Tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    18

    Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Hellou arvoisat höyrypäät! Olen tässä jo jonkin aikaa lueskellut tätä foorumia (jonka aikana mm tilannut: Ego-t startti paketin, Lr atomisaattorin, muutä sälää ja 10ml pulloja litkua) ja mieleeni juolahti edelleen kysymys noista isoista pulloista? 30ml.. 100ml. Olen sitä 420mg ohjesääntöä noudattanut ja nyt jostain vanhoista (n.2-5kk) huomannut että porukka on tilannut noita isompiakin. Onko se nyt vain näin, että se määrä on se oma 3kk annos? eli voin tilata vaikka 3*30ml (18mg) pulloja tullin siihen puuttumatta?

    Vizi, Sib77?? Joku???
    EX: Ego-T, E Power 18650, Lavatube
    Now: SMOK Zmax, vamo v2, oval 6v

     
     
  2. #2
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    420 mg oli se pakkauskokoon (ei tilauksen kokoon) liittyvä asia taannoin. Kun 3 kk käytön varautuu perustelemaan, ongelmia tullin kanssa ei pitäisi olla. Eikä tällä hetkellä ETA alueen postit näytä tullia juurikaan kiinnostavan, joten asia on hyvällä ja terveellisellä mallilla.

    Tervetuloa höyryävään joukkoon!

     
     
  3. #3

    Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Fimean sivulta kopsattua:"

    Sähkösavukevalmistetta, jonka nikotiinin annosmäärä koko lääkkeessä ylittää 0,42 grammaa tai kerta-annoksessa 10 mg, on pidettävä reseptilääkkeenä. Tätä alhaisempia pitoisuuksia sisältäviä valmisteita pidetään itsehoitolääkkeinä. Kerta-annoksella tarkoitetaan yhtä patruunaa."

    Toi on kyllä niin helvetin epäselvästi esitetty toi asia Fimea:n taholta. Puhutaan ensin nikotiinin määrästä grammoina koko lääkkeessä 0,42g eli 420mg (mainitsematta pakkauksen kokoa) ja seuraavassa lauseessa pitoisuudesta. Eli mikähän se reseptilääkkeen pitoisuuden raja sitten on. Olis paljon selkeempää jos olis selkeempää. =)

     
     
  4. #4
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Eilen tuli 75ml 52mg PEG-400 nikotiinipohjaa eli 3900mg pakkauskoko ei ole ongelma.

     
     
  5. #5

    Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Viime viikolla tuli Englannista 5 kpl 30ml/18mg pulloa suoraan kotiin. Tuo on alle 2 kk:n satsi.

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    116

    Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Mutta onko kukaan saanut "suuria" määriä läpi jotka tulli ois oikeesti tarkastanut? toisinsanoen tulli avannut paketin?
    Kait noilla jokun satunnais otanta on vielä ETA-alueen postiinkin?

    "E-cigs are not "quit smoking" devices - they are an alternative way to smoke, but with a much reduced risk profile. Believe this - it's true. E-cig users are NOT quitters."

     
     
  7. #7

    Re: Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kaippa Näytä viesti
    Mutta onko kukaan saanut "suuria" määriä läpi jotka tulli ois oikeesti tarkastanut? toisinsanoen tulli avannut paketin?
    Kait noilla jokun satunnais otanta on vielä ETA-alueen postiinkin?
    Tää just kiinnostaa itseänikin. Itse kun en halua ammattini takia ottaa minkäänlaista riskiä minkään lääkeainerikkomuksen suhteen...

     
     
  8. #8

    Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Aina tullut paketit avaamattomina postilaatikkoon/lähipostiin. viimeksi eilen tuli 300ml nestettä samassa paketissa omaan ja emännän käyttöön.
    Laitteet millä mennään : Ego-t | Bombshell | E-power 18650 + suuri kasa bogen lr kartoja.
    Mehut mitkä höyryää : fsusa: jagerbomb | ps: pink spot | DV: absinthe

     
     
  9. #9

    Re: Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sonder83 Näytä viesti
    Aina tullut paketit avaamattomina postilaatikkoon/lähipostiin. viimeksi eilen tuli 300ml nestettä samassa paketissa omaan ja emännän käyttöön.
    30x10ml, 10x30ml, 6x50ml, 5x60ml, 4x75ml, 3x100ml, 2x150ml vai 1x300ml? Ja minkä vahvuista? Kyllähän melko ison määrän uskaltaa tilata 3kk käyttöön, mut siitähän ei olekaan nyt kyse. Kysymys kuuluu kuinka isoissa pulloissa uskaltaa tilata. Ja jos se on aina avaamattomana tullut (niinkuin itsellenkin kaikki tähän asti), niin sehän tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että tulli ei ole sitä avannut. Itse kaipaisin tosiaan tietoa siitä miten käy esim 30ml 38mg pullolle jos lähetys tarkastetaan. Taidan varmuuden vuoks pitäytyä jatkossakin noissa pienissä pulloissa. 3ml päivävauhdilla rahaa menee nesteisiin tällä hetkellä n30€/kk jos laskee 10ml pullon hinnaksi n3€. Jos isoja pulloja korkeilla vahvuuksilla tai nikotiinillisia pohjanesteitä tilaamalla ja niistä itse sekoittelemalla säästäisinkin sen 10-20€/kk, niin en taida viitsiä ottaa mitään riskiä tuollaisen summan takia. Paljon muuten ootte saaneet vaikka esim 10ml hinnaks itse sekoittelemalla vaikka jotain n.20mg vahvuista valmista nestettä. Siis niin, et siinä on kaikki maustetiivisteet jne mukana?

     
     
  10. #10

    Vs: Re: Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tiputus Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sonder83 Näytä viesti
    Aina tullut paketit avaamattomina postilaatikkoon/lähipostiin. viimeksi eilen tuli 300ml nestettä samassa paketissa omaan ja emännän käyttöön.
    30x10ml, 10x30ml, 6x50ml, 5x60ml, 4x75ml, 3x100ml, 2x150ml vai 1x300ml? Ja minkä vahvuista? Kyllähän melko ison määrän uskaltaa tilata 3kk käyttöön, mut siitähän ei olekaan nyt kyse. Kysymys kuuluu kuinka isoissa pulloissa uskaltaa tilata. Ja jos se on aina avaamattomana tullut (niinkuin itsellenkin kaikki tähän asti), niin sehän tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että tulli ei ole sitä avannut. Itse kaipaisin tosiaan tietoa siitä miten käy esim 30ml 38mg pullolle jos lähetys tarkastetaan. Taidan varmuuden vuoks pitäytyä jatkossakin noissa pienissä pulloissa. 3ml päivävauhdilla rahaa menee nesteisiin tällä hetkellä n30€/kk jos laskee 10ml pullon hinnaksi n3€. Jos isoja pulloja korkeilla vahvuuksilla tai nikotiinillisia pohjanesteitä tilaamalla ja niistä itse sekoittelemalla säästäisinkin sen 10-20€/kk, niin en taida viitsiä ottaa mitään riskiä tuollaisen summan takia. Paljon muuten ootte saaneet vaikka esim 10ml hinnaks itse sekoittelemalla vaikka jotain n.20mg vahvuista valmista nestettä. Siis niin, et siinä on kaikki maustetiivisteet jne mukana?
    Hups, eli 2x50ml 18mg, 10x10ml 11mg ja 10x10ml 18mg oli pullokoot/vahvuudet.
    Laitteet millä mennään : Ego-t | Bombshell | E-power 18650 + suuri kasa bogen lr kartoja.
    Mehut mitkä höyryää : fsusa: jagerbomb | ps: pink spot | DV: absinthe

     
     
  11. #11
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Itse sekoitetun hintaa on aika mahdoton sentilleen laskea mausteiden osalta, tippamäärät vaihtelee jne. Kymmenen sentin tarkkuudella oma mehuni(12mg) tulee maksamaan n.0,50€/10ml. Tarpeet olen tilannut inawerasta.

     
     
  12. #12

    Re: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Melko edullista :-) Houkutus ois kyllä suuri? Myönnän...

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    90

    Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SiB77 Näytä viesti
    Eilen tuli 75ml 52mg PEG-400 nikotiinipohjaa eli 3900mg pakkauskoko ei ole ongelma.
    Hehe SiB,

    Eilen tuli 2 x 75ml 52mg PEG-400 + 0mg 100ml Tänään tuli VGtä ja kaikkee muuta peleonista. En edes ole laskenut mg. Eipä näytä hirveesti kiinnostavan tullia.

    Oli tää PEG-400 kauppa http://www.cig-eliquid.co.uk/ oli aika nopsakka ja Air-Mailina tuli suoraa laatikkoon. Melkoiset varoitukset oli pulloissa. Tilasin myös sen startterikitin DYI miksaajalle, siinähän tuli hanskat ja kaikkee kivaa mukana.

    Kai saan tilata vaikka huomenna uuden satsin? Eikö toi rajoitus koske kuin nimenomaan yhtä tilausta?

     
     
  14. #14
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kans

    Nykyisten rajoitusten (ja niiden tulkinnan) mukaan pakkauksessa (pullossa) saa olla nikotiinia 0,42g=420mg. Tästä voidaan laskea, että 30ml pullossa saa olla nikotiinia 14mg/ml (420mg / 30ml = 14mg/ml). 10ml pullossa saa olla 42mg/ml (420mg / 10ml = 42mg/ml) ja niin edelleen.

    Mitä tulee tuohon kolmen kuukauden käyttöä vastaavaan määrään, niin aika epämääräinenhän se on. Kannattaa vastata itselleen rehellisesti oma kolmen kuukauden tarpeensa, niin silloin voi antaa saman vastauksen rehellisesti myös tullille tarvittaessa.

    Itseltäni otettiin tullivalvontaan viime syksyn "sähkösavukesodassa" yksi 30ml pullo 12mg/ml nestettä. Silloin tein asiasta kantelun Eduskunnan oikeusasiamiehelle, joka vaatikin selvityksen tapahtuneesta tullilta. Lopullista ratkaisua asiaan ei ole vielä tullut. Sain sentään tullilta kielteisen kirjallisen päätöksen vaatimukseeni nesteeni välittömästä palauttamisesta. Tuosta päätöksestä valitin Hallinto-oikeuteen ja tuokin prosessi on yhä kesken.

    Sittemminhän oli tämä Vantaan käräjäoikeuden tuomio, joka selvensi e-nesteiden tuontirajoitusten tulkintaa ja ihmiset saivat tullivalvontaan otetut nesteensä takaisin, myös minä.

    Hallinto-oikeudessa olen nesteeni palautusvaatimuksen lisäksi vaatinut myös tarkkuutta tähän e-nesteen pakkausasiaan. Välillähän Fimea oli ryhtynyt pitämään myös pulloja annoksina, eikä pakkauksina joissa on useita kerta-annoksia. Tietenkin jo tullin haltuunsa ottamien pullojen palutus osoittaa, että niitä kohdellaan nykyisin pakkauksina.

    Itse olen pitänyt omat tilaukseni järkevän kokoisina, eli enintään 60ml kerralla, ja nikotiinia alle 420mg/pullo. Suosittelen tätä lämpimästi muillekin. Nykyinen mukava rauhan tila e-nesteiden tuonnissa voi murtua, jos tulli alkaa napata liikaa liian suuria neste-eriä.

     
     
  15. #15

    Vs: Isompien pullojen tilaus ETA alueelta? Onko se nyt sallittua nikotiinin kanssa?

    Fimean kanta nikotiinitilauksissa
    e-Savuke.com:n tulkinta

    Ennen kuin lähtee ihan käsistä tämä ketju niin vihelletään peli poikki. Yllä olevista artikkeleista jokainen voi lukea tämänhetkiset faktat. Jokainen tehköön omat valintansa mitä tilailee.

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •