Tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Röyhyttelyn hinta??

  1. #1
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    3

    Röyhyttelyn hinta??

    Tervehdys kaikille!!
    Olen uusi täällä,ja olen mielenkiinnolla seurannut keskusteluja..,niin ja yleensä
    "ihmetellyt" koko keksintöä. Aika mielenkiintoinen "värkki".
    No joka tapauksessa en löytänyt mistään oikein hintatietoa eli:
    Minkä hintaiseksi tulee "polttaa" tuota "sähkötupakkia" verrattuna analogiseen?
    Olen aikoinaan(noin vuosi sitten) yrittänyt lopettaa tupakoinnin champixin avulla
    ja se oli kallista,kalliimpaa kuin tupakointi. No lopetus epäonnistui.
    Ajattelin nyt sitten,että oisko tässä tavassa lopetuksen "avain".

    Olen täällä lukenut arvosteluja eri malleista ja kiinnostuin DSE-801:stä.
    Paljonkohan on aloituspakkauksen hinta tätä nykyä,paljonko tulis kuluineen
    kaikkineen maksamaan?
    Minua askarruttaa myös se että kun ulkomailta joutuu tilaamaan,niin miten onnistuu...
    meinaan kun sitä kielitaitoa ei ole mulle suotu..,juuri tällä kotimaan kielellä
    pärjää....

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: Röyhyttelyn hinta??

    Tehdään tähän pikainen laskelma.

    Akun kesto on vaikea arvioida, kun se riippuu paljon laturista ja käytön määrästä. Samoin atomisoijien kestoissa on huimia eroja, toiset ovat laadullisesti huonoja ja kestävät pari viikkoa tms, toiset taas tosi pitkään. Myös virheellisellä/oikealla käytöllä voi vaikuttaa kestoihin paljon.

    Nestekulutus vaihtelee käytön, tottumusten ja vahvuuden mukaan. Oletetaan vaikka 2ml/päivä, joka lienee askin päivässä tahtia. Hintatasoksi hatusta vetäen 18e/30ml, joka lienee oikeassa suuruusluokassa.

    Lasketaan vaikka 1kk kestolla nuo rojut, suuntaa antavilla hinnoilla
    -akku 13e
    -atomisoija 7e
    -neste 2ml/pv =60ml = 36e
    -jokunen euro postikuluja, veikataan vaikka 8e/kk, jos tilailee vähän isompia eriä.

    Kulut 64e/kk eli vähän yli 2e/päivä eli noin puolet analogisen askin hinnasta.

    Käytännössä rojut voi kestää paljon pidempäänkin ja nestekulutuskin voi olla pienempi eli hinta voi puolittua. Toisaalta huonolaatuisia rojuja jatkuvasti uusiessa voi hinta nousta vaikka 3e suuruusluokkaan.

    Luonnollisesti myös hankintapaikat voivat vaikuttaa yllä mainittuihin hintoihin.

     
     
  3. #3

    Vs: Röyhyttelyn hinta??

    Jehs, en jouda nyt laskeskeleen kovin pitkästi, mutta itellä on tosiaan tuo kyseinen DSE801 ja ihan kelpo vehje se on. Ainoa tosiaan, että suosittelen suoratiputusta, koska itsellä ei patruunoilla tullut kunnon höyryä sillä ilman säätöä. Aloituspaketti maksoi alle 20e (27,5usd) Heaven Giftsiltä tilattuna ja sieltä suosittelen tilaamaan muutenkin. Toimituskulut olivat tuolloin 5usd, mutta näyttäisi että ne ovat nousseet. Itsellä meni tuo 10ml pullo 18mg mehua viikossa ja höyryttelin iltaisin melkein ketjussa koneella, eli tuohon 2ml/päivä saa kyllä savuta mielestäni paljon Osat toimivat edelleen ihan hyvin, akuissa tuntuu olevan kestossa vaihtelua pilvien määrän ja tähtien asennon mukaan, mutta suurempia ongelmia ei ole ollut. Kannattaa noudattaa tällä foorumilla ja sivustolla löytyviä huolto-ohjeita, niin peruskäytön hinnan saa varmasti pysymään siedettävissä lukemissa. Tosiaan tuolta samaisesta paikasta e-mehutkin ovat niin halpoja, että tuo gobbifin e-mehun hinta-arvio niiden osalta puolittuu, mutta riski on että ne jäävät tulliin. Varminta on siis tilata ne Euroopasta, jolloin hinta on tuota luokkaa, jos ostaa isompia pulloja (30ml) kerralla. Itse lopetin myös aikoinaan champixilla ja oikeasti onnistuin, onnistuminen ei vain kestänyt loputtomasti :/

    Edit: Toisaalta joo, polttelin myös nuo patruunat, mitkä tulivat mukana, eli ehkä siinä lähelle tuota 2ml/pvä päästään

     
     
  4. #4

    Vs: Röyhyttelyn hinta??

    Itse poltin aikoinaan vähän vajaan askin päivässä ja tuo puolet halvempaa pitäisi aika hyvin paikkansa jos keskittyisin vain yhteen laitteeseen. Nykyisellään mennään varmaan samaan hintaan kuin tupakkaakin poltellessa kun pitää koko ajan kokeilla uusia makuja ja laitteita

     
     
  5. #5
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    3

    Vs: Röyhyttelyn hinta??

    Kiitoksia tästä..
    Minä kuitenkin poltan ainoastaan "savuke"/piippu-tupakkaa. Sehän kyllä tulee
    halvemmaksi kuin valmiin polttaminen.
    Ajatus kyllä oiskin se että tilais kerralla aina enemmän nesteitä ym. varaosia.(tulis halvemmaksi)
    No minkä hintaisia hyvälaatuiset akut,nesteet ja atomisoijat on? Ja kuin kauan
    ne nuin keskimäärin kestää? (Minkälaisia niissä on ne akut..,pystyykö/saako niitä pitää vaikka kokoajan laturissa?) Tietysti se riippuu ihan käytöstä ja käyttötavasta...
    Mutta jos ajatellaan sen mukaan,että minä poltan piipputupakka-"toppaa" 1 viikon. No siihen
    tietysti pitää laskea rislat+viltterit. Tarkoitan tässä nyt sitä peruskäytttöä..,että ei oteta
    huomioon aloituspakkauksen hintaa.
    Onnistuuko muuten kimppatilaus??

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: Röyhyttelyn hinta??

    Mun 2ml on joku suuntaa antava arvio. Askin päivässä poltelleena meni mulla aluksi n. 10ml (18mg) viikossa ja laihempia litkuja vastaavasti enemmän.

    HG hintataso on tosiaan puolet mun laskelman luvusta nesteissä. Itse asiassa mun laskelman lukuna olikin kylmästi HG hinta tuplattuna Toisaalta eta-alueelta ostellessa hinta on helposto tuota tuplatasoa noin karkeasti, vähän riippuen mistä ostaa.

    Heaven-Giftin (ja muiden kiinalaisten) huono puoli on aina riski, näyttää ainakin mulle kokeiluun tuleva 801 jämähtäneen tulliin, varmaankin sen nestepullon vuoksi. Taitaa olla tuo 801-malli konffattuna tullin läpivalaisuun jatkotarkistettaviksi tms.

    Hintaan voi vaikuttaa lisäksi paljon, jos ostaa vahvat litkut ja leimentaa itse jälkikäteen (ja lisäilee esansseja tarvittaessa). Glyseriini on halpaa, samoin propyleeniglykoli. Kuten varmaan muut havaitsivat jo, mun laskelmassa nestekulut oli se iso osa.

     
     
  7. #7

    Vs: Röyhyttelyn hinta??

    Hyvä että tuli tuo itse laimentaminen esille. Ei nyt varmaan tähän hätään ole aikaa, mutta itsekin mietin että tämä nyt on tullut jäädäkseen tämä vehje, niin voisi sitä jossain vaiheessa tuotakin harjoittaa. Muistelen totally wickedillä ainakin myytäneen noita sekoittelusettejä, mutta toisaalta Vizi on pariin otteeseen varoitellut, että ei kannata alkaa säätämään, jos ei oikein osaa

    Itse olen ostamisen Kiinasta ja muualta näin jatkossa ajatellut, että osat sieltä ja nesteet Euroopasta. Tuo ensimmäinen DSE tuli kyllä läpi ja sieltä tilailin myös nyt nesteitä pienellä riskillä ja läpi tulivat. Vaikea sanoa noista, mutta varmaan paras pelata varman päälle. En silti näe hirveästi syytä ostella osia tai starter kittiä muualta kuin Kiinasta, koska ne ovat puolet halvempia siellä. Tarvittaessa voinee pyytää jättämään nikotiinipatruunat pois, kuten Vizi tuolla toisaalla sanoikin, mutta kaipa sen itse laitteen saisi tullista noudettua, vaikka avaisivat paketin ja patruunat jäisivät sinne. Jos haluaa joitakin pro-modeja tai muita brändättyjä malleja, niin sittenhän sitä kannattaa kiikaroida Euroopan myymälöitä.

    Kestosta kaipaisin eri mallien arvosteluihin ehkä jotain jälkikommenttiakin aina, että kuinka tiiviisti jotain akkua tai atomisoijaa joutuu uusimaan. Monelle tämmöinen ylimääräinen säätö on aina ikävää, vaikka se ei älyttömiä maksaisikaan. Itse taisin lamauttaa tuon 801:n atomisoijan noilla puhdistusmenetelmillä jotenkin, se edelleen lämpenee ja saa siitä jonkinmoiset savutkin kun kunnolla imeskelee, mutta ei kyllä voisi kuvitella että on edes samalle laitteelle tarkoitettu kuin BE112-atomisoija. Akut vähän poukkoilevat kylmällä ilmalla, mutta molemmat DSE:t toimivat suurimmaksi osaksi kunnolla, eikä kestokaan ole niin lyhyt että haittaisi. BE:n akku ei ole missään välissä toiminutkaan hyvin.

    Eli nuo vaihtelevat kovin, enkä voi itse varmuudella vielä kestoista sanoa juuri mitään. Mitä olen arvosteluista täältä lukenut, niin kalliimmat Euroopan kauppojen mallien akut eivät ole sen parempia, joten sama tilata Joye tai 801 starter kit HG:stä ja siihen erinnäinen määrä varaosia (esim. 1 akku, pari atomisoijaa) samalla ja nesteitä sitten Briteistä esim. Akuista on huolto- ja käyttöohjeita tuolla foorumin ulkopuolella, eli suositeltavaa on että otat akun aina pois laturista, kun se on täynnä ja säilytät akkuja mahdollisimman täytenä aina. Jos poltat nyt vain yhden topan viikossa, niin ei ainakaan osien pitäisi joutua niin kovalle rasitukselle, että kovin usein joutuisit uusimaan. Muistelen topan kestoa tosin sätkien kautta nyt, eli n. 50 sätkää, voi olla että piipulla vähän eri.

    Sen verran vielä, että tilasitpa mistä vain, niin kannattaa muistaa laskea hinnoissa se, että kun käännät postikulut + tilauksen euroiksi, niin jos se ylittää 45e, niin siihen napsahtaa heti 22% lisää veroina. Tämän vuoksi kimppatilauksista on hyötyä vain jos tilaa vähän enempi kaikkea tai sitten pitää hinnan orjallisesti alle tuon, mikä on kyllä vaikea jos kummallakin on vähänkään enempi ostoslistaa.

     
     
  8. #8
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    3

    Vs: Röyhyttelyn hinta??

    Kiitos!..
    Tuota minäkin ajattelin,mitä Netmonkey tuossa viestissä totesi.
    Ensin taitaa kannattaa tilata aloituspakkaus,ja toisella kerralla sitten varaosia+nesteitä ym.
    varaosia.

    Tuota pitää vielä harkita ja lueskella tätä foorumia että "viisastuu"
    (niin ja miten uskaltaa mitään ulkomailta tilailla kun on ihan ummikko suomalainen )

    Miten muuten,yritin lainata tekstiä,mutta se jostakin syystä lainaa koko tekstin..,ei
    tiettyä osaa siitä..,osaisko joku auttaa?

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: Röyhyttelyn hinta??

    Kaluston kesto on varmaan tuurista kiinni paljon (siis suuri laatuvaihtelu). Ainakin ulkomaisia foorumeja selaillessa on pistänyt silmiin, että toisten höyrystimet hajoavat heti ja toisilla sama malli on taas melkein ikuinen tai ainakin pitkäksestoinen. Kyse voi olla toki myös käyttötavasta/tiheydestä/huollosta.

    Oma kokemukseni on, että 4081:ssä toinen lämmitin hajosi päivässä, toinen taas on porskuttanut selvästi pidempään ja on edelleen ehjänä. M401:ssä taas olen saanut yhden lämmittimen tukkeutumaan (puhdistus ultraäänipesurilla korjasi ongelmat) ja muut ovat toimineet ongelmitta.

    Laimentelu itse tuli mulle aika luontevasti mieleen, koska mulla käyttö alkoi 18mg tasolla ja nyt höyrystelen paljon miedompia (5-6mg yleensä). Hintahan on kaikilla kuitenkin sama nollaan asti, joten itse laimentelemalla voi saada hintaa reilustikin alas, vaikka olisikin 18mg tai 11mg lähtöaineena.

     
     
  10. #10
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852

    Vs: Röyhyttelyn hinta??

    Hintahan tosiaan riippuu siitä mitenkä paljon sauhuttelee, mitä sauhuttelee ja millä sauhuttelee.

    Tämä lähtee helposti lapasesta. Itsellä on nyt menny joku reilu 700 euroa tässä kuukauden aikana.

    Sisältää seuraavat hankinnat:
    - Riva 510 starter kit + 2x1200mAh XXXL akkuja n. 60 euroa
    - Wow Mod 5V n. 50 euroa
    - GLV2 5V mod n. 150 euroa
    - ProVari V2 mod n. 250 euroa
    - HH.357 2ohm atoja 2kpl n. 50 euroa
    - Lisäksi Olympicin LR atoja, muutamia tankkeja sekä cartoja n. 80 euroa
    - Nesteisiin menny ehkä joku 100 euroa (pari 30ml settiä + paljon 5-10ml settejä kun etsitään sitä oikeaa makua)

    Noista on tullut myytyä jo tuo Riva starterkitti + isot akut ja voi olla että Wow Mod lähtee myös myyntiin jossain välissä.

    Mutta loppuyhteenvetona voisin sanoa että kyllä tätä vapottelua voi halvastikkin harrastaa.
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  11. #11
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Röyhyttelyn hinta??

    Millä wow lähtee?

     
     
  12. #12
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852

    Re: Vs: Röyhyttelyn hinta??

    Lainaus Alkuperäinen postaaja iisi Näytä viesti
    Millä wow lähtee?
    Jos sen päätän myydä niin sille on jo ostaja tiedossa.
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •