Sivu 3 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 177

Aihe: Chilittävät höyrypäät...vai miten se nyt meni?

  1. #41
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463
    Kannattaa kokeilla poppamiehen Tuli ja Leimaus -> Poppamiehen verkkokauppa!

    On aivan järjettömän hyvää. Ihanan raikas ja hedelmäinen, mutta potkuakin löytyy.
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  2. #42
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    81
    Chiliyhdistykseen kuulunut kuutisen vuotta, jäsennumeroa en nyt muista.

    Mutta kasvatuspäiväkirja ja linkit vanhempiin löytyy täältä:
    MrFrost vuoden 2013 säädöt

    Ensiviikolla mut voi bongata Tampereen Chilifest Finlandilla, järjestyksenvalvojana ollaan, Poppamies kustansi koulutuksen kahta 8 tunnin vuoroa vastaan.

    -Timo

     
     
  3. #43
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrFrost Näytä viesti
    Chiliyhdistykseen kuulunut kuutisen vuotta, jäsennumeroa en nyt muista.

    Mutta kasvatuspäiväkirja ja linkit vanhempiin löytyy täältä:
    MrFrost vuoden 2013 säädöt

    Ensiviikolla mut voi bongata Tampereen Chilifest Finlandilla, järjestyksenvalvojana ollaan, Poppamies kustansi koulutuksen kahta 8 tunnin vuoroa vastaan.

    -Timo
    Mieshän on joku todellinen kasvattaja...ties mitä kaikkea siellä kasvoi Hiukan laittoi miettimään kun tyttökalenterissa pilkisteli nainen kaasunaamari päässä...vai kinky touhuja?! Noh, sitten sovit erinomaisesti tänne poikkeavien joukkoon!
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  4. #44
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    81
    Hah, se oli ihan heräteostos tossa joskus, kun Varustelekan Pin-Up kalenteri oli alennuksessa.

    Toi mun kasvattaminen on tällä hetkellä pirun pientä. Just tulin kaverin kesämökiltä, siellä 28 neliön kasvihuone, mukaan tarttu jotain 400g tuoreita chilejä, eniten varmaan Naga Morichia ja muutama Trinidad Scorpion Morouga Blend.

    Nyt vaan ei oikeen oo aikaa, eikä energiaa alkaa kokkaileen säilykkeitä, ja jo ennestään tän kesän aikana tullut kuivattua ehkä kilo chilejä, kun ei kerennyt kokkaamaan tarpeeksi ruokaa.... Joten tulee mielenkiintoinen jauhesekoitus, kun siinä on tosiaan useampia tulisimmasta päästä ja myös melkein tulettomia ja mietoja.

    Ei nuo omat oikeen kypsy tarpeeksi nopeasti, toivon mukaan saan pian uuden kämpän, jossa olisi toivottavasti lasitettu parveke. Kun katselee parin-kolmen vuoden takaisia päiväkirjoja, ero on kuin koiralla ja kissalla.

    Hellasärö kun kielsi natikan ja isomman vesiviljelyn kun muutettiin tähän, uus muija onneksi arvostaa mun kokkaustaitoja ja viherpeukalointia (kokki koulutukseltaan, kukaan mies ei ollut aiemmin tehnyt hänelle ruokaa xD )
    Maistoi muuten ekaa kertaa Nagaa tänään.... Itse söin sen lisäksi jotain 7 pod orangea. Se oli tuskallisempaa....

    -Timo

     
     
  5. #45
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Herätellääs vähän triidiä.

    Pari vuotta sitten olin vielä vakavan luokan Chilipää, Habaneroa meni munakkaaseen, aamiaiseksi pannun kautta, soppaan, keittoon... Mulla oli 25 erilaista kasvia kasvamassa, 1 Habanero PUU jne. Eteen ei tullut kyllästyminen, vaan sain emännän ns. siunattuun tilaan ja hän ei voinut enää syödä tulista safkaa vakavien oireiden takia. Plus kissat söi osan mun chileistä. Jep, oikeasti.

    Mulla on aika isot jemmat eri lajikkeiden siemeniä ja olenkin valmis jakamaan niitä postikuluja vastaan ihmisille, jotka kasvattavat omaan käyttöön noita jumalaisia kasveja. Homeraa, Jalopenoa, Ajia jne.

    Jos olet kiinnostunut niin otappa vaikka yhteyttä. Voin laittaa tähän vielä tarkemman listan sanotaanko nyt parin päivän sisällä.

    E: 50g pyreytettyä Naga Morichia syöty naudan ulkofilepihvin päällä. Kyllä, sattui niin vitusti.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  6. #46
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Onko muilla ongelmana hikoileminen? Siis pidän tulisemman luokan ruuasta mutta se hien määrä on niin ylitsepääsemätön että harvemmin tulee syötyä, suu ei siis edes ole vielä kipu asteella niin koko pää on jo märkä. Seuraavan päivän kipu onkin sitten jo normaalia :S

     
     
  7. #47
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    Onko muilla ongelmana hikoileminen? Siis pidän tulisemman luokan ruuasta mutta se hien määrä on niin ylitsepääsemätön että harvemmin tulee syötyä, suu ei siis edes ole vielä kipu asteella niin koko pää on jo märkä. Seuraavan päivän kipu onkin sitten jo normaalia :S
    Meikäläinen on suht herkkä hikoilemaan muutenkin, niin sitä roiskuu ihan kunnolla kun vähänkin tujumpaa syö. Mutta en anna sen häiritä.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  8. #48
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Ei mulla hikoilu niin, mutta tippa tulee linssiin. Ja oon polttanut kieleni joskus erittäin pahasti, niin siihen sattuu aivan _helvetisti_ kun vetää jotain jäykempää. Eka Naga morich kokeilu oli mielenkiintoinen, en pystynyt puhumaan varttiin ja kaikki mitä koitti juoda alkoi kuohuta suussa.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  9. #49
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Nuo väkevimmät alkaa menemään itellä yli raakana. Joku naga nyt ampuu jo metrikaupalla yli hilseen. Mutta pirkka chili tonnikalassa chilit on juuri oikeaa tulisuutta. Hiukan polttelee muttei huonolle tasolle asti. Siis ne tonnikalan mukana olevat chilit. Itse tonnikalan pystyy syömään ok mutta silti tullisuutta sen verta että kärsii helposti syödä.

    e. Itse en herkästi hikoile eli alkaa olla jo liian polttavaa jos hikoilee. Eli ennemmin tulee tulisuudesta makuaistin kautta info. Tuttavapiirissä kyllä jollain hiki valuu reippaasti vaikka muuten pystysivät syömään.

     
     
  10. #50
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Jalopeno on edelleen mun lemppari chili, vaikka noita "järeitäkin" tuli joskus syötyä. Kuka hyvänsä moukka voi kaataa 6 miljoonan scovillen litkua jauhelihasoppaan. Mutta taito onkin siinä, miten saada se maistumaan hyvältä ja sopivalta...
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  11. #51
    Höyrykone wiitis's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    rauma
    Viestit
    1,396
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Jalopeno on edelleen mun lemppari chili, vaikka noita "järeitäkin" tuli joskus syötyä. Kuka hyvänsä moukka voi kaataa 6 miljoonan scovillen litkua jauhelihasoppaan. Mutta taito onkin siinä, miten saada se maistumaan hyvältä ja sopivalta...
    Tuo on niin totta. Järjettömän tulista osaa räjäyttää kuka tahansa, mutta ne jotka osaa rakentaa muutakin sopivaa makuarsenaalia sen tulisuuden ympärille on aika seppiä.
    Broidi noiden kanssa pelannut ja kasvatellut ja vääntää niin järjettömät chilisetit että havut helvettiin.
    Sen kyhäämä joku makean viskisellä naga jolokia kastikkeella vuorattu lihapata hässäkkä oli sitten parasta safkaa mitä olen maistanut, vaikka aikalailla miltei joka mantereella tullut sapuskoitua mitä hämärämmissä paikoissa.



    Fighting the CLONEWARS since 2013

     
     
  12. #52
    Banned

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    421

     
     
  13. #53
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Itellä oli Poppamiehen Naga Jolokiaa, oli hyvää.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  14. #54
    Höyrykone wiitis's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    rauma
    Viestit
    1,396
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Itellä oli Poppamiehen Naga Jolokiaa, oli hyvää.
    Se muuten on aivan jees. Itsellä ollut myös jokusia puteleita sitä



    Fighting the CLONEWARS since 2013

     
     
  15. #55
    Lidlin inferno pitsa xdddd

     
     
  16. #56
    Höyrykone wiitis's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    rauma
    Viestit
    1,396
    ^Suomen paras lanipizza!
    Justiinsa viikolla joutui hakeen pinon noita pakkaseen kun pääsi pariksi päiväksi bf4 laneille



    Fighting the CLONEWARS since 2013

     
     
  17. #57
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127
    Tuli käytyä kesällä Karjaan ruokamessuilla - ei ne kyllä mitkä mitkään messut olleet, pienimuotoiset markkinat - ja siellähän oli chilikoju myöskin. Mukaan tarttui mm. Starfish, Lemon Drop, Medina, Orange Flame ja muutamaa muuta. Nagaakin tuli kojulla maisteltua, kyllähän se lämmitti mutta kivasti viiveellä. Lemon Dropin koin ruoanlaitossa just passeliksi omaan makuun tuomaan aromeita esiin. Potkua riittävästi, ja tosi monikäyttöinen. Pitäisi tilata pakkaseen, käyntikortissa minkä kojulta sain oli tämän mestan nettiosoite: Tuotteet - Heinän Puutarha

    Joutuu vaan kilo kerrallaan tilaamaan, ja rahdithan maksaa. Melkein olis kätevämpi ajella paikan päälle, ei ole kauhea matka Lohjalta ajella.

     
     
  18. #58
    Höyrypää Embalmer's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Jalasjärvi
    Viestit
    597
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sipsipussi Näytä viesti
    Lidlin inferno pitsa xdddd
    Itse en piitannut tuosta pitsasta juurikaan. Parempaa mielestäni saa siitä pepperoni pitsasta itse jatkojalostamalla siihen sen tulisuuden. Ei tuo inferno millään lailla liian tulinen ollut, maku vaan ei oikein napannut. Myös pirkan kiviuuni pepperoni pitsasta saa todella hyvää kun vähän heittelee itse lisää täytteitä ja tulisuutta haluamallaan keinolla.

     
     
  19. #59
    Höyryttelijä Peratus's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    91
    Morot täältä Porin suunnaltakin. Pakkohan oli tähän keskusteluu osallistua kun löyty =) Chilejä tässä tullut kasvateltua about 8 vuotta. Pari kasvihuonetta ollut, muutama vuosi tossa oli aika hiljasta kasvihuoneen puutteessa, mutta viimesyksynä sain taas kyhättyä tollasen 10m2 kasaan ja harrastus sai taas tuulta alleen. Joku 30+ puskaa tais kesällä siellä olla ja about 10 pääty evakkoon kellariin ESL-lamppujen alle talvehtimaan / kypsymään. Esim. rocottoja sieltä saa pikkuhiljaa kypsinä nyt + muutamat nagat tms. Suurin osa sadosta tulee yleensä kuivattua ja käytettyä jauheina. En ole itse oikeen soosimiehiä, jotenkin noi jauheet toimii paremmin ilman etikoita jne.. Lemppariksi osoittautunut koskenlaskijalla täytetyt jalapenot / rocotot pekoniin käärittynä ja tietty grillattuna =)

    Nyt alkaiskin oleen oikee aika laittaa uudet siemenet itämään ens kaudelle, kun vaan sais aikaseks. Alla vähän linkkiä mun 2013 kasvatuksiin, unohtu vaan näemmä kuvien päivittäminen kevääseen, mut on tossa nyt jotain.

    https://picasaweb.google.com/perakau...eat=directlink


    Vamo V5 + eVod + Protank II + Spinner 1300 + SMOK SCAR RDA + AGR+ + SMOK Tumbler + Somnium ato + eXpromizer + SMOK Magneto + IGO L + Protank Mini II + Diablo Reaver SS/Brass + Diablo One Red + Fortune 18350

     
     
  20. #60
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Embalmer Näytä viesti
    Itse en piitannut tuosta pitsasta juurikaan. Parempaa mielestäni saa siitä pepperoni pitsasta itse jatkojalostamalla siihen sen tulisuuden. Ei tuo inferno millään lailla liian tulinen ollut, maku vaan ei oikein napannut. Myös pirkan kiviuuni pepperoni pitsasta saa todella hyvää kun vähän heittelee itse lisää täytteitä ja tulisuutta haluamallaan keinolla.


    Omasta mielestä toi on Yks parhaita pakastepizzoja koskaan. Siis ilman modailua tietty. Se tulisuus tuo kivan lisän vielä siihen, harmi kun ei oo pakkasessa yhtään

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •