Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 94

Aihe: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

  1. #41
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    280

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    vähän offtopic mutta täällä mainittiin tuo entisenä tupakoitsijana. Mun mielestä nou entiset tupakoitsijat on melkein pahempia moralisoimaan ja haukkumaan kuin nuo jotka eivät ole koskaan tupakoineet. Me selkärangattomat paskat. Parveke tupakoinnista ei nyt ole paljon sanottavaa kun omakotitalossa olen koko höyryttely aikani asunut mutta röökiaikoina pilven haju kyllä häiritsi aikalailla (alkoi tekemään itsekin pikku pössyjä mieli)
    Kokeiltu: Punainen Pall Mall,510, 510-T, Ego-T, Ego-C, SD-keyring, MiniLavatube, Lavatube, Lavatube 2.1-Tornado
    Käytössä: Provari V2 Satin Black, mini ego

     
     
  2. #42
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Asun pienkerrostalossa, jossa tupakointi asunnoissa on kielletty. Kummasti silti yläkerran naapuri käryttelee sisällä ja alakerran naapuri käytävässä olevassa wc:ssä. Parvekkeella meillä ei polta enää kukaan, kun itse vaihdoin höyryttelyyn.

    Mutta, vaikka siellä joku kävisikin, ei häiritsisi. Ei nimittäin häiritse sieltä vessasta ja asunnostakaan kantautuva katku, joka on taatusti pahempi kuin mikään parveketupakointi. Koko rappukäytävä haisee tupakalle. Vetääpä tuo yläkerran naapuri käytävässäkin kävellessään rappuja alas ulko-ovelle. Se häiritsee hetkittäin, mutta onneksi täällä vetää joka raosta niin paljon, ettei haju jää käytävään.

     
     
  3. #43
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Ei kumma kyllä häiritse tupakan savu.Eniten häiritsee jos ruokakaupan jonossa tupapoiva edessä ja sen vaatteet haisee paskalle eli kaamea röökin katku.Pitää laissa kieltää tupakointi kokonaan ja vain höyryttely ja nuuska sallia.

     
     
  4. #44

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    kyllähän tuo rööki nykyään haisaa aikalailla nokkaan pidemmänkin matkan päästä kun ei enään itse polta (paitsi kaljotellessa) mutta ei minua kyllä muitten röökinpoltto häiritse ja ymmärrän kyllä tupakoitsijoita koska pikkupojasta asti itekkin poltin ettei se lopettaminen ole mikään pikkujuttu kaikille. Minulle ainakin oli ehdottomasti yksi vaikeimpia päätöksiä elämässä jättää rööki pois koska suorastaan rakastin tota röökaamista.

     
     
  5. #45

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Haittaa niin s..tanasti. (lähin parveke 10km päässä)

     
     
  6. #46
    Höyrypää Ves@'s Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    840

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Ei tiettykään.

    ProVari LED , ProVari LED V2

     
     
  7. #47

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Naurattaa kyllä kun sähkötupakkaan siirtyneet valittaa jostakin tämmösestä asiasta? Ei vois vähempää kiinnostaa vaikka naapurin Keijo kiipeis mun parvekkeelle vetämään tupakan. Oikeastaan tällä hetkellä alkoi vituttamaan huomattavasti enemmän se että joku sähkötupakkaan siirtynyt voisi alkaa nyt parempana ihmisenä suosimaan parveketupakointikieltoa.

     
     
  8. #48
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jermeli
    Naurattaa kyllä kun sähkötupakkaan siirtyneet valittaa jostakin tämmösestä asiasta...
    +1
    [size=6pt](Meillä päin Savon syvissä metsissä tuota kutsutaan Jeesusteluksi.)[/size]

    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
  9. #49
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    290

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Ei liity parveketupakointiin mutta tapahtunut reilut 1 kk sitten eli silloin kun vielä poltin, parasta ennen päiväys menee kohta umpeen...

    Yläkerran setä rimpautti mun ovikelloa, ja mäkun luulin että nyt saapuu eka lasti lähes kiellettyä höyrymagiaa, nii avasin oven. Ei olisi pitänyt. Tämä setä olikin kyrpä. Setä kyseli ensiksi että ei kai täällä vaan polteta tupangia, ja selitti sitten aikansa kuinka kauhiaa se on kun heidän pikkutyttö ei voi nukkua ihan minun ilkeän ihmisen takia. Oli kuulemma hajua päässyt tytön sieraimiin saakka ja varmasti oli sitä ihtiään ja peräisin alakerran pahasta asukista.

    Seuraavana päivänä isännöitsijä soitti, että mun pitäisi ottaa paremmin huomioon muut talossa asuvat oliot, kuten se naapurin kyrpä, sen kyrvän kauniimpi vastakappale ja vastakappaleesta singonnut herkkänokkainen pikkuotus.

    En avaa enää ovea kuin tavarantoimittajille ja puhelimen akunkin laitan seuraavaan modiin. Ehkä.
    5 kertaa superhymiöitä tähän, kiitos

     
     
  10. #50
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    IchWillähde, Nastola
    Viestit
    214

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Meidän talossa on kokonaista kolme parveketta, yksi on koko talon yhteinen, toiset kaksi taas talon päätyasuntojen onnellisten omistajien henkilökohtaisia. Jos joku tulee minulle avautumaan siitä että joku polttaa minun parvekkeella tai vielä parempaa, tulee avautumaan siitä että höyryttelen omalla parvekkeella voin sanoa että kyseisellä henkilöllä on joko inhuman hajuaisti tai sitten kusta päässä koska ainoat ikkunat talon siinä päädyssä ovat omiani, ylä tai alapuolellani ei asu ketään joten poltan vaikka kokkoa parvekkeella prkl.

    Puhumattakaan siitä että talon alakerrassa on pizza&kebab ravintola jonka tuoksut kyllä peittävät alleen ne kaikkein pahimmatkin suolikaasut ja tupakanhajut.

    Parveketupakoinnin kieltäminen pitää olla taloyhtiön henkilökohtainen juttu ei mikään holhouslaki joka kieltää kaikenlaisen parveketupakoinnin. Seuraavana sitten onkin varmaan baarien ulkoterasseille tupakointikielto ja sitten julkisesti ulkotiloissa tupakoinin kielto ja lopuksi vielä kaikenlainen sisätiloissa tupakoinnin kielto.
    Jäljelle jää enää järvenpohjassa tupakointi joka on hankalaa ja varmaan kielletään heti kun joku keksii miten järven pohjassa voi kessutella.

    ps: Ystäväni muuten asuu opiskelijatalossa jossa on vain yhteiset parvekkeet joissa EI saa tupakoida, myöskään asunnoissa ei saa tupakoida ja missään talonyhtiön yhteisissä tiloissa ei saa tupakoida, talon ulkopiha mukaanlukien
    On kuulemma jo eGO ja nesteet tilauksessa.


     
     
  11. #51
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    1,260

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    eikös tästä parveke-tupakoinnista tullut ihan oikeuden päätös että sitä ei saa kieltää , vai olenko väärässä.

    - JJ

     
     
  12. #52
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    104

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vaporaattori Näytä viesti
    ps: Ystäväni muuten asuu opiskelijatalossa jossa on vain yhteiset parvekkeet joissa EI saa tupakoida, myöskään asunnoissa ei saa tupakoida ja missään talonyhtiön yhteisissä tiloissa ei saa tupakoida, talon ulkopiha mukaanlukien
    On kuulemma jo eGO ja nesteet tilauksessa.
    KOASilla Jyväskylässä on muistaakseni Ainolanrannassa tuollainen talo. Mielestäni ihan pätevä ratkaisu niille jotka saavat pääkipuja, migreenit tms. tupakansavuista ynnä muista. Meillekin tuosta asuntoa tarjottiin aikoinaan mutta ei otettu vastaan koska minä tupakoin ja oli vielä kaksi kissaakin (lemmikitkin kielletty). Lisäksi mitäpä me ottamaan asuntoa allergia-talosta jonka asuntoja joku muu tarvitsee kipeämmin.

    Asiaan itseensä, en osaa sanoa. Tupakoin edelleen kun oma ego on vasta tulossa postissa. Aikaisemmin ei ole häirinnyt muiden parvekkeella röökaaminen kun sitä on tehnyt itsekin. Ymmärrän hyvin kyllä, että kesäkuumalla saattaa ottaa pannuun pitää partsin ovea auki hapen saamiseksi jos joku viereisellä partsilla röökaa. Mielestäni siihen tarvitaan vähän ymmärrystä molemmin puolin. Ei ole mitään järkeä ketjuröökata jos se haittaa muiden tuuletusta mutta toisaalta täytyy nikotinistinkin saada fixinsä.

    Myöskin jos esimerkiksi vauvaa nukutetaan partsilla niin silloin on mielestäni viereisilläkin parvekkeilla (jos ovat lähekkäin) röökaaminen ehdoton nou-nou.

    Kerrostaloeläminen on joka asiassa semmosta helvetin isossa kimppakämpässä elämistä. Pitää sopeutua ja hyväksyä (vaikka välillä hammastakin purren) erilaisten ihmisten tapoja. Jos ei kelpaa niin muutto korpeen.

     
     
  13. #53
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chanel Näytä viesti
    Myöskin jos esimerkiksi vauvaa nukutetaan partsilla niin silloin on mielestäni viereisilläkin parvekkeilla (jos ovat lähekkäin) röökaaminen ehdoton nou-nou.
    Pakkoko sitä vauvaa on parvekkeella nukuttaa, jos joku tupakkaa omallaan vetää?
    Mulle on aivan sama, mitä kukakin omalla parvekkeella tekee, mutta jos ruvetaan muille rutisemaan esim. parveketupakoinnista sillä perusteella, että "vauva nukkuu parvekkeella", niin kysyn vaan, että millä perusteella sillä vauvalla on suurempi oikeus nukkua siinä parvekkeella, kuin toisella vetää röökiä omallaan?

     
     
  14. #54
    Höyrykonkari DinD's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    107

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Itseä ei haittaa, itseasiassa ihan jees, analogisen tuoksu on etäältä kuitenkin oikein hyvä omaan nenään. Ymmärrän kyllä jos jotain haittaa, etenkin jos sattuu olemaan näitä muutaman kerran tunnissa veteleviä naapurissa.

    Edit. Ylläolevalla monta hyvää pointtia




     
     
  15. #55
    Höyrypää Ves@'s Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    840

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Pakkoko sitä vauvaa on parvekkeella nukuttaa, jos joku tupakkaa omallaa vetää?
    Mulle on aivan sama, mitä kukakin omalla parvekkeella tekee, mutta jos ruvetaan muille rutisemaan esim. parveketupakoinnista sillä perusteella, että "vauva nukkuu parvekkeella", niin kysyn vaan, että millä perusteella sillä vauvalla on suurempi oikeus nukkua siinä parvekkeella, kuin toisella vetää röökiä omallaan?
    Noinhan se menee, mutta kaikki arvaa kenen puolella kukkahattu-oikeus on.

    ProVari LED , ProVari LED V2

     
     
  16. #56
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    104

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Pakkoko sitä vauvaa on parvekkeella nukuttaa, jos joku tupakkaa omallaan vetää?
    Mulle on aivan sama, mitä kukakin omalla parvekkeella tekee, mutta jos ruvetaan muille rutisemaan esim. parveketupakoinnista sillä perusteella, että "vauva nukkuu parvekkeella", niin kysyn vaan, että millä perusteella sillä vauvalla on suurempi oikeus nukkua siinä parvekkeella, kuin toisella vetää röökiä omallaan?
    No ei suurempi oikeus mutta yhtäläinen. Kyllä sillä vauvallakin on oikeus nukkua parin tunnin päikkärit partsilla jos mäkin saan siellä röökiä vetää muuna aikana. Voin ihan hyvin olla sen muutaman tuntia polttamatta, nou brobleemo.

     
     
  17. #57
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    ^Toihan nyt vaan on sun oma valinta..

    Enhän mäkään voi kieltää noita mukuloita tuolla pihalla meuhkaamasta, jos ite päivällä nukun, vaikka sitten saisivatkin yöllä (kun en siis nuku) kiljua ja juosta niin paljon kuin haluavat?

     
     
  18. #58
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    104

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Tottakai se on mun oma valinta.. Hyvin monien asioiden sujuminen on itsestä ja omasta suhtautumisesta kiinni. Mä en näe mitään ongelmaa siinä, että jonkun penska nukkuu partsilla muutaman tunnin päikkärit ja mä sillon valitsen vaan olla käymättä siinä röökillä. Ja tottakai mä ootan sitten sitä samaa solidaarisuutta sieltä puolelta, että niinä muina aikoina jos mä parin tunnin välein käyn siinä polttamassa niin en sais ihan hirveetä shaibaa niskaan. Let´s all just live in peace and harmony juu nou 8)

    Jes ja ei niitä pentuja voi kieltää meuhkaamasta pihallakaan. Ja kyllähän se vitutti vuorotyötä tekevänä kun yövuoroon oli meno ja nukkua piti mutta penskat huuti suoraa kurkkua pihalla ja siellä oli isit ja äiskätkin mukana vahtimassa ja hirvee puheen pulpatus ja ei vaan saanu nukuttua. Onneks ei oo sitä ongelmaa enää kun saa ok-talossa asua =)

     
     
  19. #59
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    352

    Re: Häiritseekö sinua parveketupakointi?

    Häiritsee se vähän sen tuoksun takia. Eipä tuosta toinna mekkaloida ku tuoksu vaan ja itsekin tullut tupruteltua

     
     
  20. #60
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: Häiritseekö sinua parveketupakointi?


    ala Valvira

    Parveketupakointi

    Jos taloyhtiön rakenteissa ei ole todettu vikoja, parvekkeella tupakoiva on velvollinen huolehtimaan siitä, ettei tupakansavua pääse kulkeutumaan naapurihuoneistoon. Tällainen tilanne syntyy silloin, kun tupakansavua kulkeutuu parvekkeelta esimerkiksi korvausilmaventtiileiden kautta sisälle asuntoon. Tällöin terveydensuojeluviranomaisen toimenpidemääräys annetaan haittaa aiheuttavan huoneiston haltijalle.

    Taloyhtiö voi myös kieltää tai rajoittaa hallituksen tai yhtiökokouksen päätöksillä tupakointia kiinteistön yhteisissä ja yleisissä tiloissa (kuten piha-alueilla, rappukäytävissä tai tuuletusparvekkeilla) ja/tai kiinteistön muissa tiloissa. Jos taloyhtiön tupakointikieltoja ja – rajoituksia ei noudateta, taloyhtiön tulisi neuvotella asianosaisten kanssa. Taloyhtiö voi antaa kirjallisen varoituksen sääntöjen vastaisesta toiminnasta.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •