Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 105

Aihe: Tupakanpolton lopettamisen vaikutus painoon?

  1. #21
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2009
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    98

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Eipä ole päässyt paino vielä pahemmin nousemaan. Mulla syöminen on niin rutiineihin sidottua ainakin työpäivinä, ettei niiltä osin höyryttely ole muutosta tuonut, vaikka ruoka paremmalta nykyisin maistuukin. Kahvinjuonti on tosiaan kyllä loppunut kotosalla kokonaan. Töissä menee vielä kuppi per tauko.

     
     
  2. #22
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    177

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Näläntunne ja aineenvaihdunta... Ilman aamuniksaa ei kyllä jälkimmäinen lähde käyntiin sitten millään. Ja kurat siinä kohta haisee, jos lähtee suinpäin ilman aamuniksaa lenkille. Hmmm, näläntunteessakaan ei erityisiä muutoksia niksan kanssa. Eli kyllä se se niksa täytyy olla.

    Kesken kriittisintä painon pudotustani ei omalääkärini ja dehkohoitajani suositellut tupakan lopettamista. Ja sitten kun lopettaisi tupakan niin sen sijaan niksaa tulisi kuulemma jatkaa noin 3 kuukautta, että hoitotulos olisi paras mahdollinen. Esittelin dehkolleni sittemmin paljon myöhemmin sähkösavukkeeni ja hän oli varsin mielissään

     
     
  3. #23
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Toisin kuin aikaisemmilla lopetusyrityksillä sähköhöyrystimen kanssa paino ei ole vielä noussut vaikka vahvuuksia laskettu 24 - 12 mg. Kait se on sama juttu kuin naiset ja suklaa, nikotiinin kaipuuseen tulee heitettyä rasvaista lohturuokaa tuulensuojaan.
    KGO & Twist

     
     
  4. #24
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    43

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Osallistuin SuomimiesSeikkailee -rekan terveyskartoitukseen 3 päivää ennen kuin aloitin höyryttely. Paino oli tuolloin 99,7 kg. Nyt Kuukauden ja 4 päivän sekä 200ml e-litkumäärän jälkeen paino on 94,3.

    Olen korvannut kaikki kahvipullat erilaisilla herkkulitkuilla. Sama koskee entisiä random suklaapatukoita yms. Myös iltasyöminen on vähentynyt samassa suhteessa kuin iltahöyryttely on lisääntynyt (räjähdysmäisesti).

    Erään tutkimuksen mukaan tupakoin lisää aineenvaihduntaa n. 70kcal/vrk. Siis 300g kuussa pitäisi tulla lisää, jos mikään ei muutu ruokailutottumuksissa. Melko pieni efekti kaikenkaikkiaan. Periaatteessa yhdellä krapulapitsalla saa saman efektin kuin kuukauden tupakoimattomuudella. Sitä en tosin tiedä kuinka paljon tuosta aineenvaihdunnan buustista johtuu nikotiinista. Voi siis olla, että tämä ei koske nikotiinihöyryttelijöitä muutenkaan.

    Pahoittelen sekavaa ja turhaa viestiä. Minulla on krapula. Ja jahka karvakäsi ovikelloa kilauttaa, niin myös se pitsa. Krapulapitsasta en luovu. Se kuuluu uskontooni. Aamen.

     
     
  5. #25

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    3 kuukautta olen ollut höyryttelijä ilman yhtään röökiä. Painoa on tullut lisää nelisen kiloa.

    Tähän tosin löytyy muukin selitys kun tupakanpolton lopettaminen... Olin ketokarppaaja yli vuoden minä aikana tiputin painoni 127kg -89kg. Samoihin aikoihin röökin polton lopettamisen kanssa lopetin myös karppaamisen ja olen ollut vaan satunnainen karppi. Nyt painoa on noin 93kg.

    Uskoisin että painon nousu minulla johtuu enemmänkin siitä että en ole enää ketoosissa ja on alkaneet taas lihikset, pizzat sun muut mätöt maistumaan vanhaan malliin :-\

    Tarkoitus olisi taas jossain vaiheessa vetää kuukaudeksi ketoosi päälle ja tiputtaa paino taas alkamaan kasilla.
    Tupakatta 31.7.2011 alkaen.

     
     
  6. #26
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    43

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Makes70 Näytä viesti
    3 kuukautta olen ollut höyryttelijä ilman yhtään röökiä. Painoa on tullut lisää nelisen kiloa.

    Tähän tosin löytyy muukin selitys kun tupakanpolton lopettaminen... Olin ketokarppaaja yli vuoden minä aikana tiputin painoni 127kg -89kg. Samoihin aikoihin röökin polton lopettamisen kanssa lopetin myös karppaamisen ja olen ollut vaan satunnainen karppi. Nyt painoa on noin 93kg.
    Anteeksi hyvät ihmiset pieni off-topic, mutta pakko tarttua tähän aasinsiltaan.

    Mietin jo aikaisemmin tällaisen viestin kirjoittamista, mutta en keksinyt hyvää ketjua tälle, ja koska asia ei ole kovin ollennainen, en viitsinyt vaivautua kirjoittamaan.

    Olen itse harrastanut joskus karppausta ja sen johdosta seurannut (sitäkin, kuten miljoonaa muutakin) keskustelua tässä yhteiskunnassa.

    Aamu-tv:n sähkötupakkajuttua (josta mulla olisi myös kommentoitavaa, mutta ei nyt laiteta aasia ylittämään sentään valtamerta) edeltävänä iltana oli karppauskeskustelu jollain kanavalla.

    Näkökulma 1:

    Karppaajien ja sähkötupakoijien välillä on tietynlainen perheyhtäläisyys. Molemmissa näen tietyn rajatun ihmisryhmän noudattavan elintapavalintoja, jotka ryhmän jäsenet kokevat ja uskovat auttavan tietynlaisiin terveydellisiin (ja mahdollisesti myös muihin, kuten taloudellisiin, esteettisiin yms.) seikkoihin.

    Molemmissa tapauksissa ryhmän sisällä on vakaa konsensus siitä, että normista poikkeava oma tapa on parempi kuin vallitseva "virallinen" suositus. Tässä suhteessa ryhmät eroavat toki hieman, sillä VHH-ruuan korvike on THL:n määrittelemä "lautasmalli"-suositus. Sähkötupakoitsijoiden ensisijainen suositus ei tietenkään ole tupakanpoltto (vaikka välillä tuntuu, että virallinen taho pitää sitäkin parempana kuin sähkötupakkaa). Voisi kuitenkin sanoa, että tupakanpolton lopettamisen suhteen on olemassa virallinen "lautasmalli", joka sisältää nikotiinipurkkaa, -inhalaattoria ja sydänkohtaus-Champixia.

    Molemmissa tapauksissa ryhmien toimintaa kuvataan termein, joita käytetään puhuttaessa salaliitoista, uskonnollisesta fanaattisuudesta ja ehkä jopa tietynlaisesta anarkismista. Puhutaan joukkohysteriasta, uskomushöpöhöpöstä ja ties mistä.

    Molempien ryhmien jäsenet vaikuttavat minusta ulkopuolisiin nähden melko maltillisilta. Karppaajan tai sähkötupakoitsijan pyhässä kirjassa, jos sellainen olisi, ei todennäköisesti lukisi: "menkää ja tehkää kaikkia kansat (vaikka väkisin) karppaajiksi/sähkötupakoijiksi". Ymmärtääkseni molempien tapojen yleistyminen on lähtenyt siltä pohjalta, että yksityisillä henkilöillä on ollut henkilökohtainen motiivi parantaa hyvinvointiaan ja he ovat kokemuksen kautta kokeneet em. valinnat positiivisiksi itselleen. Pidän luonnollisena sitä, että jos ihminen on varustettu jonkinlaisella kyvyllä empatiaa, hän haluaa myös jakaa eteenpäin itse positiiviseksi kokemansa asiat. Tämä ei ole mielestäni tuputtamista; jos tupakoija onnistuu lopettamaan tupakoinnin 30 vuoden jälkeen sähkötupakalla, on kysymys inhimillisestä vastuusta kertoa keinosta kanssaihmiselle, joka kärsii samasta ongelmasta.

    Molemmat ryhmät ovat aatteellisessa sodassa virallisen tahon kanssa. Molemmat saavat kuulla, että ei ole pitkäaikaistutkimuksia, ei ole testattu jne. Tämä johtaa ainakin osaltaan ikävään tilanteeseen, jossa molempien ryhmien edustajat saavat kuulla kommentteja valinnastaan henkilöiltä, joilla ei ole käsitystä sen enempää ongelmasta (tupakointi, siihen liittyvät ongelmat, lopettamisen vaikeudet/ lihavuus, siihen liittyvät ongelmat, laihduttamisen vaikeudet sekä muut terveydelliset motiivit, jotka johtavat karppaamiseen) kuin niiden valtavirrasta poikkevasta ratkaisutavasta (sähkötupakka/karppaus). Siinä menee äkkiä rahkat ja sauhut suuhun lihavalla höyryttelijällä, kun ikänsä savuton rimpula sanoo, että siinä sitä taas aiheutetaan veronmaksajille kuluja. Paino pitäisi pudottaa lautasmallilla ja jokapäiväisellä liikunnalla. Tupakka olisi paras lopettaa seinään, niinkuin pappa teki jö talvisodan jälkeen.

    Näkökulma 2:

    Hiukan kutkuttaisi alkaa karppaamaan. Ihan noin niinkuin luonteenlujitusmielessä. Olisi sitten kunnolla persona non grata, johon jokainen voi purkaa vitutuksensa. Tässä menee kuitenkin taas monta kuukautta ennen kuin Suomi häviää Euroviisuissa, lätkän MM-kisoissa ja valitaan väärä missi. Tässä liberaalissa moniarvoisessa yhteiskunnassa on se pieni vika, että monet arvot - jotka ei näyttäisi vahingoittavan ketään muuta - ovat kuitenkin vääriä.

    Joo, ei tästä pitänyt tulla meikäläisen yhteiskuntafilosofinen pääteos. Vähän karkasi jo käsistä. Aamulla korjaan kirjoitus- ja asiavirheet. Piti vaan kirjoittaa tämä ennen kuin voi mennä nukkumaan. Ei pitäisi höyrytellä liikaa ennen nukkumaan menoa. Siinä saattaa vahingossa ajautua tilanteeseen, että sanoo mitä (itse) ajattelee. Melko törkeää sellainen touhu, kun on hienot professorit meidän maassa, jotka ystävällisesti kertovat, miten pitäisi ajatella ja elää.

    Aasi on ylittänyt sillan. Ii-ha-haa!

     
     
  7. #27

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    En ole punninnut itseäni, mutta vakaasti uskon, että paino on noussut L&M maxi askin ja e-pössy pussukan painon erotuksen verran

    Tupakoikaa hyvät ihmiset, muistelkaa sitä tupakan tuomaa nautintoa!!
    (Voisikohan ylläolevaa lausetta kirjoittaa mihinkään tupakoinnin lopettamisfoorumille )

     
     
  8. #28
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mi_Kaheli Näytä viesti
    Tupakoikaa hyvät ihmiset, muistelkaa sitä tupakan tuomaa nautintoa!!
    Muistelin.
    Alkoi yskittää eikä tee edes mieli höyrystää välittömästi.


    Paino on pari kolme kiloa kohollaan tupakoinnin loppumisen tienoilla mitatusta.
    Toisaalta, mulla on sen verran epämääräset elämäntavat että pelkkä nestevaihdunta luo välillä useamman kilon notkoja ja kumpuja tilastoon.

    En voi hyvällä omatunnolla syyttää sähkötupakkaa siitäkään.

     
     
  9. #29

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa Wu Näytä viesti

    Anteeksi hyvät ihmiset pieni off-topic, mutta pakko tarttua tähän aasinsiltaan.......
    Hyvä kirjoitus, on käynyt vähän samanlaisia ajatuksia mielessä kun seurannut tuota karppauksesta käytävää keskustelua. Yhtälailla siinä hutkitaan jollain olemattomilla argumenteilla ja solvataan ties miksi uskonnonlahkoksi. Mitä uskonnonlahkopiirteitä siinä on että karsii hiilarit ruokavaliosta pois.

    Erojakin toki on, karppausta on melko vaikea suoranaisesti "kieltää". Välillä myös kummastuttaa mikä ajaa tuohon kiihkeään haluun vastustaa jotain jonka moni on todennut toimivaksi ja hyväksi omalle terveydelle, ja jota vastustaja tuskin on edes itse kokeillu.

    Aiheeseen liittyen, ei ole ollut höyryttelyllä vaikutusta painoon, tai pikkunälkään tai muuhunkaan nälkään. Karpatessa tosin ittellä ei ikinä nälkä olekaan, niin on helppo kontrolloida paljonko syö.

     
     
  10. #30

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Hyvä kirjoitus Esa Wu

    Jeah. Olen melkoinen kapinallinen. Lahkosta toiseen luovin mä Ja tässä syksyn mittaan varmaankin tulen kuulumaan molempiin samaan aikaan.

    Kyllähän näissä asioissa tiettyjä yhtäläisyyksiä löytyy. Pekka Puska taitaa vastustaa molempia Niin ja tietysti molemmat ovat ns valtaväestön mielestä vähintäänkin kyseenalaista toimintaa. Höyryttelyä verrataan jopa kannabikseen ja karppaus on sen oman ihanaisen temppelin tuhoamista kaikella hyvällä kuten lihalla, rasvalla ja kermalla... Kyllä se karppaaja vihanneksiakin syö kun sille päälle sattuu.
    Tupakatta 31.7.2011 alkaen.

     
     
  11. #31
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    228

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Kahden viikon höyryttelyn jälkeen on paino pudonnut pari kiloa. Syynä ei voi olla pelkästään vaimon karppitouhu (samat sapuskat mutta leipää ja ranskalaisia ym, jos mieli tekee). Mahdollinen vaikutus on myös viikonloppuisin imaistut perhekossu ja lihava mäyräkoira, jotka ovat pois ravinnosta mökkeilyn päätyttyä tältä kesältä.

     
     
  12. #32

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Vaakaa en omista, mutta läski ei ainakaan ole lisääntynyt vaikka paino olisikin noussut. Ruokahalut on samat kuin analogisten aikaan, ei tee mieli mättää paitsi krapulassa. Tosin nykyään vireystaso on noussut ja virtaa riittää, sitä on pakko purkaa jonnekin, päädyin nyt alkuun juoksemaan. -- tuskin tulenkaan lihomaan.

    Joten lyhyen kokemuksen perusteella lopputulemana itseni kohdalla totean että ei vaikutusta.

     
     
  13. #33
    Höyrypää Embalmer's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Jalasjärvi
    Viestit
    597

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Itellä tullut pari kiloa takaisin "kovalla vaivalla" pudotetuista reilusta kymmenestä kilosta(en tuon pudotuksen hyväksi tehnyt oikeestaan mitään ) Paino on suunnilleen sama kuin reilu kymmenen vuotta sitten armeijasta päästyäni

    En silti höyryttelyä tuosta syytä vaan uskoisin sen olevan monen asian summa: Lopetin suhteen karppaavaan tyttöystävään joka ainakin vähän vaikutti ruokailu tottumuksiin, kelit on huonontuneen ja enduro-pyörä rikki joten liikunta on vähentynyt(ja joka väittää ettei enskaillessa saa liikuntaa, menkööt itse koittamaan ), selkä on reistaillut joten on tullut otettua aika rauhallisesti vapaa aikana, ei kauheesti mitään rehkimistä pajalla yms.

    Ns. "ihanne painoon" en varmaan ikinä pääse, vieläkin on muutamia kiloja liikaa, mutta en usko höyryttelyn suoranaisesti lihottavan. Itsellä varmasti olut ja suolaiset naposteltavat on se pahin juttu, karkkia en juurikaan syö.

    Ja tuohon kahvin kulutukseen: En ole edes ajatellut asiaa, mutta kyllä se itelläkin on vähentynyt :O Ennen töistä tullessa piti heti keittää puolipannullista kahvia ja hörppiä se pois. Ja muutamien tuntien päästä taas puoli pannullista. Nyt tuo yhteensä pannullinen on pudonnut puoleen pannuun jonka keitän illalla kun kahvihammasta alkaa porottaa

     
     
  14. #34
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Minä yritin pari kertaa lopetella ja aina paino pomppasi 10 kiloa.Nyt tuskin tapahtuu samaan sillä aina höyryttely tikkarit voittaa korvikkeena Jos höyryttelyn jälkeen tekee mieli kokoajan napostella on litku väärää(liian hyvää).Karppaus auttaa painonpudotukseen,kun ei ota sitä liian vakavasti

     
     
  15. #35

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    Karppaus auttaa painonpudotukseen,kun ei ota sitä liian vakavasti
    Joo auttaa jo kun vähentää niitä pahoja hiilareita (sokeri kokonaan pois). Itse en ole ikinä "oikeasti" karpannut eli ketoosiin asti vetänyt, mutta kun alkoi välttää noita pahimpia hiilareita niin tuli jo parempi olo ja paino lähti laskuun.

     
     
  16. #36
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    148

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pelemane Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    Karppaus auttaa painonpudotukseen,kun ei ota sitä liian vakavasti
    Joo auttaa jo kun vähentää niitä pahoja hiilareita (sokeri kokonaan pois). Itse en ole ikinä "oikeasti" karpannut eli ketoosiin asti vetänyt, mutta kun alkoi välttää noita pahimpia hiilareita niin tuli jo parempi olo ja paino lähti laskuun.
    Eipä tuo paino ole noussut näin 4kk höyryttelyn aikana. Tosin tässä on lopettanut mehujen ja limukoiden yms litkimisen kokonaan samalla ja siirtyny pelkkään teehen ja veteen, vaikuttaa varmaa vähän + - 0.

    alkaa hieman tuonne painonvartija puolelle luisuun tämä ketju

     
     
  17. #37
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    58

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Jeh, +6kg, mutta vitujako siitä, alle 100kg punnitaan neuvolassa

     
     
  18. #38
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    240

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarppe Näytä viesti
    Jeh, +6kg, mutta vitujako siitä, alle 100kg punnitaan neuvolassa
    Saman suuntaista on käynyt täälläkin, pariin vuoteen on paino vaan jatkuvasti noussut. Vyöhön on saanut suutarilta pyydellä uusia reikiä ja kaupassa katsella pienempää kokoa. Jaksaa salilla tehdä muutakin, kuin louskuttaa leukoja. Nyt vie isäntä koiraa, eikä elukka isäntää pitkin puskia. -Nöffi joka on saanut vähän parempaa ruokaa, silti tämä välkky 65kg haukku kuvittelee olevansa kissa.
    G-Spot DC-hub! Höyryjen paratiisi.
    Vuodesta 2001.

     
     
  19. #39
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tusina Näytä viesti
    Paino on pari kolme kiloa kohollaan tupakoinnin loppumisen tienoilla mitatusta.
    Toisaalta, mulla on sen verran epämääräset elämäntavat että pelkkä nestevaihdunta luo välillä useamman kilon notkoja ja kumpuja tilastoon.

    En voi hyvällä omatunnolla syyttää sähkötupakkaa siitäkään.
    Ja hyvä etten syyttänyt. Nyt taas viikoittain punninneena näkee, että paino on tarkalleen samassa haarukassa kuin ennen (joka on huono asia, koska meneillään on veto painon pudottamisesta).

    Sähkötupakka oikeilla makunesteillä tekee aivan takuulla hyvää ainakin joillekin painoaan pudottamaan pyrkiville. Harmi, ettei semmosta rasvasen lihan fiilistä voi oikein höyryllä toteuttaa...

     
     
  20. #40

    Vs: Analogisen lopettamisen vaikutus painoon?

    Ajoittain tuntuu, että ruoka maittaa paremmin, mutta välillä tulee päiviä, kun unohdan kokonaan syödä, ihan kuten tupakoivanakin, eikä sellaista nälän tunnetta tule useinkaan.
    En oo aktiivisesti punninnut itseäni, mutta sinne 75- vähän yli paikkeille se on aina sijoittunut, tällähetkellä näkyy olevan 78, jos mennään yli 80, niin pitää alkaa tuumimaan, että pitäskö alkaa tekemään jotain, ennen kuin ollaan 85, 90, 95, 100... se on sitten niin yllättäen, jos ei mitään tee.. mutta ei oikein jaksaisi mihinkään lähteä liikkumaankaan.. sielä on niin kylmä, kesällä varmaan sitten rullat alle.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •