Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21 - 33 / 33

Aihe: Pervitiiniä reseptillä?

  1. #21
    Höyrykonkari Ällistysmies's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    216
    Hieno juttu, että toimii! Minun ei ollu tarkoitus mitenkään saarnata, siitä harvemmin on apua. Aidosti vaan harmittaa, jos avun tarve ja apu ei syystä tai toisesta kohtaa. Sinulla on kaikesta päätellen ainakin edellytykset selviytymiseen, ota kaikki tarjotut keinot vaan käyttöön. Pitkiä nämä prosessit tuppaa olemaan, usein loppuelämän mittaisia, väliin mahtuu huonompia ja parempia kausia. Se mikä ratkaisee on juurikin tuo oma tahto, niinkuin sanoit.

     
     
  2. #22
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Masennus.

    Ysärillä meni lujaa. Ajettiin muskeliveneillä pitkin rantoja, ja rahaa tuli ikkunoista ja ovista. Ensiasuntona paritalon puolikas pääkaupunkiseudulta tuosta vaan ilman maksuvaikeuksia.

    Avioriita. Eukko ei sietänyt sitä että tein duunia. Omasta mielestäni olin ritari joka taisteli perheelle hienot puitteet. Oli paritalonpuolikas, jossa puutarha ostetun puutarhasuunnittelijan suunnittelemana ja maanrakennusliikkeen rakentamamana. Oli nurmikko valmisnurmesta ja allas suihkulähteellä pihassa. Oli Volvo ja kaikki.

    Paratiisi. Mutta ei se eukolle kelvannut. Liikaa töitä. "Muillakin miehillä on rahaa vaikka ei ne tee työtä". "Minä kyllä tiedän mistä saa rahaa (viittaus sosiaalitoimistoon)".

    Masennus. Firman myynti. Ryyppäämään alkaminen. Avioero.

    Eukon sairastuminen skitsofreniaan (oli muuten sairas kokemus). Oma sairastuminen psykoosiin ja masennukseen. Kaksoispsykoosi. Avioero. Eukko ja lapset Imatralle anopin luo.

    Elämän pysähtyminen siihen paikkaan. Paratiisi muuttui helvetiksi, en kestänyt.

    Toista parisuhdetta en ole alkanut sen jälkeen. Jäin alkoholin pauloihin.

    Oman firman kuningas, kaunis vaimo, mahtavat lapset. Oma talo, Volvo ja kaikki. Sen kun menetti kertaheitolla ei kestänyt hermo eikä haima.

    Aika pateettinen juttu. Sähkötupakka auttaa. Ilman sitä olisin jo kuollut, meni kolme askia sitä punaista. Vittu mitä marinaa.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  3. #23
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Niin ja unohtui mainita että mutsikin teki itsarin kun oli niin rankka juttu, ja sain siltä asunnon alle kun dokasin rahani. Mutsiltahan mä hulluuteni perin kai. Faijalta sydäninfarktin
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  4. #24
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Noh. Nyt luin tän ja sanon että ota rauhassa. Mieti. Ei mikään paska sua auta.

     
     
  5. #25
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Juu kyllähän se asiat on käytävä läpi että pystyy jatkamaan. Koko ajan jos tapahtuu niin sitä vaan menee robotin lailla eteenpäin. Ja jos vauhti ja tekemiset loppuu niin koettaa hakea vauhtia muualta. Samaa mieltä että kannattaisi koettaa löytää rauhassa miettimiselle aikaa eikä rynnätä kohti seuraavia tapahtumia.

     
     
  6. #26
    Banned

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Viestit
    1,239
    Edellisiä komppaan sen verran ettei se nuppi millään lääkkeillä tai huumausaineilla korjaannu. Monta tapausta olen tähän mennessä jo nähnyt missä sitä vaivaa lähdetään itse esim. voimalla lääkitsemään eikä yksikään tarina ole kauniisti päättänyt. Sen paranemisen pitää lähteä omasta itsestään. Mutta hyvä juttu on että tekstiesi perusteella vaikuttaa, että halua mennä parempaan päin on. Ja siitä se lähtee, tarvitaan oikeasti paljon työtä eikä se helppoa ole tietenkään. Lääkkeet toki auttaa mm. saamalla aivokemian balanssiin muttei viina, piri, tupakka tai mikään muukaan ole vastaus mihinkään. _aina_ on toivoa, vaikka se tilanne oikeasti näyttäisi kuinka paskalta. Jos haluaa luovuttaa niin on hyvä katella noita denoja ja miettiä haluaako itse oikeasti olla samassa jamassa.

    Ja nimenomaan sitä suosittelen että otat asiat rauhallisesti, päivä ja asia kerrallaan. Ei kenelläkään ihmisellä jaksaminen pidemmän päälle riitä siihen että koittaa tehdä kaikennsamalla kertaa heti, ei ihme jos siinä alkaa nuppi rakoilemaan.

    Voimia. Ihan oikeasti. Kyllä kaikki vielä jotenkin kääntyy paremmin päin, tilanteessa itsessään tuntuu aina paskalta mutta kyllä se tasoittuu.

     
     
  7. #27
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Niin mitään piriä en ole koskaan käyttänyt. Kannabista joskus varovaisesti koeillut mutta mitään mitään siitä en saanut.

    Viinasta tissutellen saanut rauhaa. Mutta se ei enää mulle toimi kun haima ei tykkää. Nikotiinia en laske samaan mitenkään, kun ei siitä tule mitään, se on vain vieroitusoireiden poistoon.

    Alkolle joku korvike on nyt mielessä, että rentoutuisi ja ajatus lentäisi. Ehkä Pervitiini ei ole se. Sitähän kai tarvitaan vain siihen että jaksaa 45 tuntia vuorokaudessa tappaa kommunisteja.

    Mutta jotain tarvitaan siihen ettei ole tylsä. Jos on siis luonnostaan tylsä.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  8. #28
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Pyydä antabus kuuri ja vaikka esim pameja niin voi mieli levätä ilman isompaa kankkusta.

     
     
  9. #29
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620
    Hienoa että jengi avautuu asioistaan, sen verran kerron minäkin;

    frendi omisti talon, mersun, duunin, firman, koiran ja vaimon.
    piriä 10v. ja kaikki olivat hävinneet.
    tästä 10v. lisää piriä ja auton ratissa rekan keulaan motarilla.

    toinen frendi huippulahjakas muusikko. siis huippulahjakas.
    esim. meripäiväareenalla pääestradilla, viina maistui. haima pamahti.
    viina maistui, lääkärit sano : kuolet. viina maistui, kuoli 41v.

    kolmas frendi. sekakäyttöä, sokeritauti ja ero ensimmäisestä kunnon rakkaudesta
    jonka kanssa lapsi. tästä erosta ihan megalomaaninen masennus eli miekkariin;
    nappeja ja viinaa. kolari ja kuolema.


    ja näitä tarinoita riittää. ongelmiensa kanssa ei tarvi kun muutaman hyvän frendin, jonkun joka tukee.
    tosin kaikki ei edes apua halua, tai oikeita ystäviä ei ole. kolikolla on kääntöpuolensa, olemme yksilöitä.
    olisipa voima muuttaa kohtaloita...

    Jarif: mä en ala sulle mitään elämänohjeita latomaan, tiedät ne helvetin hyvin itsekkin. tsemppiä!

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  10. #30
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Se sanonta, että asioilla on tapana järjestyä ei ole vain sanonta jos antaa itselleen mahdollisuuden.

     
     
  11. #31
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Joo enhän mä mitään piriä oikeasti kaipaa elämääni. Eilen turhautuneena tuntui hauskalta aloitukselta. Saa nähdä mitä se terveydenhoidon porukka sanoopi, menihän se aloitus sinnekin
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  12. #32
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    81
    Tsemppiä.

    Huumeisiin en koskisi, itsellä ollut pitkään keskivaikea-vaikea masennus. Ekan eron (siis muksut kehissä) aikaan se meni helvetin pahaksi. Vuoden-pari tissuttelin lähes päivittäin. Mulla alko toimii ihan hyvänä rentouttimena, mutta onneksi mulla oli silloin harrastelätkä, niin fyysinen kunto ei menny ihan paskaksi. Siihen aikaan huomasin ettei kannabiksen pössyttely oikein sopinut mulle, tuli silloin tällöin polteltua, mutta yhden synttärifestariviikonlopun jälkeen seuraavalla viikolla mulle iski hirveät ahinat, joten sen jälkeen olen lähinnä maistanut jos on joku tarjonnut.

    Nyt on itsellä kans riitaisa eroprosessi menossa, muuten menee hyvin, mutta omaa kämppää ei oo löytynyt. Kunhan sen jostain saa, niin sitten voi taas keskittyä rauhassa kouluun, lapsiin ja uuteen muijakaveriin.

    Muthan heitettiin ulos mielenterveyspalveluista viime vuonna, mutta ottivat takaisin tossa keväällä, eli apua oon saanut, lääkitys on suht toimiva ja muutenkin menee ihan kivasti.

    PKS vaan pitää oikeasti vaatia sitä hoitoa, muuten sitä ei saa. Aikoinaan kun asuin Espoossa, niin istuin 6 tuntia Jorvin avo-osaston ovella, ennenkuin ottivat mut sisään. Siellä meni 4vk ja exä halusi vielä jatkaa, mutta jäi pelkiksi puheiksi....

    -T
    Viimeksi muokannut MrFrost; 11.09.13 kello 13:25.

     
     
  13. #33
    Avoinna ollaan

    Sut herätetään keskellä yötä, ja raahataan zombimaisesti vintille. Näet, että hän alkaa kirjoittamaan lapulle tekstiä.

    Hiljaa, meitä tarkkaillaan ja kuunnellaan
    -skitsofreenikko

    Itsekin olen skitsofreniaa vierestä seurannut, ja läheltä piti etten itsekin masentunut jne. Läheiset piti kasassa. Todella vittumainen sairaushan se on... mutta onneksi kaikki nyt on suht reilassa. Itsetuhoisuusasteikko skitsofreniaa sairastavalla henkilöllä on helvetin suuri (diagnoosista tietty riippuen), ja oli myös helvetin pelottavaa katsoa sitä vierestä, kun toinen meinaa tapattaa itseään ja sekoilee aina kun et ole katsomassa vierestä. Skenaarioita oli monia. Mutta nopea reagoiminen esti kaikki tälläiset yritykset. Piipaa-auto piti sitten soittaa ja n. 2 vuotta kesti että saatiin tilanne täysin kontrolliin.

    Masennus on kyllä perseestä, tiedän. Koeta kestää ja yritä ajatella positiivisesti. Voi tuntua mahdottomalta, mutta mieti tarkemmin. Tsemppiä!


     
     
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •