Sivu 1 / 184 123451151101 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 3676

Aihe: Mikä modi kannattaa hankkia?

  1. #1

    Mikä modi kannattaa hankkia?

    Kun kysyt laitesuosituksia / mikä modi kannattaa hankkia niin vinkkejä on paljon helpompi antaa kun kerrot tarkat hakuperustelut. Voit kopioida ja täyttää alla olevan kaavakkeen viestiisi (poista kaavakkeesta sulut ja lisää vastauksesi niiden tilalle).

    Ominaisuudet: (tarvitsetko wattisäätöä, lämmönsäätöä vai riittääkö mekaaninen modi ilman mitään säätöjä. haluatko esimerkiksi integroidun nestepullon (Squonker), usb-latauksen, hybrid-liittimen, fyysisen näppäinlukon, päivitettävän firmwaren tms.)
    Muoto: (putki vai boksi)
    Akku: (kiinteä vai vaihdettava akku)
    Virran/tehontarve: (1, 2, vai 3-akkuinen laite. Voit vaihtoehtoisesti kertoa tehontarveen watteina ja virrantarpeen milliampeeritunteita jos tiedät tarvitsemasi)
    Koko: (tuleeko modi kotikäyttöön, pitääkö sen mahtua mukaan taskuun/laukkuun vai haluatko todella pienen ns. stealth-laitteen. huomaa että edellinen vastaus rajoittaa tätä toivetta. kerro myös jos aiot käyttää laitteessa 23mm tai leveämpiä atomisaattoreita)
    Hintaluokka: (esim. 10 euron tarkkuudella tai vapaammin "alle 50e", "alle 100e", "ei väliä" tms)

    ------------------------------------------------------------------------------
    Alkuperäinen viesti:

    Bombshell tai E-Power. Elikkästä, jompikumpi olisi tulossa sohva fiilistely/kunnon "pilvi" pössyttelyyn.

    Kumpi on hinta/laatusuhteeltaan järkevämpi ja mistä kaupasta kannattaa tilata jos päädyn jompaan kumpaan? Vai olisiko vielä parempia/"järkevämpiä" vaihtoehtoja?

    Sen mitä oon tutkiskellut niin E-poweri starttipäkin sais reiluun 40€ ja tuo Bombshell hyppäis lähemmäs satkuun ku akku, laturi, tankki ym mitä siihen nyt tarviikaan.

    Oon itse (vielä) sen verran nyypelö näissä että en ihan ominpäin viittis vaan tilata ku ikävä jos joku pikku bugi sattuu tms ei yhteensopivia ym.

    Ennestään on eGo-T.

     
     
  2. #2

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Sori kun lainaan ketjuasi, mutta itsellä olisi lähes samalainen ongelma kyseessä niin en viitsi uutta tehdä. Eli haluaisin kovasti ostaa ensimmäisen modini. Olen katsellut bombshellia, e-poweria, ja muutamia muita yleisimpiä malleja. Meinasin jo bombshellin tilata, mutta sitten heräsi kysymys. Mikä tekee näistä "ei variable voltage"-modeista parempia kuin esim. egosta? Käsittääkseni jännite näissä on ~3.7V, joka on samaa luokkaa egon kanssa. Eli voiko edes odottaa mitään sen enempää, kuten parempaa makua/höyryntuottoa? Akkukesto varmasti on parempi, mutta pärjään ihan hyvin egonkin kanssa päivän yli.

    Tiedän, että bombshellista saa myös 6V, mutta monen mielestä tämä on jo liikaa. Ilmeisesti yleisenä sweetspottina pidetään 4.3-4.8V, mutta yhtään ko jännittellä toimivaa modia en ole löytänyt. Provari ym. VV-modit kyllä kiinnostaisivat, mutta hinta alkaa tulla vastaan.

    Mietityttää siis lähinnä hankinnan kannattavuus. Voiko perusmodeilta odottaa mitään sen enempää, mitä saan jo nyt egolta lr-510 atomisaattorin kanssa vai meneekö rahani vaan hukkaan?

     
     
  3. #3
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    E-poweriin pitää tilata erikseen kytkinosa joka kestää 7.4v.

    Omaa bomshelliä olen tuossa tykitellyt 8.4V asti. Tuo tulee siitä että 3.7V CR123 patteri on täyteen ladattuna 4.22V ja tuon voi kertoa kahdella kun niitä on kaksi. Noilla volteilla pitää käyttää " High Voltage Atomizer " atoja. Eli HV6 on noin 4.5 ohmia ja HV5 3.3 ohmia. Tuolla HV6:lla tulee kahden imaisun jälkeen niin kuumaa höyryä että suosittelen muovista tai delrinistä tehtyä pitkää drip-tippiä. Atomisaattori on KUUMA! Huulet palaa ilman drip-tippiä. Kurkkutuntuma tuolla on sarjassamme järjetöntä! Dual coilit ja muut jää kirkkaasti jälkeen!

    CR123 uudelleenladattavat tilasin eBaysta 2.5 dollaria posteineen kpl. Laturin tilasin eBaysta 3 dollaria posteineen.

    BombShell 8.4V

    Tuolla yhdistelmällä verrattuna LR juttuihin: höyry on kuumaa, kurkkutuntuma järjetön, höyryn määrä tajuton ja maku on kohtuullinen. Ero LR atomisaattoreihin on kuin yöllä ja päivällä. Jos suinkin on mahdollista niin käy kaverilla kokeileen ennen ostoa. Jos ostat "sokkona" niin varmasti ei jää laitteet käyttämättä.

    Myyntipalstalla on vielä pari setttiä 18650 IMR akkuja jotka kestää normaalikäytössä 2 päivää. Halvemmalla ei saa kyllä mistään eli 3kpl 10€ posteineen. Onneksi tilasin tehtaalta "ripakopallisen noita" puolet on valonheittimissä (1200 & 900 lumen) ja osa omassa käytössä.

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    116

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Ego,Tornado yms on reguloitu 3,4V ja täyteen ladattu 18650 antaa 4.25V, siinnäpä se tärkein

    "E-cigs are not "quit smoking" devices - they are an alternative way to smoke, but with a much reduced risk profile. Believe this - it's true. E-cig users are NOT quitters."

     
     
  5. #5

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kaippa Näytä viesti
    Ego,Tornado yms on reguloitu 3,4V ja täyteen ladattu 18650 antaa 4.25V, siinnäpä se tärkein
    Jep. Tämähän se suurin etu on.
    Itse käytän tällähetkellä LR306 atomisoijaa Silver Bulletissa ja ero eGoon verrattuna on suuri.
    Kaupungille lähdettäessä mukaan kyllä tarttuu joku pienempi laite mutta kotona tuo eGo on kyllä hyllyssä.

     
     
  6. #6
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Kyllä se patterien tehoreservikin vaikuttaa, eipähän se auton starttikaan pyöritä kunnolla jos ei ole riittävästi ampeereja, näissä ei nyt niin isoa eroa ole mutta eron kyllä huomaa tuossakin mun 4,2v antavassa egokloonissa ja e-powerissa.

     
     
  7. #7
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Toinen CR123 patteri sanoi työsopimuksen irti. Ei sitten vapotella. Laitan eBaystä uusia tilaukseen.

     
     
  8. #8

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Hmm, entä osittainen jatkokysymys.

    (mä yleensä oon todistanut toisin että "ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä"..)

    Dual Coil Cartomizer, pystyykö sen ruuvaan suoraan kiinni tuohon mun eGo-T akkuun? Ilmeisesti tuo DCC täytetään tankin sijasta, mut se tarvii sen imu osan lisäksi? Mikä ohmi valinta sit olis paras? 1.5, 2.0 vai 2.5?

    EDIT: ja paraneeko höyryttely kokemus (muuta kuin se "lämmön" tunne joka on tuttu analogisesta) verrattuna tähän mun eGo-T:hen?

    Oikeastaan tää valinnan tekeminen on äärimmäisen vaikeaa. Ainakin näin vasta-alkajalle.

     
     
  9. #9

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ChainSmoker Näytä viesti
    Hmm, entä osittainen jatkokysymys.

    (mä yleensä oon todistanut toisin että "ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä"..)

    Dual Coil Cartomizer, pystyykö sen ruuvaan suoraan kiinni tuohon mun eGo-T akkuun? Ilmeisesti tuo DCC täytetään tankin sijasta, mut se tarvii sen imu osan lisäksi? Mikä ohmi valinta sit olis paras? 1.5, 2.0 vai 2.5?

    EDIT: ja paraneeko höyryttely kokemus (muuta kuin se "lämmön" tunne joka on tuttu analogisesta) verrattuna tähän mun eGo-T:hen?

    Oikeastaan tää valinnan tekeminen on äärimmäisen vaikeaa. Ainakin näin vasta-alkajalle.
    Käys kattoos eGo-T viestiketjua. 3 sivulla Marviner kertoo juuri tuosta DCC:n käytöstä ego-t:n kanssa.

     
     
  10. #10

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Itse taistelin pari päivää saman asian kanssa, suuren tutkimustyön jälkeen päädyin seuraavanlaiseen settiin.

    seuraavat ecig:iltä:
    E-Power 18650 - Body Only - Colour : Black
    Dual Coil XL Cartomiser - eGo/510/Riva - Colour : Black, Resistance : 1.5ohm - Low
    510 to eGo Adapter

    ja pari 3000mah 18650 akkua ja laturi ebay:stä alle 6€.

    Cartoja otin pari kappaletta testiin kaverin suositeltua niitä minulle. pitää vain nyt odotella että tuohon e-poweriin tulisi mahdollisimman pian se vv-modi myyntiin jotta pääsisi testaamaan miltä tuo höyryttely suurimmilla tehoilla tuntuu. (On tää vapottaminen hullua touhua, kolmas sähkötupakka alle kuukaudessa)
    Laitteet millä mennään : Ego-t | Bombshell | E-power 18650 + suuri kasa bogen lr kartoja.
    Mehut mitkä höyryää : fsusa: jagerbomb | ps: pink spot | DV: absinthe

     
     
  11. #11

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ChainSmoker Näytä viesti
    Hmm, entä osittainen jatkokysymys.

    (mä yleensä oon todistanut toisin että "ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä"..)

    Dual Coil Cartomizer, pystyykö sen ruuvaan suoraan kiinni tuohon mun eGo-T akkuun? Ilmeisesti tuo DCC täytetään tankin sijasta, mut se tarvii sen imu osan lisäksi? Mikä ohmi valinta sit olis paras? 1.5, 2.0 vai 2.5?

    EDIT: ja paraneeko höyryttely kokemus (muuta kuin se "lämmön" tunne joka on tuttu analogisesta) verrattuna tähän mun eGo-T:hen?

    Oikeastaan tää valinnan tekeminen on äärimmäisen vaikeaa. Ainakin näin vasta-alkajalle.
    Laitetaans lyhyet vastaukset näihin: Kyllä, ei välttämättä, 1.5ohm ja kyllä (omasta mielestäni ainakin)

    Eli SmokTechin DCC on varustettu nk. 510-kierteellä. Se sopii suoraan esim. eGo-T akkuun.
    Imuosa kulkee myös nimellä Drip Tip. Ei ole välttämätön, mutta suosittelen sen käyttöä. DCC:t lämpenee välillä aika paljon, joten eipähän huulet pala, jos on Drip Tip käytössä. Lämpimimmän höyryn noista tuottaa 1.5ohminen. Se tuottaa myös eniten höyryä ja makua. Möyhyttelykokemus on mielestäni parempi, kuin eGo-T:n tankkiatomisaattorilla. Olen omistanut myös sellaisen, mutta viikon sisään vaihdoin käyttämään ainoastaan cartoja (Boge LR ja SmokTech DCC 1.5ohm). Tämä oli siis subjektiivinen mielipide, tai kuten jenkeissä sanotaan 'my two cents'.

    Tuolla on aiempi viestini asiasta videolinkkeineen:
    http://www.e-savuke.com/forum/sahkot...9.html#msg3779

    Huom:

    Cartojen puhdistusvideossa esitetään puhdistus keittämällä. Cartot voi myös puhdistaa ajamalla niistä lämpöistä vettä läpi vesihanan alla, puhalletaan vedet pois (sen mitä puhaltamalla lähtee) ja jätetään kuivumaan vuorokaudeksi. Myös videossa esitettyä paperinenäliinakonstia voi kuivatuksen apuna käyttää.

    Suosittelen cartojen kanssa käytettäväksi PG-nesteitä. Puhtaat VG-nesteet imeytyy aika hitaasti cartoihin, jolloin niiden täyttäminen vie aikaa. Jos ei ole kiire mihinkään, ja tykkää VG-nesteistä, niin toki niitäkin voi käyttää.

    Täyttövideossa esitetään pohjatäyttökonsti. DCC:t voi täyttää myös ihan normaalisti tiputtelemalla vanuun n. 50 tippaa. Keskellä olevaa reikää tulee välttää, ettei sinne mene nestettä. Tämä ei tietenkään mitään riko - neste vaan valuu carton läpi lattialle, eikä imeydy reunoilla olevaan vanuun, kuten sen kuuluisi. Myös Bogen cartot voi täyttää tällä tavalla. Cartoja ei koskaan kannata käyttää ihan tyhjäksi / kuivaksi asti. Se voi silloin alkaa käryttämään vanumateriaalia, ja pahimmillaan niihin sitten jää palaneen maku ihan pysyvästi. Itselle ei ole vielä moista päässyt käymään, joten en puhu omasta kokemuksesta - vaan muitten kokemuksista.


    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  12. #12

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Paljon kiitoksia vastauksesta/sista - täällä on todella ystävällistä ja auttavaa porukkaa

    Jos niinku yhteenvetona:
    Carto: http://www.ecigwizard.com/shop/carto...oil-carto.html
    Drip Tip: http://www.ecigwizard.com/shop/drip-...drip-tips.html <----on kyl melko kallis :-0

    Ja olemassa oleva eGo-T:n akku niin tuossa on valmis paketti?

     
     
  13. #13

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Mietin myös, että jos ei ostaisikaan vielä modia, vaan ostaisi tuon EgoBoosterin. Onkohan kellään täällä vielä kokemuksia? Tuskin kun on niin uus laite kyseessä. Arvostelut on ainakin ollut lähes pelkästään positiivisia. Ainut mitä on moitittu, on 60d hintalappu.

    Tämä siis kyseessä: http://www.youtube.com/watch?v=WDs3zqV8SAM

     
     
  14. #14

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ChainSmoker Näytä viesti
    Paljon kiitoksia vastauksesta/sista - täällä on todella ystävällistä ja auttavaa porukkaa

    Jos niinku yhteenvetona:
    Carto: http://www.ecigwizard.com/shop/carto...oil-carto.html
    Drip Tip: http://www.ecigwizard.com/shop/drip-...drip-tips.html <----on kyl melko kallis :-0

    Ja olemassa oleva eGo-T:n akku niin tuossa on valmis paketti?
    Kyllä on. Noita cartoja kannattaa tietysti muutamia kappaleita tilata kerralla, niin eivät pääse puhtaat cartot loppumaan, ja on helppo testata eri makuja ilman että tarvitsee heti olla niitä pesemässä. Makutestaamiseen voi tietysti käyttää eGo-Tankkiakin, paitsi että sitten voi joutua pesemään atomisaattorin. Bogen LR cartot on itseasiassa kätevämpiä, jos haluaa eri makuja testailla puhtailla välineillä. Niihin menee reilu 20 tippaa nestettä, joten jos mausta ei tykkää, niin eipä ainakaan dual coil carto joudu tiskihyllylle kuivumaan vuorokaudeksi.

    Tuolta niitä saa (Boge LR): http://www.ecigwizard.com/shop/carto...-soft-cap.html

    Nuo listaamasi drip tipit on kyllä kalliita. Vakiotipit on näköjään päässeet loppumaan ecigwizardilta. Jos pitää nopeasti saada, niin Suomessakin myydään drip tippejä, esim täällä:

    http://www.sauhuton.fi/product/47/510--901--ego-driptip

    Noi passaa em. cartoihin, vaikka tekstissä sanotaan että käy vain tiettyihin atomisaattoreihin. Itse tilasin jokin aika sitten just noita.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  15. #15

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Mietin myös, että jos ei ostaisikaan vielä modia, vaan ostaisi tuon EgoBoosterin. Onkohan kellään täällä vielä kokemuksia? Tuskin kun on niin uus laite kyseessä. Arvostelut on ainakin ollut lähes pelkästään positiivisia. Ainut mitä on moitittu, on 60d hintalappu.

    Tämä siis kyseessä: http://www.youtube.com/watch?v=WDs3zqV8SAM
    Ei ole kokemusta, mutta ei tuota tietääkseni ainakaan haukuttu ole. Käyttäjät tuntuvat olevan kovasti tyytyväisiä yleensäottaen.

    ECF:n eGo Booster arvostelu kuukauden käytön jälkeen:

    http://www.e-cigarette-forum.com/for...o-booster.html

    Siellä näyttää olevan maininta, että joku on käyttänyt tuota ego boosteria myös E-Powerin kanssa (E-Power tunnetaan toisella nimellä noeGo)...
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  16. #16

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Luin yöllä tuon arvostelun, ja juurikin tuon takia meinasin tuotteen tilata. Saatavuus ilmeisesti tällä hetkellä heikohkoa. Toimittaakohan ko. kanadalainen(?) firma suomeen?

     
     
  17. #17
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Mielenkiintoinen laite tuo boosteri, ei aivan Provari, mutta todella kätevä tehon säätö. Säätö on Provarissa hankala, ainakin minulle kun vaihdan höyryttimiä vähän väliä...

    Onko se happyvaper.comin oma tuote? Siellä on Stock StatusOut of Stock) ja Happy Vaper currently only ships to Canada, the US and the UK.

     
     
  18. #18

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    Mielenkiintoinen laite tuo boosteri, ei aivan Provari, mutta todella kätevä tehon säätö. Säätö on Provarissa hankala, ainakin minulle kun vaihdan höyryttimiä vähän väliä...

    Onko se happyvaper.comin oma tuote? Siellä on Stock StatusOut of Stock) ja Happy Vaper currently only ships to Canada, the US and the UK.
    Happyvaper.com on tietääkseni jälleenmyyjä, eli ei ole heidän oma tuotteensa. Mun mielestä sitä myytiin jossain muuallakin, vaan en nyt tähän hätään muista missä...
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  19. #19
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja marviner Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    Mielenkiintoinen laite tuo boosteri, ei aivan Provari, mutta todella kätevä tehon säätö. Säätö on Provarissa hankala, ainakin minulle kun vaihdan höyryttimiä vähän väliä...

    Onko se happyvaper.comin oma tuote? Siellä on Stock StatusOut of Stock) ja Happy Vaper currently only ships to Canada, the US and the UK.
    Happyvaper.com on tietääkseni jälleenmyyjä, eli ei ole heidän oma tuotteensa. Mun mielestä sitä myytiin jossain muuallakin, vaan en nyt tähän hätään muista missä...
    Joo, se videohan esittikin artisanvaping.com, josta ostolinkki meni tuolle myyjälle. Artisan Vaping selvästikin on tuon tuotteen "koti", ja se on myös "Made in Canada". Voi olla ostopaikat hakusessaan, mutta kaipa kiinalaiset tuota kohta tekevät, että saa ostettua samalla tavalla kuin eGo kytkinpiirejä. Tosin, äkki-innostuksen jälkeen, taitaa kuitenkin jäädä hankkimatta tämä härveli, koska teho on rajallinen..

     
     
  20. #20

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    marviner, kiitän tiedoista. Laitan tilauksen meneen

    Toivottavasti jonain päivänä voin olla yhtä suuresti avuksi uusille tulokkaille kuin te olette olleet mulle
    (uskon että lisää kysymyksiä satelee vielä kauan )

     
     
Sivu 1 / 184 123451151101 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •