Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21 - 37 / 37

Aihe: Siirtyminen gennyyn kokopäiväisesti...

  1. #21
    ^Tänään tuli eka vaijerit 2mm 2,5mm ja 3mm niin ei voi paskaakaan sanoa onko parempia, mulla ei ole ollu "ikinä" wickaus ongelmia pelkälllä meshillä niin en tiedä onko vaijeri sen parempi. Huomenna pistän testiin ja kerron kokemuksia.

     
     
  2. #22
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Kyllä gennyä ainakin kannattaa kokeilla. Kiinalaiset on paskoja, mutta kyllä näistäkin soivia pelejä saa kun vain jaksaa viritellä (osaa enemmän osaa vähemmän esim. AGA-T:hen pitää lisätä omasta mielestäni vain prikat, UD AGI taas vaati oikeastaan plussapostin uusimisen kokonaan ja gennymoodin plussa postin muuttamisen toimivaksi).

    Ja mitä vuotamiseen tulee:
    vuotaako.jpg
    FYI: AGI 2mm 7x7 vaijerilla ja saa ihan ravistella eikä tippaakaa tule ulos ja höyryää silti kuin unelma. Kun sen osaa, sen osaa.

     
     
  3. #23
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    381
    Kerralla vaan kallis genny niin pysyypähän motivaatio yllä vääntämään siihen vaikka väkisin toimiva setuppi

    Monipiippunen juttuhan tämä on. Itsehän vannoin Bogen nimeen mut näin jälkikäteen ajateltuna kyllä nää vaan pyyhkii lattiaa kaikella. Kantapäiden kautta on menty mut on tää vaan sen arvoista (mun mielestä kuuluu vielä asiaankin).

    Eipähän tartte enää löytää itseään pohtimasta, että hmm boge meni tukkoon 6ml jälkeen. Teenpä parit reijät ja uus karto tankkiin. Sama 6ml ja roskiin. Otat paketista kolmannen karton ja tuon läpi menee 30ml samaa nestettä ja vielä maistuu hyvälle. Sit mietit, että onkohan nuo 30 bogee, jotka tilasin yhtä laadullista ilotulitusta kun nuo kolme edeltävää. Eli jos gennyn kanssa iskee palanutta makua, lankoja palaa poikki niin nämä on yleensä aina korjattavissa olevia asioita. Wax on, Wax off jne jne

    Vuotoihin auttaa Misteri u-wickillä.

     
     
  4. #24
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852
    Reilu vuosi takana pelkillä Gennyillä ja ei siitä vaan mihinkään pääse että se maku on vaan niin perkeleen hyvä. Kyllä toi Kayfun höyryssä ihan yhtä hyvään ellei jopa parempaan tasoon pääse (kiitos isomman ilmareiän) mutta helpompia nämä on kuin silicat.

    Itsellä oli tuossa 3kk putkeen sama setuppi Diablossa jolla höyryttelin n. 4ml joka päivä ja aina kun tankki meni tyhjäksi niin kuivapoltin coilia vähän aikaa ja puhalsin karstat pois, uutta nestettä sisään ja taas höyryää. Setupin vaihdoin vain sen takia kun tuli vaijeria postissa ja piti sitä päästä kokeilemaan. Ja kun sen kunnon setupin saa tehtyä niin ei tarvii pelätä että palaa langat ja alkaa tulla hotspottia. En ole enää puoleen vuoteen kantanut mitään varalaitteita tai varalankoja mukana kun olen ollut poissa kotoa. On tuota Diabloa tullu myös pidettyä baarissa mukana 18350 koossa farkkujen taskussa ja vuotoa ei esiintynyt vaikka promillet oli varmaan lähempähän kolmea

    Eikun kokeilemaan vaan, RSST varmaan se helpoin ja halvin vaihtoehto näin alkuun ja sitten kun vauhtiin pääsee niin vähän kalliimpaa hakuseen.
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  5. #25
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127
    Toi muuten, että gennyt vaatii paljon tehoja... juu kyllä toki niinkin. Kyllä joku AC9 vaatii jerkkua esimerkiksi että se pääsee oikeuksiinsa. Mutta, jos ajatellaan tuollaista pikku-gennyä kuin vaikka Arrow 14500-modin nokassa, joka mulla on Spheroidin syrjäyttänyt.... niin ei siihen ole mikään pakko vääntää alle ohmista setuppia, kun wickholekin on jotain 2.3mm. Viis kieppiä vaikkapa 0.25 lankaa #200 meshiin, niin siltikin irtoaa paljon enemmän puhdasta makua ja höyryä, kuin Spheroidilla vaikka setuppi olisi vähän tiukempikin. En välttämättä autoillessa tai duunipaikan röökitauolla esimerkiksi tarvitse sellaisia höyryjä, että huulet palaa tippiin kiinni jne. Kyllä gennyjäkin löytyy moneen makuun ja tarpeeseen.

    Ja kyllä, kun uhraa aikaansa ja opettelee homman - ennenkaikkea kokeilee kaikkia tarjolla olevia materiaaleja (erilaiset langat, ribbonit, meshlaadut, vaijerit) ja löytää ne omat jutut, niin genny on vaivaton. Ei kaikki gennyt kuitenkaan, surkeita niissäkin on kuten silica-atoissakin. Jos ajatellaan, että aloitin mesh-setuppeja vääntämään joulukuussa '12, niin en ollut vielä uudenvuoden kohdalla laittamassa kartotankkeja roskiin. Eli vaaditaan aikaa ja kärsivällisyyttä, kenties aluksi ottaa koko homma sivuprojektiksi eikä menettää malttia oitis. Toiset löytää oman sweetspottinsa viikossa, toiset paljon myöhemmin.

     
     
  6. #26
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Mä oon aikaisemmin ollu lähinnä boge+tankki linjalla, niin kotona kuin töissä. Jostain syystä k101 ulkomuoto miellytti ja pakkohan se oli tilata. Sitte aattelin että kun tulee kerta mekaaninenkin niin ostetaan joku rebuildable, aikaisemmin ollut aga-t2 mistä en tykännyt, smok Rsst osui myyntipalstalla silmään ja sen otin.
    Eilen innoissaan postista sitten hain mekaanisen ja rsst tipahti luukusta. Aloin värkkäämään setuppia ja kerrastahan se onnistu. Eilen kun sain rsstn pelittämään niin kädessäni ei käynyt mikään muu laite koko illan aikana, vähän yllätyin itekki että miten hyvää makua tosta tulee
    Eikä ainakaa tää kombo paina mitenkään ihmeellisesti.
    Uloshan en välttämättä tätä haluaisi viedä mukaan, eikä tarvikkaan ku bogetankki hoitaa hommat.

     
     
  7. #27
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Siihen et tainnut vastata, että onko pakko jos ei taho?
    Skenestä löytyy paljon hyviä laitteita niihin potentiaalisiin tilanteisiin, joihin genny ei (ehkä) käy.
    KGO & Twist

     
     
  8. #28
    Höyrykonkari -ih-'s Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    360
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Ja tuo pystyssä pitäminenkin on vähän atosta riippuvainen juttu. Vaikkapa hellfiren kanssa teen niin että laitan putken taskuun ilmareikä eteenpäin suunnattuna. Kun istun alas, on ilmareikä ylöspäin ja ne muutamat tipat jotka saattavat tuosta pienestä täyttöreiästä karata jäävät hattuun sisälle, eivätkä karkaa taskuun. Kyse on tosiaankin vain muutamasta tipasta tuon aton kohdalla. Ei varmaan toimi samalla tavalla vaikkapa ac9:ssä, jossa sekä ilmareikä, täyttöreikä että wickreikä ovat kaikki noin about sentin kokoisia.
    Vaijerin tultua on AC-9 ollut taskussa matkassa ilman pienintäkään tippaa taskussa kun voi pitää tulppaa täyttöreijässä.

     
     
  9. #29
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Mikä on tilanne, johon genny ei käy? O_o
    Mulla ei oo tainnu olla tän vuoden puolella muita käytössä ollenkaan, enkä ole huomannut epäyhteensopivuutta minkään tilanteen kanssa..?

     
     
  10. #30
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Stealth-höyryttely?
    KGO & Twist

     
     
  11. #31
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Onhan noita tilanteita, mulla esim jokainen työpäivä. Arkipäivät kun tulee vietettyä puku päällä ja siinä taskussa mikä tahansa isompi laite pullottaa vähän härösti. Lisäksi pitää pystyä luottamaan siihen että laite voi olla mitenpäin tahansa taskussa ilman vuotopelkoja, ellei satu tykkäämään kalliista pesulalaskuista

     
     
  12. #32
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Stealth-höyryttely?
    Sille kyllä ei oo tullu tarvetta, mutta eiköhän tuokin onnistu, esim. Dogi 18350-akulla katoaa aika kivasti käden sisään ja jos ottaa pienet höyryt joita pitää pidempään keuhkoissaan, niin ei sumukaan paljasta.

    Mitä noihin vuoto-ongelmiin tulee, niin ei ole useampaan kuukauteen tullut tippaakaan housuun (gennyistä siis ) ja laitos pysyy pystyssä, eikä pullota, kun pitää esim. etutaskussa kännykän kanssa, jolloin kännykkä pitää pötköä paikallaan.

    Tää nyt on ehkä hieman turhaa lässystystä; vastustajat vastustaa, vaikka miten perustelis, mutta pointtina lähinnä itelläni oli, että en ole ainakaan omalle kohdalle pätevää syytä vielä keneltäkään kuullut, miksi genny ei kävisi.

     
     
  13. #33
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Vastustajat vastustaa ja fanit fanittaa. Itse menen itselleni sopivalla kompromissilla joka täyttää kaikki tarpeeni ja sopii mieltymyksiini. Ja nää ei siis ole meshivermeitä, se varmaan tuli jos selväksi Siltikään meshiä vastaan ei ole mitään vaan sitä että sitä toitotetaan kaikille parhaana vaihtoehtona. Meidän elämät ja tavoitteet kun on niin erilaisia ettei näitä voi noin vaan yleistää.

    Toivottavasti jokainen tahollaan löytää sen itselleen sopivan paketin. Oli se sitten meshi tai silica tai ihan mitä tahansa

     
     
  14. #34
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Mulla tulee tippaa solkenaan housuun ku höyryttelen
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  15. #35
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    ^Juu, mutta oletettavasti ei gennystä.


     
     
  16. #36
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Ei ollu puhe gennyn vuotamisesta
    Silica on helvetin hyvä askel... Ylemmäs
    Oon kans pystyny pelaamaan meshillä ilman turhia tippoja(gennyssä)
    Töissä menee mister meshillä ryyditettynä mutku siinäkin tirahtaa välillä tippaa pöksyihin
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  17. #37
    Höyrykonkari K0uhija's Avatar

    Liittynyt
    09/2010
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    255
    No tälläin pitkän linjan harrastajana se niin riippuu siitä mitä haluaa ja haluaa. Jos käytettävyydestä puhutaan niin kallistun silicaan, tosin aivan järjettömillä perusteilla. Jotenkin se on vaan mukavempaa tehdä 1-2 kertaa viikossa setuppi kun kerran 3-4 viikon välein gennyyn. Gennyn ylläpito ja se mitä siitä saa eli höyryn määrä/maku on lyömätön. Silicaa ehdin harrastaa vähän yli kaksi vuotta ja puolen vuoden ajan olen leikkinyt gennyillä mielenkiinnosta aktiivisemminkin. Siirtymä toisen tyyppisestä rakennettavasta on kyllä helppoa ja vaivatonta, koska on jo kokemusta itse langan vääntämisestä. Periaate pysyy samana.

    Olen vanttilan kanssa samaa mieltä. Kun kartojen kanssa leikki niin se ei ollut läheskään niin vaivatonta kun nyt. Syy siihen on se, että höyryn laatu pysyy lähes samana eikä yllätyksiä juuri enää tule.

    Tosin olen itse töissä tehtaassa jossa on kuuma niin laitteen pitäminen tietyssä asennossa kokoajan on hankalaa, koska ei viitsi takkia pitää päällä kokoajan. Ajan myös paljon autolla niin usein laitan laitteeni vaakatasoon pelkääjän paikalle.

    Mutta. Jos genny on semmonen, jossa kaikki röörit saa tukkoon niin sillon omalla kohdalla ei vuoto-ongelmia tule koskaan. Somniumiin saa täyttöreikään kätevästi hammastikun ja RSST:n mukana tulee muutama kumitutti sen tukkimiseen. Itse väännän aina meshin semmoseksi, että mesh-reikä tukkiutuu eli nestettä pääsee vähän meshin välityksellä, muutama tippa.

     
     
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •