Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 37

Aihe: Siirtyminen gennyyn kokopäiväisesti...

  1. #1
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630

    Siirtyminen gennyyn kokopäiväisesti...

    Just tässä ajattelin, kun oon hiljalleen valunut pois noista ns peruslaitteista, tai alkanut hakemaan niihin omia setuppeja jne, että minkälainen on siirtyminen genny style laitteeseen koko päiväisesti? Mullahan monimutkaisin laite on varmaankin tommonen silica dripperi tai toi kiina oddy (joka ei oo päivääkään ollut vuotamatta).

    Oon vähän puntaroinut juttuja sen mukaan, mitä oon kuullut, nähnyt ja esim Festeillä kokeillut:

    Mahdolliset plussat:

    Maku
    Höyryn määrä ja intensiivisyys
    Mahdollisuus vaikuttaa makuun ja höyryyn
    Varaosat

    Miinuksia

    Raskaita? Yleensä jyleviä rst laitteita
    Hinta
    Täyttäminen esim illan vieton aikana ja vaikka duunissa
    Nesteen vaihto kesken illan toiseen. Onko tuskaa pestä vanhat skeidat pois jne ilman makuongelmia ym
    Setuppien kikkailu, eli väännä mesh ja hapeta jne

    Mitäs mieltä te ootte?

    Tähän mennessä oon kyl tullu toimeen vaikka duunissa ja terassilla esim Evodilla mainiosti, koska täyttö on helppoa, ei tarvii murehtii ilma aukoista jne ja muutenkin on varmatoimisia juttuja.

    Vähän pelottaa et jos nyt meen ostaa jonku 30e ja yli vehkeen, niin istun kiroomassa kun mun setupin mesh lyö maihin, tai ilma ei kierrä tai joku kusee syliin ym
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  2. #2
    Raskaita? Yleensä jyleviä rst laitteita - On niitä kevyitä ja pieniäkin. Esim Line SS, Hellfire mini, Nahual yms 16 milliset.

    Hinta - Kiinakamaa saa parilla kympillä, laadusta saa sit maksaa vähän enemmän. Käytännössä kuitenkin ikuisia laitteita, joista saa helposti omat takaisin kun laittaa myyntiin.

    Täyttäminen esim illan vieton aikana ja vaikka duunissa - Neulakärkipullolla ei ole ongelma

    Nesteen vaihto kesken illan toiseen. Onko tuskaa pestä vanhat skeidat pois jne ilman makuongelmia ym - Onnistuu suht kivuttomasti, mutta varmaan ajan kanssa itte kukanenkin ajautuu käyttämään tiettyä atoa tietylle maulle, jos siis käytössä pari adv-nestettä.

    Setuppien kikkailu, eli väännä mesh ja hapeta jne - Lassillakin taitaa olla jossain video, missä tekee setupin pariin minuuttiin. Eli nopeammin sä perus mesh-setupin teet kuin väännät setuppia siihen kimppaoddyyn.

     
     
  3. #3
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Genesis atojen pahin kompastuskivi on niitten mahdollinen (ja taattu) vuoto siinä vaiheessa kun ne lepää kyljellään. En ole kyllä tosin saanut omia settejä vuotamaan kertaakaan noin 6kk aikana, kun on vain hyväksynyt sen asenteen että huolehtii modin olevan pystyssä tai vähintään sen verran pystyssä ettei falskaa nesteet kammioon. Olen ehkä tosin niin kova genesisharrastaja että se on jo selkärankaan juurtunut juttu, ja voi tietenkin joillekin aiheuttaa ylitsepääsemätöntä närää kun ei voi modi pyöriä taskussa kuin puolukka pimpsukassa.

    Nesteen vaihto lennosta on mun mielestä helpompi kuin silica-atoissa, poislukien dripperit. Kuivapoltto ja vanhojen litkujen poisto neularuiskulla = win. Ihan terassilla ei ehkä onnistu, mutta pääasiassa muuten. Hankkii täyttöavuksi neulapulloja korkilla = täyttö nopeampaa kuin clearoissa. Paino näissä on likipitäen samaa luokkaa kuin silica RTA:ssa, eli himpun verran raskaamman puoleisia. Harvoin näistä kuitenkaan top heavyä saa jos on 500/650 modi rosterista.

    Jos on mielenkiintoa opetella se setupin tekeminen, niin aivan taatusti kannattaa kokeilla. Ei luulisi ~20e RSST olevan paha rasti.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  4. #4
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotary Näytä viesti
    Mahdolliset plussat:

    Maku
    Höyryn määrä ja intensiivisyys
    Mahdollisuus vaikuttaa makuun ja höyryyn
    Varaosat

    Miinuksia :

    Raskaita? Yleensä jyleviä rst laitteita
    Hinta
    Täyttäminen esim illan vieton aikana ja vaikka duunissa
    Nesteen vaihto kesken illan toiseen. Onko tuskaa pestä vanhat skeidat pois jne ilman makuongelmia ym
    Setuppien kikkailu, eli väännä mesh ja hapeta jne
    Mahdolliset plussat:
    • Höyrynmäärä ja intensiivisyys riippuu paljolti ilmaholesta/langan määrästä/wateista ja kuun asennosta
    • Vaikutusmahdollisuuksia ihan helvetisti
    • Varaosina Mesh/Kaapeli/Kanthal - halpaa ku paskalla käynti


    Miinuksia :
    • Ei nuo nyt niin raskaita ole
    • Ei nuo nyt niin hintaviakaan ole (somppuja 2nd ~50€ luokkaan atm - AGA-T2 parikymppiä - RSST... you get the picture)
    • Neulakärkipullolla hienosti onnistuu (esim nikotiinittomalta 20ml pulloja)
    • Nesteenvaihto lennosta - tyhjäksi ajo ja kuivapoltto
    • Minäkin opin setupoimaan - Atolla on kyllä merkitystä (eristetty hole vaikuttaa paljon). Kunnon oxidointi ja menoksi.
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  5. #5
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Eihän se olekkaan paha rasti missään nimessä. Mulla on tuloillaan tuossa jotain pientä, joten tutkitaan tilannetta
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  6. #6
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Jopa MINÄ sain toimivaa setuppia käännettyä RSST:hen ja MISTeriin. Misteriin kun sai ekan toimivan mesh-wickin väännettyä, niin tuli ekaa kertaa höyryuran aikana sellainen olo että enää ei tarvi laitteista murehtia. Nesteenvaihdot, kuivapoltot yms kaikki todella simppeleitä ja nopeita toimenpiteitä. Tosin mulla ei gennyistä tai muista meshvempaimista olekaan kokemusta.

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari HerttuaAnkka's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    318
    Setupit oppii tekemään aika nopeasti, sitten ne oppii ajan kanssa tekemään hyvin ja sitten lopulta oppii tekemään eri laitteisiin (tai laitteesta riippumatta) setupit hyvin.

    Nesteen lisääminen on omasta mielestäni ihan yhtä helppoa kuin esimerkiksi nesteen lisäys kartotankkiin.

    Laitteen koko ja painohan vaihtelee ja miten siihen suhtautuu on pitkälti varmaan henkilöstä kiinni. Ihan hyvin nuo kulkee itsellä takin tai housun taskussa, Kauluspaidan rintataskussa tuntuu ja näyttää vähän oudolle. Siihen painoon tottuu ja ainakin itselle tulee hiukan outo olo silloin harvoin kun on Lavatube käytössä, kun se on niin kevyt.

    Meshlaitteisiin voi aika huoletta heittää eri nesteet sisään vanhojen loppuessa, varsinkin jos ovat samankaltaisia nesteitä. Vanha maistuu vain hetken. Tietenkin esimerkiksi jonkin Halon perään jos heittää suoraan itsetehtyä mansikkavadelmaa, niin kyllä se voi tuntua hetken aika karmealle sekoitukselle. Järjenkäytöllä pärjää.

     
     
  8. #8
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Se voi olla, että mullakin on joku fucking fobia, vaikka siis noita kaikenlaisia härveleitä on tossa pyörinyt. Jotenkin aina koittanut päästä aidan alta. Onhan se fakta, että oma setuppi vaikka pölynimurissa on orkkista parempi. Siks oonkin kääntynyt ajatukseen heittää noi clearot ja vastaavat kekkulan mäelle ja hommaa vaan jotain muhkeempaa päivittäiseen käyttöön
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  9. #9
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Se on sillä lailla että lopussa kiitos seisoo etkä koskaan katso taaksesi

     
     
  10. #10
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Forumilla melko paljon juttua gennyistä, osalle toimii ja ne joille ei pidetään hiljaisina 'Et vaan osaa' kommenteilla.

    Ensimmäinen oma meshivekotus oli James_III:sen mini varmaan yli vuosi sitten, sen jälkeen tullut hankittua kaikenlaista ja viimeisimpänä RSST.
    Hyvän setupin tekee toisinaan melko helposti ja nopeasti, mutta jostain syystä noi kaikki sitten kämpästä kynnyksen yli vietynä melko nopsaan vuotaneet taskuun, kanthali kärähtänyt poikki tai pukkaa paskan makua ja reissussa hotspottien roplaaminen syönyt oman mielenkiinnon lähes nollille.
    Lisäksi akkukesto 20W tehoja vaativalla meshi vehkeellä on vähän heikko.

    Ihan ehdottomasti kannattaa meshiä kokeilla kääriä, pirkka atot halpoja ja kyllä nekin toimii.
    Meshivehkeet on takuulla muutenkin toimivia, kuten myös kaikki tehdasvalmisteiset atotkin.. kaikille on oma käyttäjäkuntansa.

    Mielipide on kuin p*rsreikä, jokaisella omansa ja toisen haisee.

    Tähän perään tulee melko varmaan meshiporukan ylistys virret ja mulle haukkumiset

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  11. #11
    Reippaasti yli puolentoistavuoden pelkillä gennyillä eikä pakota hampaita, no ei sen sen vaikeempaa ole kuin muillakaan jutuilla. Löytyy myös halpoja ja myös kalliita joita yleensä saa jonottaaa xxx aikaa, Mut Perus gennyn kyllä saa ihan halvallakin. Ylempänä tulikin ammattimiesten mielipiteitä, tarviiko tässä paljon muuta sanoa? Heitä ne cartot ja muut jutut hevon kuuseen ja nauti mauista ja höyryistä jatkossa. Gennyt on loppujen lopuksi paljon helpomia ja järkevämpiä luin mikään muu. Maku on kohillaan ja höyryt on maximaalisia, mitä vielä mietit?

     
     
  12. #12
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rokuli Näytä viesti
    [...]
    Gennyt on loppujen lopuksi paljon helpomia ja järkevämpiä luin mikään muu.
    Jos moisen väitteen heittää, olisi järkevää perustella jotenkin. Paljon helpompia ja järkevämpiä on aika paljon luvattu jos henkilö x sattuu tykkäämään esim mahdollisimman pienistä ja vuotamattomista laitteista tai viileistä ja ei-niin-intensiivisistä höyryistä eikä halua setupoida mitään itse vaan haluaa kaiken valmiina

    Eikä allekirjoittaneella ole siis mitään meshiä vastaan mutta mielipiteet on jokaisen omia ja tilanteesta riippuvaisia, ei absoluuttisia totuuksia.

     
     
  13. #13
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Se vaan vaatii sen oman aikansa investoida tekemään toimiva setuppi, minkä takia ne evo-kommentit ylipäätäänsä sieltä satelee.





    E: Järjestetään jollain vapefestillä sokkotesti, annetaan gennyä, silicaa ja bogea huulille ja kysytään mikä oli paras.

    Mesh

    Olen oraakkeli


    PSA: en ole guru joten mielipiteeni on kuin invalidin

     
     
  14. #14
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Jos moisen väitteen heittää, olisi järkevää perustella jotenkin. Paljon helpompia ja järkevämpiä on aika paljon luvattu jos henkilö x sattuu tykkäämään esim mahdollisimman pienistä ja vuotamattomista laitteista tai viileistä ja ei-niin-intensiivisistä höyryistä eikä halua setupoida mitään itse vaan haluaa kaiken valmiina

    Eikä allekirjoittaneella ole siis mitään meshiä vastaan mutta mielipiteet on jokaisen omia ja tilanteesta riippuvaisia, ei absoluuttisia totuuksia.
    Kyllä mä koen että mun höyryttely on tällä hetkellä monelta osin paljon vaivattomampaa kuin koskaan ennen.

    Cartotankkien kanssa sai jatkuvasti olla vaihtamassa tukkoon mennyttä cartoa. Cartot maistui "hyvälle" ensimmäisen tankillisen, jonka jälkeen maku muuttui entistä tunkkasemmaksi ja muutenkin paskemmaksi. Välillä nekin kusivat nesteet alleen tai carto meni totaalisen tukkoon, ja tietenkin se mukana ollut vaihtocarto oli jotain ö-laatua ja maistui alusta asti palaneelle.

    Drippiatot vuotivat jatkuvasti, dripshieldit oli perseestä ja drippailu pakkasella ihan pure anal.

    Gennyjen kanssa on jo valmiiksi orientoitunut pitämään laitteet pystyssä, jolloin mitään vuoto-ongelmia ei ole. Kun alkaa höyry maistumaan tunkkaselta (jossa kestää helvetisti kauemmin kuin cartoilla), on setuppi helppo uusia parissa minuutissa varsinkin nykyään vaijeriwickin kanssa. Jos uusiminen ei just heti ole mahdollista niin pieni kuivapoltto auttaa kummasti. Kun setupista oppii tekemään hyvän ja varmatoimisen, niin ei mitään yllättäviä hotspotongelmiakaan tarvitse pelätä ja atoihin voi luottaa myös kynnyksen toisella puolen

    Tottakai gennyt vaatii varsinkin alussa jonkin verran säätämistä, mutta ajan kanssa niistä tulee todella helppoja käyttää ja ylläpitää.

     
     
  15. #15
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079
    No nyt kun on gennyjen maailmaan päässyt sisälle, ni helppoa se on kun pääsee jyvälle miten hommat hoitaa. Kertaakaan ei ole palanut lanka poikki tien päällä ja nesteen lisäyskin käy näppärästi oikeilla välineillä. vuotojen varalle nyt kesäaikaan olen ottanut käyttöön puffilta tulleen nahkaisen kaulakotelon, jossa laitos pysyy pystyssä. Vielä puolisen vuotta sitten pidin gennymiesten ylistystä täytenä pellontäytteenä, mutta nyt kyllä luotan setuppeihini sen verran ettei varalaitetta tarvitse kantaa mukana.
    Töissä kulkee kuitenkin edelleen provari ja kartotankki, työn luonteesta johtuen.

     
     
  16. #16
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Auton tumppikuppi muuten on tosi hyvä teline gennymodille. Meni niin boksimodi kuin putkikin nätisti ja pysyi vuotamattomana
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  17. #17
    Ja tuo pystyssä pitäminenkin on vähän atosta riippuvainen juttu. Vaikkapa hellfiren kanssa teen niin että laitan putken taskuun ilmareikä eteenpäin suunnattuna. Kun istun alas, on ilmareikä ylöspäin ja ne muutamat tipat jotka saattavat tuosta pienestä täyttöreiästä karata jäävät hattuun sisälle, eivätkä karkaa taskuun. Kyse on tosiaankin vain muutamasta tipasta tuon aton kohdalla. Ei varmaan toimi samalla tavalla vaikkapa ac9:ssä, jossa sekä ilmareikä, täyttöreikä että wickreikä ovat kaikki noin about sentin kokoisia.

     
     
  18. #18
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Jos moisen väitteen heittää, olisi järkevää perustella jotenkin. Paljon helpompia ja järkevämpiä on aika paljon luvattu jos henkilö x sattuu tykkäämään esim mahdollisimman pienistä ja vuotamattomista laitteista tai viileistä ja ei-niin-intensiivisistä höyryistä eikä halua setupoida mitään itse vaan haluaa kaiken valmiina

    Eikä allekirjoittaneella ole siis mitään meshiä vastaan mutta mielipiteet on jokaisen omia ja tilanteesta riippuvaisia, ei absoluuttisia totuuksia.
    Mikäpä tässä höyryttely scenessä oli järkevää ja halpaa? omat kokemukset puhuu gennyjen puolesta. Toki löytyy muitankin vaihtoehtoja joita voi kokeilla ja varmasti saa itsellensä sen parhaan vapen. Mä nyt kirjoitin pitkälti omista kokemuksista eikä mulla ollu mitään vaikeuksia siirtyä niistä cartoista eikä muista tankki/DCT jutuista gennyihin, se taitaa olla jokaisen oma asia miten jaksaa panostaa mut eittämättä genny atot on helpompia kuin mikään muu, jos mä nyt suht kokeneena (Lähestulkoon kaikki silica atot kokeilleena) versus genny atot niin eipä kylläl helpompaa voi olla kuin vääntää gennyyn uus setuppi versus joku silica ato. Ja tottakai on olemassa myös muita vaihtoehtoja mut ne jotka niistä tietää niin kertoo mielellään varmaan lisää. Mä en osaa kertoa niistä mistä ei ole kokemuksia.

     
     
  19. #19
    Juu ja gennyjen vuotavuudesta sen verran, et se on kyl aika heikkoa mitä ne vuotaa jos vaan osaa/tekee sellaisen setupin niin ei ne kyllä vuoda paskaakaan, on ollu monta kertaa lappeeltaan ku olen heränny eikä ole vuotoja näkyny.

     
     
  20. #20
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Gennyt edelleen nyt kun ei ne enää ole mesh vaan vaijerikäyttöisiä, niin ei helpompaa olla voi. Setupin tekeminen onnistuu aina. Se on aina samanlainen (paitsi jos haluaa erilaisen )
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •