Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 33

Aihe: Pervitiiniä reseptillä?

  1. #1
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Pervitiiniä reseptillä?

    Olen maksanut itseni kipeäksi veroissa urani aikana, mutta nyt vituttaa niin ettei viitsi edes vitutusketjuun laittaa.

    Niinpä laitoin yhteiskunnan rakenteet kokeeseen.

    Hätähuuto sosiaalitoimelle.

    Kirjoitin juuri sairaanhoitotiimilleni omahoito-palveluun seuraavaa:

    Olen nyt lomautettuna, ja masentunut. En tiedä olenko lomautettuna siksi että olen masentunut, ja työkykyni alentunut, vai masentunut siksi että olen lomautettuna. Mutta olen alkanut tissuttaa alkoholia, vaikka tiedän että kohta sattuu kun on tuo haima kriittisessä kunnossa. Tarvitsisin Pervitiiniä tms. huumetta jotta voisin olla, koska ei tuo alkoholi minulle sovi.

    Mitä luulette että nyt tapahtuu?

    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  2. #2
    Tuskin mitään, pyytävät menemään terveyskeskukseen jossa hoitaja varaa ajan lääkärille.
    Lääkäri laittaa papereihin merkinnän "Hullu se on saatana", ja käskee varata ajan psykiatrilta.
    Saat itse kaivaa psykiatrin numeron ja varata sen, jonoa on sellainen 2-3 kuukautta joten ei ainakaan lähiaikoina tapahdu mitään.
    "Naamapeikko: Onks sulla jotenkin pieni pippeli vai mistä tämä tasaisin väliajoin johtuva väliintulo vetää juurensa?"

     
     
  3. #3
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Motomoto Näytä viesti
    Tuskin mitään, pyytävät menemään terveyskeskukseen jossa hoitaja varaa ajan lääkärille.
    Lääkäri laittaa papereihin merkinnän "Hullu se on saatana", ja käskee varata ajan psykiatrilta.
    Saat itse kaivaa psykiatrin numeron ja varata sen, jonoa on sellainen 2-3 kuukautta joten ei ainakaan lähiaikoina tapahdu mitään.
    Sounds about right..
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  4. #4
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Trollol. Vai tosissaanko tosissaan?

     
     
  5. #5
    Mitä jos pirin sijaan pyytäsit reseptiä vaikka cipralexiin?

     
     
  6. #6
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Jos elämänhalua vielä löytyy, lopeta se viinan ottaminen HETI.

    Jos lääkitystä masennukseen haluat, mene ASAP lääkärille (tai päivystykseen) ja kerro tilanne. Mielenterveyspalveluissa luultavasti on ruuhkaa, mutta lääkityksen saa lääkäriltä.

     
     
  7. #7
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Jos elämänhalua vielä löytyy, lopeta se viinan ottaminen HETI.

    Jos lääkitystä masennukseen haluat, mene ASAP lääkärille (tai päivystykseen) ja kerro tilanne. Mielenterveyspalveluissa luultavasti on ruuhkaa, mutta lääkityksen saa lääkäriltä.
    Elämänhalua valitettavasti ei juuri löydy. Ja masennuslääkitys jo on, hyvät lääkkeet olleet jo kauan. Mutta ei ne riitä, alkaa olla mitta täysi. Ei vain huvita yhtään mikään.

    Kyllästyttää se ettei huvita mikään. Haluan piriä.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  8. #8
    Mitä jos käväsisit jorvin päivystyksessä, jos en väärin muista niin siellä hoidetaan myös espoon mielenterveyspäivystys. Ainakin osaavat ohjata sieltä eteenpäin jos ei muuta.

     
     
  9. #9
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Jorviin vaan, siellä osataan auttaa.

    Huumeita ei kannata VARSINKAAN masentuneena käyttää.

     
     
  10. #10
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Elämänhalua valitettavasti ei juuri löydy. Ja masennuslääkitys jo on, hyvät lääkkeet olleet jo kauan. Mutta ei ne riitä, alkaa olla mitta täysi. Ei vain huvita yhtään mikään.

    Kyllästyttää se ettei huvita mikään. Haluan piriä.
    Kurjaa luottevaa ja kun en mikään tohtori oo, niin en voi mitään ammattimaista ehdottaa, mutta ei toi piri kyllä ratkasulta kuullosta.

    Nyt kun oot työttämänä ja sulla on aikaa, niin mitä jos yrittäisit keksiä jotain tekemistä mistä pidät, tai on sun intohimo?
    Oot ilmeisesti melkonen koodaajaguru, joten voisit vaikka ruveta väsäämään aikasi kuluksi jotain ultimaattista vapotteluskriptiä, jos se lois mielekästä sisältöä elämään?
    Tai vastaavasti jotain muuta minkä parissa rentoutua, kalastus, huorat, liikunta... tai oikeastaan mikä vaan paitsi alkoholi/huumeet, ottaen huomioon psyykkisen olotilasi ja haiman kunnon.

     
     
  11. #11
    Höyrypää koskt's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    435
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Haluan piriä.
    Kannattaa kyllä ihan oikeesti keksiä jotain muuta kun noi huumeiden paskat. Nähny muutaman tapauksen missä se muutama harmiton kokeilu johtaa elämän täydelliseen menetykseen. Vaikka kuinka olis lääkkeenä nii se mahdollisuus siihen että lähtee mopo hanskasta on olemassa...
    "Iloinen mieli maksaa enemmän kuin sata euroa"

     
     
  12. #12
    Jos on pakko vetää huumeita en kyllä mitään piriä suosittele. Enemmin vaikka kannabista kunnes saat apua jostain.. Kuulostaa tilanne suhtkoht vaikealta koska ei ole edes töitä mikä pitää jotenkin ruodussa.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari Ällistysmies's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    216
    Heitänpä minäkin pari kortta kekoon... Suljetullakin töitä paiskineena sanoisin, että loistavia vastauksia jo ketjuun tullut, mutta kun ne yhdistää ollaankin synergian äärellä. Ihmepilleriä ei ole, päivystyskäynti yksin ei auta, ulos meneminen harvoin yksinään riittää ratkaisuksi, jos puhutaan aidosta diagnosoidusta masennuksesta (nyt ilmeisesti puhutaan). Mielekäs tekeminen, toimiva hoitokontakti ja itselle sopiva lääkitys yhdessä antaa jo hyvät oddsit elämänlaadun paranemiselle ja otteen saamiselle. Kaikki täytyy kuitenkin olla "potilaslähtöistä", halu parantua joko on tai sitä ei ole ja sen eteen täytyy tehdä töitä. Hoitoon täytyy sitoutua ja hyväksyä se, ettei julkinen terveydenhuolto toimi yhtä nopeasti ja vaivattomasti, kuin yksityinen. Kyllä se kuitenkin toimii, maksaakin vähemmän. "Anna piriä..." ei myöskään ole se paras icebreakkeri päivystyksessä.

    Ja tosiaan, alkoholi ja varsinkin piri (toivottavasti et tosissaan harkitse) on se paskin mahdollinen "hoito", psykoosi ei ole toivottava vaihtoehto. Jos haima prakailee niin varmaan tiedät, että pankreatiitti kerrankin sairastettuna nollaa samantien työurasi aikana maksetut verot ja voi viedä lautoihin ensimmäiselläkin kerralla. Vanhat denat porskuttaa toki pankusta toiseen ja sekös veronmaksajaa vituttaa.

    Jaksamisia toivotan, asioiden reilaan saaminen ei tapahdu hetkessä, harvemmin ne vituiksikaan menee hetkessä. Baby steps... Pääsithän sinä röökistäkin eroon, sekin on kuulemma vaikeaa.

     
     
  14. #14
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Joo kyllä lirpakka (piri) on sitten vihonviimenen, maailmanlopun kama.
    Spoileri!



     
     
  15. #15
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    No joo katotaan nyt miten homma kehittyy. Hätähuutohan tuo oli, ja varmaan pääsen taas mielenterveystoimiston asiakkaaksi uudelleen. Aikoinaan siellä olin ja olihan siitä apua eli pysyin kasassa.

    Mulla on oikeasti aikamoinen historia ja siinä on ollut kaikenlaista. Nyt ollut kumminkin monta vuotta taas työelämässä ja jos ihan neutraalisti leijun ulkopuolisena ja tutkailen niin kyllä minä olen hannu hanhi ollut ja minulla asiat aina olleet oikein hyvin. Mutta silti sellaista historiassa että hermo menee heikommalta.

    Kyllä tää nyt tästä taas. Se mua tietty ahistaa että kun leikin ton haiman kanssa.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  16. #16
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ällistysmies Näytä viesti
    Jos haima prakailee niin varmaan tiedät, että pankreatiitti kerrankin sairastettuna nollaa samantien työurasi aikana maksetut verot ja voi viedä lautoihin ensimmäiselläkin kerralla. Vanhat denat porskuttaa toki pankusta toiseen ja sekös veronmaksajaa vituttaa.
    Tämä oli hyvä muistutus. Ekalla kerralla kun se iski, niin olin teholla, ja iski delirium. Kyllä siellä sanottiin että kiitämme veronmaksajaa.

    Toinenkin kerta tuli, mutta se oli hyvin lievä, eli ollut mitään erikoista ja pääsin saman tien pois. Kolmaskin kerta on ollut, ja silloin en mennyt edes lääkäriin, oli vain semmoinen "tuntemus vatsassa" että ikään kuin olisi viikko sitten joku potkaissut palleaan, ja se meni ohi.

    Veitsen terällä tässä ollaan kun fysiikkaa ei kestä ja pää on sökö.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari Ällistysmies's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    216
    Se on puoli voittoa, että tiedostat itse tilasi ja ongelmat ja haluat muutosta. Varsinkin, kun kokemukset MT palveluista on positiivisia, niin ainoa järkevä vaihtoehto on palata palvelujen käyttäjäksi. Sairastaminen ei ole häpeäksi, se ettei hakeudu hoitoon voi joskus olla. Psyk puolella samoin kuin somaattisellakin kunnon ihmisille sattuu paskoja juttuja, sairaalat on olemassa sitävarten, että asiat hoidetaan kuntoon.

    Haimasta en edes sano mitään, hyvä että ymmärrät riskit.

    Sanoisin, että jos omat taustasi ja nykyiset ongelmat esität päivystyksessä/jos jokin avokontakti vielä olemassa, etkä apua saa, niin alan itsekin uskoa julkisen terveydenhuollon rappioon (ainakin Espoossa). Työkyvyttömäksi muuttuva veronmaksaja ei ole kenenkään intresseissä kovin korkealla ja sellaisen uhatessa intervention pitäisi olla ja usein onkin nopea ja tehokas.

     
     
  18. #18
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Espoon terveydenhoito saa itseltäni 11 pistettä kymmenestä. Itselleni avautui juuri tällainen yksityinen "Omalääkäri"-palvelu, johon siirtyi Samariasta parhaat resurssit. Sen jälkeen hoitosuhde on tiivistynyt ja mitään negatiivista ei ole ollut sanottavana. Tuo liike on nappiin mennyt muutos, sitä en osaa sanoa että miten niiden kävi jotka ei tuon palvelun piiriin päässeet.

    Koen olevani hyvissä käsissä. Se on ihan omasta tahdosta kiinni että osaako kommunikoida avunpyyntöjä. Tämä aloitus minkä tännekin nyt laitoin on toivottavasti tarpeeksi huomiota herättävä, että ymmärtävät hätäni.

    Tähänkin asti palvelu on ollut sitä tasoa että julkiseen olen ollut tyytyväinen kyllä.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  19. #19
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Mä sairastuin joskus 18-vuotiaana aika vakavaan paniikkihäiriöön suhteen takia ja hakeuduin vastahakoisesti psykiatriseen ja psykologiseen hoitoon. En oo varmaan koskaan parempaa päätöstä tehnyt. Elettiin kuitenkin 2000-luvun taitetta ja kyseinen sairaus oli vielä ihan tuntematon. Ammattiavulla ja vastahakoisesti paniikkihäiriölääkityksellä tuosta selvittiin ja olen vuosien mittaan oppinut hallitsemaan tuon niin, että en enää lääkkeitä tarvita.

    Vuosi 2012 oli taas aikamoinen takaisku, kun ekana sai kantaa oman äidin tuolta vessasta taivaan sinisenä monosen kyytiin ja heti perään rikoin käden duunissa leikkauskuntoon, jonka johdosta 8 vuotta kestänyt loistava työura katkesi kuin seinään (sain kenkää laittomasti) Tuohon päälle kun vielä samana vuonna vietiin hautaan 2 hyvää kaveria ja yksi tuttava, olin ihan varma että tästä ei enää nousta!!

    Asioita tässä vuoden päivät nyt puntaroineena ja useamman oluenkin nauttineena (en kuitenkaan ole ryypännyt), tulin siihen tulokseen, että ei tää vitun elämä näihinKÄÄN paskoihin kaadu, vaan nyt keskitytään siihen omaan olemiseen. Tänään aloitin duunissa, jota en ajatellut tekeväni, eli menin tuohon tuttavan kauppaan duuniin. Miksi? No ei ne asiat täällä himassa parane ja eteenpäin on mentävä!

    Rohkeasti otat yhteyttä ammattilaisiin, jotka osaavat auttaa ja painit asiat itsesi kanssa kuntoon! Se ei ole helppoa, mutta onnistuu kyllä, kun sen vaan päättää.

    Oon täällä itsekkin varsinkin ton mutsin kuoleman jälkeen hakannut päätä seinään ja meinannut hypätä parvekkeelta, mutta vittuaao siitäkään on hyötyä. Turhaa murhetta muille omaisille vaan moisesta!

    Tsemppiä ja on aina hienoa nähdä kuinka jotkut uskaltaa ottaa asian rohkeasti puheeksi!
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  20. #20
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Onneksi olen pysynyt huumeista erossa etten edes käsitä mistä puhutaan. Mutta duunista tuli kanssa lähtöpassit itselle ja monelle muulle jo tuossa vuodenvaihteessa. Ja noita ei kyllä nykyaikana kannata liikoja jäädä märehtimään. Monia hyviä tyyppejä ja osaavia ihmisiä pistettiin ulos ja minut niiden mukana Onhan se muutos kun 15v painaa tyytyväisenä hommia ja sitten loppuu laakista duunit. Kannatan kanssa ajatusta että kannattaa tehdä mikä kiinnostaa. Ja kun ei mikään kiinnosta niin etsiä asioita mitkä voisi kiinnostaa. On tässä kanssa tulevaisuus taas täysin auki mutta kirvestä ei heitetä kaivoon. Yhden jakson loppu on uuden alku. Lomautuksesta kanssa puhuttiin mutta sanoin itsekkin että ennemmin sitten pihalle. Lomautus silloin omasta mielestä tuntui huonommalta vaihtoehdolta, toisaalta sen voisi ottaa loman kannalta. Mutta oma työttömyys tuntui vuoden vaihteessa mitättömältä, kun samaan aikaan veli kamppaili kielisyöpää vastaan. Tuli syöpäosastolla vietettyä aikaa ja siellä ongelmat oli aivan eri mittakaavassa. Toivomukset luokkaa kun voisi syödä joskus vielä normaalisti ilman kipua ja tuskaa.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •