Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 24

Aihe: Paras mukana kulkeva e-savuke?

  1. #1

    Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Olen itselle siis miettinyt kätevästi mukana kulkevan mallin ostamista ja tuon 801:n pyhittämistä kotikäyttöön. Myös yksi kaveri innostui hommasta ja haluaisi tilata "vähän pienemmän kun toi sun malli"

    Tärkeimmät kriteerit lienee molemmilla samat:

    • 1. Kurkkutuntuma. Molemmat pitkän linjan tupakoijia, niin tästä ei oikein voi tinkiä. Höyryn määrä tähän myös, että ainakin kohtalainen.
    • 2. Akkukesto tai mahd. toimiva PCC-yhdistelmä, jotta kulkee mukana hyvin ja ei ihan joka hetki tarvitse ladata.
    • 3. Kestävyys. Kumpikaan tai en usko että kukaan rakastaa tavaroiden lähettelyä edes takuuvaihtoon, olisi kiva jos suurimmaksi osaksi olisi positiivisia kokemuksia esim. höyrystimen kestävyydestä.
    • 4. Hinta. Noita modeja puolella silmällä katsonut ja vissiin rahallahan sitä saisi ja mopolla pääsisi, kun vain on vähän valistunut. Ei kuitenkaan saisi olla juurikaan yli 40e itse vekotin, mikä sulkee sitten melkein kaikki modit pois ja varmaan Jantyn tuotteetkin.
    • 5. Mielellään automaatti. Itselle tällä ei niin suurta väliä, mutta kaverille on. Toisaalta myös itse kuullut juttua, kuinka nappi juuttuu pohjaan tai muuta vastaavaa, niin olen käsittänyt että automaatti toimii varmemmin pidempään.


    Kurkkutuntuma sulkisi sivuston arvostelujen pohjalta ainakin M401:n pois. DSE901 ja RN4075 olisivat kelpo keskitien vaihtoehtoja ja molemmat HG:ssä halpoja. Kallistuisin varmaan RN4075 suuntaan, koska ei ole kalliimpi ja täällä oli jossakin yksi kehu ainakin, että tehokkaampi on, vaikka toiset eivät juuri eroa ole nähneet. Toisaalta sitten myös RN4081 tai e-cigs.co.uk:ssa Super E-cig nimellä kulkeva laite on saanut jotain kehua, löytyisi PCC-laatikkokin siihen näemmä, mutta hinta selvästi kalliimpi, joten edut tulisi olla selkeät. Taitaa olla micro-kokoluokkaa myös. Samassa puljussa on myös DSE901:iä kalliimmalla, mutta oletan ettei laadussa ole eroa, tilaako Kiinasta vai tuolta. Yksi mielenkiintoinen olisi sitten juurikin e-cigsillä tarjolla oleva Zenith PCC-kotelon kanssa. Tuo on vissiinkin brändätty Joye510, mutta akun ongelmia voisi helpottaa tuo latausboksi. Ikävä vain, että mukana tulee PCC:n kanssa vain manuaaliakku, kun jos ottaisi tuon standard-zenithin, niin siinä tulisi jopa 1 automaattiakku mukaan, jota joyessa ei kait muuten ole. Noita olisi jopa varastossakin, toisin kuin monia muita kyseisen sivuston tuotteita

    Eli vain HG:stä ja e-cigsistä löytämiäni tuotteita olen tähän listaillut, valinta tehty paljolti sivuston ostopaikat-osion perusteella. Samat mallithan ne tosin kiertävät muissakin paikoissa. Löytyneekö muualta hyviä kandidaatteja listalle myös tahi parempia hintoja / parempaa palvelua tjs?

     
     
  2. #2

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Tämä on tietenkin vain oma mielipiteeni eikä täytä aivan kaikkia noita kriteerejäsi mutta manuaali Joye510 on minua palvellut useamman kuukauden mukana kulkevana eikä juurikaan ole ollut valittamista. Valitsisin tämän ilman miettimistä 901/4075:n sijaan, molempia olen kokeillut. Automaattiakku on jo tulossa postissa joten jos tuo manuaali ei käy niin kohta tulee kokemuksia automaatista. En kyllä usko että ihan manuaalin kurkkutuntumaan yltää mutta pääsee napinpainelusta ainakin eroon jos sitä haluaa. Mulla ei ole ollut minkäänlaisia laatuongelmia Joye:n nappien kanssa tai muidenkaan osien. Arvostelussa jäi muistaakseni mainitsematta että 510:n patruuna ei vuoda suukappaleesta juuri ollenkaan suoratiputtaessa, 901 patruuna taas vuotaa ainakin minulla melkein koko ajan tai heti kun vähänkin täyttää liikaa. En tuota Zenithiä ostaisi kun HG:stä saa alkuperäisen tuotteen halvemmalla. Voit pyytää heitä poistamaan paketista nikotiinit jos haluat turvallisin mielin tilata. HG myy myös PCC:tä tälle mutta sitä en ole itse kokeillut. Ihan mutua mutta ylipäätään tilaisin mieluummin HG:stä jos tuote on sama kun siellä kai varasto vaihtuu tiuhempaan ja tavara on "tuoreempaa", suoraan tehtaalta.

    HG:hen on tulossa muuten lähiaikoina Joye Stick (aka Janty Stick) myyntiin jos modityyppinen malli kiinnostaa. Uskoisin että hinta on paljon halvempi kuin Jantyn brändätty versio ja dollarikurssi tiputtaa hintaa entisestään. Ainoat modit tuohon hintahaitariin on kai nämä e-cigcity:n räpellykset. Nuo kuvat ei kyllä ainakaan vakuuta

    Taidan olla vähän HG fanboy mutta ei ole kertakaikkiaan mitään valittamista ollut puljussa tähän mennessä ja hinnat (postikuluineen) on aina parhaat. Nikotiinit kuitenkin suosittelisin hankkimaan euroopasta.

     
     
  3. #3

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Hmm... hyviä huomioita kyllä ja HG:n puoleen olen itsekin monessa suhteessa kyllä päätynyt tai ihmetellyt että voiko se ruoho olla niin vihreämpää toisaalla, että kannattaisi maksaa enempi. Ei tässä älytön kiire ole, kun varaosiakin pitäisi tulla näillä näppäimillä, joten voisin kyllä odotella tuon joye stickin, että mimmoinen hintalappu sille napsahtaa siellä. Kiitokset!

     
     
  4. #4

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Tähän voisi vielä lisätä semmosen pienen toiveen ja oikeestaan kyssärin. Että kun Suomessa ollaan, niin toivos että kyseinen laite toimis moitteettomasti myös pihalla. Omasta e-tupakasta vähän katoaa hohto pihalla siten ettei höyryä tule niin paljon ja se maistuukin ehkä vähemmän tai ei ole jotenkin yhtä nautinnollista, vaikka jonkinmoisen kurkkutuntuman nyt kuitenkin saa. Onkos omissa pienemmissä tai isommissa e-savukkeissa samoja ongelmia tai varsinkin mitkä on semmosia malleja, joissa ongelmia ette ole huomanneet?

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Eiköhän ne ongelmat tule kaikissa. Kun on kylmä ilma ulkona, on höyryt kylmempiä väkisinkin. Asiaan voi vaikuttaa käyttötavoilla (jossain määrin). Pidemmät ja rauhalliemmat lämmittelyimut/pidempi esilämmitys manuaalisisssa jne.

    Nollakelissä M401 toimii kohtalaisesti (sisällä melkein liian kuuma mun makuun tosin), 4081:llä saa imeä selvästi enemmän lämmittelyyn ja toiminta ulkona korkeintaan kohtalainen. Suurin haitta 4081:llä on mielestäni kondensoituminen imukkeessa, jolloin suuhun tulee nestettä vaikka kyse ei olekaan väärästä täyttämisestä.

     
     
  6. #6

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Mun isoin ongelma kylmällä ilmalla on ollut tuo hikka mistä tein ketjunkin En ole oikeastaan huomannut mitään eroa Joye510:n toiminnassa, muita en ole vielä kylmällä ulkona kokeillut. Sellanen ärsyttävä juttu on myös että sisällä tosi tiukasti istuva patruuna löystyy kylmetessään niin paljon että ei pysy paikoillaan. Eli joko patruuna kutistuu tai atomisoija laajenee? Tulee aina mieleen sätkä-ajat kun löysästi kääritystä sätkästä jää filtteri kiinni huuleen

     
     
  7. #7

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Nyt on Heaven Giftsilläkin modi myynnissä Hinta ihan ok ~40€ ilman postikuluja, laadusta en sitten tiedä. http://www.heaven-gifts.com/index.ph...9&productname=

    Joye Tikku kyllä kiinnostaisi enemmän mutta ei ole vielä näkynyt.

     
     
  8. #8

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    jaah, onpas komea moukula. Näyttää kovasti screwdriveriltä Taidan silti itsekin odotella tuota tikkua. Tänhetkinen malli toimii kuitenkin niin hyvin, ettei ole varsinaisesti kiire.

    Kaveri laittoi tosiaan tilaukseen tuon Joyen, vähän siinä arvottiin Zenithin PCC-boksisetin välillä, kun se ei montaa euroa kalliimpi ollut. Todettiin kuitenkin että tuossa kun tulee parit akut messissä, niin ehkä se voisi alkuun olla parempi ja tilaa siihen sen PCC:n sitten jos haluaapi. En sitten tiedä onko tuota Zenithiä muuten tuunattu kuin lyöty hieno nimi kylkeen, mites nuo yleensä on?

     
     
  9. #9

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Yleensä taitaa olla että toiminnassa ei ole mitään eroa, muistaakseni joissain oli automaattista kytkintä hieman säädetty tms. Kosmeettisia muutoksia on sitten logoista aina koko väritykseen lediä myöten. Toisaalta taas onhan Bestecigin kynämalli täysin yhteensopiva 801:n kanssa ja se on kuin aivan eri tuote vaikka samalta näyttääkin. Saa kyllä vähän salapoliisityötä tehdä että näistä ottaa selvää

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Kiinnostava peli. Tuo vastaa mielestäni siihen suurimpaan ongelmaan eli vakioakkujen puutteeseen. Mulle on ihan sama olisko akut 10440 (kuten e-sikarissa) tai 14500 (joka tuossa lienee?), mutta tuo vakiokokona satava halpa varaosa olis poppis. Mulla olis muutenkin 14500-akkuja kotona lojumassa.

    Ei tosin sovellu liian epäillyttävänä takuulla baarissa/kadulla röyhyttelyyn kuten nuo aidommin analogisen näköiset pelit. Kotikäyttöön tietysti usb passthrough on toinen kätevä vaihtoehto.

    Tuo on ollut arvattavissa, että modailulle tulee äkkiä kiinalainen vastike samoin kuin Jantyn turhan hinnakaille laitteille.

     
     
  11. #11

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ViZi Näytä viesti
    Nyt on Heaven Giftsilläkin modi myynnissä Hinta ihan ok ~40€ ilman postikuluja, laadusta en sitten tiedä. http://www.heaven-gifts.com/index.ph...9&productname=
    Näyttäs olevan tuo ihan sama, tai ainakin täysin saman näköinen myynnissä Dealextremillä hintaan 39€, kun HG:n nykykurssin mukainen hinta on 49,20€ ja ja deal extremehän ei peri postikuluja.
    En itse ainakaan näissä eroa huomaa: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36324

     
     
  12. #12

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    mulla on a i n a mukana screwdriver ja tornado + vara akut kumpaankin eikä ole ongelmia ollut. tonado kaularipustuksella ja ruuvari vyöllä.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Ehdottomasti Tornado. Tuo m401 ladattavalla askilla on näppärä myös, mutta nyt kun Tornadoon on saataviilla akku jota voi ladata peräpäästä suoraan usbilla niin menee ehdottomasti hankintaan heti kun hyvä diili löytyy. Akkua voi siis käyttää suoraan läpivientinä koneen ääressa ja toivottavasti myös autossa. Joka tapauksessa mullistava ero aikaisempiin läpivienteihi on se, että kun johdon irrottaa niin toimii kuten normaalitkin Tornadon/egon akut. Aivan tajuttoman loistava keksintö. Jantylle pisteet tuotesuunnittelusta.

     
     
  14. #14

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Mulla mukana Tornado Mega atomizerilla, patruunalla ja vara-akulla + 10ml pullo. Ei lopu ihan äkkiä akku, patruuna tai neste kesken. Säilytykseen eGo kotelo, johon menee vielä USB laturikin.

     
     
  15. #15
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    17

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Ihmettelen suuresti miksi kukaan ei ole 808:a maininnut?

    Pitkään tutkiskelin ja opiskelin näitä sähkötupakoita ennenkuin olin luottavaisin mielin valmis tekemään tilausta. Päädyin 808:iin juurikin mukana kuljetettavuuden takia. Tänään lähti rahat britteihin päin, joten voin kohtapuolin pistää arvostelua tänne foorumille (mikäli ne nyt tulevat tullista läpi )

    ecig forumin chat (tai sama paikka irc clientillä) on muuten mainio paikka saada vastauksia - suomeksi sitä ei oikein vielä tahdo löytyä koska tämä on niin uusi harrastus täälläpäin.

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja reiv Näytä viesti
    Ihmettelen suuresti miksi kukaan ei ole 808:a maininnut?

    Pitkään tutkiskelin ja opiskelin näitä sähkötupakoita ennenkuin olin luottavaisin mielin valmis tekemään tilausta. Päädyin 808:iin juurikin mukana kuljetettavuuden takia. Tänään lähti rahat britteihin päin, joten voin kohtapuolin pistää arvostelua tänne foorumille (mikäli ne nyt tulevat tullista läpi )

    ecig forumin chat (tai sama paikka irc clientillä) on muuten mainio paikka saada vastauksia - suomeksi sitä ei oikein vielä tahdo löytyä koska tämä on niin uusi harrastus täälläpäin.
    Kr808d on mainio laite. Olen siitä tehnyt foorumille arvostelun ja ainoa huono puoli on akkujen kesto verrattuna Tornadoon. Nykyään kun Tornadoon saa 510 cartoja, niin kallistuisin sen suuntaan. Silti 808 tulee mielellään käytettyä ja olen huomannut, että vaikka oman 808 usb-läpivienti ei jostain syystä toimi kunnolla isolla kotikoneella (polttaa lientä pohjaan), niin auton sytyttimestä toimii loistavasti. Savut ovat lämpimät ja maut kohdillaan. Katsoin, että usb-laturin ulostulo on 5v ja 0.6A joten ihmetyttää miksei läpivienti toimi yhtä hyvin kotikoneella.

     
     
  17. #17
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja reiv Näytä viesti
    Ihmettelen suuresti miksi kukaan ei ole 808:a maininnut?

    Pitkään tutkiskelin ja opiskelin näitä sähkötupakoita ennenkuin olin luottavaisin mielin valmis tekemään tilausta. Päädyin 808:iin juurikin mukana kuljetettavuuden takia. Tänään lähti rahat britteihin päin, joten voin kohtapuolin pistää arvostelua tänne foorumille (mikäli ne nyt tulevat tullista läpi )
    808 on ilmeisesti KR808D-1 ?

    Ostin sellaisen ja 5 tyhjää cartoa, tyhjät cartot on kyllä tilavia täytettynä mutta mulla ei kyllä niistä yksikään kestäny kovin montaa täyttämistä vaan alkoi palaneen maku tulemaan vaikka nestettä ois kuinka paljon sisällä.

    Toinen juttu on se, että mä en ainakaan henkilökohtasesti tykkää lainkaan manuaaliakuista, mikä oli ainoa vaihtoehto kun ivapour-elixiristä tuollaisen ostin. Kokemustahan mulla on nyt M401:stä, KR808D-1:stä ja DSE-901:stä. M401 on kyllä paras kokonsa ja drippausominaisuuksiensa ansiosta mutta 901 kyllä on nyt ollu käytössä kun patruunoihin mahtuu enemmän mutta drippaus ei onnistu yhtä hyvin. (pitäisi siis hankkia sellanen drip-tip, tai bluefoamia patruunoihin )

    Ja mukanakulkevuudesta, käytän 901:n kanssa juuri tuon KR808D-1:n mukana tullutta PCC:tä eikä ole kyllä mukanakulkevuuden kanssa ongelmia...

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Näitä kr808d cartoja on kahden eri valmistajan tekemiä. Paras tuntomerkki erottaa ne on ilmeisesti se minkävärinen akkuliitäntä on. Olen käyttänyt kumpaakin ja pehmeällä irrotettavalla korkilla oleva hopeinen akkuliitinpää toimii mielestäni paljon paremmin kuin kuparivärisellä liitännällä oleva joissa yleensä on kaksiosainen kovamuovinen korkki. Näissä olen palaneen makuakin useasti havainnut.

    Täytän näitä yleensä ensimmäisen kunnon täytön jälkeen päältä lisäämällä n. 8 tippaa nestettä enkä ole havainnut palamisen makua. Lisäksi tuollainen muovinen deldrin-tyyppinen driptip vielä suupalana tekee imemisestä vielä miellyttävämpää ja on helppo ottaa pois täytön ajaksi. Myös nesteen tuleminen suuhun vähenee oleellisesti jos tulee aluksi täytettyä liikaa.

    Nämäkin onneksi kehittyvät kovaa vauhtia ja nyt on Royalsmokers kehittänyt täysin vanuttomia cartoja joita on m4XX sarjan lisäksi myös 808 sekä 510 malleihin. Odotan innolla pääseväni testaamaan. Ongelma palaneen vanun kanssa on siis poistettu.

    Olen muuten samaa mieltä, että jostain syystä kr808-malleissa automaattiakku toimii jopa manuaalia paremmin ja niiden imuun tarvittavaa tehoa saa säädettyä akun päästä ruuvimeisselillä.

    Käytän myös jonkin verran vielä m401 ja 402 laitteita, koska sen minkä tehoissa häviävät, niiin näppäryydessä voittavat. Tuollainen 401 lisättävä vanuton cartomizer voi olla hyvinkin loistava tuote kunhan noihin pääsee käsiksi.

    http://www.royalsmokers.com/Cartomizer.html

     
     
  19. #19
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Mielenkiintoisen näkönen vekotin tullut misteliquidin valikoimiin:

    http://www.misteliquid.co.uk/E-Cigar...2/prod_77.html

    ja alennuskoodithan 7.5 % löytyy täältä jostain

     
     
  20. #20

    Vs: Paras mukana kulkeva e-savuke?

    Itse kuljetan melkein aina mukana: Screwdriver MKII, normaali Tornado, ja 2kpl Mega-Titan akkua. Kaikki mahtuu mukavasti mun vyötärölaukkuun.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Laitteet

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •