Sivu 6 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 101 - 120 / 124

Aihe: Pitäisikö sähkötupakassa olla 18 vuoden ikäraja?

  1. #101
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Mä oon myöskin ton 18v rajan linjoilla. Ei lasten, kuten ei aikuisenkaan ihmisen kuulu loppupeleissä vedellä mitään muuta kuin ilmaa keuhkoihin. Lapsilla vielä korostuu kaikki, kun kroppa kehittyy yms yms.

    Ihan hyvin voisin nähdä kotimaisillakin kauppiailla tuon "oletko täysi-ikäinen" bannerin siinä ennen sivuille pääsyä. Jos ei muuta, niin se luo ainakin kuvan väittämisestä
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  2. #102
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Ei pitäisi olla k18 merkintää laitteissa/nesteissä.
    Mieluummin katson kun alaikäiset sisarukset vetelee höyryjä kuin röökiä.
    Nim. Pari aloituspakkausta tilattu.

     
     
  3. #103
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Pitkäaikaisvaikutuksiltaan tuntematonta tavaraa alaikäisille?
    Nicorette-purkkaa nasseille, se "toimivin" vaihtoehto.
    KGO & Twist

     
     
  4. #104
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Kyllä. Vastuun kantamisesta on kysymys myös. Ja turhien riskien ottamisesta.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  5. #105
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Pitkäaikaisvaikutuksiltaan tuntematonta tavaraa alaikäisille?
    Nicorette-purkkaa nasseille, se "toimivin" vaihtoehto.
    Luotan siihen että ei tule olemaan mitään kummempia pitkäaikaisvaikutuksia. Olisihan osa niistä jo huomattu, jos sellaisia olisi.

    Mieluummin höyryjä kuin savuja missä on 100% mahdollisuus saada jossain vaiheessa oireita, lyhyellä tai pitkällä aikavälillä.

    Turha alkaa maalailemaan mitään piruja seinille. Tuskin ne kauaa edes höyryää, kunhan pääsee röökistä eroon ja aikuistuu.

     
     
  6. #106
    Höyryttelijä Kulkevainen's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Suomessa/Vantaa
    Viestit
    30
    itse aloitin tupakkan ja nuuskan käytön 12 vuotiaana kolmekymmentä vuotta tuli vedettyä röökiä ja nuuskaa 18k kielto on ihan Ok!! oon lopettanu viinan juonin ja kaljan juonin vuonna 2001 ! oli kova taistelu sekin! Ainut pahe on tää höyryttely nyt ja grilliherkkut 3-6ml menee päivässä 12 voltista e-litkua.

     
     
  7. #107
    Höyrypää MTP's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Harskyli Näytä viesti
    Mitä jos olisi portaikko ikäraja nesteissä? Laitteita nyt saisi ketä tahansa, mutta esim 12-15v 0-4mg 15-18v 6-12 mg ja 18v saisi sitten jo laittaa atoonsa mitä lystää? Näin ei ainakaan kukaan alaikäinen vahingossa itseään myrkyttäisi.
    e: typot
    Nikotiinin vaikutukset nyt tunnetaan melko hyvin, että en mä nyt sitä pidä tässä kaikkein olennaisimpana kysymyksenä. PG ja VG höyryn vaikutukset elimistölle pitkään höyryteltynä toisaalta on vähän tuntemattomamapaa aluetta. Eihän meillä ole mitään syytä tällä hetkellä olettaa että se olisi haitallista, mutta olisi mielestäni melko ylimielistä julistaa että esim. 20 vuotta päivittäistä höyryttelyä on 100% varmuudelaa täysin turvallista.

     
     
  8. #108
    Banned

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Viestit
    1,239
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MTP Näytä viesti
    Nikotiinin vaikutukset nyt tunnetaan melko hyvin, että en mä nyt sitä pidä tässä kaikkein olennaisimpana kysymyksenä. PG ja VG höyryn vaikutukset elimistölle pitkään höyryteltynä toisaalta on vähän tuntemattomamapaa aluetta. Eihän meillä ole mitään syytä tällä hetkellä olettaa että se olisi haitallista, mutta olisi mielestäni melko ylimielistä julistaa että esim. 20 vuotta päivittäistä höyryttelyä on 100% varmuudelaa täysin turvallista.
    Jeba. En mä näe että ongelmana itsessään nikotiini olisi, itse sen lähinnä rinnastan kofeiiniin ja eikä henkkoht ole mitään aikomusta luopua siitä. Mutta kuten aiemmin taisin sanoa, niin kauan kun valtamedian mielestä porttiteoria toimii (ja miksei toimisi tässä, oon aivan varma että sähkökessua vetävä junnu sortuu analogiseen kun tarpeeksi kovat kitkut tulee ja laitteet sattuu hajoamaan) ei tarvita yhtään lisää uutisia ja kuumotteluja siitä miten sähkötupakka altistaa nuoret tupakkakoukkuun ennemmin tai myöhemmin. Saman toki voi sanoa esim. nikotiinipurkastakin, ei ne junnut sitäkään tarvitse.

    Toki mun mielestä ideaalitila olis se että alaikäiset saisi ostaa ja käyttää höyrystimiä ihan jo siksi että se kuitenkin on aika lailla terveellisempi vaihtoehto analogiselle muttei se nykyisellään toimi. Ehkä sitten joskus. Ennenkuin saadaan päättäjien päät kääntymään (yeah right) niin on musta ihan turha kuvitella että alaikäisille noita tarjottaisi. Ensimmäisenä pitäisi oikeasti saada esim. lääkäreitä mukaan rummuttamaan sähkötupakan hyödyllisyyttä lopettamisessa / korvaushoitona, ei valtamedia ja pertti peruskansalainen usko jonkun järjestön puheita jos ne perustuu vaan käyttäjien omiin kokemuksiin pääasiassa.

    PS. Ei ole tarkoitus mustamaalata savuton ry:tä tai mitään muutakaan tahoa, asia nyt vaan mun mielestä on näin.
    PPS. Ja niitä suomalaisia tutkimuksia tarvittaisiin kanssa kun "eihän nuo ulkomaalaiset mitään osaa"

     
     
  9. #109
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    2
    Oli pakko kyllä osallistua keskusteluun kun niin mielenkiintoisia mielipiteitä.

    Mutta ollaanpa realistisia, sähkötupakkahan on periaatteessa k-18. Nettikaupat vaativat olemaan 18 vuotiaita tilatessa ja posti ei luovuta edes postiennakolla tilattua pakettia koska paketeissa luultavasti on k-18 leimaus. Eli postiennakkokaan ei ole ratkaisu. Visalla nuoret eivät vinguta, kun vanhemmat näkee mitä sillä on tilailtu. Eli sähkötupakan hankkiminen vaatii 18-vuoden ikää jo nyt.

     
     
  10. #110
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Auriainen Näytä viesti
    Oli pakko kyllä osallistua keskusteluun kun niin mielenkiintoisia mielipiteitä.

    Mutta ollaanpa realistisia, sähkötupakkahan on periaatteessa k-18. Nettikaupat vaativat olemaan 18 vuotiaita tilatessa ja posti ei luovuta edes postiennakolla tilattua pakettia koska paketeissa luultavasti on k-18 leimaus. Eli postiennakkokaan ei ole ratkaisu. Visalla nuoret eivät vinguta, kun vanhemmat näkee mitä sillä on tilailtu. Eli sähkötupakan hankkiminen vaatii 18-vuoden ikää jo nyt.
    Ei kyllä yksikään sähkötupakkanettikauppa ole millään tavalla vaatinut vahvistusta tuosta iästä eikä yhdessäkään paketissa ole ollut mitään leimoja. Ja kevyestihän tuota Visa Electronilla saapi nassikka vinguteltua verkossa jos vanhemmat ovat antaneet oikeudet käyttää omaa tiliään miten haluaa.
    Add a drop of lavender to your milk, leave town with an orange, and pretend you're laughing at it.

     
     
  11. #111
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Ei ole kyselty paappereita ei. Jousipyssyn tilasin niin heti piti lähetellä tositteita iästä. Toki voi pistää vähän myös vanhempien piikkiin jos muksut pystyy tilailemaan salaa netistä tavaraa. Jos taas vanhemmat on tietoisia, eipä siinä kaupan ikäraja taitaisi estää toimintaa. Ompa nyt ainakin kielletty ja jos joku kieltoa rikkoo, tekee rikoksen..

     
     
  12. #112
    Höyrykone nallekarhu's Avatar

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    1,194
    Ei ehkä liity e-savukkeisiin mutta jos ei saisi koskaan oikeutta ostaa tupakkatuotteita...
    Professori Erkki Havansi nostaa esille: ?Tupakkakielto 2000-luvulla syntyneille?? | Uusi Suomi

     
     
  13. #113
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Millonkohan porukka ymmärtäis, että kieltolait ei toimi? Ei tunnu menevän jakeluun vaikka esimerkkejäkin on jo nähty.. Vai eikö noita "fiksuja" möläytyksiä päästelevät ole tutustuneet lainkaan historiaan?

     
     
  14. #114
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Luultavasti liikaakin ja masturboivat itsensä uneen fantasioilla mustapaidoista pamputtamassa rikkureita katuun.
    KGO & Twist

     
     
  15. #115
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

     
     
  16. #116
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Kyllä tuommonen 2000 luvun kieltolaki pitäs saada. Kaverit keillä päivän ikäero, toinen saa ostaa kessua ja toinen ei ikään Sais joka vuosi kuittailla että jaa, ei vieläkään ikä riitä kössin ostoon. Vahva usko että ois tosi hyvä laki.

     
     
  17. #117
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    217
    Laitteissa ja nikotiinittomissa nesteissä, ei. Minun mielestäni on vain hyvä asia, jos nuoret käyttävät nikotiinitonta sähkötupakkaa sen sijaan, että kokeilevat oikeata tupakkaa. Nikotiinipitoiset nesteet tietysti K-18 ikärajalla.

    Tosin tämä olettaa utopistisen yhteiskunnan, jossa päättäjät eivät taivu moraalipaniikkia lietsovien kukkahattutätien tahdon mukaan. Realistisesti ajateltuna, on varmaan parempi, että niin laitteet kuin nesteetkin saisivat K-18 rajoituksen.

     
     
  18. #118
    Laitteet ja nikotiinittomat nesteet vaikka K13. Nikotiineihin sitten se K18-leima. Ja sitten esim lääkärin tai terveydenhoitajan määräyksellä alle 18-vuotiaalle lupa käyttää riippuvuudenhoitomielessä.

     
     
  19. #119
    Höyrypää moonhoax69's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    623
    Olen K-18 ikärajan kannalla laitteissa niinkuin mehuissakin. Vaikkakin e-tupakki terveellisempää kuin analogisen imeminen. Tuli ajatuksena mieleen, että tiedättekö ketään kuka olisi aloittanut nikotiini tuotteiden käyttämisen sähköröökillä ? Itse en tiedä ketään....

     
     
  20. #120
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Pohjois-Haaga
    Viestit
    219
    Lainaus Alkuperäinen postaaja moonhoax69 Näytä viesti
    Tuli ajatuksena mieleen, että tiedättekö ketään kuka olisi aloittanut nikotiini tuotteiden käyttämisen sähköröökillä ? Itse en tiedä ketään....
    Ainakin Helsingissä kun osuu bussiin yhtäaikaa näiden yläaste- ja amisikäisten junnujen kanssa niin aina joku höyryttelee bussissa. Jos jotakin pitää imee että on coolimpi niin kai tää on sit parempi ku analoginen. Tiedä sitten millasessa maineessa normi tupakka on nykyään noiden keskuudessa.

     
     
Sivu 6 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234567 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •