Sivu 2 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 154

Aihe: Kuinka moni polttaa vielä analogista?

  1. #21
    28. päivä aloittelin höyryttelyn. Myös analogisia menee vielä, mutta määrä vähentynyt. Ennen höyryttelyä n. aski päivässä, höyryttelyn alettua 10 päivässä ja päivä päivältä vähentynyt. Tänään 4 tähän mennessä päivää. Alkaa maistua jo aikas pahalta. En aatellu käyvän näin nopeesti. Positiivinen yllätys.

     
     
  2. #22
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    aamu- ja päiväkahvisauhuista teki itselläni aika tiukkaa luopua kokonaan. Jotain tunkkaista ja vahvaa tupakkamakua voipi kokeilla jos niistäkin haluaa pikaisesti eroon. Turha niistäkään kuitenkaan mitään paineita ottaa. Kaikki aikanaan. Polttaa vaan röökii jos tekee mieli niin elämä ja höyryttelykin säilyy mukavina juttuina, imo imo.

     
     
  3. #23
    Höyrykonkari djkettu's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    219
    Reilun vuoden höyryttelyn aikana olen useasti (etenkin humalassa) polttanut analogisen, kerran repsahdin melkein kuukaudeksi vanhoihin tapoihin. Nyt en ole muutamaan kuukauteen ainuttakaan polttanut, on sen verran hyvät vehkeet ja nesteet ettei vaan tee enää kännissäkään mieli.

     
     
  4. #24
    Höyrykonkari Bambonaattori's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Inari
    Viestit
    261
    Silloin tällöin ku mieli tekee, ihan huviksi. 95% höyryillä mennään kuitenki!
    Yeah bitch! Magnets!

     
     
  5. #25
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Analoginen maistuu niin saatanan pahalta ettei sitä kyllä enää pysty polttamaan. Miten sitä pystyikin 12 vuotta? Järkyttävää.
    !!!

    Juuri näin! Analogista ei todellakaan pysty enää polttamaan. Toissapäivänä yritin polttaa camelin kun kaverit tarjosivat, poltin puoliin juuri ja juuri nihkeästi. yhh. Heti sen perään höyryä naamariin, palllljon parempaa.

    Edittiä: Tohon vielä se, että aloitin siinä ensimmäinen kesäkuuta höyryttelemään, eli nyt 15 päivää aloituksesta. Mennyt jotain 4 röökiä, nekin kavereiden kehotuksesta + kännipolttelusta. Viimeinen meni tosiaan eilen puoliksi. Tuskin enää kosken nuihin. Kavereille voisi sen lopun kartongin myydä.


     
     
  6. #26
    Aloitin höyrytteleen joskus 2011 alkuvuodesta ja suht nopeesti vaihdoin täyspäiväsesti höyryyn. Näin meni 2012 kevääseen muutamaa kännilipsahdista lukuunottamatta. Sitten tuli kesä ja kärpäset ja meni taas bout 2-3 askia viikossa kunnes syksyllä vaihdoin taas höyryyn täyspäiväisesti. Ja tänä kesänä sama homma. Kesällä vaan on pirun paljon mukavampi vedellä kessua eikä jotain ilmankostutinta. Ei jotenkin istu mun mieleen imeskellä höyryä jossain nuotiolla vaellusreissulla tai veneellä tai noin. Mutta kotona ollessa en kessulla käy.

    Mutta vapottelu on mun mielestä muutenkin hirveintä itsensä kusettamista ikinä. Varmasti terveellisempää kuin normikessu mutta ihan yhtä koukuttavaa ja vaihtaa periaatteessa tupakan vaan pienempään pahaan. Haju- tai makuaistin paraneminen pitkilläkin jaksoilla on kohdallani ollut erittäin marginaalista ja ihan yhtä nopeasti olen lenkillä hengästynyt kuin kessutellessakin. Yleinen jaksaminen ja hyvinvoiminen on mielestäni melko samalla tasolla ollessani digitaliksella tai analogisella. Mutta syksyllä taas lopetan, kesällä vaan on liian kivaa.

     
     
  7. #27
    About 5kk menty höyryjen voimin ja tänäaikana tainnut mennä 2 analoogista! Sikaria tosin joku 10 kahvin tai oluen kanssa.. Mutta näen itseni jo lopettaneeksi tupakan koska etoo koko ajatus että alkaisin vakituiseen taas polttamaan! Katsotaan sit kauan höyryttely kestää..

     
     
  8. #28
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jacob Näytä viesti
    Mutta vapottelu on mun mielestä muutenkin hirveintä itsensä kusettamista ikinä. Varmasti terveellisempää kuin normikessu mutta ihan yhtä koukuttavaa ja vaihtaa periaatteessa tupakan vaan pienempään pahaan.
    Nikotiini on nautintoaine siinä missä kofeiinikin. Olenkin tavannut heittää vastakysymyksen niille jotka kyselevät koska lopetan höyryt, että koska lopetat kahvinjuonnin?

     
     
  9. #29
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Steam Näytä viesti
    Nikotiini on nautintoaine siinä missä kofeiinikin. Olenkin tavannut heittää vastakysymyksen niille jotka kyselevät koska lopetan höyryt, että koska lopetat kahvinjuonnin?
    Tää ei nyt ihan kauheesti liittynyt mielestäni aiheeseen, mutta tähän keskusteluun viitaten puhutaan mun mielestä siitä, jos lopettais kahvinjuonnin ja korvais sen teenjuomisella ja kofeiinitableteilla ja kokis tehneensä jonkun suurenkin parannuksen. Itseäni vähän kuvottaa, kun jotkut puhuu vapottelusta harrastuksena vaikka tilannehan on aika sama, että "mä vedän pikku tumut päivittäin, se on mun harrastus". Miettikää nyt, nikotiini on sympaattista hermostoa aktivoiva myrkky, joka nostaa sykettä ja verenpainetta. Sitten investoidaan vehkeisiin 2000€ ja tullaan tänne mittaileen kikkeleitä ja pätemään sillä kuinka superioori oma setuppi on ja katsotaan nenänvartta pitkin vapottelemoimattomia kansalaisia ja koetaan yhdessä jotain yllemmyyttä kaikkiin muihin nähden. Omalla kohdalla tilanne on se, että tykkään nicotiana tobaciumin tuomista fiiliksistä siinä määrin, etten ole niistä valmis luopumaan. Mutten todellakaan koe elämäni kauheesti parantuneen tai muuttuneen terveellisempään suuntaan. Anteeksi avautuminen ja OT.

     
     
  10. #30
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Muutama rööki on menny kännissä reilun vuoden aikana, mutta vaikka polttaa sen 1 röökin, on krapulat aivan kauheita. Ei enää kiitos.

     
     
  11. #31
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Sikaria tuli viikonloppuna imettyä, kun kaveri naimisiin meni ja sellaisen käteen työnsi. Kehdannu kieltäytyäkkään.

    Jos tupakkaan joutuu tyytymään niin sitten on miehellä väärät laitteet, väärät nesteet tai katastrofaalinen laiterikko.

     
     
  12. #32
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Tässä vaiheessa vois heittää vaikka minkälaisia neste- ja laite-ehdotuksia jacobille mutta tuntuu olevan korvien välissä se syy miksei voi kokonaan siirtyä höyryttelyyn. Eipä siinä, mikäs minä olen tuomitsemaan mutta onhan tuo nyt tosi tyhmää sanoa että kesällä tupakka vaan maistuu paremmalta. Mun mielestä just kivaa istua pihalla ja höyrytellä jotain raikasta nestettä ja viinan kanssa sitten huomattavasti tummempaa.

    Ei enää ikinä paluuta analogisiin.

     
     
  13. #33
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jacob Näytä viesti
    Miettikää nyt, nikotiini on sympaattista hermostoa aktivoiva myrkky, joka nostaa sykettä ja verenpainetta. Sitten investoidaan vehkeisiin 2000€ ja tullaan tänne mittaileen kikkeleitä ja pätemään sillä kuinka superioori oma setuppi on ja katsotaan nenänvartta pitkin vapottelemoimattomia kansalaisia ja koetaan yhdessä jotain yllemmyyttä kaikkiin muihin nähden.
    Enpä ole tavannut ketään katsomassa raittina olevia ihmisiä nenän vartta pitkin. Ja voit allekirjoituksen kuvasta päätellä, miten olen rahoittanut laitteeni, joita käytellä!

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jacob Näytä viesti
    Omalla kohdalla tilanne on se, että tykkään nicotiana tobaciumin tuomista fiiliksistä siinä määrin, etten ole niistä valmis luopumaan. Mutten todellakaan koe elämäni kauheesti parantuneen tai muuttuneen terveellisempään suuntaan.
    Samiksii ollaan nikotiinin suhteen, mutta elämänlaatua on höyryttelyyn siirtyminen parantanut huomasti. Olisin varmaan jo hengiltä, jos olisin jatkanut savuttelua entiseen malliin. Nyt on menty ilman, en ole ostanut askiakaan sen jälkeen kun olen vehkeeni saanut toimimaan (pari ekaa kuukautta oli vaikeaa, kun laitteet vain oli sutta).
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  14. #34
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jacob Näytä viesti
    nikotiini on sympaattista hermostoa aktivoiva myrkky
    En nyt muuhun jaksa ottaa kantaa, mutta lähes mikä tahansa on myrkky/vaarallista liian suurina pitoisuuksina nautittuna - mukaanlukien vesi.
    "Pienempinä annoksina nikotiini aktivoi aivojen nikotiinireseptoreita – eräs asetyylikoliinireseptorin alatyyppi – johtaen muun muassa mielihyvää tuottavan dopamiinin erityksen lisääntymiseen. Dopamiinilla on kipuja lievittävää vaikusta. Nikotiinireseptorit säätelevät myös asetyylikoliinin, serotoniinin ja noradrenaliinin vapautumista."
    Nikotiini myös vapauttaa glutamaattia:
    "Glutamaatin ja asetyylikoliinin stimuloivien vaikutusten oletetaan olevan yhteydessä vireyden vahvistumiseen, tarkkaavaisuuteen ja kognitiivisiin toimintoihin."

    Tuolta pohjalta olen itse nikotiinin rinnastanut kofeiiniin. Kannattaa kuitenkin muistaa, että poltetusta tupakasta saa sen yli 4000 muuta kemikaalia nikotiinin lisäksi.

     
     
  15. #35
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    202
    Toki täällä fanaattisimmilla on kovat vehkeet, mut en mä nyt koe että täällä mitenkään muita alas katsotaan joilla on heikommat pelit. Tulkintakysymyksiä toki, ainahan välillä näkyy dissattavan egoclearoja ym., mut kai tuonkin voi tulkita niin et tupakoitsijoihinkin pätevät kirjoitukset on vain sitä, että kun tietäisivät hiukan enemmän laitteista niin voisivat lopettaa tupakoinnin, kuin niillä halvemmilla aloituspakkauksilla. Ja sama myös tuohon höyry-savu- yhdistelmään. Ei kaikkea tarvi niin vakavasti ottaa. Ihmisten parastahan täällä vain ajatellaan, vaikka vähän kärjistetäänkin mielellään ja ehkä hiukan naljaillaankin.

     
     
  16. #36
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    149
    Savun vetäminen keuhkoihin näin vuoden ja parin kuukauden sataprosenttisen höyryttelyn jälkeen tuntuu jotenkin brutaalilta ajatukselta. Siihen on meikäläisellä syntynyt valtava henkinen kynnys että polttaisi tupakkaa.

     
     
  17. #37
    Höyrypää MTP's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jacob Näytä viesti
    ... jos lopettais kahvinjuonnin ja korvais sen teenjuomisella ja kofeiinitableteilla ja kokis tehneensä jonkun suurenkin parannuksen.

    Teessä on myös kofeiinia, eli tuossahan nautitun kofeiinin määrä lisääntyisi aika paljon.

     
     
  18. #38
    Tupakka on kyllä äärimmäisen paskaa, paskempaa kuin muistinkaan. Nyt polttanut n. 10 tupakkaa aikaisemmin viikolla nesteitä odotellessa. Ei enää koskaan.


     
     
  19. #39
    Höyrypää Juhani's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Juankoski
    Viestit
    842
    Välillä tulee poltettua pari röökiä, alle aski mennyt n.11 kuukauden aikana. Kun ottaa mökäöljyä ja on seurassa missä poltetaan niin tupakka haisee ja maistuu tosi hyvältä, pari tupakkaa ja muutama sikari tullut myös selvinpäin vedettyä... Elämänlaatu on omalla kohdalla parantunut paljonkin höyryttelyyn siirtymisen myötä, en vaimon mielestä kuorsaa enää niin paljoa, henki ei pihise, en yski koko ajan vaan pelkästään kun oon kipeenä, päänsäryt on helpottanut jne.

     
     
  20. #40
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    23
    Vaikka ajastani sen 98% höyrytän , niin kyllä silloin tällöin se tupakka tulee kaverilta pummattua. Kahteen vuoteen ehkä viisi askia röökiä ostettuna (poislukien kun oltiin kellohommissa ulkomailla, en jaksanut huonolla saksan kielelläni alkaa jokaiselle puritaanille selittää mikähän tämä lavatube on) En ota niin kauheaa stressiä siitä että voisin sanoa olevani "100% DIGITAALINEN!! JEE!! OON HYVÄ" koska kyllä se välillä vaan tulee ihan tupakkaa mieli. Muutama prosentti polttamisesta ei enää palauta mua takaisin vanhoihin tapoihini, joten annan sen mennä.
    "Are you suggesting coconuts migrate?"


     
     
Sivu 2 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •