteet, maku on kyllä hyvin lähellä Dekangin tavaraa etten ihmettelis yhtään jos ois tehty samassa tehtaassa.
    http://ukvapers.com/topic/8774-vendo...heir-eliquids/
    Janty liquids are made under supervision of Janty in a state of the art laboratory/factory. We do not share trade sensitive information in public or private.
    Omat suosikki RY4:set löytyy dekangin ja jantyn 50/50 PG/VG seoksista.


    Edit... ei ole Dekangin eikä Feellifen tekosia Jantyn liemet, Joye pullottaa ne Jantylle mutta Joye:kään ei tee nesteitä itse.
    http://ukvapers.com/topic/6938-which-stores-sell-juice-made-by-joye/

    "E-cigs are not "quit smoking" devices - they are an alternative way to smoke, but with a much reduced risk profile. Believe this - it's true. E-cig users are NOT quitters."

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Ei spekuloida, vaan tehdään testi. Kalustona e-power LR dual-coil cartoilla. Nesteinä velhon RY4 6mg viime viikolta ja libertyn 2009-2010 RY4 (joka maistuu täsmälleen samalta kuin samassa pakastimessa ollut 2009 lopun Ruyan #4-pullo). Aloitus vanhalla jota on tullut höyryteltyä pitkin iltaa, perään uusi ja sitten vuorottelua ja tovi uudemman höyryttelyä.

    Tulokset:
    -kurkkutuntuma: velholle selvä voitto. Vastaa ehkä 11-14mg haarukassa olevaa vanhaa versiota karkeasti arvioiden. (Huomaa että velho oli 6mg ja vanha vahvempaa eli 8mg)
    -maku: on tuo nykyinen hieman tupakkamaisempi ja siinä tuntuu olevan originaalia jonkun aikaa höyrytelleen mielestä outo sivumaku ja selvästi erottuva jälkimaku, mitä vanhassa ei ole. Maussa on muutakin lievää eroa, mitä on vaikea kuvailla. Maku sisäänhengityksessä sama, uloshengityksessä kororostuu tuo uuden "sivumaku" hallitsevana, joka jää myös jälkimauksi.
    -makeus: hieman vaikea arvioida. Originaalin makeus tuntuu vieläkin suussa vaikka sen imaisusta on kulunut jo tovi. Vanha huimasti makeampaa joka tapauksessa.

    Lopputulos:
    -Molemmissa paljon samaa, mutta jotain eroakin, etenkin tuo jälkimaku joka ei ole kauheasti omaan mieleen.
    -Muutaman minuutin höyryttelyn jälkeen vanha tuntuu oikeastaan aika mauttomalta.
    -Huomattava ero makeudessa

    Suuri kysymys: onko vanha tehty laimentamalla pg:llä vahvaa liuosta ja uusi makuliuoksella? Sen verran iso ero maun voimakkuudessa.

    Vastaus perimmäiseen kysymykseen: onko se samaa? Ei ole ainakaan täsmälleen samaa.

    ps. Loppuillaksi valitsen uudemman paremman kurkkutuntuman vuoksi.

    (Tein vertailun uusi vs. vanha tuonne wiz:n aloittamaan dekang:n ry4 arvosteluun Ehkä se olisi kuuluisi paremmin tähän ketjuun, jos viesti siirrettävissä tänne?)

     
     
  8. #8

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Siirrän tämän kans tänne, jonka alunperin postasin vizin ry4 arvosteluun.

    Olen nyt pari kertaa tilannut Janty Europelta classic sarjan RY4:sta ja se vastaa aikalailla ViZi:n kuvausta eli on todella hyvää. Maku on aika makea ja toffeemainen. Maku eroaa huomattavasti esim. E-cig wizardin ja Easyn RY4:sta, joissa tupakin maku on paljon vahvempi. Tuli tilattua myös tuolta löytyvää Classic RY4-X:ää ja Elixir Ry4:sta, Classic RY4-X on aika vastaava kuin Wizardmix ja Easy RY4. Elixir ry4 oli taas hangsenin sontaa, jota kannattaa välttää.

    Tässä linkki siis tuohon mahtavaan nesteeseen :P
    http://france.jantyworld.com/index.p...id=179&lang=en
    Höyryn voimalla 10.5.2011 lähtien

     
     
  9. #9

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Tuli sit 2 testipulloo tätä tilattua. Keskivoimakkaana jantyltä. Perseestä tosin että ainoa toimitustapa oli DHS overnight ja se maksaa +11€

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vihti
    Viestit
    184

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Lainaus Alkuperäinen postaaja JanneRanta Näytä viesti
    Tuli sit 2 testipulloo tätä tilattua. Keskivoimakkaana jantyltä. Perseestä tosin että ainoa toimitustapa oli DHS overnight ja se maksaa +11€
    Minä tilasin sillä rapiat 2€ maksavalla postitoimituksella ???
    Peleon eGo-W, Joye eGo-t, 510-t. varalla M401

     
     
  11. #11

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jkaija Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JanneRanta Näytä viesti
    Tuli sit 2 testipulloo tätä tilattua. Keskivoimakkaana jantyltä. Perseestä tosin että ainoa toimitustapa oli DHS overnight ja se maksaa +11€
    Minä tilasin sillä rapiat 2€ maksavalla postitoimituksella ???
    Täh ? Janty France:ssa en ole nähnyt muuta vaihto-ehtoa kuin tuon DHS:än.
    "Tupakoinnin vaihto höyryttelyyn on kuin luopuisi sorbuksesta ja saisi tilalle Nallen viinikellarin avaimet"

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vihti
    Viestit
    184

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ADvaper Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jkaija Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JanneRanta Näytä viesti
    Tuli sit 2 testipulloo tätä tilattua. Keskivoimakkaana jantyltä. Perseestä tosin että ainoa toimitustapa oli DHS overnight ja se maksaa +11€
    Minä tilasin sillä rapiat 2€ maksavalla postitoimituksella ???
    Täh ? Janty France:ssa en ole nähnyt muuta vaihto-ehtoa kuin tuon DHS:än.
    No mulle se lykkäsi myös posti vaihtoehdon, voisiko johtua että maksoin normaalina pankkisiirtona ?
    Koodi:
    Shipping and Handling Fee : EUR2,30
    Peleon eGo-W, Joye eGo-t, 510-t. varalla M401

     
     
  13. #13

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    No sehän se voi olla. Itte maksoin electronilla paypalin kautta. Pirskatti sentään.

     
     
  14. #14
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Hellsinki
    Viestit
    13

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Itsekin hankin ensimmäisessä tilauksessa Liberty flightsiltä ison pullon RY4:ää, iskin litkut eGo-T:n tankkiin ja pettymys oli valtava! RY4 maistui käytännössä ainoastaan palaneelta.

    Myöhemmin annoin vielä nesteelle mahdollisuuden ja laitoin samaa nestetä dual coil cartomizeriin. Yllätyin erittäin suuresti, että neste maistui suorastaa herkulliselta. Makeat maut erottuivat hyvin ja palanutta makua ei ollut lainkaan.

    Miten tämä voi olla mahdollista?

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    148

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Monkeywrench Näytä viesti
    Itsekin hankin ensimmäisessä tilauksessa Liberty flightsiltä ison pullon RY4:ää, iskin litkut eGo-T:n tankkiin ja pettymys oli valtava! RY4 maistui käytännössä ainoastaan palaneelta.

    Myöhemmin annoin vielä nesteelle mahdollisuuden ja laitoin samaa nestetä dual coil cartomizeriin. Yllätyin erittäin suuresti, että neste maistui suorastaa herkulliselta. Makeat maut erottuivat hyvin ja palanutta makua ei ollut lainkaan.

    Miten tämä voi olla mahdollista?
    Ato ollut kuivana? Ei ne nesteet kyllä tuota palanutta makua ikinä tuo, atomisaattorissa on yleensä vika etenkin tankkimallissa. Kannattaa lisätä muutama tippa nestettä suoraan atomisaattoriin jos on ollut poissa käytöstä jonkun aikaa, tai on muuten vain päässyt kuivahtamaan piikki ja lanka.

     
     
  16. #16
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Hellsinki
    Viestit
    13

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Testasin kyllä kahdella eri atolla. lr ja normaali. Tiputin myös suoraan atoon muutaman tipan.
    Siksihän sitä ihmettelinkin, että miten maku voi olla niin erilainen..

     
     
  17. #17

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Tuli postissa nämä Janty:n RY4:t. Ainakin voi sanoa että tuo DHL overnight toimaa. Sitten itse neste:

    10/10. Täydellinen höyry. Täydellinen pehmeä kermainen maku.

    Menee kyllä ehdottomasti suosikkien listalle. Pitää oikein hillitä itseään ettei ketjuhiisaile koko ajan. Saa nähdä kestääkö tämä 30ml edes viikkoa mulla

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vihti
    Viestit
    184

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Lainaus Alkuperäinen postaaja JanneRanta Näytä viesti
    Tuli postissa nämä Janty:n RY4:t. Ainakin voi sanoa että tuo DHL overnight toimaa...
    Itse maksoin normaalilla pankkisiirrolla ja tilasin postinvälityksellä. Tilanne tällä hetkellä Pending mut mikäs kiirre tässä on kun juuri kävin hakemassa liberty-flightin lähetyksen (makuaineita ja usamix valmista litkua).
    Peleon eGo-W, Joye eGo-t, 510-t. varalla M401

     
     
  19. #19

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Monkeywrench Näytä viesti
    Testasin kyllä kahdella eri atolla. lr ja normaali. Tiputin myös suoraan atoon muutaman tipan.
    Siksihän sitä ihmettelinkin, että miten maku voi olla niin erilainen..
    Olen itsekkin huomannut että maut muuttuvat erilaisilla laitekokoonpanoilla .Johtuneekohan nuo makujen muutokset noiden yhdistelmien eri lämpötiloista joilla ne noita e-nesteitä höyryttävät .minulla on säädettävä modi toisena laitteen ja ainakin siinä makuihin tulee muutoksia kun voluumia vääntää isolle tai pienenmälle . E-nesteissäkin on eroavaisuuksia koostumuksien suhteen ,toiset poksuvat höyryttäessä toiset porisevat ja suhisevat aivan toisella tavalla samolilla lämmöillä höyrytellessä .

     
     
  20. #20

    Vs: Kadonneen RY4:n metsästys

    Olen nyt testaillut useasta paikasta RY4:ää ja monia eri variaatioita (RY5, RY8, RY hi5 jne) ja lopulta suosikki löytyi todella yllättävästä paikasta. Olen ollut siinä uskossa että ECigWizardin WizMix on samaa tavaraa mitä muuallakin myydään (kun valmistajaksi ilmoitetaan Dekang) enkä sitä aluksi aikonut kokeilla ollenkaan. WizMix RY4 maistuu kuitenkin mielestäni todella paljon "vanhalta kunnon" RY4:ltä eli tuolta miltä arvostelussa kuvailen.

    En kyllä ymmärrä mistä Welho tätä taikoo kun mistään muualta en ole vastaavaa saanut. Täytyy vielä testata USA Mix josko sekin olisi yhtä hyvää kuin ennen.

     
     
Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu e-Neste arvostelut

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •