Sivu 4 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 124

Aihe: Pitäisikö sähkötupakassa olla 18 vuoden ikäraja?

  1. #61
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Mutta eihän tässä auta väittää vastaan, hän on kuitenkin valmistunut merkonomiksi ja suorittanut kaupan alan mestarimyyjätutkinnon. :P
    eikös tuo ole se K-ryhmän oma tutkinto joka on jo lähes kaikilla niiden kassaneideillä?

     
     
  2. #62
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Mestarimyyjäkoulutus tarjoaa monipuolisen koulutuskokonaisuuden vuosittain noin 21 500 opiskelijalle K-ryhmän kaupoissa, Keskossa ja oppilaitoksissa.

    Eli vissiin joo...

     
     
  3. #63
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Tässäpä oli taas varsin hyvä esimerkki siitä, miten potentiaalisesti kiinnostava keskustelunaihe saadaan pilattua päättömällä vänkäyksellä (joka ei oikestaan edes aiheeseen liity)..

    Meinasin jo jotain järkevää kirjottaa, mutta enpä taidakaan enää..

     
     
  4. #64
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Mopo lähteny täälläki keulii ?
    Ja nyt tollane fiilis -> ?

     
     
  5. #65
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    lol







    Ei mulla muuta

     
     
  6. #66
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Pitäskö täällä olla joku ikäraja
    Tän vois siirtää suoli24-sivustolle samantien saatana
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  7. #67
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Varsinaiseen keskusteluun palatakseni, itse annan fiktiivisen ääneni ikärjattomuudelle. Ei kukaan nää vaivaa ostella nettikaupoista sähkötupakkeja ja leikkiä laitteiden ja nesteiden kanssa, ellei halua lopettaa tupakanpolttoa. Ja tasavertainen mahdollisuus tupakanpolton lopettamiseen kuuluu mielestäni kaikille, ikään katsomatta.

     
     
  8. #68
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    ^Kunnioittavasti olen eri mieltä. Näin karkesti jaoteltuna aikuiset ihmiset hankkii sähkötupakan päästäkseen tavallisesta tupakasta eroon, alaikäiset siksi koska se on coolia, koska muutkin ja koska olen iso poika. Väitän että alle 1% noin 16-vuotiaista sähkötupakan käyttäjistä käyttää sitä sen tarkoituksen mukaisesti.

    Noh, tämähän koskee nyt pääosin nikotiininesteitä. Toivottavasti tää väittely on kuitenkin turhaa ja nikotiinit pysyy suomessa kiellettynä myyntiartikkelina jokaiselta, nyt ja ikuisesti.

     
     
  9. #69
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Apteekista saa ostaa kuka vaan iästä riippumatta ilman reseptiä myytäviä nikotiinikorvaus tuotteita. Ois kyllä hauska tietää millä perusteella kaupoissa on eri käytäntö ikärajan suhteen. Edellisen perusteella myös olisin sitä mieltä että niin nesteet kuin myös laitteet voisi olla ikärajattomia.

     
     
  10. #70
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Esität näitä sun omia mielipiteitä ihan niinkuin ne olisivat jotain kovaakin faktaa. Tässä ainakin minun tapauksessani puhut täydellistä paskaa, älä yleistä. Olen joskus höyrynnyt pari viikkoa niksattomalla nesteellä. Se mikä sai tankkiin takaisin niksanesteet, oli TH:n puuttuminen eikä mitkään nikotiinin vieroitusoireet. Äly hoi.
    sopii myös minun tapaukseeni. Höyryttely on tässä vaiheessa lähinnä yksi nautintoaine muiden enemmän tai vähemmän harmittomien ja harmillisten nautintoaineiden joukossa. Todella hankala kuvitella tilannetta että ajautuisi takaisin tupakointiin jos höyryämisen jostain syystä pitäisi päättyä.

    Mitä ikärajoihin tulee niin kyllähän noiden mopoikäisten on jo nyt huomattavasti helpompaa hankkia sähkötupakointitarvikkeita ja nikotiininesteitä, kuin esim. tupakkaa tai alkoholia joita ei ihan noin vaan nettikaupoista tilailla, eli jos on nikotiinikoukkuun itsensä kerran saaneet niin eiköhän "korvaushoidon" hankintaan myös keinot ole näillä jonneilla olemassa?? K18 ikäraja ei siis todellisuudessa toimisi kuin korkeintaan hidasteena tuotteen tarpeettomalle leviämiselle nuorten keskuudessa, ja sellaisenaan se olisi mielestäni ihan tervetullut. Vaikka höyryttely ei merkittäviä terveysriskejä sisältäisikään niin ei tästä minun mielestäni mitään teini-ikäisten muodikasta ja lähikaupasta ostettavaa hittituotettakaan tarvitsisi tulla.

     
     
  11. #71
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Mä katson jokseenkin höyryttelyn samaan kategoriaan kahvin nauttimisen kanssa. Ihmiset tulee tekemään tämänkin asian tiimoilta mitä ihmiset yleensä tekee (eli ihan mitä vittua haluavat, jos pokkaa riittää). Ja kyllä ne jonnetkin kasvavat aikuisiksi ja sitten kirjoittelevat keskustelupalstoilla mitenkä siirtyivät vapottelusta virtuaalihamppuun. Meillä tupakoinilla "nikskakoukun" aloittaneilla on vaan se perus "seniorioikeus" katsoa kriittisesti nenän vartta pitkin kun muut seuraavat perässä höyryttelyn maailmaan

    Tää on vain mun näkökanta asiasta ja ei ole ollenkaan poliittinen tai muiden kommentteja vähättelevä.

    Mutta yleisesti ottaen lovers gonna love, haters gonna hate ja doers gonna do whatever they want

    Ja höyryttely on nikotiinista huolimatta mukavaa ja hauska harrastus.

     
     
  12. #72
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tripleA Näytä viesti
    eikös tuo ole se K-ryhmän oma tutkinto joka on jo lähes kaikilla niiden kassaneideillä?
    Mestarimyyjä tutkinto on ihan kansainvälinen joiden suorittaneita löytää mm. gigantista, Verkkokauppa.com:ista, apteekeista tai näin lyhyesti sanottuna mistä tahansa kaupanalan liikkeistä, eli ei ole rajoittunut K-ryhmään

     
     
  13. #73
    Höyrykonkari Vihtis's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    283
    Ei se poista sitä tosiasiaa, että se on silti joka kassaneidillä Ja toi että uhoaa olevansa merkonomi ja siksi tietää kaiken kaikesta on kyllä helpoin tie foorumi itsemurhaan. Ei mulla muuta.
    "Elämä on kuin viini. Sen oleellisin osa on alkoholi, ja kun se loppuu, olet enempi tai vähempi kusessa".

     
     
  14. #74
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vihtis Näytä viesti
    Ei se poista sitä tosiasiaa, että se on silti joka kassaneidillä Ja toi että uhoaa olevansa merkonomi ja sikis tietää kaiken kaikesta on kyllä helpoin tie foorumi itsemurhaan. Ei mulla muuta.
    No en ole kassaneiti vaan ihan sihteeri mutta joo.

    Siis en todellakaan tiedä kaikkea enkä sitä millään tavalla uhoa tai väitä olevani, sitten toinen on se mikä ehkä on ärsyttävimpiä piirteitäni tuon foorumi itsemurhasta on voisin kysyä sinulta "Ketä kiinnostaa?" Minua ei ainakaan enkä minä välitä vaikka kuinka mollattaisiin sillä jokaisella on oma mielipide ja jokainen sanokoon jokaiselle mitä lystää.

     
     
  15. #75
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Mutta pysytäänpä nyt aiheessa
    Eli siis pitääkö sinusta sähkötupakalle olla ikäraja 18 ja perustele syysi mikäli haluat ja jos joku hieman ärsyttää niin hymyä huuliin tai iskekää nyrkki pöyttään tai pottuvarvas seinään niin eiköhän elämä hymyile taas ja jaksa lukea typeryyksiä ^^

     
     
  16. #76
    Höyrypää phage4i's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Helsinki,FI
    Viestit
    747
    Sähkötupakat k18 [x] Kyllä. "Et silleen",ja alaikäset hankkikoot moiset myös samalla tavalla kuin muutkin k18 merkinnän omaavat asiat..Näkemällä vain hieman vaivaa!
    Natureg0ing is a must..pd!

     
     
  17. #77
    Höyrypää Para's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Toijala, Akaa
    Viestit
    913
    Kyllä K18. Tällä hetkellä K18 tuntuu järkevältä kun ei kuitenkaan puhuta täysin vaarattomasta tuotteesta. Joku kommentoi et pitäiskö polttaa 18 vuotiaaksi asti ennen kuin voi siirtyä höyrytteliäksi niin tietääkseni tupakkakin on K18 tuote.
    Japa japa

     
     
  18. #78
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Hyvinpä wanhat vetävät, sarkastinen heitto mestarimyyjästä nosti tunteet pintaan, olisi se hymiö ehkes kannattanut laittaa?
    KGO & Twist

     
     
  19. #79
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Hyvinpä wanhat vetävät, sarkastinen heitto mestarimyyjästä nosti tunteet pintaan, olisi se hymiö ehkes kannattanut laittaa?
    Ehkä ehkä ei, niillä kun ei ole merkitystä ja jos itsesi mielestä tunteiden tuleen pintaan niin eipä oikeastaan muutakuin tätä trollaamisen suurta ihanuutta ja pientä ärsyttämistä jota rakastan työssänikin paljon tehdä :P

     
     
  20. #80
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja exkorsteeni Näytä viesti
    Mestarimyyjä tutkinto on ihan kansainvälinen joiden suorittaneita löytää mm. gigantista, Verkkokauppa.com:ista, apteekeista tai näin lyhyesti sanottuna mistä tahansa kaupanalan liikkeistä, eli ei ole rajoittunut K-ryhmään
    I stand corrected.
    Ei riittänyt maisterinpaperit ja vuosien kaupallisen alan yrittäjäkokemus edes tietämään tuota

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •