Sivu 1 / 4 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 70

Aihe: Haaveena sähkötupakka videoiden teko

  1. #1
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    69

    Haaveena sähkötupakka videoiden teko

    Elikkäs olisiko teillä kokeneilla konkareilla neuvoja siihen mikä olisi kätevää omistaa jos alkaa videoita kuvailemaan. siis kameran lisäksi Esimerkiksi ohjelmia joilla luoda tyylikäs intro
    Mister,Vamo V2


     
     
  2. #2
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Valoja voi harvoin olla liikaa; kameralla saa paljon parempaa kuvaa, kun on riittävästi valoa.. Itse käytin viimeisimmässä videossani kahta 150W raksavaloa tuomassa lisää lumeneita ja 720p webbikamerastakin tuntu saavan jo järkevää kuvanlaatua irti.
    Hintaa tuolla "päivityksellä" tais olla jotain kympin verran. Aikasemmin käytössä oli kahden halogeenin jalkalamppu, jolla silläkin sai jonkun verran kuvanlaatua parannettua pelkkään kattovaloon verrattuna, mutta ero noihin raksavaloihin oli silti melkoinen.

    Introjen teko onnistuu periaatteessa melkeen millä editointisoftalla vaan. Itellä on käytössä Sony Vegas Movie Studio HD, kun se piti aikasemman duunin puitteissa koneelle asentaa ja siihen olen jo tottunut, mutta taitaa olla melkosen hintava softa pelkkään harrastekäyttöön.. Muut voi varmaan suositella jotain ilmaissoftaa tai pätevää edullisempaa vaihtoehtoa.

     
     
  3. #3
    Hola o/

    Introille löytyy myös autogenerointi saitteja : Website video creation - create high-end video and animation online in your website browser
    Valikoima ei ole suuri, mutta vastaavia löytyy enempivähempi.

    Editointiin sellainen softa mikä itselle istuu parhaiten.
    Itse käytän Corel VideoStudio Pro X6

    Jos on huono kaamera (melkolailla mikä tahansa Logitechin webcam) niin erillinen mikki on suotavaa.
    the t.bone SC 440 USB - Thomann Suomi esim tämä tuntuisi pelittävän hienosti

    Ja sitten pitää löytää se "oma juttu".. Eli jokin asia mihin erikoistunut / tyyli tehdä videoita.
    Tietenkin suotavaa, että se tulee luonnollisesti eikä väkisinvääntämällä.

    Hifistelijä hankkii sitten kunnon valaistuksen (Charunin mainitsemat raksavalot) ja taustalakanan.
    Chroma key screenit/telineet on jotain 100€ luokkaa ebayssa.. postit sitten onkin oma asiansa..
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  4. #4
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Sanotaanko näin että tärkein työkalu mitä tulisi omistaa on kokemus. Joko vapottelusta yleisesti tai kyseisestä laitteesta. Sitä ei hyvillä laitteistoilla tai ohjelmistoilla tai hienoilla introilla voi oikein kompensoida.

     
     
  5. #5
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Yakousei Näytä viesti
    Jos on huono kaamera (melkolailla mikä tahansa Logitechin webcam) niin erillinen mikki on suotavaa.
    Tuota en kyllä ihan allekirjottas.. Mulla on tommonen Logitechin 720p rutku, joka tais olla ~40€ hintanen, mutta ihan kameran omalla mikillä on menty ja ainakin itse olin positiivisesti yllättynyt äänenlaadusta.
    Toki erillinen mikki antaa lähes poikkeuksetta paremman äänenlaadun, mutta en ole silti nähnyt tarvetta hommata kameraa kalliimpaa mikkiä näille videoille.

    Juutuubista voi meikäläisen kanavalta kuulostella minkälaista ääntä tuo kamera tallentaa (kaikki 720p pätkät kuvattu tuolla kameralla, pari ensimmäistä jollain kämäsellä pokkarilla vedetty). JB ja WizMix pätkät kuvattu lisävalaistuksella, joten jos niitä vertaa Neatcigs, Dream tai Natural videoihin, niin näkee tuon valon merkityksen ihan käytännössäkin.

     
     
  6. #6
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Tuota en kyllä ihan allekirjottas.. Mulla on tommonen Logitechin 720p rutku, joka tais olla ~40€ hintanen, mutta ihan kameran omalla mikillä on menty ja ainakin itse olin positiivisesti yllättynyt äänenlaadusta.
    Toki erillinen mikki antaa lähes poikkeuksetta paremman äänenlaadun, mutta en ole silti nähnyt tarvetta hommata kameraa kalliimpaa mikkiä näille videoille.
    Logitech® HD Pro Webcam C920 > Ja AINA itkua kuinka ei kuulu mitään...

    + interwebissä tunnettu issue Login romppeiden kanssa mm. ettei kuva ja ääni aina mene aina 1:1.
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  7. #7
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Riippusko kaappaussoftasta? Itellä toi Logitechin oma softa bugas ihan huolella, mutta sitten kun aloin käyttämään kolmannen osapuolen ohjelmaa, niin alko homma pelittää.

    Oothan ottanu sen suojamuovin pois kameran ja mikin päältä?

     
     
  8. #8
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Riippusko kaappaussoftasta? Itellä toi Logitechin oma softa bugas ihan huolella, mutta sitten kun aloin käyttämään kolmannen osapuolen ohjelmaa, niin alko homma pelittää.
    Ei oo löytynyt vielä ainuttakaan täysillä toiminnoilla olevaa pelittävää softaa.. CyberLink YouCam 5 kehuttiin, mutta sekin täysin anaalista.
    1. Focus säätö - no such thing (tai no onnistuu advancedin kautta kun avaa logitechin omat settingssit).
    2. Äänitasojen säätö - no such thing (tunnu kylläkään olevan missään tätä).
    3. Zoomi - no such thing (tai no onnistuu advancedin kautta kun avaa logitechin omat settingssit).
    4. Tarvi mitään perkeleen gimmellyksiä olla.. Varsinkaan jos ne toimii vain 640x480 resolla -.-

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Oothan ottanu sen suojamuovin pois kameran ja mikin päältä?
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  9. #9
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Toimivan kaappaussoftan löytäminen tuntuu kyllä olevan älyttömän tuskasta.. Oon tässä mietiskelly, että jos ois varaa, niin hommais jonku full HD videokameran, niin ei tartteis kikkailla läheskään niin paljoa..

     
     
  10. #10
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Meillä oli, käly vei. Mutta tän S4:n kuva on vähintään riittävän hyvä kunhan on valaistus kunnossa, ja stereoääni tallentuu passelisti. Enää jalusta tälle ja lisää valoa. :3
    Mutta piti sanomani, että ei se kuvaaminen pelkkää välineurheilua ja hienoja introja oo. Kunhan kuva ja ääni on riittävän selkeitä, nykyisten puhelimien kamerat riittävässä valossa esim., niin tärkeintä on se oman tyylin ja kokemuksen esiin tuominen. Ja tottakai on tärkeetä että tietää mistä puhuu. Ettei tuu ihan puuta heinää.
    Periaatteessa softaksi riittää vaikka Movie Maker, mutta AVS Video Editor on halpa ja helppo, ja helposti saa ilmaiseksikin. Toimii.
    Sitten vaan reipas asenne ja iloista mieltä! Tässä mun kaksi senttiä. (:
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  11. #11
    HöyryGuru Urdu's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    2,482
    Lainaus Alkuperäinen postaaja höyrykoz Näytä viesti
    Esimerkiksi ohjelmia joilla luoda tyylikäs intro
    ei

     
     
  12. #12
    HöyryGuru Urdu's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    2,482
    siis älä käytä mitää geneeristä intro-ohjelmaa, ne on niin puuduttavan samanlaisia

     
     
  13. #13
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Aika raskaasti saa kyllä editoida noita valmiita, jos haluaa omanlaisen jutun tehdä noista introista.

    Laitepuolella mä oon ainakin huomannut, että webbikameraan saa laittaa ihan tosissaan rahaa, jos meinaa jotain studiolaatua saada aikaan. Monessa kohtaa nykyiset pokkaritkin alkaa tuottaa jo sellaista kuvaa, etten näe mitään älyä kuvata webbikameralla. Tai ainakaan en itse enää hommais videoita varten webbikameraa, jos sillä ei ole vaikka skypekäyttöä
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  14. #14
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotary Näytä viesti
    Aika raskaasti saa kyllä editoida noita valmiita, jos haluaa omanlaisen jutun tehdä noista introista.

    Laitepuolella mä oon ainakin huomannut, että webbikameraan saa laittaa ihan tosissaan rahaa, jos meinaa jotain studiolaatua saada aikaan. Monessa kohtaa nykyiset pokkaritkin alkaa tuottaa jo sellaista kuvaa, etten näe mitään älyä kuvata webbikameralla. Tai ainakaan en itse enää hommais videoita varten webbikameraa, jos sillä ei ole vaikka skypekäyttöä
    Nimenomaan. Ja jos on high-end-puhelin joka yltää säädyllisesti Full HD-tarkkuuteen niin eiku sille teline ja menoksi. Tartte edes erillistä kameraa. 8)
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  15. #15
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    ^Plus peili sinne taakse, niin näkee mitä kuvaa, jos siis ite on linssin etupuolella.

     
     
  16. #16
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Mä duunaan noi itse silleen, että mulla kaappaa tosta järkkäristä eos utility suoraan koneelle ja reaaliaikainen video näkyy ruudussa. Ehdottomasti toimivin setti, jos on mahdollisuus tuohon
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  17. #17
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Toi on kyllä varmaan paras tapa, mutta ei tunnu oikeen onnistuvan ihan yhtä helposti "järkihintasilla" videokameroilla..

     
     
  18. #18
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Pitää ottaa vähän selkoa noista toimivista pokkareista, kun mulla on aika hyvät suhteet suuntaan jos toiseenkin. Asiallisissa pokkareissa on nimittäin kunnolliset jalustakiinnikkeet pohjassa ja kuvanlaatu on todellakin ihan riittävä, jos ei jopa loistava.

    Ton mun järkkärin kanssa nimittäin on kusessa, jos pitää zoomailla tai tarkentaa kesken kuvauksen. Kaikki on manuaalista ja sepäs se menee sirkukseksi, jos alan yhtäkkii kikkailee.
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  19. #19
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Siksipä en itekään käytä järkkäriä kun puuttuu jatkuva tarkennus.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  20. #20
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    69
    Kiitosta nyt vaan kaikille vinkeistä Katsotaan saanko ikinä mitään järkevää aikaseks
    Mister,Vamo V2


     
     
Sivu 1 / 4 1234 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka-videot

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •