Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 41 - 52 / 52

Aihe: Höyrykkeiden myynti alaikäisille.

  1. #41
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Mä en edelleenkään ymmärrä sitä, miksi höyryttelyn pitäis olla joko vaarallista, tai täysin vaaratonta.. Miksi ei voida hyväksyä vähemmän haitallisen käsitettä?

    Itse en höyryttelyä täysin vaarattomana pidä, ennen kuin saadaan pitkäaikaistutkimuksia, jotka tämän todistavat, vaan pidän tätä vähemmän haitallisena vaihtoehtona tupakalle ja otan itse vastuun mahdollisista haitoista, joita tästä voi myöhemmin seurata.

     
     
  2. #42
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Itse en höyryttelyä täysin vaarattomana pidä, ennen kuin saadaan pitkäaikaistutkimuksia, jotka tämän todistavat, vaan pidän tätä vähemmän haitallisena vaihtoehtona tupakalle ja otan itse vastuun mahdollisista haitoista, joita tästä voi myöhemmin seurata.
    Nikotiinin vaikutuksia ihmisen elimistössä on kyllä päästy tutkimaan jo pitkän aikaa ja jo pelkästään niiden valossa mielestäni voidaan tyrmätä väitteet täysin
    vaarattomasta harrastuksesta, sekä samalla myös "yhtä haitallista kuin kahvinjuonti"-tyyppiset vertaukset. Höyrystetyn PG:n ja VG:n pitkäaikaisvaikutuksista
    taas on paha sanoa muuta kuin että toistaiseksi ainakin musta tuntuu ihan hyvältä

     
     
  3. #43
    Höyrykonkari tervattu mies's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    ~jyväskylä
    Viestit
    194
    Eikös jotkut uusimmat tutkimukset vähän viittais siihen, ettei se pelkkä nikotiini oo niin kovin haitallista, addiktiivista joo, mutta muuten..?

     
     
  4. #44
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tervattu mies Näytä viesti
    Eikös jotkut uusimmat tutkimukset vähän viittais siihen, ettei se pelkkä nikotiini oo niin kovin haitallista, addiktiivista joo, mutta muuten..?
    kyllä kyllä, mutta siis huomaa ero:

    ei niin kovin haitallinen vs täysin vaaraton

     
     
  5. #45
    Höyrykonkari tervattu mies's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    ~jyväskylä
    Viestit
    194
    No joo, mut mikäs täällä ny täysin vaaratonta ois..

     
     
  6. #46
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Kuinkas paljon tästä nikotiinin vaikutuksesta suunterveyteen on ollu puhetta? Terveydenhoitoalan opinnoissa ainakin on kovasti painotettu nikotiinin merkitystä esimerkiksi suun verisuoniston rappeutumisessa.

     
     
  7. #47
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tervattu mies Näytä viesti
    No joo, mut mikäs täällä ny täysin vaaratonta ois..
    No ilmeisesti juurikin se höyryttely joidenkin mielestä
    Mut siis joo tämä nyt vain sattuu riipaseen mua aika läheltä kun on itsellä astmaa lukuunottamatta suurin piirtein "kaikki" sellaiset sairaudet joiden etenemiseen nikotiinin jatkuvalla käytöllä ja sen vaikutuksilla ON todella ISO merkitys. Ymmärrän toki että marginaaliryhmään tässä onneksi kuitenkin kuulutaan

     
     
  8. #48
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Nikotiinihan näistä aineista on parhaiten tutkittu ja PG höyryn oli todettu joissain eläinkokeissa vähentävän influenssaviruksen leviämistä, mutta muuten taitaa olla aika vähissä näiden aineiden hengityksen pitkäaikaisvaikutuksia ja siitä syystä itse luokittelen tämän kategoriaan "vähemmän haitallinen kuin tupakka", mutta en silti menisi huutelemaan tätä täysin turvalliseksi..

    Mä en ymmärrä sitä, kun päättäjien (ja nähtävästi joidenkin käyttäjien) pitää luokitella tuotteet joko haitallisiksi, tai täysin turvallisiksi, ikäänkuin vähemmän haitallinen ei olisi mitenkään päin vaihtoehto..?

     
     
  9. #49
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Mä en ymmärrä sitä, kun päättäjien (ja nähtävästi joidenkin käyttäjien) pitää luokitella tuotteet joko haitallisiksi, tai täysin turvallisiksi, ikäänkuin vähemmän haitallinen ei olisi mitenkään päin vaihtoehto..?
    Totta. Aina ei tosin ole vertailukohtaa. Jos höyryttelystä tulee jonkin sortin muotivillitys nuorten tai kenen tahansa keskuudessa niin vähitellen sieltä nousee myös
    sellainen käyttäjäryhmä joka ei tupakkakoukussa koskaan ole ollutkaan. Sellaisia varmasti löytyy jo nyt. Toivottavasti sentään niksattomissa sitten tajuavat pysyä, mutta kun tietää sen yläastemeininkin niin epäilen vähän ("v**tu, luuseri jätkä vetää v**u niksattomia, voi vi**u)-

     
     
  10. #50
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    "ai no yks mun frendi vetää melkein päivittäin 18mg nesteillä eikä sillä oikeestaan edes tunnu missään!"

    Jep, osaan kuvitella..

     
     
  11. #51
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    itse sain kasilla kuulla kettuilua harva se päivä kun vetelin vihreetä mallua, "jätkä vetää karkkitupakkaa, ei v**u"

     
     
  12. #52
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Uksa Näytä viesti
    Oletko siis sitä mieltä, että aikuisella ihmisellä tulisi olla oikeus ottaa riski, mitä tulee sähkötupakan vielä tutkimattomiin terveysvaikutuksiin, mutta alaikäisellä ei?
    Kyllä juuri näin. Varmaan yksi syy yleensäkin ikärajoille on se, että aikuisten oletetaan paremmin ottavan vastuuta omista tekemisistään, kun kakaroiden.

     
     
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •