Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21 - 34 / 34

Aihe: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

  1. #21
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Pari 900 akkua ja muutama SMOK mega dc carto vaikka läpinäkyvänä, niin on aloittelijan helppo seurata nestetilannetta ja lähteepi sitten järjettömän hyvät höyryt. Itsekin toki aloittelija, mutta jo muutamia variaatioita kokeillut.

     
     
  2. #22
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Itse aloitin 510 ato + filtteripaketilla ja sitä en suosittele. 510 tankista tilasin kanssa alotuspaketin, ku tuli lisää akkuja + kahdet tankkisysteemit ok hintaan vs että olis tilannu pelkät tankkiatot ja tankit. 510 tankissa ei myöskään tarvi irrotella mitään, täyttö ruiskulla suoraan reiästä mihin atomisaattori menee kun tankin lyö paikalleen. Eli juu ruisku kannattaa lisätä 510 tankkipakettiin.

    Kartoja olen käyttänyt reilusti ja täytellyt aina suoraan pullosta kartoon. Päässä drip tip (ei mukana olevia muovirinkuloita). Ei mitään ongelmia eikä vuotoja. Ehkä helpoin täytellä ja käytellä. Suosin kyllä yli suurempien tankkisydeemien (ei tule ihme ongelmia, kun vaan lisäilee nestettä tarpeeksi ni maku ok).

    Eli juu, 510 tankit tai cartomizerit edelleen oma suositus, eikä ole millä itse aloitellu.. Akuista, vaikka 510 akut on heikommat vs modit tai egot, on akut kuitenkin tupakan kokoluokkaa. Jos löytää laturin mikä ok nopeuden suhteen, pärjää niilläkin hienosti. PCC:stä ei isellä kokemusta, mutta 510 akkuja nyt kulkee vaikka muutama mukanakin.

    Lisäksi normikartoilla ja 510 tankeilla ei ole tullut mitään makuongelmia. Eli maku on nesteen mukaan. Suuremmilla tankeilla ja ato + filtterisysteemeillä pölähtää välillä aikamoisia käryjä jms.

     
     
  3. #23
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja JaaGeRMaisTeR Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tusina Näytä viesti
    eGo-T.

    Akku tietty mahdollisimman iso, koska miksi ei..

    Enkä todellakaan lähtis suosittelemaan cartomizereita tai muuta hankaluutta, kun ihan tankeilla ja atoilla helppoa ja mukavaa alottelua.
    Näin tein itse, ja parin kaverin kokemuksiin verrattuna olen vakuuttunut sen olevan oikea ratkaisu. Myös kaikille muille.

    Makumaailmasta ei voi suositella muuta kuin kaiken kokeilua. Itse tilasin startterin mukana ison törskän USA Mixiä, mutta se lähti kaverille puolillaan kun en siitä oikeasti edes tykännyt. Nyt on kuusi eri 5ml putelia (RY4, vanilla, florida citrus explosion, green cow, mint, cinnamint), ja muutama uusi maku tulossa, ja alkaa pikkuhiljaa oikeasti hahmottumaan, mistä minä pidän.
    No tuota noin.. oletko testannu kartoa? Onhan toi tankki simppeli ratkasu.. Mutta jos ite alottaisin nii se olis ennemmin tuo karto.. Heittää vaan nesteet tuubiin ja lähteä paineleen.. Kestää kiitettävästi. Tuossa tankissa mikä tökkii alottelijalle suositeltavana on se pieni näprääminen ennen ku saa toiminta kuntoon.
    (Tämä minun mielipide ja ehkä jonkun muun mutta ei kaikkien)
    Ihan ensimmäiseksi todettakoon, että en missään nimessä ala tästä aiheesta vääntämään ja tappelemaan. Ketjussa kysyttiin mielipiteitä jotta saataisiin jonkunlainen lista aikaan. Lista kertoo sitten, mitä mieltä täällä ollaan.

    Carton täytössä on kolme steppiä, avaus, täyttö, sulkeminen.
    Tankin täytössä on viisi: irroitus, avaaminen, täyttö, sulkeminen, kiinnitys.

    Tankki ei teoriassa ja ideaaliolosuhteissa hajoa.
    Carto hajoaa myös teoriassa ja ideaaliolosuhteissa.

    Voi olla että olen ymmärtänyt väärin, mutta olen myös kuvitellut että cartot eivät yksinkertaisesti kestä hirveän montaa täyttöä, syystä että niissä käytetään fillereitä, jotka eivät varsinaisesti ole edes tarkoitettu uudelleenkasteltaviksi.

    Minusta sähkötupakka myy itse itsensä, eikä vaadi mitään "helppokäyttöistä aloittelijan pakkausta" (jossa tingitään joko suorituskyvystä (510) tai käyttöiästä (cartot)) näyttääkseen kyntensä myös kokemattomalle.
    Siitä minulla on ensikäden kokemusta. Eka kokeilu oli puolituntemattoman 510:sta, vaikutti helpolta, ostin eGo-T:n, toimi huomattavasti paremmin kunhan opettelin täyttämään ensin.

     
     
  4. #24
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tusina Näytä viesti
    Carton täytössä on kolme steppiä, avaus, täyttö, sulkeminen.
    Tankin täytössä on viisi: irroitus, avaaminen, täyttö, sulkeminen, kiinnitys.

    Tankki ei teoriassa ja ideaaliolosuhteissa hajoa.
    Carto hajoaa myös teoriassa ja ideaaliolosuhteissa.

    Voi olla että olen ymmärtänyt väärin, mutta olen myös kuvitellut että cartot eivät yksinkertaisesti kestä hirveän montaa täyttöä, syystä että niissä käytetään fillereitä, jotka eivät varsinaisesti ole edes tarkoitettu uudelleenkasteltaviksi.
    510 tankkia ei tarvitse edes aukoa, toki miinuksena vaatii ruiskun tms koska täyttöreikä on pieni (tiä onko kaikki 510 tankit samanmoisia mutta ainakin nuo omani näin). Eli irti, täyttö, kiinni.

    Itse olen täyttänyt karton nyt vähintään parikymmentä kertaa ja hyvin porskuttaa. Miinus kartossa on kiinteät "vanut", eli ei voi oikein käyttää eri makuja + nesteet tietenkin värjää jms likaa täytteen. Eli ehkä ei ole mielekästä käyttää kuukausikaupalla samaa kartoa. Itse vastus on heiveröisempi kuin atomisaattoreissa. Tankkien atomisaattoritkaan ei ole kuulemma ikuisia, kuten ei mitkään atomisaattorit. Kartot on n 5 kertaa halvempia kuin atot. Eli pitkäjuoksuisista kustannuksista en voi omalla kokemuksella sanoa, kumpi olisi edukkaampi (ato kalliimpi mutta kestänee pidempään). 510 tankin plussa on, että siinä ei ole mitään vanuja / lankoja tankissa. Eli periaatteessa tankki on todella pitkäikäinen. Tankin atomisaattorista ei vielä hajoamiskokemuksia, kaksi käytössä ja molemmat toimii vielä.

    Eli kartoja kannattaa käytellä enemmän per neste / maku jos on tarkempi kaveri. Muuten tulee makumiksejä. Toki esim normi tupakkamaku + pari tippaa minttua perään saa Ok sekoituksia suoraan kartoon.

    Ehkä kestävyys tulee enemmän esiin suuremmilla jännitteillä (varmaan saa vastukset nopeammin vastukset kulumaan nostelemalla tehoja). Mutta nyt jos esim euron parin peruskarto kestää viikon ja reilusti ylikin, on se jo Ok kulutustavaraa (5pack riittää pitkälle). Atolla ja tankilla varmaan voi mennä kuukauden tai reilusti ylikin, ei sekään kalliiksi tule (taitaa atot olla kympin lähellä).

     
     
  5. #25
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    298

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Omakohtaisesta kokemuksesta Ego-T Bmalli ja 1000mah:n passthrough akku.
    Voit vetää menemään lempinesteellä tankissa monta monta tuntia ja akku kestää koko päivän.
    Kun akku vaatii latausta, vedät joko passthroughn tai toisen 1000:n tilalle.

     
     
  6. #26
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tero Näytä viesti
    510 tankkia ei tarvitse edes aukoa, toki miinuksena vaatii ruiskun tms koska täyttöreikä on pieni (tiä onko kaikki 510 tankit samanmoisia mutta ainakin nuo omani näin). Eli irti, täyttö, kiinni.
    Juu, tämä toimii myös egon tankilla, jos sattuu se ruisku olemaan.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tero Näytä viesti
    Itse olen täyttänyt karton nyt vähintään parikymmentä kertaa ja hyvin porskuttaa. Miinus kartossa on kiinteät "vanut", eli ei voi oikein käyttää eri makuja + nesteet tietenkin värjää jms likaa täytteen. Eli ehkä ei ole mielekästä käyttää kuukausikaupalla samaa kartoa. Itse vastus on heiveröisempi kuin atomisaattoreissa. Tankkien atomisaattoritkaan ei ole kuulemma ikuisia, kuten ei mitkään atomisaattorit. Kartot on n 5 kertaa halvempia kuin atot. Eli pitkäjuoksuisista kustannuksista en voi omalla kokemuksella sanoa, kumpi olisi edukkaampi (ato kalliimpi mutta kestänee pidempään). 510 tankin plussa on, että siinä ei ole mitään vanuja / lankoja tankissa. Eli periaatteessa tankki on todella pitkäikäinen. Tankin atomisaattorista ei vielä hajoamiskokemuksia, kaksi käytössä ja molemmat toimii vielä.

    Eli kartoja kannattaa käytellä enemmän per neste / maku jos on tarkempi kaveri. Muuten tulee makumiksejä. Toki esim normi tupakkamaku + pari tippaa minttua perään saa Ok sekoituksia suoraan kartoon.

    Ehkä kestävyys tulee enemmän esiin suuremmilla jännitteillä (varmaan saa vastukset nopeammin vastukset kulumaan nostelemalla tehoja). Mutta nyt jos esim euron parin peruskarto kestää viikon ja reilusti ylikin, on se jo Ok kulutustavaraa (5pack riittää pitkälle). Atolla ja tankilla varmaan voi mennä kuukauden tai reilusti ylikin, ei sekään kalliiksi tule (taitaa atot olla kympin lähellä).
    Tästähän päättelisi hyvinkin äkkiä että ovat vaihtoehtoina suhteellisen yhdenveroisia.
    Joutunen cartojakin kokeilemaan, kun niitä niin kehutaan.

     
     
  7. #27
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    3

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Hei!!!

    Onhan se kiva lukea ja miettiä mitä oikein tarkoittaa ku toi sanastokin on täyttä hebreaa)) Pitäs saada tilattua ja vielä ohje (osistakin mikä mikin on ja mihin sitä käytetään) Joten varmaan ymmärrätte et tarvin yksinkertaisen ei huonoa (hinnalla ei nyt alussa niin väliä jos ei heitä sitten ihan jo toiselle sadalle)) Auttakaa et saisin edes tilattua ja jonkinlaiset käyttöohjeet näin alkuun Ja mielummin laittakaa linkki et löydänkin mitä pitää ostaa Onhohan likaa pyydetty nyt tosi tosissaan olevalta elektroniikan vihaajalta
    Keuhkot sökönä eli ahtauma pitkällä

     
     
  8. #28
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja amanda1964 Näytä viesti
    Hei!!!

    Onhan se kiva lukea ja miettiä mitä oikein tarkoittaa ku toi sanastokin on täyttä hebreaa)) Pitäs saada tilattua ja vielä ohje (osistakin mikä mikin on ja mihin sitä käytetään) Joten varmaan ymmärrätte et tarvin yksinkertaisen ei huonoa (hinnalla ei nyt alussa niin väliä jos ei heitä sitten ihan jo toiselle sadalle)) Auttakaa et saisin edes tilattua ja jonkinlaiset käyttöohjeet näin alkuun Ja mielummin laittakaa linkki et löydänkin mitä pitää ostaa Onhohan likaa pyydetty nyt tosi tosissaan olevalta elektroniikan vihaajalta
    eGo C on hyvä laite merkkitoimittajalta: http://www.esmoke.fi/product/84/joye...aloituspakkaus

    Tuolla sivulla on hyvä selostus siitä, mikä se on. Pitäis päästä hyvin alkuun minusta.

    Samaa satsia saa myös Suomesta http://www.elektrosavu.fi http://www.finnvape.com ja Puolasta http://www.peleon.pl jos haluaa hintoja vertailla.


    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  9. #29

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Ja you tubesta kannattaa katsella suomalaisia höyryttelyvideoita joita sibb 77 on iloksemme tehnyt sinne . Kuva sanoo enenmän kuin tuhat sanaa 8)

     
     
  10. #30

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja holkki Näytä viesti
    Ja you tubesta kannattaa katsella suomalaisia höyryttelyvideoita joita sibb 77 on iloksemme tehnyt sinne . Kuva sanoo enenmän kuin tuhat sanaa 8)
    Niin se linkkikin vois olla hyvä antaa http://www.youtube.com/watch?v=0qpSVH41Y0s 8)

     
     
  11. #31
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?


    Itse katsoin nyt ekaa kertaa tuon Sibin videon, täydet pisteet hyvästä videosta!

    Hyvä lisäys oli tämä.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  12. #32
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    eGo pt lähinnä helpomman latauksen takia. Nokalle vision eGo. Ja lisukkeiksi karto ja 306 drippiato.

    Nesteeksi RY2-4, expresso, lemon, joku hedelmä ja joku mikä tarjouksessa.

    Itsellä paras aloituspakkaus 2x eGo pt akut ja a tankkiatot. Nykyään eGo tankeilla heittäisin vesilintua ja vision tilalle. Paljon helpompi ruuvata driptip veg, valuttaa nesteet pullosta tankkiin, drip tip kiinni ja antaa palaa. Lisäksi vision mielestäni toimintavarmempi.

    VV vermeiden sijaan valkkaisin lisukkeet eri teholuokkiin. Tai LR tavaraa mille jännitteiden nosto usein tarpeetonta.

    Ei viidestä kympistä paljoa heittäne. Tavoitteeksi tienata ainakin rahat takaisin ennen sortumista käryäviin.

    Drip aton ja karton (jopa esim boge 5pack) lisäisin koska kuitenkin kokeilunhalua jossain välissä iskee, silloin on vermeet valmiina kaapissa.

     
     
  13. #33
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    juu, bogeja ehdottomasti myös mukaan heti alusta saakka. On takaportti valmiina sitten kun
    clearot rupeaa sarjana kusemaan nesteitä suuhun, akkunavalle, povitaskuun, työpapereille ym. ym.
    Tai sitten mulla vaan ollut huonoa tuuria.

    Kivojahan ne kyl on käyttää aina silloin kun toimiva yksilö löytyy..

     
     
  14. #34
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    10

    Vs: Paras akku, höyrystin, neste tms. aloittajalle ekaan ostoon?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    eGo C on hyvä laite merkkitoimittajalta: http://www.esmoke.fi/product/84/joye...aloituspakkaus

    Tuolla sivulla on hyvä selostus siitä, mikä se on. Pitäis päästä hyvin alkuun minusta.

    Samaa satsia saa myös Suomesta http://www.elektrosavu.fi http://www.finnvape.com ja Puolasta http://www.peleon.pl jos haluaa hintoja vertailla.
    http://www.startsmog.com lisätään tohon listaan sieltä saa myös hyvät ja toimivat laitteet ja lähes poikkeuksetta hyvinkin edullisesti. Joyetechkiä mitä katselin tossa kaverille niin en heti halvemalla löytänyt mitä siellä myytiin sama koski noita muita aloituspakkauksia. Siihen kun lisätään vielä nopea toimitus niin homma ok.

     
     
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •