Sivu 1 / 10 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 199

Aihe: Sähkötupakka ja VAIMON negatiivinen suhtautuminen

  1. #1
    Höyrypää SakkeMO's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    679

    Sähkötupakka ja VAIMON negatiivinen suhtautuminen

    Minulla on sinänsä hieman hauska, mutta silti kinkkinen tilanne. Nimittäin vaimon suhtautuminen sähkötupakkaan.

    Nyt olen ollut n.1kk täysin ilman analogista, en erikseen kertonut vaimolle että olen täysin lopettanut tupakoinnin, olen ollut hänen tietoisesti ns. on/off tupakkalakossa.
    Tämän kuukauden aikana olen siis salaa höyrytellyt, en ole kertonut hänelle sanaakaan sähkötupakasta, mutta en ole erikseen kertonut tupakanlopetuksestakaan, en muutenkaan koskaan tupakoi hänen nähden ja kotosalla en juuri muutenkaan.

    Luulisin että hän on kyllä huomannut tupakanpolton lopetuksen, ainakin olettaisin kun en enää töistä tullessa käryä tupakalta ja tulee suukoteltua yms. kun tietää että ei haise tupakalta joka vastapuolta todella paljon häiritsee.

    Mutta eihän mikään avioliitto kestä jos salailee yms. ja haluaisin itsekkin olla rehellinen, ongelmana vain on vaimoni äärimmäinen negatiivisuus sähkötupakkaan, hän nyt kun uskoo kaiken mitä iltalehdessä kerrotaan ja tähän päälle hänen omassa perheessään parivuotta sitten vierähtänyt sähkötupakka-muoti joka lähti yhtä nopeasti kuin tulikin, lähinnä hän on perheeltään saanut tämän sähkötupakan pahan käsityksen. (todella pahaa väärinkäyttöä vääränlaisilla laitteilla ja väärillä tiedoilla, + huhupuheet yms kukkahattu/päivi räsäsen aatteet)
    Tuntuisi että vaimoni helpommin antaisi minun polttaa analogista kuin sähkötupakkaa, tai niin ainakin oletan hänen puheistaan.

    Mitenkäs minun kannattaisi ilmiantaa itseni ja mahdollisesti perustella sähkötupakan niitä oikeasti hyviä puolia? En sitä kiellä että sähkötupakassakin on niitä huonoja, esim. e-nesteen äärimmäinen myrkyllisyys ja konttausikäinen lapsi = ei kuulosta hyvältä samassa lauseessa.

    Nyt varmaan suurinta osaa jo naurattaa mutta naurakaa vaan ^This is the problem.
    Preparing for the Vapocalypse

     
     
  2. #2
    Oon suht varma että jos perustelet hyvin ja vetoat tutkimuksiin ja siihen että näiden höyrykkeiden avulla tupakointi vois loppua kokonaan, luulis vaimon olevan tyytyväinen!


     
     
  3. #3
    Höyrykonkari Vihtis's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    283
    Ja jos ei ymmärrä niin akka vaihtoon ja säästyneillä rahoilla matkailua ja modien ostelemista
    "Elämä on kuin viini. Sen oleellisin osa on alkoholi, ja kun se loppuu, olet enempi tai vähempi kusessa".

     
     
  4. #4
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SakkeMO Näytä viesti
    Mitenkäs minun kannattaisi ilmiantaa itseni ja mahdollisesti perustella sähkötupakan niitä oikeasti hyviä puolia? En sitä kiellä että sähkötupakassakin on niitä huonoja, esim. e-nesteen äärimmäinen myrkyllisyys ja konttausikäinen lapsi = ei kuulosta hyvältä samassa lauseessa.
    Aloita vaikka keräämällä todistusaineistoa
    @ http://www.e-savuke.com/vb/terveys-l...aailmalta.html
    @ Electronic cigarettes - science and safety
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  5. #5
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    minä heitin emännälle linkin mm. niihin tutkimuksiin joissa todettiin että passiivisen höyryttely on vaaratonta, ja siihen jossa vertailtiin myrkkypitoisuuksia tupakkaan nähden. Siihen loppui se papatus kuin seinään ja on nykyään jopa paljon kiivaammin puolustamassa sähkötupakointia kuin minä itse. Kai se tykkää kun ei äijä haise paskalle koko aikaa. Luojan kiitos sillä on sen verta järkeä päässä että uskoo tutkimusfaktoja ennemmin kuin jotain iltapäivälehtiä. Nyt pössyttelen kotosalla tyytyväisenä missä huvittaa, mutta en nyt kuitenkaan jos samassa huoneessa on muita. Turha tällä ketään provoisoimaan on alkaa edes kotona.

    edit: just toi minkä Yakousei ehti postata oli se toinen tutkimus.

     
     
  6. #6
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    542
    No itse kerroin tyttöystävälle (jonka kanssa suhde on tosin tällä hetkellä tauolla, ei sähkötupakan takia ) että yritän päästä e-spaddulla eroon lopustakin röökin polttamisesta. Ei röökinhajua, suht edullinen ja turvallinen vaihtoehto, jne jne. Ymmärsi kyllä yskän ja pikku totuttelun jälkeen piti valintaa viisaana. Alussa ilmeisesti piti sähköröökiä jotenkin "nolona" tai humpuukina mutta kerroin että itselle aivan sama mitä joku muu siitä ajattelee. Eipä mennyt kauaa kun se itsekin halusi kokeilla. Ei tosin ottanut tavaksi sillä ei polta juuri muutenkaan, hyvä niin. Asia oli oikeastaan sillä loppuunkäsitelty ja hyväksyvä vastaus saavutettu.

     
     
  7. #7
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    On luultavasti tuhoon tuomittu suhde, jos tämän threadin aloittaja on oikeasti tosissaan?!?

     
     
  8. #8
    Höyrypää koskt's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    435
    Sanot sille että se on Eshish (huonoo huumoria)
    "Iloinen mieli maksaa enemmän kuin sata euroa"

     
     
  9. #9
    Höyrypää SakkeMO's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    679
    Pahin kynnys hänellä on nuo perheensisäiset kokemukset sähkötupakasta, en tiedä mitä litkuja he silloin käyttivät mutta muistan kun hänen veljensä höyrytteli sisällä, se katku oli jotain aivan uskomattoman pahan hajuista, samanlainen kun palaneen karton maku suussa, mutta hajuna. Ja alkoihan niitä oireitakin sitten tulla, kuiva suu, paha olo, heikotus yms. Analoginen paljon parempi koska siitä ei näitä oireita tullut. Eli todella pahaa väärinkäyttöä, olin itsekkin monta vuotta todella epäileväinen sähkötupakkaan kunnes joku näytti mitenkä näitä vehkeitä ajetaan ja nyt 1kk takana.

    Pitänee rikkoa jää kunhan tämä pahin flunssa hellittää, sehän olisi varmasti sähkötupakan aiheuttama tauti mikä nytten jyllää

    Kyllä olen ihan tosissaan, ei enää neljän tapahtumarikkaan vuoden jälkeen kehtaisi akkaa vaihtaa.
    Sähkötupakasta aion kyllä pitää tiukan linjan, joko tätä tai sitten tupakkaa, eiköhän noista voittaja selvinne aika helposti.
    Preparing for the Vapocalypse

     
     
  10. #10
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Jos tuosta pahasta kokemuksesta tosiaan pari vuotta.. voidaan vain arvailla millaisilla laitteilla siellä on yritetty ja ihan varmasti kiskottu jotain vanu-hässäkkää kuivana. Jotenkin voisi kuvitella mielipiteen muuttuvan jos hönkäset ilmoille sakeat mansikkahöyryt tai mistä kukakin tykkää.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  11. #11
    Höyrypää SakkeMO's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    679
    En nyt tarkalleen muista milloinka noita oli meidän lähipiirissä, ennen meikäläisen armeijaa eli joskus 2009-2010. Ainakin ego akut oli, vissiin joku 20e aloitussetti oli jokajampalla... Olivat kyllä viikko kaks tupakoimatta lähes jokainen (4 veljestä ja sisko, vaimoni siis perheen ainut joka ei tupakoi) Lähinnä heilläkin kaatui tuohon hankaluuteen ja läträykseen, helpompi ottaa vaan topasta valmis rööki. Nesteet oli jotain tupakkamakuja yms, joku vanha libertyn puteli tuli lahjoituksena mullekkin noista, maku on kuin mustassa smartissa (vieläköhän sitä edes saa mistään?), maistuu tuhkalta. Muutaman kerran olen tuota maistellut ja en kyllä ihmettele jos on tullut negatiivista tommosilla litkuilla, ja tuo ei edes ollut niistä se pahimman katkun aiheuttaja..

    Itse en ainakaan mitään huonoa ole vielä keksinyt höyryttelystä, pelkkää hyvää vain. Nytkin on paha flunssa ja mentholineste tuntuu kyllä helpottavan todella paljon, varsinkin näin aamusella.

    Tuossa viimeviikolla just vaimon veli kävi tässä meillä ja röökit loppu, otti sit henkoset menttoolia evodista, hetken hiljaisuus ja sit sanoi: "Ei se mun piippu kyllä näin hyvä ollut" Jätin sitten yötä vasten lainaan oman vara-akkuni 3ml täydellä tankilla. Eihän tuosta aamulla paljoa ollut enää jäljellä

    Kunhan flunssa lähtee niin pitänee herätellä keskustelua että oletkos huomannut kun en enää haise tupakalta jatkuvasti ja minkä ansiosta se on.

    Aikoinaan meidän tavatessa olin todella kova tupakoimaan, muutamia lopetusyrityksiä huonolla menestyksellä tuonnekkin mahtunut. Yhteen aikaan tupakkalakko kärjistyi seuraavaan lauseeseen. "Polta sit sitä tupakkaa kun oot kokoajan niin ärtynyt kun et polta." Parin viikon päästä taas tupakoinnin jatkuessa "On kyllä kiva kun oot taas mukava oma ittes vaikka poltatkin."

    Multa nimittäin aina tupakkalakossa palaa nakit aivan pienistäkin jutuista, nyt höyryttelyn aikana en ole huomannut samanlaista ilmiötä, ja varmasti on emäntäkin sen huomannut. Siinä taas yksi valttikortti.

    Ei tässä nyt mitään avioeroa ole tulossa jos paljastan, mutta ei silti huvittaisi mitään turhia riitoja ruveta taas vääntämään joten low-profile vielä toistaiseksi kunnes aika on oikea.

    Rahantuhlauksestakaan ei oikein voi mitään moittia, n.10ml meikäläisen viikkokulutus, 10ml puteleita saa vitosella postikuluineen ja isommat määrät kerralla on tottakai halvempi. Sama vitonen per viikko meni sätkävehkeisiin aiemmin.

    EDIT: Jotenkin nolottaa tämönnen, eihän tämä nyt mitään aikuisten touhua ole... Vaikka tämmöinen 20v kloppi nyt ei aikuinen mielestäni edes vielä ole. Jotain taustatukea yritän tässä haalia kun en mikään sanavalmis persoona ole. Toisesta osapuolesta kun tuota tempperamenttia löytyy vaikka vähän muillekkin
    Viimeksi muokannut SakkeMO; 14.06.13 kello 10:14.
    Preparing for the Vapocalypse

     
     
  12. #12
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Sen verran sanon että jos muijas vetää kilarit siitä kun olet lopettanut tupakoinnin ja siirtynyt paljon fiksumpaan tapaan niin kannattaa ruveta kamoja pakkaamaan. Älä vedä hernettä nenään, mutta kuulostaako tuo nyt kovin terveeltä? Sama kun suuttuisi siitä että myy auton pois ja alkaa kävelemään...

     
     
  13. #13
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620
    Noh, aloittajan elinpaikan tietäen, en ihmettele tota käytöstä.

    Nyt siis JÄRKEÄ siihen akkaan, jos ei lukemaansa tajua unohda koko homma. Tuntuu siltä että alunperinkin oireet on olleet psykosomaattisia ja iltapäivälehdistä tavattuja. Sori vaan ja otan tilanteellesi osaa. oikeasti.

    Happy vaping!

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  14. #14
    Höyrypää SakkeMO's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    679
    ^Tässä on juuri ongelmana se että koska hän ei ole koskaan itse tupakoinut niin hän ei sitä eroa analogisen ja digin väliltä koska yhtä helposti voisi vain lopettaa kokonaan, kumpa se olisikin noin yksinkertaista.

    Samanlaisen vertauksen voisi esittää laittomista aineista jos tiputtaa vahvemmasta rännistä miedompaan, kumpikaan ei täysin kokemattoman kannalta ole miltään kantilta järkevä vaihtoehto kun voisi vain lopettaa kokonaan, vaikka miedompaan tiputtaminen muuttaisi asianomaisen elämän täysin. En nyt sen tarkemmin rupea eri nimikkeitä käyttämään kun kohta on iltalehden lööpeissä taas isot otsikot. Mutta tajuatte varmaan mitä tarkoitan.
    Preparing for the Vapocalypse

     
     
  15. #15
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620
    Mie olisin jo lähteny ja lujaa, jos on tollanen "pirttihirmu" niin ei saatanassa. Kyllä munkin pirttihirmu vittumainen osaa olla, mut se sentään ymmärtää kun selittää että mistä on kyse / missä mennään.

    meitä on moneksi...


    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  16. #16
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Ei kai siinä sitten muuta kun onnea yritykseen. Jos tuntuu nihkeältä niin sano vaimolles että tulee foorumia lukemaan, kyllä me saadaan se vakuutettua

     
     
  17. #17
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620
    luin muuten otsikon : Sähkötupakka ja vamo

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  18. #18
    Höyrypää SakkeMO's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    679
    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    luin muuten otsikon : Sähkötupakka ja vamo
    Aavistelinkin että tuon joku vielä nostaa esille Otsikon voisi vaikka muuttaa Sähkötupakka ja VAIMON negatiivinen suhtautuminen tjsp...
    Preparing for the Vapocalypse

     
     
  19. #19
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SakkeMO Näytä viesti
    ^Tässä on juuri ongelmana se että koska hän ei ole koskaan itse tupakoinut niin hän ei sitä eroa analogisen ja digin väliltä koska yhtä helposti voisi vain lopettaa kokonaan, kumpa se olisikin noin yksinkertaista.

    Samanlaisen vertauksen voisi esittää laittomista aineista jos tiputtaa vahvemmasta rännistä miedompaan, kumpikaan ei täysin kokemattoman kannalta ole miltään kantilta järkevä vaihtoehto kun voisi vain lopettaa kokonaan, vaikka miedompaan tiputtaminen muuttaisi asianomaisen elämän täysin. En nyt sen tarkemmin rupea eri nimikkeitä käyttämään kun kohta on iltalehden lööpeissä taas isot otsikot. Mutta tajuatte varmaan mitä tarkoitan.
    Pistä emännälle nortti huuleen, kysy miltä maistuu. Sen jälkeen annat höyryttimen lempilitkuinesi, ja kysyt - kumpi on parempaa?
    Viimeksi muokannut E-skimo; 14.06.13 kello 12:18.


     
     
  20. #20
    Höyrypää SakkeMO's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    679
    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    Mie olisin jo lähteny ja lujaa, jos on tollanen "pirttihirmu" niin ei saatanassa. Kyllä munkin pirttihirmu vittumainen osaa olla, mut se sentään ymmärtää kun selittää että mistä on kyse / missä mennään.

    meitä on moneksi...

    Tässäkin on tullut kustua omaan ja kaverinkin pakkiin, aikanaan itsekkin olin samaa mieltä sähkötupakasta koska oli itse juuri tupakanpolton "lopettanut". Näen entisen itseni hyvin vahvasti esim. täällä http://www.e-savuke.com/vb/yleinen-k...elysta-14.html (Nyt sietäisi jo porttikielto antaa tänne foorumille)

    Yritä nyt sitten tässä punoa jotain. Jos joku tietää hyviä faktajuttuja mitä voisi vaikka laittaa luettavaksi tuon iltalehtisoopan vastapainoksi niin olisi ihan hyvä.
    Preparing for the Vapocalypse

     
     
Sivu 1 / 10 12345 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •