Sivu 2 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 124

Aihe: Pitäisikö sähkötupakassa olla 18 vuoden ikäraja?

  1. #21
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Ihan ehdottomasti pitäis olla K-18. Ei nämä laitteetkaan mitään leluja ole, nesteet varsinkaan. Jonnet kuitenkin keksii että nesteet pärisee enemmän kuin ES. Ei jää porukoillekkaan kiinni kun haisee nallekarkilta...
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  2. #22
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Kukaan ei ole vielä vastannut kysymykseeni siitä minkä ikäisenä itse aloitit höyryttelyn ja olisikohan sinusta reilua odotella siihen asti, että täytät 18 vuotta, jolloin voit hankkia höyryttimen. Eli onko yleinen mielipide se, että vedät röökiä 18 vuotiaaksi asti ja vasta silloin sinulle tarjotaan lupa hankkia höyrytin?

    :wq

     
     
  3. #23
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Itse aloitin 34 vuotiaana höyryttelyn. Analoogisen aloitin 13-vuotiaana. Kiroan sen päivän jona röökäämisen aloitin. Jos en olisi sitä tehnyt niin en varmasti höyryttelisikään. Ja kyllä. Pitää odottaa, mutta jossei pysty niin kait se on pakko myöntää että sähkötupakka olis parempi vaihtoehto.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  4. #24
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Kofeiinipillerit eivät vaadi lääkemääräystä Suomessa eli niitä voi ostaa ihan vapaasti apteekeista.
    Siis jos menet ostamaan jotain 1mg kofeiinipilleriä niin tietenkään siihen ei mitään reseptiä tarvita, mutta nyt puhutaan samoista suhteista kuin sähkötupakka nesteissä.
    Esimerkiksi nikotiinikorvike lääkkeitä ei saa myydä alle 18 vuotiaille ilman lääkärin määräystä, miksi siis nikotiini nesteitä?

    Ja alaikäisenä on helppo lopettaa, sen kuin lopettaa sillä silloin se on vielä helvetisti helpompaa, katsos laki kieltää olemasta myymättä täysi-ikäiselle tupakkaa mikäli tämä niitä pyytää ja tunttaa tarpeeksi rahaa pöytään.

    Tätä juuri tarkoitan itse vastuun kantamisella, lapsi ( ja osa aikuisistakaan) ei kanna itse vastuuta vaan selittää tekonsa aina "noku toikin teki niin" "toi alotti" tai sitten menee "en mä oo tehny mitään" linjalle.

    Jokaisella tulee olla oikeus tehdä omat valintansa, mutta jokaisen on myös kannettava vastuu eikä vain ruikuteltava "Vähän on epistä ku muut saa mut mä en", jos ala-ikäinen haluaa lopettaa tupakoinnin niin hän voi ottaa yhteyttä lääkärille ILMAISEKSI.

    Sähkötupakka ei ole tehokkain tapa lopettaa tupakointia, se on tehokkain EDULLINEN vaihtoehto (jonka takia etenkin USA:ssa pyritään pistämään e-savukkeet pois markkinoilta), muut tehokkaamat hoidot ovat niitä 6 kuukauden lääkkeitä jotka ovat hintaluokaltaan 600€:sta ylöspäin.

    Eli tupakasta kyllä pääsee eroon jos haluaa ja siihen on tehokkaita vieroitushoitoja olemassa, tehokkaimmat ovat vain helvetin kalliita.

     
     
  5. #25
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Kukaan ei ole vielä vastannut kysymykseeni siitä minkä ikäisenä itse aloitit höyryttelyn ja olisikohan sinusta reilua odotella siihen asti, että täytät 18 vuotta, jolloin voit hankkia höyryttimen. Eli onko yleinen mielipide se, että vedät röökiä 18 vuotiaaksi asti ja vasta silloin sinulle tarjotaan lupa hankkia höyrytin?
    Tässä on niin sumea logiikka, ettei tajua selvimpäin tätä.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  6. #26
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Kukaan ei ole vielä vastannut kysymykseeni siitä minkä ikäisenä itse aloitit höyryttelyn ja olisikohan sinusta reilua odotella siihen asti, että täytät 18 vuotta, jolloin voit hankkia höyryttimen. Eli onko yleinen mielipide se, että vedät röökiä 18 vuotiaaksi asti ja vasta silloin sinulle tarjotaan lupa hankkia höyrytin?
    Ensinnäkin sähkötupakka on tarkoitettu TUPAKOITSIJOILLE ei tupakoitsemattomille.

    Vastaus kysymykseesi, itse aloitin tupakoinnin 16 vuotiaana ja kyllä minusta olisi reilua että rajoitetaan nikotiini tuotteiden joutumista alaikäisten käsiin.

    Minun kantani on että tupakkaa ei polteta lainkaan, oltiin sitten alaikäisiä tai ei

     
     
  7. #27
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Tässä on niin sumea logiikka, ettei tajua selvimpäin tätä.
    Tarkoitin tuolla kommentilla sitä, että kun itse on aloittanut tupakoinnin alle 18 vuotiaana niin pitäisikö minun tupakoida 18 vuotiaaksi asti, että voisin siirtyä höyryttimiin enkä aiemmin?

    :wq

     
     
  8. #28
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    @exkorsteeni: nikotiinituotteiden myynti ei ole rajoitettu alle 18-vuotiaille. Esimerkiksi tässä nikotiinilaastarissa on suositus ettei sitä käyttäisi alle 18 vuotiaat ilman lääkärin suositusta. Korostan sanaa suositus.. Kofeiinipillereistä löytyy vapaasti apteekista 100mg versioita ilman ikärajaa.Olen myös kanssasi samaa mieltä, ettei kenenkään pitäisi enää tupakoida mutta oikeassa elämässä näin ei vain tapahdu ja mielestäni höyryttimiin pitäisi olla vapaasti kaikkien saatavilla.

    :wq

     
     
  9. #29
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Omasta mielestäni on parempi pelata varman päälle tällä hetkellä ja lyödä se K18-leima sähkötupakalle. Turha vetää negatiivista julkisuutta enää enempää sähkötupakalle kuin on jo, alkamalla tietoisesti myymään alaikäisille. Riittävästi jo lööperilehdet, THL ja muut tekevät hallaa, mutta ei sentään meidän itse kannata ruokakipolla käydä torttuja vääntämässä vaan sen takia, että alaikäiset saisivat ostaa (varsinkaan nytten kun ollaan edes hieman voittojakin saatu EU tasolla lakipuolella). Jos herrat ja rouvat norsunluutornissa päättävät, että alaikäisille on okei myydä näitä, niin sitten vaan täyshönkä päälle.

    Ja itse aloitin röökaamisen 16-vuotiaana, mutta silti laitan tällä hetkellä sähkötupakan julkisuuskuvan alaikäisten keuhkojen edelle (ja saahan ne nassikat netistä näitä ostettua ilman papereita muutenkin).

     
     
  10. #30
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Nikkisnesteet K-18, muille ihan sama.
    Vekottimen maine on jo mennyt joten sama pelata tupakan säännöillä.
    KGO & Twist

     
     
  11. #31
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    @exkorsteeni: nikotiinituotteiden myynti ei ole rajoitettu alle 18-vuotiaille. Esimerkiksi tässä nikotiinilaastarissa on suositus ettei sitä käyttäisi alle 18 vuotiaat ilman lääkärin suositusta. Korostan sanaa suositus.. Kofeiinipillereistä löytyy vapaasti apteekista 100mg versioita ilman ikärajaa.Olen myös kanssasi samaa mieltä, ettei kenenkään pitäisi enää tupakoida mutta oikeassa elämässä näin ei vain tapahdu ja mielestäni höyryttimiin pitäisi olla vapaasti kaikkien saatavilla.
    Tuo kyseinen laastari on saatavilla TÄYSI IKÄISILLE ilman reseptiä kuten kaikki miedot nikotiini korvikkeet, alaikäisille niitä ei myydä ellei lääkäri suosittele.

    Elokuvissa ja videopeleissäkin asetetut ikärajat ovat SUOSITUKSIA ei mitään asetuksia

     
     
  12. #32
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Lainaus Alkuperäinen postaaja exkorsteeni Näytä viesti
    Elokuvissa ja videopeleissäkin asetetut ikärajat ovat SUOSITUKSIA ei mitään asetuksia
    K-18-ikäraja ei ole suositus vaan sitä on noudatettava, muissa on joustovaraa.

     
     
  13. #33
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    @exkorsteeni: nikotiinituotteiden myynti ei ole rajoitettu alle 18-vuotiaille. Esimerkiksi tässä nikotiinilaastarissa on suositus ettei sitä käyttäisi alle 18 vuotiaat ilman lääkärin suositusta. Korostan sanaa suositus.. Kofeiinipillereistä löytyy vapaasti apteekista 100mg versioita ilman ikärajaa.Olen myös kanssasi samaa mieltä, ettei kenenkään pitäisi enää tupakoida mutta oikeassa elämässä näin ei vain tapahdu ja mielestäni höyryttimiin pitäisi olla vapaasti kaikkien saatavilla.
    "Nicorette-laastaria ei pitäisi käyttää alle 18-vuotiaille ilman lääkärin suositusta." tuossa siis mielestäsi jokin asia mikä määrittelee sen, ettei nicoretten laastarin ostolle tarvi 18 vuoden ikää?

    Tuossa nimen omaan sanotaan ettei alle 18 vuotias saa käyttää Nicorette laastaria ilman lääkärin suositusta eli lääkärin allekirjoittamaa pientä lupalappusta joka myös tunnetaan nimellä resepti.

    Tervetuloa kaupallisen termistön pilkunnussijoiden maailmaan.

     
     
  14. #34
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    K-18-ikäraja ei ole suositus vaan sitä on noudatettava, muissa on joustovaraa.
    Ei kyllä käytännössä ole edes videopelien suhteen, se on eri asia noudattaako myyjä rajoituksia.

    ikärajasuositukset koskevat tuotteen myyntiä, ei luovuttamista.

    Mikään laki ei kiellä vaikkapa äidin ostamasta K 18 peliä 12 vuotiaalle pojalleen, mutta K 18 pelin myyminen alle 18 vuotiaalle on kielletty siinä missä K 16. Suomessa videopeleissä on ainoastaan 3 K ikärajasuositusmerkintää 12, 16 ja 18 jossa ei taivuta.

     
     
  15. #35
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Ainoa ikärajakielto on juurikin tuo K-18 peleissä, muut ovat edelleenkin vain suosituksia.

    Videopelin ikäraja ? Wikipedia

     
     
  16. #36
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Ai hitto sittenhän se K18 pelin luovutuskin on kiellettyä, no kiitos korjauksesta

     
     
  17. #37
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Korostan edelleen sanaa suositus. Suositus ei ole synonyymi kiellolle. Nikotiinikorvaushoitotuotteilla ei ole ostamisen suhteen alaikärajaa.

    :wq

     
     
  18. #38
    Itsehän olisin alottanut höyryttelyn 17 vuotiaana jos olisi laitteet saanut ostettua (no kyllähän ne saakin käytännössä, mutten tiennyt sitä silloin). Körssittelin sitten ylimääräsen vajaan vuoden ennenkun täysikäsenä ostin höyryvärmeet ja nyt vuosi tupakatonta elämää takana. Minun tapauksessa alempi ikäraja olisi ollut parempi, enemmistön kannalta varmaan ei koska on ne teinit helkutan typerää porukkaa ajoittain Imo nikotiininesteet alaikäsille vaan lääkärireissun kautta ja selvä näyttö että haluaa lopettaa polttamisen.

     
     
  19. #39
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Korostan edelleen sanaa suositus. Suositus ei ole synonyymi kiellolle. Nikotiinikorvaushoitotuotteilla ei ole ostamisen suhteen alaikärajaa.
    Ei ole, mutta siitä huolimatta apteekista tai kaupasta et nikotiinituotetta ilman lääkärin suositusta saa vaikka kuinka hinkuisit, tosin sinun äiti voi mennä ostamaan sen paketin sinulle koska mitään alaikärajaa ei ole.

    Kaupan on noudatettava etenkin lääkeaineissa olevia suosituksia olivat ne mitä tahansa

     
     
  20. #40
    Höyryttelijä exkorsteeni's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Korostan edelleen sanaa suositus. Suositus ei ole synonyymi kiellolle. Nikotiinikorvaushoitotuotteilla ei ole ostamisen suhteen alaikärajaa.
    Ja siihen vielä voin kysyä, onko oikeasti niin hirveän vaikeaa mennä koulun lääkärille tai lähimpään sairaalaan lääkärin vastaanotolle ja pyytää reseptiä?
    Lääkäri ei kieltäydy myöntämästä sinulle minkään näköistä reseptiä nikotiinivalmisteisiin kunhan vain vastaa lääkärin kysymyksiin rehellisesti ja muutamien testien jälkeen lääkäri on sitä mieltä,
    että nikotiinikorvaus hoito voisi tepsiä etkä ole yliherkkä lääkeen aineisiin.

    Ja tämä kaikki on vieläpä ILMAISTA, ainoa mitä siihen vaaditaan on vähän vaivan näköä lääkärille menon suhteen

     
     
Sivu 2 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •