Sivu 4 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 114

Aihe: Ajatuksia ja kokemuksia

  1. #61
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Viileät höyryt eihän kahviakaan usein juua kylmänä. Kokeileppas tilailla joku drippiato tai rda ja maistele siitä miltä maistuu lämpöösenä

     
     
  2. #62
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    Viileät höyryt eihän kahviakaan usein juua kylmänä. Kokeileppas tilailla joku drippiato tai rda ja maistele siitä miltä maistuu lämpöösenä
    Itseasiassa mä juon usein kahvia kylmänä Siis ihan tavallistakin kahvia. Lisäksi esim. Frappe on omia kahvisuosikkeja, tulevalla Kreikan matkalla tuskin muuta kahvia tulee juotuakaan
    Mulla tuossa kahvinesteessä, jota testasin, ongelma ei ollut höyryn lämpötila (vaikka viileää onkin) vaan maku. Se vaan ei maistunut lainkaan kahvilta tai jos oli kahvia niin pahasti poltettu pohjaan pannussa

     
     
  3. #63
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Jos atomisaattorissa on vastus alhaalla (bottom coil) niin höyry ehtii viilentyä matkalla ylöspäin. Eihän siinä montaa senttiä matkaa ole mutta ero on silti todella huima. Lämpimämpiä höyryjä saman hintaluokan vehkeistä saa esim. Vivi Novasta, Innokinin clearoista tai vaikka drippailuatoista. Kartoista saa myös aika lämpöiset hatsit kun antaa vähän reippaammin tehoja.

    edit: suurin osa kahvinesteistä on muuten aivan kamalia sotkuja eli kylmien höyryjen piikkiin se ei välttämättä mene

     
     
  4. #64
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Tämä on huvittava seurata miten porukka tuputtaa mekaanista ja uudelleenrakennettavaa ja nimenomaan genesis-tyyppistä meshivehjettä. Joo, ne on omastakin mielestä parhautta, mutta vaikka "jo" 11/2012 hankin ekan gennyn, Somniumin, tulee silti käytettyä kartoja ja kartotankkeja. Ne on vaan toimintavarmoja, ja Twistin nokassa irtoaa ihan riittävän hyvät höyryt. Juurikin sinne koiralenkille, rymyämään ja joskus ihan muuten vaan. Kun mitään pakkoa siirtyä gennyihin välttämättä ikinä ei ole, oma mielipide on ettei se NIIN ihmeellistä oo, kun laskee kumpupilvien ja maun vastapainoksi sen taistelun toimivan setupin saamiseksi ja mahdolliset vuodot plus muut potentiaaliset ongelmat.
    Suosittelen kokeilemaan, gennyt ja mekaaniset on loistava pari, mutta ei mitään kiirettä. Ja kuten sanottu, ei itellä ainakaan oo jääny oikeestaan mitkään tietyntyyppiset laitteet nurkkaan niiden takia. Vasta äsken videoidessa höyryttelin kahvikupposen seuraksi kartotankilla, ja kartolla siellä sisällä tietysti () ja sitten budjettidripperillä. (: Vieressä nökötti useempi genny ja pari putkea.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  5. #65
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Mä aloittelin clearoilla ja siirryin nopeasti rebuildable vehkeisiin. Jonkun tilauksen bonuksena tuli kartotankki ja kokeilin ihan piruuttaan sitä sitten ja kyllä mun mielestä siinä on paremmat ja tasaisemmat höyryt kuin mitä clearoissa. Mua taas noi mesh vehkeet ei oikein vakuuttanu, toki maku on hyvä, siitä ei pääse mihinkään. Spheroid on vakiintunut ja on mielestäni ominaisuuksiltaan parempi kuin mesh laitteet. Sen minkä maussa jää jälkeen, muissa ominaisuuksissa pesee kyllä täysin. Aion kyllä siltikin hankkia vielä uudestaan jonkun laadukkaan gennyn kotikäyttöön.
    Spoileri!



     
     
  6. #66
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Minä suosittelin dripperiä eli niitä puffin parin egen juttuja ja rda(en rta:ta ) vaihtoehtona, triple taas ehdotti yläcoilista clearoa tai drippiatoa ei siis gennyjä tai mekaanisia kumpikaan tuputtanu

     
     
  7. #67
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Edellisellä sivulla oli useempi postaus jossa oli "RSST" Sieltä vastasin, edes lukenu tätä sivua.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  8. #68
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Mä laitoin ajatuksia ja kokemuksia...
    Spoileri!



     
     
  9. #69
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Ja minä en taas lukenut niitä ollenkaa turha mun mielestä kiirehtiä sinne mekaanisten puolelle, keskittyy ensin niihin varmempiin laitoksiis. Nimimerkillä 0.8ohmia ja vaidoin aamulla tyhjän patterin tyhjän tilalle, 2,4V on näkojään raja koska misteri lopettaa höyryämisen

     
     
  10. #70
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Onko siitä muutes mitään haittaa jos päästää akut noinkin tyhjiksi?
    Spoileri!



     
     
  11. #71
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    On.

     
     
  12. #72
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528


    Tilaus saapui! Apex ja sillaton 306 lr valmiina koeponnistamaan mitä makua tankkiin ensimmäisenä. Tuo apex & 306 on ehkä pisimpään käytössä ollut setti. Toki yhtä hyvin 306 istuu egon nokalle. Hyvin käryää protankin tasaisen ja viileähkön höyryn vastapainoksi. Itse en ole vielä ollut tyytyväinen yhteen settiin vaan nimenomaan vaihtelu virkistää Protank lavan nokassa ja 306 pikkumodin nokassa on aivan erimoiset ja molemmista tykkään.

     
     
  13. #73
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Tämä on huvittava seurata miten porukka tuputtaa mekaanista ja uudelleenrakennettavaa ja nimenomaan genesis-tyyppistä meshivehjettä. Joo, ne on omastakin mielestä parhautta, mutta vaikka "jo" 11/2012 hankin ekan gennyn, Somniumin, tulee silti käytettyä kartoja ja kartotankkeja. Ne on vaan toimintavarmoja, ja Twistin nokassa irtoaa ihan riittävän hyvät höyryt. Juurikin sinne koiralenkille, rymyämään ja joskus ihan muuten vaan. Kun mitään pakkoa siirtyä gennyihin välttämättä ikinä ei ole, oma mielipide on ettei se NIIN ihmeellistä oo, kun laskee kumpupilvien ja maun vastapainoksi sen taistelun toimivan setupin saamiseksi ja mahdolliset vuodot plus muut potentiaaliset ongelmat.
    Suosittelen kokeilemaan, gennyt ja mekaaniset on loistava pari, mutta ei mitään kiirettä. Ja kuten sanottu, ei itellä ainakaan oo jääny oikeestaan mitkään tietyntyyppiset laitteet nurkkaan niiden takia. Vasta äsken videoidessa höyryttelin kahvikupposen seuraksi kartotankilla, ja kartolla siellä sisällä tietysti () ja sitten budjettidripperillä. (: Vieressä nökötti useempi genny ja pari putkea.
    No nyt ollaan samalla aaltopituudella
    Tosiaan viikko sitten vasta aloitin tämän harrastuksen niin mulle on riittävän haastavaa kokeilla näitä ihan perusvehkeitäkin

    Kyllä mä varmasti jossain vaiheessa kokeilen jotain hienompiakin setuppeja, mutta kaikki ajallaan.

    Clearoja on nyt muuten sitten sen verran, että valinnan varaa löytyy Tänään saapui viimeisin paketti ja nyt löytyy:
    1xKanger Protank II (vaihdoin siihen nyt Ming tipin ja on muuten paljon parempi sen kanssa. Ainakin minulle).
    2xKanger Protank Mini
    1xVivi Nova Mini
    2xSmok Tumbler Tank
    1xCE8 eGo Mesh

    Noissa on kaikissa vaihdettava ato + ovat enemmän tai vähemmän purettavia, joten noilla pitäisi pärjätä pitkälle.
    Lisäksi on 5kpl niitä SMOK:n dual coil cartoja (1 vasta käytössä).

    Noista clearoista olen ehtinyt testata vasta molempia Kangereita, Minin kanssa ei mitään ongelmia, PT II vaati vähän totuttelua ja säätöä, mutta nyt sekin toimii hienosti.

    Aloituspaketin mukana tulleet tankkisysteemit on suosiolla heivattu laatikon pohjalle, kaivetaan sieltä hätätapauksessa

    edit:
    Tuo C8 clearo on siis tämä härveli:
    http://www.puff.fi/ce8-ego-mesh-pure...us-p-1141.html

     
     
  14. #74
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Lainaus Alkuperäinen postaaja lassesamuli Näytä viesti
    Onko siitä muutes mitään haittaa jos päästää akut noinkin tyhjiksi?
    Luultavasti paskana, pitää kokeilla ladata kumminki viel jos vähän virtaa ottais vastaan.

     
     
  15. #75
    Varmasti monelta jää kokonaan rebuildablet täysin kokeilematta syystä tai toisesta. Turha kai niitä alkaa väkisin yrittämään, jos ei millään meinaa kiinostaa. Taitaa vaan olla melko vaikea välttää hifistelyn tarttuminen, kun tällä foorumilla pyörii.

    Pitää varmaan joskus ottaa peräti kartoja ostoskoriin tutkimusmielessä, kun isot pojat kerran suosittelee. Eipä ne hirveitä maksa.

     
     
  16. #76
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Varmasti monelta jää kokonaan rebuildablet täysin kokeilematta syystä tai toisesta. Turha kai niitä alkaa väkisin yrittämään, jos ei millään meinaa kiinostaa. Taitaa vaan olla melko vaikea välttää hifistelyn tarttuminen, kun tällä foorumilla pyörii.

    Pitää varmaan joskus ottaa peräti kartoja ostoskoriin tutkimusmielessä, kun isot pojat kerran suosittelee. Eipä ne hirveitä maksa.
    Sitä en kiellä etteikö kiinnosta Olen vaan sitä mieltä, että vielä on liian aikaista. Opetellaan perusteita ensin

     
     
  17. #77
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    1,681
    Riippuu niin paljo tilanteesta et mitä tarttuu mukaan reissuun... löytyy niin cartotankki, silica ja mesh vehkeet... tosin silica ato heitti veivin joten jälelle ei jääny ku mesh ja carto hyviä ne kaikki on, pää asiahan täs et pysyy erossa analogisista eiks nii

     
     
  18. #78
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MTM1977 Näytä viesti
    Sitä en kiellä etteikö kiinnosta Olen vaan sitä mieltä, että vielä on liian aikaista. Opetellaan perusteita ensin
    En kyllä epäillytkään etteikö kiinostaisi, sulla nimittäin kun tuntuu olevan aika vauhdikasta tämä varustelu.

     
     
  19. #79
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Tiiä häntä, 20.10.2012 Ego-T, marraskuun ekan viikon lopulla Lambo 4.0+Somnium... Muistaakseni.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  20. #80
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    En kyllä epäillytkään etteikö kiinostaisi, sulla nimittäin kun tuntuu olevan aika vauhdikasta tämä varustelu.
    Näin on
    Nyt tosin tarkoitus jäädyttää tilanne hetkeksi pelkkään nesteiden tilailuun. Vermeitä niiden höyryttelyyn alkaa olla riittävästi tähän tilanteeseen

     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •