Sivu 1 / 13 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 251

Aihe: Tupakanpolton lopettaminen sähkötupakalla

  1. #1

    Tupakanpolton lopettaminen sähkötupakalla

    Hei kaikki! Ovatko nuo e-Savukkeet auttaneet sinua lopettamaan tupakoinnin? Kertokaa omia kokemuksianne
    Omalla kohdalla e-Savukkeiden olis parempi tepsiä, oon yrittänyt lopettaa purkalla, laastareilla mutta eivät auta.. niissä ei oo samaa fiilistä kuin tupakkaa polttaessa..
    ty! ..np

     
     
  2. #2

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Aloitin höyryttelyn kolmisen viikkoa sitten ja sen jälkeen en ole koskenut tupakkaan. Pakko myöntää että välillä on tullut sellanen flashback että jossain tilanteessa olis kuulunut sytyttää tupakka mutta houkutus on mennyt nopeasti ohi. Eikä mulla olis tupakkaa lähettyvillä ollutkaan.. Eli kyllä tämä helpottaa lopettamista huomattavasti mutta sinusta itsestäsi se lopulta kiinni on.

     
     
  3. #3
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    04/2009
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    9

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Itse sain mun e-tupakan vajaa kaksi viikkoa sitten, hankittuna juurikin sen takia, ettei tulisi rampattua parvekkeella jatkuvasti tupakoimassa ja vähentääkseni keuhkojeni tukkoisuutta. Ekan viikon aikana tulin polttaneeksi noin viitisentoista tupakkaa E-tupakan vierellä (näin testimielessä ). Nekin lähinnä tuli poltettua kun E-tupakasta loppui virta ankaran testaamisen yhteydessä. Tällä viikolla olen polttanut yhden sätkän kaverilta ja sekin jäi harmittamaan, kun ei olis tarvinnut. Helposti pärjää ilman röökii jos vaan haluaa.
    Sadi

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    6.4.2009 hain postista oman sähköröökini. Sen jälkeen oon 2-3 analogista polttanu akun loppumisen
    takia. Eilen oltiin grillaamassa kaverin luona ni kyl siinä pihalla välillä tuli sellanen olo et tekis mieli
    analoginen vetästä mut ne jo haiseekin niin pahalle et ei.

     
     
  5. #5

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Katsotaan nyt.. Kaksi päivää ollut nyt ilman analogisia ilman suurempia vaikeuksia Ei kokemus ole ihan 100% samanlainen kuin analogista polttaessa, jotain jää ehkä vähän kaipaamaankin. Toisaalta taas tämä e-kokemus on jotenkin miellyttävämpikin. Ei tule samanlaista pahaa oloa/vitutusta kuin analogisia polttaessa Eli todella iloinen olen tästä hankinnasta tällä hetkellä ja uskon että analogisten polttelu jää menneisyyteen lopullisesti näillä.

     
     
  6. #6

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Jep eli nyt kahden viikon kokemuksella voin sanoa vain, että e-savukkeet ovat loistava keksintö. Valitettavasti minulle kävi niin, että starter packini nikotiiniampullit loppuivat pahasti kesken ja lisänesteet ovat vasta matkalla kiinasta, mistä niillä voi kestää vielä kymmenenkin päivää tulla. Siispä jouduin turvautumaan analogisiin nyt odotellessa ja täytyypä sanoa että todella pahalta maistuvat nyt e-savukkeiden polton jälkeen ja pääkin tuli oikein kunnolla kipeäksi. Myös haju tuntuu todella vastenmieliseltä käytännössä hajuttomien e-savukkeiden jälkeen. Kunhan saan e-nesteet taas postista niin analogisten polttaminen loppuu kyllä siihen paikkaan. Ottakaa ihmiset reilusti niitä nikotiiniampulleja mukaan tilatessanne ensimmäistä kertaa, ettei käy samalla tavalla kuin minulle!

     
     
  7. #7
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    9

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    2 viikkoa tupakoimatta ja hyvältä näyttää! Alku on aina vaikea olkoon se sitten nikotiinipurkkaa tai luomulopettamista. Ensimmäiset 3 päivää itselläni meni suhteellisen hermostuneissa fiiliksissä. Väsytti ja ärsytti. Ärsytys tosin johtui siitäkin että valmiit M403:n mukana tulleet ampullit maistuvat ihan hirveiltä ja riittoisuus niissä ei kyllä pitänyt alkuunkaan paikkaansa siihen mitä olin uskonut - tunnin välein uutta ampullia paketista.

    Homma alkoi luistamaan ensimmäisen viikon lopussa kun ensimmäiset pullot e-liquidia tuli -mansikka ja minttusuklaa toimi mun suuhun paremmin kuin mikään koskaan missään! Nikotiini ois hyvä kuitenkin jättää. Seuraava pullo saa olla jo nikotiinitonta.

    Hieman offtopicia mut onks kellään tietoa mikä maku nikotiinittomana toimis suhteellisen hyvin? eli siis että se tuntuis edes jotenkin kurkussa. Mentholin luulis ainakin tuntuvan, onko muita?

     
     
  8. #8

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Akku Näytä viesti
    Hieman offtopicia mut onks kellään tietoa mikä maku nikotiinittomana toimis suhteellisen hyvin? eli siis että se tuntuis edes jotenkin kurkussa. Mentholin luulis ainakin tuntuvan, onko muita?
    Olen kokeillut useita nikotiinittomia makuja ja ainut josta saa jotain "tuntemuksia" on juuri tuo mentoli. Olen lukenut vinkkejä kuten alkoholin, pippuriuutteen, sitruunanmehun jne lisäämisestä nikotiinittomaan nesteeseen kurkkutuntuman toivossa mutta nuo mainitut konstit eivät tuntuneet tuovan toivottua tulosta.

    Hienoa jos nikotiinittomaan pystyt vaihtamaan. Mullakin tuo on tavoitteena mutta vielä en kyllä ole siihen valmis vaikka ~3kk elektronisia takana.

     
     
  9. #9

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Itsellä on ainakin nyt toistaiseksi tosi hyvät fiilikset asiasta. En ehkä oikeastaan laske tätä lopettamiseksi, vaan enemmänkin terveellisemmäksi tavaksi polttaa, kun toistaiseksi ei ole ainakaan edes suunnitelmissa alkaa polttaa nikotiinittomia mehuja ellei nikotiinituotteiden hommaaminen jostain syystä osoittaudu täysin ylivoimaiseksi. Mutta olen myös kokeillut kaikennäköisiä Nicorette-tuotteita ja miettinyt, että ovatkohan ne oikeasti jonkun tupakkayhtiön rahoittamia hankkeita lannistamaan lopettamista suunnittelevia ihmisiä. En ole ikinä kyennyt olemaan niiden avulla polttamatta kuin korkeintaan päivän ja sekin on ollut niin tuskaa, että olisi ollut sama tehdä homma ihan luomuna. En ole myöskään kuullut kenestäkään, joka olisi niiden avulla lopullisesti lopettanut. Suurin osa noista on kuitenkin täysin nautinnottomia, osa (esim. kielenalustabletit) jopa tuskaisia, käyttää, joten en ymmärrä miten lähtökohtaisesti nautinnollisen tavan saisi tuommoisilla lopetettua.

    Itse lopetin reilu puolitoistavuotta takaperin Champix-tabuilla, ja vaikka nekään eivät ole mikään nautinto, ne kuitenkin lopettavat itse nikotiiniaddiktion ja jos motivaatio on kohdillaan, niin menestyksen pitäisi olla huomattavasti parempi kuin purkalla ja muulla jätteellä. Noissa tosin voi olla niitä mielenalavaihteluita ja itsellä ainakin närästystä aiheuttivat kovin, mutta tupakkaa ei oikeasti juuri ensimmäisen illan jälkeen tehnyt mieli. Kännipolttelun kuitenkin turmiokseni jätin ja siitä tuli sitten tuossa kesän lopulla satunnaispolttelua ja niin tuonkin kalliin lääkekuurin tulokset hiljalleen nollattiin. Totesin että haluan polttaa, mutta parempi puolisko vihaa hajua ja terveysriskitkin vähän mietityttävät. En ole nyt höyrytellyt e-tupakkaa kuin parisen päivää ja ekana päivänä vähän jopa teki mieli analogista, mutta nyt tuntuu kyllä ihan mahtavalta ratkaisulta, jos vain osat kestävät riittävästi ja kurkku/henkitorvi alkaa kestämään paremmin tuota 18mg-nestettä (Heaven Giftsillä ei pikkupulloissa näytä laimeampaa saavan).

    Sen verran olen kuitenkin jo kerinnyt vakuuttua, että lisää nestettä lähti välittömästi tilaukseen ja varaosiakin meinasin tässä hommailla

     
     
  10. #10
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    5

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    2 kuukautta täysin savuttomana tänään. Sähkötupakkaa käytän alkoholin kanssa muuten en edes sitäkään enää.

    Paras hankinta ikinä.

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Lopettaminen ja siirtyminen lienevät eri asioita. Ainakin perinteisen tupakan korvaaminen sähköversiolla kävi minulla varsin kivuttomasti. Kotona on vieläkin sama avattu tupakka-aski kuin oli jokunen viikko sitten, eikä ole tehnyt mieli oikeastaan koskeakaan siihen.

    Lopettamisen voi taas ymmärtää myös nikotiiniriippuvuudesta eron pääsynä. Pidempi aika näyttää tämän mun osalta. Tarkoitus on ajaa pidemmän ajan kuluessa pitoisuus vähitellen nollaa kohti. Tässä puuhassa olen huomannut, että alempi pitoisuus tulee helposti kompensoitua lisääntyvällä höyryttelyllä, joten tietty itsekuri lienee tälläkin tiellä tarpeen.

     
     
  12. #12

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Tänään poltin muutaman normaalin tupakan baarissa kaverilta, kun tuo oma e-malli tuntuisi ainakin toimivan vähän heikommanlaisesti kylmänä ja pihalla (+ e-nestettä on nyt melko vähän jäljellä). Baarinpitäjä ei oikein lämmennyt e-savukkeen polttelulle sisällä, mikä on vähän ikävää tulevaisuuden kannalta. Mutta tosiaan tupakan maku oli selvästi paha, maistui ihan tuhkakupille suussa ja kurkkutuntumakin oli jopa paskempi, kuin omassa DSE-801:ssä sisällä poltellessa. Tavan vuoksi toki tuntui luonnolliselta ja muuten, mutta nyt kun tässä taas koneella höyryttelen, niin olen kyllä entistä vakuuttuneempi, että jos vain on vapaus valita (ts. toimivia osia ja e-nestettä), niin en kyllä polttele kyseistä shaissea enää ikinä. Hyvä puoli oli se, että kaveri oli kiinnostunut e-sauhuttelusta ainakin joltain osin myöskin ja ohjeistin hänet hakemaan tältä sivustolta lisää infoa päätökselleen

     
     
  13. #13
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    RÖÖKINpolton lopettaminen

    voi vittu sentään. on tää vaikeeta. en oo sortunu sentäs analogisiin, perkele! jotain rotia!
    joka helkkarin käänteessä tulee pantomiimiesitys "nyt poltan tästä/tässä savukkeen".
    ihan haitarista. älkää kokeilko.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  14. #14
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Tietokoneella kun istuu niin vähän väliä nousi ylös ja katseli parvekkeelle. Sitten tajus että eihän tästä minnekään tarvi mennä. Ei muuta kuin joku makoisa liemi koneeseen ja rauhallinen 6 tunnin höyryttelysessio. Kyllä se tapa siitä katoaa parissa viikossa. 8)

     
     
  15. #15
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    59

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    nyt reilu kaksi kuukautta höyryttelyä takana, ja en enää ikinä sorru tavallisiin! Just toi on niin kiva juttu kun voi ihan rauhassa katsoa vaikka leffaa eikä tartte välillä juosta pihalle, senkus nostaa jalat pöydälle ja höyryttelee samalla. Ihan jo odotan talven pakkasia, jolloin aamukahvin kanssa voi höyrytellä sisällä lämpimässä, eikä tarvi laittaa toppatakkia päälle ja juoda kylmää kahvia 25 asteen pakkasessa!

     
     
  16. #16
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Just tuo on niin parasta tässä hommassa. Jos löydät jostain Dekangin valmistamaa MoccaCoffee litkua niin voi veikkoset. Pehmeää vanilja, kahvi, kaakoamakua. Teen tästä arvostelun kun saan tuoreet atomisaattorit.

     
     
  17. #17
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    snadisti helpottaa nuo pantomiimit, mut vittu että ei saa unta. muutenkin polla vähän katkolla. tulee nukuttuu 30min pätkissä yöt. ja ei johdu kuumuudesta, hiottaa muutenkin vaik ois kylmä. mitähän myrkkyä sitä on vedetty yli kakskyt vuotta? voihan vitalis sentään...

    sibiseisei: tossa kun puhuit tuoreista atomisaattoreista, mitäs nää yleensä kestää about/tuotanoin/mutu-laskimilla?


    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  18. #18
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    8

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    snadisti helpottaa nuo pantomiimit, mut vittu että ei saa unta. muutenkin polla vähän katkolla. tulee nukuttuu 30min pätkissä yöt. ja ei johdu kuumuudesta, hiottaa muutenkin vaik ois kylmä. mitähän myrkkyä sitä on vedetty yli kakskyt vuotta? voihan vitalis sentään...

    sibiseisei: tossa kun puhuit tuoreista atomisaattoreista, mitäs nää yleensä kestää about/tuotanoin/mutu-laskimilla?
    sama homma täällä, pari päivää pössyttänyt ego-t sätkää ja välillä kyllä nousee kylmä hiki otsalle :P uskon että viikon jälkeen helpottaa. uskottelen vaan itselleni että parempi näin kun rampata tuolla partsilla vetämässä myrkkyä keuhkoihin....

     
     
  19. #19
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    59

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    aika jännä juttu toi teidän hikoilu ja yöunien katkot, ilmeisesti selviä vieroitusoireita tupakasta. Mulla ei kyllä itselläni ollut mitään tollaisia sivuvaikutuksia kun aloitin, päinvastoin olo parani heti ja kauhea aamuköhiminen loppui. Itsekin olin polttanut yli 35 vuotta. Ja sibille, mistä ihmeestä tota sun mainitsemaa mocca-litkua saa, en ole löytänyt mistään?

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    192

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Mun täytyy myöntää että olen tapojeni orja, ainakin näin aluksi.. Käyn edelleen partsilla vetelemässä höyryt mutta luulen että se tapa tulee talven mittaan muuttumaan. Pakkasessa käpistely ei paljoa nappaa.

    Se on tosiaan jännä miten erilailla ihmiset reagoivat. Unettomuus on kyllä kurja oire. Siitä kärsineenä (muista syistä johtuen) tiedän kuinka hanurista se on.

     
     
Sivu 1 / 13 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •