Tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Suositelkaa mulle sähkö-Kent:iä

  1. #1
    Rouva 0,1mg
    Vieras

    Suositelkaa mulle sähkö-Kent:iä

    (Aihe piti kirjottaa hieman omituisesti, kun muuten tossa olisi lukenut että "sähkökenttiä" ja kuitenkin tarkoitan sitä tupakkamerkkiä )

    Joo siis jos joku guru tahi amatööri osaisi minulle neuvoa kuinka ja millä aineilla (laitteitakin saa suositella noviisille) pääsisin lähimmäksi tätä viheliäistä vihreää Kent tupakkia. Olen siis pössytellyt vuodesta -88 ja viimeiset viisitoista vuotta tätä ennen vihreänä Barclay:nakin tunnettua "teinipötkylää".

    Olen kahlannut tätä palstaa edes ja takas mutta tuntuu että yleensä ihmiset kyselee että miten saa eniten nikotiinia ja paksuimmat savut. Minulla taas nikotiinia pitää olla, mutta mahdollisimman vähän (0,1- 0,4mg max) Tuntuu järjettömältä, mutta saan esim. vaimeimmastakin nikotiinipurkasta karmean pahoinvoinnin mutta tupakasta taas en. Haluan ehdottomasti siirtyä tähän sähkötupakkaan, mutta en ihan uskalla tuosta vain kokeilla millä tahansa litkuilla kun pelkään, että saan aikaiseksi vain liian tiukkaa kamaa jolla pistän itseni pariksi tunniksi vaaka asentoon ämpäri pään vieressä. Ilman nikotiinia kokeilu taas tuntuu ihan pelleilyltä. Jos pärjäisin ilman, en varmaan polttelisi tätä analoogistakaan.

    Jos siis joku osaisi avittaa edes suuntaa antavasti olisin mitä suurimmassa määrin kiitollinen. Meitä Kentin pössyttelijöitäkin kun on suomessakin suuret määrät, niin uskoisin tästä olevan apua myös muillekin jos sopiva combo laitteiston ja litkujen suhteen löytyisi.

    Ja lopuksi koitan tähän "ammattikielellä" laittaa mitä haen.

    - menthol maku (miedosta keskivahvaan käy)
    - kevyt kurkkutuntuma
    - keskivahva savu (tai keskipaksu miten tuon nyt sanoo)
    - 0,1mg nikotiinia

     
     
  2. #2
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Suositelkaa mulle sähkö-Kent:iä

    Koska höyryä ja kurkkutuntumaa ei tarvi erityisemmin paljon, pitäisi pienempikin akku pöhistä kivasti. Tuossa on manuaaliakkuversio (eli pitää painaa nappia samalla kuin imaisee):

    http://www.easy-eliquid.com/original...-10ml-eliquid/

    Kappas, tuohon starttipakettiin saa itse valita kaksi 10ml pulloa, ihan kiva. Eli tilausta tehdessä lisätietokenttään neljännellä sivulla esim 2 pc: 6mg menthol liquid

    Jos tarvii lisää nestettä niin samasta kaupasta mentholia. 6mg tai 11mg. Ehkä 6mg olis ok?

    http://www.easy-eliquid.com/products...G-Eliquid.html

    Kun nuo on valittu niin kurkkaa ostoskoriin, sivun oikeaan yläreunaan tulee "Coupon Code" niin kopsaa sinne K8M55K5ZX ja paina GO niin saat -5% alen.


     
     
  3. #3
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    435

    Vs: Suositelkaa mulle sähkö-Kent:iä

    Mulla on ihan sama noista nikotiinipurkista.
    Yksi aamu unohdin sähkötupakan kotiin.
    Vaimon nikotiinipurkat oli autossa ja heitin sellaisen poskeen.
    Puoli päivää oli ihan helvetillinen olo.
    Sähkötupakassa 16-18mg nesteet ja tuntuvat vähän liian laimeilta.
    24mg taas liian vahva.

     
     
  4. #4

    Vs: Suositelkaa mulle sähkö-Kent:iä

    Tuo nikotiininesteiden nikotiinipitoisuus on mg/ml, sillä ei ole mitään tekemistä imeytyvän nikotiinimäärän kanssa. Sen takia on hyvin vaikea vertailla nesteet vs. rööki. Yleensä tuo 16-18mg/ml on aika hyvä pitoisuus mistä lähtä liikkeelle.

     
     
  5. #5

    Vs: Suositelkaa mulle sähkö-Kent:iä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Tuo nikotiininesteiden nikotiinipitoisuus on mg/ml, sillä ei ole mitään tekemistä imeytyvän nikotiinimäärän kanssa. Sen takia on hyvin vaikea vertailla nesteet vs. rööki. Yleensä tuo 16-18mg/ml on aika hyvä pitoisuus mistä lähtä liikkeelle.
    Ego-T käyttäjänä, kun tankkiin mahtuu 1 ml nestettä, jonka on sanottu vastaavan askia tupakkia, olen ajatellut:
    Neste on 18mg/ml, eli tankillisessa on 18mg nikotiinia
    18mg jaettuna 20 (savukkeiden määrä askissa)= 0,9 mg/"savuke"
    Eli jos polttaa light-savukkeita (0,4mg), olisi vastaava nestevahvuus 8mg/ml

    Olenko ajatellut ihan väärin? Ei kai savukkeistakaan voi tietää, miten paljon nikotiinia imeytyy, vaan kuinka paljon nikotiinia tupakkapuru/savuke sisältää.

     
     
  6. #6

    Vs: Suositelkaa mulle sähkö-Kent:iä

    Ei ole noin yksinkertaista. Joidenkin tutkimusten mukaan höyryttelemällä saadun nikotiinin imeytyvyys on todella pientä luokkaa. Kattavia tutkimuksia aiheesta ei vielä ole tehty. Kuitenkin tiedetään, että tupakassa on aineita, mm. erilaisia alkaloideja, jotka auttavat nikotiinin imeytymisessä, näitä ei e-nesteissä ole*. Nikotiinimäärällä pääasiassa vaikutetaan kurkkutuntumaan. http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/0...tte/index.html

    * Yksi valmistaja on tuonut markkinonille nesteen, johon on eristetty myös tupakan sisältämiä alkaloideja, ja tämä neste potkii samalla tavalla kuin tupakka. Jo tästä voi sen verran päätellä, että nikotiinin imeytyvyys kohenee ko. alkaloidien myötä.
    http://www.youtube.com/watch?v=lhttr...&feature=feedu



     
     
  7. #7
    Rouva 0,1mg
    Vieras

    Vs: Suositelkaa mulle sähkö-Kent:iä

    Kiitos SiB77, pistin tuon suosittelemasi setin tilaukseen. Otin nesteiksi yhden 6mg purkin ja yhden ilman nikotiinia JOS sattuu niin että on "liian vahvaa" tuo 6mg mulle ni voin laimentaa. Olen ihan täpinöissä täällä ja odotan pakettia nyt kun lapsi joulua.

    Mä luulen kanssa että on vähän yksilöllistä miten nikotiinin itsessään tuntee. Mulla joka aamun ensimmäinen röökikin menee vieläkin päähän niin kuin teini-ikäisellä ekaa kertaa. (Ja silti poltan askin päivässä vaikka hyvin selkeästi ei sovi mulle koko tuote ) Mulla tosiaan tulee aivan järkky kuvotus purukumista pian parin puraisun jälkeen. Sama jos yritän vetäistä vaikka tavallisen vahvuisen marlboron - pyörryttää, kämmenet hikoaa, täristää ja etoo. Inhalaattoria kokeilin kerran muutaman päivän ja mulle riitti yksi imaisu muutaman tunnin välein. Päässä humahti joka kerta ja hetken oli aika vänkä olo. En tiedä olisko mun nopealla aineenvaihdunnalla jotain tekoa asian kanssa tai sitten olen vaan tavallista herkkätuntoisempi myrkkyjen suhteen.

     
     
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •