Sivu 4 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567814 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 313

Aihe: I-Chybrid

  1. #61
    Toivottavasti sais viikonlopuksi uutta ihmeteltävää tästä laitteesta. Jännityksellä myös odotan suoraa vertailua tämän laitteen ja kalliimpien välillä. Diabloa tullut ihasteltua höyryttelyn aloittamisesta asti, mutta chybbe iski hyvään väliin halvalla hinnallaan. Saas nähdä mitä nappiratkaisuja tähän vielä keksitään. Houkuttelee tuo 18500 akkukeston ja järkevän pituutensa takia, mutta en ainakaan äkkiseltään löytänyt k101 nappeja myytävän.

    Koska en ole penaalin terävin kynä ja sähköoppi jäänyt melko vähäiseksi, aloin ihmettelemään onko sillä merkitystä miten päin akun mekaaniseen putkeen tunkee. Tästä viisastuneena laitetaan siis plussa edellä.

     
     
  2. #62
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Laita ostoilmotus forkalle, kaippa joltain löytyy hajonnut tai kaappiin jääny pölyttymään yks k100/101. Tai kysy josko jollain kauppiaalla, esim puffilla, olis ylimääräsiä.

     
     
  3. #63
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    58
    Liekkö kerennyt tänään postiin, ei ainakaan vahvaria oo tullut asian tiimoilta.

     
     
  4. #64
    Höyrykonkari Kaluvainaa's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Porvoo
    Viestit
    250
    Kaverilla tuli testattua, että fasttechin myymän Chi_you-kloonin nappi menee suoraan i-chybridiin 18500-akulla, jättäen ehkä millin raon. Hyvin tulittaa ja toimii sillä kyllä.
    I-Chybbe on kyllä ollut kovassa ajossa täällä, ja täytyy sanoa että on kyllä hintaisekseen löymätön vehjes... kyllä, jopa orkkis-napilla. 3/4-wrappinen .32mm kanthal ja 2.5mm vaijeri toimii todella hyvin, eikä wickauksen kanssa ongelmia. Makukin melkoisen hyvä, vaikkei nyt ihan ehkä hatty-tasoon pääsekään.
    Tosiaan itsekin ajellut 18350-akut alle 3v huomaamatta, kun sitä käyhää vaan tuntuu riittävän...

    Tilaajille ja jännääjille siis pientä huojennusta vielä, että varsin hyvä sijoitus käteväksi hybridiksi (napinvaihdolla vielä 18500-malliksi, siis)

     
     
  5. #65
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Tämmönen tuli mailiin, Lisätietoja tilauksestasi: Lähtenyt 12.9. postitse.
    En vaan tiedä mitä tolla toisella teen, ehkä pidän sen varalla ja vaihtelen osia

     
     
  6. #66
    Tai ehkä myyt sen mulle hyvään hintan

     
     
  7. #67
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Tai mulle

     
     
  8. #68
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Misteri on tulossa lähiaikoina varmaankin niin en tarvi kolmea hybridiä. Sitä en vielä tiedä minkä myyn pois

     
     
  9. #69
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    165
    Kolme hybridiä ei ole yhtään liikaa. Pystyy vähän vaihtelemaan makuja, ilman että tarvii koko tankillista imeä Mulla on kyllä putkia ja atojakin, mutta jotenkin nää hybridit vaan istuu mukavammin käteen, kun ei tartte miettiä onko ato kiristetty sopivasti ja 510-kierteiden kestävyyttä.

     
     
  10. #70
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528

    I-Chybrid

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Koska en ole penaalin terävin kynä ja sähköoppi jäänyt melko vähäiseksi, aloin ihmettelemään onko sillä merkitystä miten päin akun mekaaniseen putkeen tunkee. Tästä viisastuneena laitetaan siis plussa edellä.
    Kappas. Meinas ilmeisesti juu että plussaa ei missään nimessä runkoon. Ja syy oikosulku jos akun kuori kuluu puhki ja ottaa runkoon. Jos plussanapa vie runkoon niin ilmeisesti voi tulla oikosulku mikä ohittaa kaikki suojaukset. Äkkiseltään kyllä muistelisin että suojapiiri on plusnavalla enkä nyt täysin nopeasti luettuna ymmärtänyt kaverin kommenttia. Olikohan kirjoittaja penaalin terävin kynä. Lisäksi taisi mainita että akuilla suojareiät on plussalla eli modien turvareiät pitäisi olla ylhäällä jos plussa ylöspäin. Rupes tuon jälkeen tuntumaan että oisko turvallisempaa nimenomaan laittaa akku väärinpäin Mutta juu jos akun kuori kuluu puhki ja osuu runkoon kun runko on plussana niin oikonen voi tulla ja virta mikä riittäisi hitsaamaan 2.5 mm puikolla. Täytys selvitellä miksi se ohittaisi suojapiirin mikä sijaitsee plussalla. Tai miksi se olisi ongelma myös suojakemialliselle akulle.

    No juu eli puhuttiin vain tuosta että akun runko on miinus. Ja jos se kuluu puhki runkoon ja akku on 'väärinpäin', plussa on rungossa. Mutta pohjakytkimellähän oikosta ei tule sittenkään ennenkuin kytkintä painaa. Jos akku on oikeinpäin niin sama akun kuoren osuminen runkoon aiheuttaa tulituksen ilman että painaa pohjakytkintä. Kumpi sitten on pahempi. Jos ato on oikosessa ja akun runko osuu modin runkoon, tulee täysi oikonen ilman että painaa kytkintä. Jos taas akku on 'väärinpäin', oikosen mahdollisuus vain kytkintä painettaessa.

    Noin muuten nuo plus ja miinusnavat on varaus, elektronithan kiertää päinvastoin miinuksesta plussalle. Kyse on vain akun rakenteesta, että plus napa on suojattu ja akun miinus on akun rungossa muovin alla. Sulakkeitahan harvalla putkimodeissa on. Eli miettikööt kukin kuinka mahdollisen runko-runko oikosen haluaa. Rungon kautta oikosulku kun painaa pohjanappia (minkä voi huomata kun nappia painaa) vai mahdollinen oikosulku mikä ohittaa kytkimen joka ok tilanteessa polttaa vain aton vastuksen parhaillaan.
    Viimeksi muokannut tero; 13.09.13 kello 01:46.

     
     
  11. #71
    ^No juu en mä tuota linkkiäni ihan täysin ymmärtänyt, mutta muutamat keskustelut netistä valotti asiaa hieman. Kaikki siis alko siitä, kun aloin miettimään kumminpäin akku laitetaan mekaaniseen, kun nappikin on pohjassa toisin kuin elektronisissa. Ihmettelin olemattomalla tietämykselläni sitä, että miksi sillä akun suunnalla olis merkitystä mekaanisen kaltaisessa yksinkertaisessa värkissä.

    E: Pitäskö tästä nyt päätellä, että sillä ei tosiaan ole väliä kumminpäin akun laittaa, kunhan ei hölmöile mitään?
    Viimeksi muokannut Naamapeikko; 13.09.13 kello 01:54.

     
     
  12. #72
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    No oli yllättävän vaikeasti selvennetty. Periaattessahan pohjakytkinmodissa plussa on rungossa kun kytkintä ei paineta. Tosin aton vastuksen läpi. Ja kytkimellä se virta päästetään akun miinukselle. Että vähemmän 'plussa' on rungossa jos sen laittaa kytkintä päin. Mutta kun kaikki on aina kunnossa ni no hätä.

     
     
  13. #73
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Uksa Näytä viesti
    Kolme hybridiä ei ole yhtään liikaa. Pystyy vähän vaihtelemaan makuja, ilman että tarvii koko tankillista imeä Mulla on kyllä putkia ja atojakin, mutta jotenkin nää hybridit vaan istuu mukavammin käteen, kun ei tartte miettiä onko ato kiristetty sopivasti ja 510-kierteiden kestävyyttä.
    On se mulle liikaa koska en oo löytäny vielä ku tasan 2 adv:ksi luokiteltavaa nestettä itselle. Fsusa nalle kotona ja psv georgia peach töissä kartosta.
    Noi 2 on ainoita mitä pystyn vetämään sen pidemmän aikaa. Oon jotenki tosi nirso makujen suhteen. Silti joka viikko testaan uusia nesteitä ja aina petyn niihin.
    Toi onkin ainoa varjopuoli itsellä vapottelussa.



    e: Elkää laittako akkuja väärinpäin mekaanisiin. Saattaa käydä isompia vahinkoja!
    Ainaki trustfiren laturi teki mun akkuihin pieniä reikiä kun otti ne pois laturista ja jousi ponkas sen miinuspidikkeen päin akkua.

     
     
  14. #74
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

     
     
  15. #75
    Hetken nyt tätä laitetta tässä ihmetellyt ja herää kysymys, että pitäiskö vaijeri yltää ihan tonne pohjakuppiin asti niin, ettei koske mihinkään? Eikai tässä auta muu kuin alkaa näpertämään ja katella riittääkö sorminäppäryys.

    Ja tuosta akun suunta jutusta nyt vielä sen verran, että tylsänä hetkenä tosiaan aloin tuollaista pohtimaan ja googlettamaan, mutta ei hätää, laitan plussa edellä!

     
     
  16. #76
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Mulla on vaijeri ottaa ihan pohjaan kiinni, ja siihen kavennukseen myös pohjassa.

    E: Ja puffilta tuli tänään hopeinen chybbe

     
     
  17. #77
    Oletin, että tulee jotain oikosulkumahdollisuutta, jos vaijeri koskettelee pohjaa. Ihan en oo vielä perillä miten se sähkö kulkee. Tosin ennen höyryttelyä tietämys oli sitä luokkaa, että töpselistä tulee sähköä ja laitteet herää eloon. Nyt tietää jo aika paljon enemmän.

    Eipäs muuten ollutkaan mun pihdit ihan niin vahvat, kun oletin. Melkein vois ostella kunnolliset jostain, ellei tämä yks ja sama vaijerin pala olis lähes ikuinen?

     
     
  18. #78
    Omakin hybridi jo varmaan luukussa, mutta itse 200km päässä kotoa, joten en tänä viikonloppuna vielä päässyt ihmettelemään.

    FastTechiltäkin näyttää saavan nyt tuota hybridiä 30€
    $38.75 I-Hybrid V3 Mod Rechargeable E-Cigarette Set - purple at FastTech - Worldwide Free Shipping

    En tiedä oliko joku siitä jo tässä ketjussa puhunut...

     
     
  19. #79
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Aikamoinen pettymys Ammattikouluaikaan kun sulateltiin reilun paksusia rautanauloja tee se itse muuntajilla.. Mutta juu kyllä nuo litiumit aika hyvin jysähtää sitten kun jysähtää. Juutuubassa joku poksautteli kellon litiumparistoja niin nekin aika hyvin paukahteli.

     
     
  20. #80
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Saattaa tulla ongelmia jos se ottaa kontaktia pohjasta. Mulla ei ole ollut ongelmia vaikka aina vaijerin pohjaan asti törkänny.

     
     
Keskustelu Hybridit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •