Tulokset 1 - 20 / 20

Aihe: Mikä vaniljassa mättää (paras vaniljamaku, valmis/tiiviste)?

  1. #1
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    215

    Mikä vaniljassa mättää (paras vaniljamaku, valmis/tiiviste)?

    Onko kukaan löytänyt hyvää vanilja/vanilliini -makua?

    Itse olen kokeillut FinnVapea ja 'Perfumers Aprentice'-tiivistettä, mutta ne ei maistu paljon miltään. Mitä pitäisi tehdä?

    Molemmat oli kovin laimeita, vaikka on tullut kypsyteltyä jopa kuukauden verran.

    PA 20%, FinVape oma. Mutta kun ei maistu. Mitään ohjeita (vai onko mun makuaisti omituinen)?

    PS. Jos meni väärälle osastolle, voitte siirtää (modet)...
    Viimeksi muokannut e-steamedOne; 07.06.13 kello 20:29. Syy: Parempi otsikko (vieläkö muuttais)?
    - "Eihän sitä koskaan tiedä, tiedäthän."

     
     
  2. #2
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126
    Paras vaniljatiiviste sekoituksiin? Voisi olla osuvampi otsake. Valmisnesteistä TruVapen vanilja on pop.

     
     
  3. #3
    Höyrypää DS3Finland's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Vantaa/tuusula
    Viestit
    760
    Pink spotin tuplamausta welholta ostetuista pohjista sain parhaimman aikaiseksi.. Ei mikään makean makea, vaan pikkasen tunkkaisen makuinen (eli aika lähellä samaa kuin imeskelis vaniljatankoa).
    Sähköllä 2012->2017, sikareilla 2017->2019, sähköllä taas jatketaan.

     
     
  4. #4
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127
    Kolmea vanilja-makua olen testannut; Dekangin joskus höyryttelyn alkuaikoina - ei makua. Wingnuts Vanilla Custard Supremea - makua piisaa, mutta kuten saman lafkan ryynäsessäkin, samalla voimakas haju. Hivenen alkoholimainen ja parfyyminem, en tiedä millä noita oikein buustataan... Kolmantena se paras ja tasapainoisin, Pink Spotin French Vanilla - pehmeä, maukas eikä häiritseviä sivumakuja. Ei liian makea, hennosti tupakkainen. Tätä genesis-atoon ja mustaa kahvia = suussa sulosäveliä Tuota olen tehnyt uk-eliquidin pohjiin (10ml aroma / 40ml base / 50%pg 50%vg / 12mg)

     
     
  5. #5
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Capellan French Vanilla ja Vanilla Custard todella hyviä. Vähän makeutusta sekaan niin avot!
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  6. #6
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    26
    Joyetechin vanilja iski meikälle. Mukava vanilja aromi, ilman häiritseviä makuja.

     
     
  7. #7
    Höyrypää MTP's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    631
    Flavorartsin vanilja oli tuodella hyvä. Tosin joku sivumaku siihen kehittyi ajan kanssa, mutta tämä on ollut tyypillistä kaikille vaniljoille mitä on tullut testattua. Ens kerralla tilaan triplamakuna ja en kypsyttele laisinkaan.

     
     
  8. #8
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Ehdottomasti kompataan Sibin valintaa! TruVapen Vanilla on aika tajuton keksintö
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  9. #9
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Omien testailujen Top3:

    COV - Vanilla Cream
    RAWR - Vanilla
    PSV - French Vanilla

    Kahta ylintä on hyvä tuulettaa vähintään viikko tai pari ennen käyttöä.
    Ylintä saa vaan jenkeistä ja valitettavasti nollana myyminen on lopetettu jo ajat sitten. :/

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    215
    Taas 4 päivää lisää steeppausta ja koko ajan paranee...

    Onko niin, että vaniljamaku saattaa vaatia TODELLA pitkän kypsytyksen? Näin luin ulkomaisilta foorumeilta...
    - "Eihän sitä koskaan tiedä, tiedäthän."

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari makedeuz's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    littoinen
    Viestit
    165
    Ainakin inaweran vanilja paranee mitä kauemmin kypsyttää,ja väristä sen myös huomaa...

    Eleaf iStick - Smok Xpro 50 - Kanger subtank mini - Joyetech ego one XL

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    215
    Lainaus Alkuperäinen postaaja makedeuz Näytä viesti
    Ainakin inaweran vanilja paranee mitä kauemmin kypsyttää,ja väristä sen myös huomaa...
    Hmm...

    Juu, tuota, esim. FinnVapen vanilja on paljon tummempaa kuin kuukauden kypsynyt PerfumersApprenticen 20% diy-neste. Maku on molemmissa yhtä laimea. Voi olla että mun makuaisti on vaan 'kyrvähtänyt'. Noh, toivottavasti nesteet kypsyvät nopeammin kuin minä.
    - "Eihän sitä koskaan tiedä, tiedäthän."

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    76
    Kyl Finnvapen vanilja toimii mulla oikein hyvin. About 3 viikkoo kaapissa odotellu ja maku on oikeen hyvä. Tosin en paremmasta tiedä kun ei oo paljoo muista kokemusta

     
     
  14. #14
    Itse tykkäsin FinnVapen Vaniljasta - mutta siis se oli yksinään ehkä minulle liian pirtsakka tai vahva maku - liian makea. Joten sekotin sitä hieman colaan, nam. Maistuu lähes kuin Coca Cola Vanilla! Jees.

     
     
  15. #15
    Lainaus Alkuperäinen postaaja e-steamedOne
    esim. FinnVapen vanilja ....Maku on ......laimea.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja E-skimo Näytä viesti
    Itse tykkäsin FinnVapen Vaniljasta - mutta siis se oli yksinään ehkä minulle liian pirtsakka tai vahva maku - liian makea.
    Makuasioista jne afro.gif

     
     
  16. #16
    Lainaus Alkuperäinen postaaja FinnVape Näytä viesti
    Makuasioista jne afro.gif
    Heh, itseasiassa pistin juuri lisää vaniljaa pönttöön ja totuin siihen. Maku on juuri passeli, itseasiassa. Ei liian vahva eikä liian laimea. Käytän silti "lantrina" ja yksinään fiilisten mukaan.

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari HerttuaAnkka's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    318
    Teppa sen jo tuossa mainitsikin, eli Capellan Vanilla Custard. Kannattaa kokeilla.

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    202
    Vanilja tuntuu olevan pienemmällä kokemuksella aika helppo vääntää nesteeksi suht onnistuneen makuiseksi. Toisaalta taas, yksinään vedettynä kermaperse löytää aina jotain moitittavaa - mut kuka tuota nyt "paljaaltaan" höyrytteleekään? Tupakkanesteen kanssa sekoitettuna, ja ihan yksinään maistui loistavalta niinkin simppeli kuin Joyen vanilja. Kertoo hyvinkin paljon, kannattaako lähteä tätä elämystä hakemaan merta kauempaa. Tai siis...

    Pinkspotin vanilja oli omaan makuun hemmetin makea, jokseenkin toffemainen. Toki loistava, mut hampaathan siinä tippuu jos tuollaista yksinään vetelee.

     
     
  19. #19
    Höyrykonkari Bambonaattori's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Inari
    Viestit
    261
    inan valilja on jees kuhan sitä kypsyttää tarpeeks. Wizmixin vanillaan en ikänä enää koske, ylimakeaa litkua.
    Yeah bitch! Magnets!

     
     
  20. #20
    Koitin Nummirockissa ollessani käydä Paul Saar:n sielä olleessa kojussa ja maistelin siellä heidän erillaisia nesteitään.
    PS:n Vanilja ainakin maistu tosi hyvältä ja humalapäissäni hetken mielijohteesta ostinkin sieltä heidän variaatio versionsa Ego Visionista ja kaupan päälle he täyttivät sen tankin täyteen sitä vanilja nestettä.
    Kyllä sitä siinä ihan mielellään poltteli. Myös mansikka oli hyvän makuinen vaikkei tavalliselta mansikalta maistunutkaan, enemmänkin tuli sellainen nostalginen muisto kakaravuosien suosikki mansikka hammastahnasta.
    Sen maku muistutti hyvin paljon sitä.
    I'm not the one who is wrong, The World is.

     
     
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •