Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 105

Aihe: Tupakanpolton lopettamisen vaikutus painoon?

  1. #41
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    183

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarppe Näytä viesti
    Jeh, +6kg, mutta vitujako siitä, alle 100kg punnitaan neuvolassa
    Mieluummin niin, kuin rahtivaa'alla. :

     
     
  2. #42
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Omalta kohaltani en muuta voi sanoa että, kaikki maistuu vaan niin uskomattoman paremmalta ja suolaakaan ei tarvi lisätä joka paikkaan. Muija kun leipoo niin tuntuu että sais leipoo joka toinenpäivä, ennen ei maistunu edes kerran vuodessa, liekö sit niin huono leipomaan mene ja tiedä, kun muijalle ei kerrota.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  3. #43
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Mie oon vetäny kaljaa ja tupakkaa kymmenen vuotta (edit: siis miinus viimiset 110 päivää kun oon höyrytellyt), mättänyt pitsaa ja muuta "epäterveellistä"
    saman aikaa ja saanut painon nousemaan noin 10 kilolla \o/ Tosin mulle se on vaan hyvä juttu, koska nyt painan jo ~74 kiloa ja oon kuitenkin ~188cm pitkä.
    Höyryttely ei tosiaan oo muuta tuntunut tekevän kun vähän kolkuttanut karkkihammasta, mut mikäs tässä. Kippis. O0

    Ps. oonko karppaaja jos vedän monilihapitsaa ja rullakebabbia kokoajan? (rehellinen kysymys)
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  4. #44

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pou Näytä viesti
    Ps. oonko karppaaja jos vedän monilihapitsaa ja rullakebabbia kokoajan? (rehellinen kysymys)
    Joo jos et syö pitsasta pohjaa ja rullakebabist sitä lettuu

     
     
  5. #45

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Nyt reilu kuukausi vapottelua takana ja vaikka röökiä vielä meneekin n. aski per viikko (humalassa tulee ostettua aski) niin kyllä vähän suu loksahti kun vaa'alla perjantaina käväisin.

    Muutama viikko ennen vapottelua kävin lääkärissä jossa mitattiin 95kg (pituus 172cm eli aikamoista ylipainoa) ja nyt perjantaina sitten on jo rikottu tuo sadan kilon raja. En tiedä vaikuttaako vapottelu asiaan, tosin olen nyt syönyt hieman paremmin viimeiset pari kuukautta kun on suht säännölliset ruoka-ajat (lounas työpäivinä, illalla vielä lämmin ruoka kotona).

    Katellaan mihin tämä tästä kehittyy, salikortti tuli hommattua että jos sitä kautta saisi läskiä pois kun sitä reilusti on.


    Taikuri Riku Pajari http://www.rikupajari.com
    http://www.youtube.com/rikupajari <- Sisältää myös höyryarvosteluita.

    Höyryttely aloitettu / tupakointi lopetettu tammikuussa 2014.

    Höyrytin jäi pois heinäkuussa 2015.

    Nyt täysin nikotiinista ja ylimääräisistä keuhkontäyttäjistä raitistunut.

     
     
  6. #46
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pelemane Näytä viesti
    Joo jos et syö pitsasta pohjaa ja rullakebabist sitä lettuu
    I can do that! Nehän se turhin osa on!
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  7. #47
    Höyrykonkari scania88's Avatar

    Liittynyt
    02/2011
    Sijainti
    Kaarina
    Viestit
    209

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja declension Näytä viesti
    lainaus osoitteesta; http://fi.wikipedia.org/wiki/Propyleeniglykoli

    [glow=red,2,300]Muu käyttö

    Propyleeniglykoli lisää ja ylläpitää ruokahalua ja maidontuotantoa, sekä vähentää lehmien altistumista asetonitaudille eli ketoosille.
    [/glow]

    en sitten tiedä tarviiko olla märehtijä jotta toimisi nuin, mutta.... antaapa lisää pähkittävää
    Hmm, tämä ainakin selventää miksi en sitten millään saa ylläpidettyä ketoosia... Kesästä asti yrittäny sitkeästi "ketokarpata" mutten oo ketoosissa pysyny. Täytyy vaihtaa litkut VG-pohjasiksi jos sitten alkaisi toimimaan

     
     
  8. #48
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    186

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Ite tästä en osaa sanoa paljo mitään koska analoogisten polttelu loppui n. viikko sitten, olen aina ollu pikkasen isomman kokoinen, nii noin 1v sitte päädin että nyt lähtee kilot! siitä alkanu pikkusen lenkeillä noi 3-5 kertaa viikossa ja vähän karppailla ( ei turhaa sokeria tai valkoista jauhoja, leipää, pastaa, perunaa , riisiä etc.) Lihaa <3 salaattia ja hedelmiä

    Kun aloitin olin 102kg :-[ mutta nyt vaaka näyttää 84kg, eli pari kiloa niin 20kg rikki !! maha roikkuu vielä pikkasen vyön yli niin vielä kiloja sais mennä

    sellasta täällä O0

     
     
  9. #49

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Luulisin että itellä vaikuttaa ehkä painoa laskevasti tämä vapottelu. Ennemmin rapeltelin millon mitäkin kaapista suuhuni, nyt vaan höyryää eikä oo pakko koko ajan mussuttaa jotain puuhastelumielessä

     
     
  10. #50

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Nikotiini vie nälän tunteen, niin kyllä sitä pysyy yhtä hoikkana tupakalla taikka esavukkeella. Tietenkin jos käyttää nikotiinittomia nesteitä niin paino voi alkaa nousta.

     
     
  11. #51
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    28

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Itsestä ainakin tuntuu siltä että höyryttelyn kautta tupakoinnin lopettaminen ei nosta painoa samanlailla kuin satunnaisilla lopettamisyrityskerroilla menneisyydessä. Luulisin tämän johtuvan siitä, että nyt on käsille tekemistä silloin kun alkaa tekemään tupakkaa mieli, eikä tartte vetää pussillista sipsejä joka väliin Paino on nyt about samoissa mitä pari viikkoo sittenkin, kun vedin viimeisen analogisen.

     
     
  12. #52
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    634

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Muuten en ole muutosta huomannut, mutta vaaka kertoi: nelisen kiloa ja nelisen kuukautta, mutta suunta on ikäänkuin väärä. Paino on pudonnut! Johtuu varmaan siitä, että ennen tuli naposteltua kaikenlaista tässä läppäri sylissä istuessa, nyt voi ottaa pienet höyryt.

     
     
  13. #53

    Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Minä taas luulen, että höyryttely poistaa kehosta nestettä. Nestettä pitäisi nautiskella vähän tiiviimmin. Ei alkoholipitoisia, nekin poistaa nestettä tehokkaasti

     
     
  14. #54
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    183

    Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Mutta eikös monet alkoholipitoiset kuitenkin yleensä lihota? Niissähän on kaloreita runsaasti.

     
     
  15. #55
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    230

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    itellä paino noussu tässä vaiheessa 3kg. ei johfu pelkästään höyryttelystä kylläkään, vähän terveellisemmät elämäntavat nykyjään. ei tarvi enää ku 10 kiloo lisää ni alan olla jokseenkin normaalipainonen. silmämääräisesti en ole kuitenkaan huomannu mitään merkittävää rasvan lisääntymistä

    nii ja sitä tupakkaa meni ennen aski tai kaks punasta päivässä, nykyjään, vieläkin, menee se 2-5ml 13-19mg nestettä päivässä, mitähä mä nyt oon höyrytelly, vajaa kaks kuukautta?

     
     
  16. #56
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hellsinki
    Viestit
    205

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Ei mitään muutosta.. Malttais vielä jättää "pakollisen" iltabissen pois, niin putoaisi varmaan muutama kilo kuukaudessa :-[ Mutta pitäähän sitä jotain paheita olla

    How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

     
     
  17. #57
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    20

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Pari viikkoa nyt ollut polttamatta, tätä ennen 15v about aski päivässä tahdilla. Vaikuttaisi kyllä että ruokaa tulee enemmän syötyä ja jotenkin nälkä(tai tekee mieli sapuskaa) vähän jatkuvasti. Paino nyt saattaa tässä vähän noususuuntaan olla, mutta ei mitenkään merkittävästi vielä.

    Minäkin aloitin semi-karppaamisen samoja aikoja, kun nyt terveellisempään suuntaan yrittää. Tosin semi-karppaamisella nyt tarkoitan lähennä, että lähinnä viljatuotteista tulevia hiilihydraatteja koitan vältellä, ja hieman nyt muutenkin turhia sokereita, mutta en kuitenkaan mitenkään fanaattisesti. Oluen korvaaminen tässä varmaan pahin nakki itelle on.

    Kunhan tässä keuhkot vähän tokenee niin sitten vielä yrittäisi urheilut saada alotettua uudestaan. P90x loppuun siitä mihin jäi vaikka näin alkuun, ja kenties lenkkeily takaisin kehiin keväämmällä. Eiköhän se siitä sitten viimeistään laskusuuntaan taas paino lähde.

     
     
  18. #58
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    1,260

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?


    Näkökulma 1:


    Molemmissa tapauksissa ryhmän sisällä on vakaa konsensus siitä, että normista poikkeava oma tapa on parempi kuin vallitseva "virallinen" suositus. Tässä suhteessa ryhmät eroavat toki hieman, sillä VHH-ruuan korvike on THL:n määrittelemä "lautasmalli"-suositus. Sähkötupakoitsijoiden ensisijainen suositus ei tietenkään ole tupakanpoltto (vaikka välillä tuntuu, että virallinen taho pitää sitäkin parempana kuin sähkötupakkaa). Voisi kuitenkin sanoa, että tupakanpolton lopettamisen suhteen on olemassa virallinen "lautasmalli", joka sisältää nikotiinipurkkaa, -inhalaattoria ja sydänkohtaus-Champixia.


    yksityisillä henkilöillä on ollut henkilökohtainen motiivi parantaa hyvinvointiaan ja he ovat kokemuksen kautta kokeneet em. valinnat positiivisiksi itselleen
    . Pidän luonnollisena sitä, että jos ihminen on varustettu jonkinlaisella kyvyllä empatiaa, hän haluaa myös jakaa eteenpäin itse positiiviseksi kokemansa asiat. Tämä ei ole mielestäni tuputtamista; jos tupakoija onnistuu lopettamaan tupakoinnin 30 vuoden jälkeen sähkötupakalla, on kysymys inhimillisestä vastuusta kertoa keinosta kanssaihmiselle, joka kärsii samasta ongelmasta.

    Molemmat ryhmät ovat aatteellisessa sodassa virallisen tahon kanssa. Molemmat saavat kuulla, että ei ole pitkäaikaistutkimuksia, ei ole testattu jne. Tämä johtaa ainakin osaltaan ikävään tilanteeseen, jossa molempien ryhmien edustajat saavat kuulla kommentteja valinnastaan henkilöiltä, joilla ei ole käsitystä sen enempää ongelmasta (tupakointi, siihen liittyvät ongelmat, lopettamisen vaikeudet/ lihavuus, siihen liittyvät ongelmat, laihduttamisen vaikeudet sekä muut terveydelliset motiivit, jotka johtavat karppaamiseen) kuin niiden valtavirrasta poikkevasta ratkaisutavasta (sähkötupakka/karppaus). Paino pitäisi pudottaa lautasmallilla ja jokapäiväisellä liikunnalla. Tupakka olisi paras lopettaa seinään, niinkuin pappa teki jö talvisodan jälkeen.

    Tässä liberaalissa moniarvoisessa yhteiskunnassa on se pieni vika, että monet arvot - jotka ei näyttäisi vahingoittavan ketään muuta - ovat kuitenkin vääriä.

    [/quote]


    Tässä hienossa kirjoituksessa josta lainasin muutamia kohtia päästiin mielestäni aivan oivallisesti asian ytimeen virkamiesten suhtautumisessa Vapotteluun.

    - Jyrki

     
     
  19. #59

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Itse tiputin painon jo tupakoidessani -16kg/ vuosi joten sillätavalla ei muutosta. Kokeilin karppausta mutta ei minulle sopinut. Joten perinteinen liikunta/ kalorien kulutuksen seuraaminen tepsi minulle oikein hyvin. Nyt paino on siinä missä alunperin ajattelinkin (71kg/173 cm) joten nyt voi välillä herkutellakkin.

    Sähkötupakka ei oikeastaan ole muuttanut mitään painoasioissa.

    Eli nyt on paino ja tupakka hallinnassa, mitä seuraavaksi? Pitäisköhän lopettaa alkoholin nauttiminen.... .
    Siitä ei olisi enää pitkä matka munkiksi.... :-\

     
     
  20. #60
    Höyrypää Ves@'s Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    840

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Ei oo tupakoinnin lopetus vaikuttanut painoon mitenkään.
    Koskaan ei ole ollut mitään tarvetta millekään dieetille, varsinkaan maksullisille
    Syö vaan vähemmän ja tekee raskaampaa duunia niin ei liho.

    Näin on noi painohommat toimineet täällä.

    ProVari LED , ProVari LED V2

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •