Sivu 1 / 18 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 352

Aihe: Aloittelijan kokemuksia

  1. #1
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Aloittelijan kokemuksia

    No niin, 3 päivää höyryjä takana vaihtelevalla menestyksellä. Ego-t, perus atot ja suunnattomasti ongelmia höyryn tuotannossa. Tai siltä se tuntuu kun ei ole mihin verrata. Mutta ei tässä ensimmäisiin vastoinkäymisiin lannistuta. Nyt odotellaan perus-ego reteleitä tuon tankin seuraksi, jotenkin tuntuu, että varsinkin kotioloissa suoratiputus voisi olla mun juttu. Eikä noita akkuja ym. ilmeisesti koskaan liikaa ole. Toisaalta, sen verran innostunut asiasta olen, että pitää ihan itse päästä kokemaan cartot, lr:t, dual coilit... No prkl, oikeastaan kaikki! Kyllähän tässä varmaan turhaan palaa euro jos toinenkin.... Minä odotin, että nämä vehkeet ihan oikeasti toimisivat kuten odotettu ilman tolkutonta säätämistä. Varsinkin kun tuota tankkia on niin kehuttu. Tai sitten ollaan vaan osastoa "mä ny vaan en osaa"... Lisää harjoitusta, josko mulle olis vaan sattunut paskat atot...kuitenkin, vaikka höyryn tuotto vaihtelee eikä makukaan täysin vakuuta ei noita analogisia ole mennyt kuin pari päivässä entisen askillisen sijaan.

    Laitetaan ny vielä nöyrä kiitos ja kumarrus palstan tietäjille. Varsinkin Sibin jutuista on löytynyt vastaukset kysymyksiin joita en kenties olisi edes tajunnut itse kysyä. Oikeastaan tämä foorumi on syy koko höyryämisen aloittamiselle. Ja sille, että ekaan huonoon kokemukseen en prkl luovuta.

    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    298

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Mikä siinä tuntuu olevan ongelmana, höyryn tuotto, miten vähän sitä tulee?

     
     
  3. #3
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    No, lyhyesti ongelma on, että hyöryä muodostuu niukasti. Tai siis yleensä. Välillä saa aikaiseksi oikein reilun hyörypilven. Näin pikaisellä diagnoosilla syyttäisin atoja, molemmat startterissa tulleet atot käyttäytyvät samoin. Atot on ennen käyttöönottoa huuhdeltu, muita toimenpiteitä en ole niille tehnyt. Aika vaatimatonta rätinää ne pitävät.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    298

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Voiko VG:n ja PG:n välillä olla noin radikaali ero? (yleinen kysymys, ei suoraan ketjun aloittajalle.)

    Itse en oo tietonen siitä miten kova ero noilla on, yksissäkään mun mehuista ei lue kumpaa ne on mutta kaikista tulee saman verran höyryä eli suhteellisen runsaasti.

     
     
  5. #5
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    31

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Stoney Näytä viesti
    No, lyhyesti ongelma on, että hyöryä muodostuu niukasti. Tai siis yleensä. Välillä saa aikaiseksi oikein reilun hyörypilven. Näin pikaisellä diagnoosilla syyttäisin atoja, molemmat startterissa tulleet atot käyttäytyvät samoin. Atot on ennen käyttöönottoa huuhdeltu, muita toimenpiteitä en ole niille tehnyt. Aika vaatimatonta rätinää ne pitävät.
    Yks mikä tulee mulle mieleen niin muistit varmaan huuhtelun jälkeen myös kuivata huolella? Jos attyn coili on liian märkä vedestä tai e-nesteestä niin ei se pahemmin höyryjä tuota.
    Jos vaikka sun tankkis vuotaa liikaa nestettä attyyn, niin se atty on varmaan melko märkänä. Ota tankki pois ja vetele jonkin aikaa hatseja suoraan attyn päästä. Niin näät alkaako sitä höyryä tulemaan yhtään enemmän?

    VG neste yleensä tuottaa höyryä runsaammin. PG neste taas maistuu yleensä paremmalta, riippuu tietenkin kunkin makuaisteista.

     
     
  6. #6
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Kyllä mä uskoisin, että kuivaksi tulivat. Puhaltelin suurimmat vedet pois ja annoin kuivua yön yli. Nesteistä, PG:llä on menty. Eniten kummastuttaa se höyryn määrän vaihtelu, vaikka itse tunnen toimivani koko ajan samalla tavalla. Vuotoa/ tulvimista ei oikeastaan ole ilmennyt kuin muutaman kerran kun turhautuneena on tullut nykäistyä turhan reippaat imut. On sellainen tuntuma, että noi atot lämpenee liian hitaasti.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  7. #7
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Päivitetään vielä vahän. Toinen ato alkoi toimimaan vähän paremmin, kun satuin kiertämään sen akkuun oikein tiukalle. Vieläkin höyryntuotto vaihtelee, mutta kun ne reilummat löylyt irtoaa on niissä jo makua ihan kunnolla. Täytyy testailla lisää tuota toistakin atoa, josko löytyisi sellainen optimaalinen kireys.

    Ja vielä tuohon aiempaan, ei ole ato nesteessä. Pikemminkin niin, että nestettä menee atolle liian vähän, mutta kuitenkin sen verran ettei tule niitä ihan kuivia hyöryjä.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  8. #8

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Itte olen poistanu atomiserista (510) ne "haituvat" sisältä pinseteillä kun höyryntuotto ollut huonoa ja näin saanu pelaamaan kunnolla (jossain ulkomais foorumilla oli vinkkinä).
    Ne atomiserit joissa sisuskalut liikkuu ylös alas helposti/vapaasti, ei toimi kunnolla.

    Usein myös kohalle sattunu atomisereita jotka ei vaan pelitä kunnolla, eikä mitää selkeetä syytä sille löydä vaikka mitä tekis, niitä atoja olen käyttäny sit viidellä voltilla ettei ihan hukkaan menis

     
     
  9. #9

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Ego-t:n tapauksessa vastaus höyryntuottoon on low resistance atomisaattori, josta ei oikeastaan voi edes puhua samassa lauseessa normi aton kanssa (vaikka juuri niin teinkin ). Höyryn määrä ja kurkkutuntuma on jotain aivan eri tasoa.

     
     
  10. #10
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Vielä päivitys. Ajattelin laittaa tämän jos vaikka jollekin muulle aloittelijalle olisi tiedosta hyötyä. Eli, noin viiden päivän säätämisen jälkeen seuraavat havainnot:

    - Aton kiristäminen akkuun vaikuttaa toimintaan. Mulla toinen ato pitää olla tiukalla, toinen taas tiukasta karvan verran aukipäin. En vaan odottanut että se olisi noin tarkkaa.

    - Koeajossa 2 nestettä: FSUSA Cappuccino 24mg ja Decadence cherry 24mg. Kahvi hyöryää ilman suurempia ongelmia, kirsikasta pitää vetäistä ennen höyryämistä reipas imaisu "kuiviltaan". Molemmat PG:tä. Nesteissä kai on eroja, vaikka samaa pohjaa ovat. Alun höyryn määrän vaihteluun saattoi osaksi vaikuttaa tuo kirsikka.

    - Oman kokemuksen mukaan tankit ja atot näköjään vaativat hiukan sisäänajoa ennenkuin alkavat toimimaan kunnolla.

    Lisäyksenä, kyllä tää homma toimii. Baari-ilta takana, eikä edes tehnyt mieli analogista. Tankillinen cappucinoa toisin meni....
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  11. #11

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    FSUSA-nesteet on 50/50 PG/VG

     
     
  12. #12
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    FSUSA-nesteet on 50/50 PG/VG
    Kiitos korjauksesta. Tuo selittääkin eron nesteiden käytöksessä.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  13. #13
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Päivitetäänpä taas pikaisesti höyryämiskokemusta. LR atolla irtoaa siis ihan uudellainen makuelämys, suosittelen. Ja nyt nuo startterinkin mukana tulleet atot toimivat kelvollisesti. Yksi mielestäni kaikkein positiivisimmista puolista höyryttämisessä on, että "tupakkatauko" ei enää ole se "tupakan mittainen." Ihan fiiliksen mukaan voi vetää vaikka vain muutamat henkoset tai tarvittaessa reilumman annoksen.

    Posti kiikutti tässä viikon mittaan pari pakettia, uusia makuja ja varaosia. Olo on kuin lapsella jouluna, kaikkea pitää päästä maistelemaan. Ainakaan toistaiseksi ei ole ilmennyt päänsärkyä, tai muitakaan lieveilmiöitä. Pikemminkin päinvastoin, olo on analogisista luopumisen jälkeen huomattavasti virkeämpi.

    Minulle ainakin oli yllätys nuo maut. Tähän asti kaikki kokeilemani nesteet ovat olleet mauiltaan pikemminkin hillittyjä, ei suinkaan päällekäyviä. Paitsi mojun menthol. Tosin odotinkin mentholin olevan koko suun täyttävä elämys. Ihan ihmetyttää miten sitä tähän asti on pskan makuista analogista tullutkin vedettyä. Päivä päivältä kokemus paranee.

    Tuttavapiiristä on alkanut tulla kiinnostuneita kyselyitä, mikäs siinä, koetan heille parhaani mukaan vastailla. Ja tietenkin ohjaan kyselijät tälle sivustolle. Toistaiseksi kaikki joiden kanssa olen asiasta syystä tai toisesta keskustellut ovat suhtautuneet asiaan positiivisesti. Baarissa aiheesta virisi keskustelu jos toinenkin täysin tuntemattomien ihmetellessä höyryä. Baarin henkilökunta oli ilmeisen tietoisia asiasta, en saanut kehoituksia siirtyä ulos vaan "peukkua ylös". Työpaikan suhtautumista en ole vielä oikein päässyt testaamaan.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  14. #14
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vihti
    Viestit
    184

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Stoney Näytä viesti
    ... Työpaikan suhtautumista en ole vielä oikein päässyt testaamaan.
    Huomenna olisi tarkoitus katsoa miten ne duunissa suhtautuu höyryttelyyn.
    Juttelin kyllä hyvissäajoin korjaamopäälikön kanssa mitä olen suunnitellut, tuntui olevan tyytyväinen jos jätän analogisen pois eikä suoralta kädeltä tyrmännyt sisällä höyryttelyä . (k-p on tietoinen lopettamis yrityksistä, olen kokeilut (purkat, laastarit, zybanit, scampix kuurin myös läpikäynnyt, jospa tämä nyt olisi se oikea tuote))
    Peleon eGo-W, Joye eGo-t, 510-t. varalla M401

     
     
  15. #15
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    80-90% höyryttelijöistä lopettaa tupakanpolton kokonaan. Eiköhän se onnistu =)

     
     
  16. #16
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Stoney Näytä viesti
    Posti kiikutti tässä viikon mittaan pari pakettia, uusia makuja ja varaosia.
    Itsellä jo muija ihmettelee, että taasko tuli paketti / iso kirje Olisiko kuudes mikä kuulemma tänään saapunut (yes).. Hommahan alkoikin jo viikko sitten. Ehkä olisi kannattanut hetki miettiä ja tilata enemmän samassa (mutku noissa kaupoissa on eri valikoimat).

    Höyryn tuotta kanssa ensin yllätti, että sitä tosiaan tulee. Sitten taas tuntunut ettei irtoa mitään. Taas tuntuu että kylläpä irtoaa. Noita filttereitä saa dipata suht ahkerasti niin pysyy savut hyvänä. Tänään tullut ilmeisemmin sitten 510 tankit, pääsee vertaamaan eroja normi 510 filttereihin.

    Savun vetotyyliä olen muuttanut aikalailla vs normikessu. Rauhallisuutta lisää, eli piiiiitkät imut ja sitten pitkään henkosiin, eikä kiirettä puhallella ulos (ellei halua nähdä höyryjä reilummin, jolloin pitää pussautella melki heti suusta ulos). Mutta eihän sitä kessutteluakaan aikanaan päivässä opeteltu, että nyt on vielä pientä hakemista.

    Ja juu itse "moittimani" 5ml dual coil vei hiukan uskoa noihin LR laitteisiin. Täytyy kyllä kokeilla muitakin, mutta itselle suuri jytky antaa liian tujut ja lämpöiset kömyt (tuntuu kyllä reilusti, ettei voi löysäksi sanoa. Kovempikin tupakkamies alkaa )

     
     
  17. #17

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Viikko ilman tupangia eikä edes tee mieli. Pari pakettia on vasta postikusti polkenut, mutta nälkähän kasvaa syödessä.

    510-T startterilla aloittelin, mutta nyt hommasin peleonilta eGon akut ja höyryttelykokemus on parantunut huomattavasti. Ois vaan saakeli pitäny tilata samalla dual clearoja ja 510 LR:ää mutta ehtineehän tuota. Kapakkareissuissakaan ei ole mitään ongelmaa, isommatkin tumut menee nätisti höyryn kanssa ja känni sekä krapula on paljon "selvempi" Kiltisti olen tietenkin kysynyt henkilökunnalta suhtautumisen sähköpötköön ja noudattanut käytäntöjä (jotka usein kehitetään improna). Yleensä homma menee niin että jos on vähän porukkaa niin senkun kyssää sisällä, jos enemmän niin ulos jotta vältytään selittelyltä jne.

    Duunipaikalla kannustetaan vaikka herjaa heitetäänkin välillä aika rankastikin, mutta vittuiluhan on suomalainen tapa. Käyn ulkona nurkalla niinkuin muutkin, en ole edes kysyny miten pukuporras suhtautuisi asiaan.

    Pakkohan se on hehkuttaa, vaikka viikko ei mikään pitkä aika olekaan. Ja tietenkin ikinördelle tämä on aika oiva harrastus, on kaikenlaista teknistäkin näpräämistä. Nyt vielä pitää löytää lempparimaut! Ja ehkä joku isompi modi.... ja..

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    298

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tero Näytä viesti
    Rauhallisuutta lisää, eli piiiiitkät imut ja sitten pitkään henkosiin, eikä kiirettä puhallella ulos (ellei halua nähdä höyryjä reilummin, jolloin pitää pussautella melki heti suusta ulos).
    Sillä miten kauan niitä höyryjä pidät keuhkoissa ei ole mitään merkitystä, kannattaa mieluummin puhaltaa ulos heti niin saat ne reilummat höyryt.

     
     
  19. #19

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Radalan Näytä viesti
    Sillä miten kauan niitä höyryjä pidät keuhkoissa ei ole mitään merkitystä, kannattaa mieluummin puhaltaa ulos heti niin saat ne reilummat höyryt.
    ???
    Itte taas sanoisin et höyryt on kyllä paremmat jos puhaltaa heti ulos, mutta nikotiini imeytyy paremmin kun antaa sen höyryn hetken pyöriä keuhkois ennenkuin puhaltaa ulos.. No eiköhän nääki pitkälti makuasioita miten tykkää tehdä.

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Aloittelijan kokemuksia

    Pari viikkoa tussauttelua takana, ja eGo-T on osottautunu vallan mainioks syöpäpötkön korvaajaks.

    MistELiquidin USA-Mix bulkkilitkuun kyllästyin hyvin äkkiä ja tilaukseen meni liberty flightsilta jos jonkinmoista sorttia.

    Testaillessa oon huomannut, että attyt kuumenee toisilla litkuilla huomattavasti enemmän ku toisilla. DV:n DV4 (näin pullossa lukee, muistaakseni tilasin nimellä Premier DY4) kuumentaa atoa ku pieni vittuuntunu orava jo muutaman hitin jälkeen, mut saman valmistajan green cow tuskin lämmittää. Molemmat on putelin mukaan PG:tä, VG:stä ei mainintaa.

    DV4:stä irtoaa myös huomattavasti sankemmat usvat ku green cow:sta, joka itseasiassa jättää vähän toivomisen varaa siihen puoleen.

    Vaikuttaako muut ainekset ku PG/VG näihin edellä mainittuihin?
    Onko ylipäätään normaalia että tuo ato kuumenee?


    Voi olla että kyselen tyhmiä, mutta eiköhän tässä pikkuhiljaa opi.. Vielä on monta litkua testaamatta hyllyssä.

     
     
Sivu 1 / 18 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •