Sivu 1 / 9 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 177

Aihe: Chilittävät höyrypäät...vai miten se nyt meni?

  1. #1
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630

    Chilittävät höyrypäät...vai miten se nyt meni?

    Löytyykös foorumilta muita itsensä kiduttajia vahvojen safkojen suhteen?

    Tämä höyrypää kuuluu varmasti siihen kategoriaan kaikkine kasvatusharrastuksineen, jota katsotaan jokaisessa ravintolassakin pitkään, kun povarista pilkistää oma maustepullo
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari Jvalley's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Vihti
    Viestit
    224
    Täältä ilmottautuu yksi itsensä kiduttaja Pari vuotta on tullut itse kasvatettua erilaisia chilejä.Oikeastaan jokaiseen ruokaan mitä tekee tulee laitettua chiliä,eihän ne safkat muuten miltään maistu

     
     
  3. #3
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Huippu mauste mutta kohtuukäyttäjä. Mitään supertulisia oikeen uskalla missään pitää ettei tenava pääse maistaan. Perus tapasko pullo per viikko ja muut päälle.

     
     
  4. #4
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463
    En ole vielä kasvattanut, mutta varmaan jossain vaiheessa tulee hurahdettua myös siihen. Olen ns. matkalla tosi tulisiin, mutta ensin täytyy kasvattaa vähän toleranssia. Enimmäkseen joudun käyttämään sooseja, koska tuoreita on niin vaikea löytää näin pieneltä paikkakunnalta. Tällä hetkellä mennään siinä 50 000-250 000 sooseissa..riippuen ruuasta.
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari tervattu mies's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    ~jyväskylä
    Viestit
    194
    Fataliiseedsin vakioasiakas.. Fatalii's Growing Guide
    Ota ny Leggings ees sitä hapaneerotapaskoo seuraavan kerran kun ossuuskaupassa käyt!

     
     
  6. #6
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928
    Täälä tulee kanssa tungettua chiliä joka paikkaan... no ainakin suuhun. Vaimon brassi työkaverilta saatiin roxa puska, jonka kyllä onnistuimme tappamaan 2 vuoden jälkeen. Siinä oli mielenkiintoisen näköisiä chilejä. Suht pyöreitä pallukoita, jotka olivat aluksi valkoisia ja kypsyessään muuttuivat tumman violeteiksi. Voimakkuudeltaan jossain jalopenon yläpuolella.

    Naga on myös herkkua, mutta ahh se afterburner!

     
     
  7. #7
    Höyrypää Stroh74's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    460
    Khyyllä kyyllä, on tästä herkusta kyllä tullut aikojen saatossa melkoinen pakkomielle. Jopa kunnon juomamiehenä on tullut Da Bomb Final Answeria (1,500,000 Scoville Units) vedettyä suoraan putelista ja on tullut elettyä varmasti pahimmat +24h mitä olen kokenut, ja olen sentään saanut aikoinaan myös mannelta puukosta. (P.S. terveisiä kaikille manneille)

    Nykyäänkin tulee kyllä joka ruokaan tungettua kiliä, lähinnä olen innostunut tuosta Sriracha-soosista mitä tulee tungettua joka paikkaan aivan tolkuttomia määriä, tuo extreme "urheilu" ei niinkään enää kiinnosta. Ja Amarillon Habaneroburgerkin on todella kesyä kamaa

     
     
  8. #8
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Joo kyl sitä itelläkin valuu aika pahasti jokaiseen ruokaan. Mä oon itse Japaleno-freak jossain määrin..tai siis kokonaan. Kaapissa on kyllä Blair's Beyond Death, joka osuu kaikkiin kastikkeisiin, mutta siinä on jo kyse kyl ihan jostain muusta kuin mausta. Mutta on hienoa, että meitä löytyy täältä! Aika paljon tulee tilattua jenkeistä myös kastikkeita, joita ei täältä saa.Pitääkin varmaan taas tilaa kun ei oo enää mitään eksoottista kaapissa. Tässä tämän viikon ainekset kastikkeeseen, miinus valkosipuli, joka jäi kuvasta

    905278_10151622467084124_976617113_o.jpg
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Tampere, Finland
    Viestit
    145
    -
    Viimeksi muokannut kumimuumi; 27.10.16 kello 15:31.

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari tervattu mies's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    ~jyväskylä
    Viestit
    194
    Jaa, no en mää ehkä taidakaan tähän porukkaan.. on meinaan toi veripaska ihan tuntematon vieras meillä..

     
     
  11. #11
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928
    Poppamieheltä suosittelen tilaamaan vampyreetä. Hyvä chilisoossi joka sopii kaiken näköisiin ruokiin ja leivän päälle.

    Toinen suosikkini on vampyyrisuola. Tuo mukavaa potkua esim. keitettyihin muniin.

     
     
  12. #12
    Höyrypää neuropora's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    532
    Miks ruuan pitää sattua sisään mennessä ja ulos tullessa?

     
     
  13. #13
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Ei se aina satu, vaikka se vähän lämmittääkin Itse en kyl ymmärrä, että joillain-, jopa aika monellakin - tulee takapuoli kipeeks vahvoista safkoista. Mä oon varmaan marinoinu ittelni kahvilla ja noilla kastikkeilla sun muilla jo niin totaalisesti ettei edes rautanaulat varmaan tunnu missään. Se on faktaa, että välil tulee ylitettyä se omakin kynnys noiden kanssa kun vähän innostuu
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  14. #14
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    taitaa olla nuoria kavereita kyseessä Eli tuskat ja vatsa vaivat vasta edessä

     
     
  15. #15
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463
    Jos on ummetusta niin voin suositella kunnon chilit siihen päälle...laittaa suolen toimimaan. Juu, meillä on täällä tällainen nuorten miesten kerho Itsellä ei ole mittarissa kuin 31 eli nuori kloppi
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    392
    Suomen chiliyhdistyksen jäsen nro:1974 ilmoittautuu paikalle ! Tykkään ite maustetusta ruuasta , ei kuitenkaan mitään HC meininkiä.Nytkin tossa ikkunalaudalla kasvaa 4 eri lajiketta mietoja tai keskitulisia.Kannattaa tutustua chili maailmaan ovat mukavaa lisä seuraa kokkailun ja varsinkin kesäisin grillailu sessioihin Aloittelee sieltä miedoimmasta päästä ja sitten lisäilee tulisuuttaa jos siihen kokee tarvetta. Mutta joka tapauksessa , tutustu chilien ihanaan maailmaan
    The world is yours

     
     
  17. #17
    Höyrypää Embalmer's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Jalasjärvi
    Viestit
    597
    Hep! Täällä myös keskimääräistä tulisemmasta ruuasta pitävä! Omat kasvatukset on vielä jäänyt, pussillinen siemeniä ois odottelemassa inspiraatiota. Siemenet on itse poistettu kaverin tuliaisiksi tuomista chileistä, lajiketta en kyllä nyt muista. Nuo kaverin tuomat chilit kuivatin ja laitoin pippurimyllyyn. Blairin soosit myös jokapäiväisessä käytössä, tosin After Deathiä pääasiassa käytän ja tuohan ei ole kovin tulista mutta hyvän makuista. Mega death pullokin jääkaapissa on ja on kyllä ruuanlaitossa ihan jees, pöytämausteena ampuu helposti yli.

     
     
  18. #18
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620
    Jos kenelläkään on jalopenojen tai vastaavien scovillepitoisuuksien chilien siemeniä, laittakaa YV. Omat jatkojalostus jalot meni kuolioon. PRKL!
    Siis vain mietoa lajia, nagat thaikut jne. = on jo / kokeiltu jo.
    Kiitos avusta!

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  19. #19
    Höyrykone Rotary's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,630
    Noitahan kannattaa melkein tilaa kilokaupalla jos kuluttaa ihan sikana. Mulla on Jalat kasvamassa, mut aika hennolta näyttäis, kun oon aika uus tässä kasvatuksessa loppuviimein. Pitäis kysyy joltain viralliselta Mary Jane- tyypiltä oikeet romut, että lähtee homma rullaa. Onneks ei löydy lähipiiristä

    Heinän Puutarha
    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    **Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
    **Aspire Atlantis**
    **Kanger Subtank**
    **H-Dripper**
    **Origen Genesis V2**
    **In'ax MK2R**

     
     
  20. #20
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    62
    Yksi chilien ystävä lisää ilmoittautuu! Tosin meikäläinen ei niinkään välitä yltiötulisuudesta, mutta erilaisista makuvivahteista sitäkin enemmän. Omia chilejä olen kasvattanut kohta kymmenen vuotta. Lajikkeita on ollut jos jonkinlaisia, aivan miedoista atomic-tappajiin. Satoa sitten grillataan, savustetaan, pakastetaan, kuivataan ja syödään sellaisenaan.

    Kasvihuoneessa ovat kasvaneet kaikki kokeillut lajikkeet suomen vähälumisessa kesässä mukisematta. Tänä vuonna tosin ollaan vähän myöhässä, koska kylvöt jäi maaliskuun alkuun, ensimmäisiä raakileita vasta pukkaavat.
    Motto: Savun hälvettyä tarkastamme kytkennän...

     
     
Sivu 1 / 9 12345 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •