Sivu 1 / 5 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 84

Aihe: Prinsessapäiväkirjat

  1. #1

    Prinsessapäiväkirjat

    Helou

    Pakko päästä purkamaan johonkin näitä juttuja, puoliso (joka ei oo koskaan polttanut) ei oikeen ymmärrä miten iso juttu tää on mulle, vaikka yrittääkin parhaansa.

    Olen
    - vajaa kolmekymmentä
    - akateemisesti sivistynyt
    - polttanut 10 vuotta tahdilla puol askia päivässä
    - nörtti

    Kaikki alkoi siitä, ehkä noin 1-2 vuotta sitten, kun oma polttaminen alkoi ottaa itseäni päähän. Vitutti rahanmeno, vitutti se, että tarvii mennä salamyhkäisesti tauolle pihalle [suunnilleen kuin olisi tekemässä jotain laitointa], mieli askaroi sen parissa että koska olisi sopiva hetki päästä röökille, rahat menee, kädet ja hihat haisee ihan HIRVITTÄVÄLLE, suu haisee ja on jatkuvasti paha maku suussa, niin että tarvii vetää röökin päälle pastilleja. Tuli semmonen fiilis, että kuka mut on huijannut tähän paskaan, mutta ajatuskin lopettamisesta oli ihan kamala.

    Samaan aikaan tässä olin (ja oon edelleen) laihiksella, nyt on lähtenyt parissa vuodessa vähän vajaa 40 kiloa [joo, iso elämänmuutos!] ja aattelin, että en todellakaan kykene edes ajattelemaan lopettamista samaan aikaan kun suoritan maanisesti viimeiseen saakka trimmattua ruokavaliota. Sensijaan seurasin vierestä vähän parin kaverin sähkörööki-innostusta ja aattelin laiskanpulskeasti, että tuota pitää itsekin kokeilla!

    En kuitenkaan saanut aktiivisesti edistettyä sähköröökiasiaa, kun opinnoissa ja töissä oli kiirettä, mutta kun tuli taas asia kaverin kanssa puheeksi se lupasi koota kamoistaan mulle jonkun aloitusvehkeen. Toinen kaveri oli lykännyt mulle yhden pullon nesteitä "kun sä kuitenkin kohta aloitat niin pääset sitten heti alkuun eikä tarvii odotella tilauksia". Ajoitus oli hyvä, sain sähköröökin viime viikon lauantaina ja heti seuraavana päivänä mursin nilkkani ja jouduin vangiksi kotiin sairaslomalle.

    Jo maanantainen sairaalapäivystys 6 tuntia ilman tupakkaa teki tosi tiukkaa. Sinä iltana poltin kaksi röökiä, toisen kun pääsin päivystyksestä ja toisen just ennen kotiintuloa. Poikakaverin piti nostella mua portaissa, kun omat käsivoimat ei riittäneet rappusten kapuamiseen kainalosauvoilla toiseen kerrokseen. Talossa ei ole hissiä, kämpässä ei parveketta eikä rapussa edes tuuletusparveketta. Tajusin, että röökille pihalle ei ole hetkeen menemistä. Tiistaiaamuna oli pakko päästä röökille, mutta vaihtoehtojen puutteessa päädyin menemään kylppäriin, avasin ikkunan [semmonen isompi ikkuna, ei tuuletusikkuna] ja kiipesin jalka paketissa puoliksi ikkunan edessä olevan pesukoneen päälle vetämään röökiä. Jessus mikä moraalinen krapula! En tietty päässyt kurottamaan kunnolla ikkunasta ulos, joten puolet savuista tuli sisään kylppäriin. Se löyhkä oli kuvottava. Ajattelin siinä, että on nyt vittu aika nöyrä tilanne, että mä puoliksi istun ja makaan pesukoneen päällä saadakseni pään ulos ikkunasta ja vedettyä röökiä. Mietin että ei tää näin voi toimia, entäs jos telon itseni vielä pahemmin? Ja entäs naapurit? Mulla oli fyysisesti paha olo kun ajattelin, että sitä savua varmaan päätyy ilmanvaihdon kautta naapurirassukoille. Joo, ei ollut hyvä idea. Jätin ikkunan auki ja oven kiinni, jo muutaman minuutin jälkeen se haju tuulettui kyllä pois, mutta ei tää näin voisi jatkua.

    Konkkasin kepeillä eteiseen, kaivoin ne saamani sähköröökikamat esiin ja soitin kaverille, että se neuvoisi miten täytän sen laitteen. Ja loppu on historiaa.

    Tällä hetkellä tasan 5 vuorokautta viimeisestä röökistä. Käytin yhden nikotiinilaastarin yhtenä päivänä kun höyryttelin nikotiinittomilla nesteillä, mutta en nyt tiedä oliko sillä mitään vaikutusta.

    En ollut oikein koskaan oikeasti ajatellut röökilakkoa tai sitä miltä se tuntuisi, en oo koittanut lopettaa, mutta toisaalta oon saattanut joskus esim. viikonloppuisin olla ilman luokkaa vuorokauden. Tuntuu siltä, että tää on liian helppoa ollakseen totta, että röökilakon pitäis jotenkin tuntua vähintään joltain heroiinivieroitukselta [tai siis en oo koskaan ollut heroiinivieroituksessa, mutta elokuvissa ne vieroitettavat poukkoilee pehmustettujen huoneiden seiniä vasten verestävin silmin, kalpein naamoin ja mustin silmänalusin, vaikuttaa ihmisraunioilta ja anelee armoa, tai sitten tutisee horkassa jossain nurkassa käpertyneenä kerälle].

    Mulla on vaan semmoinen tasaisen tyytyväinen olo. Heitin kaverille just läppää, että sähkörööki on selvästi ratkaisu sekä dieettiin että röökin lopettamiseen: tilaan vaan kasan nikotiinillisia kaiken maailman herkuilta [kirsikkasuklaa, kookos, salmiakki, nallekarkki, siideri, omenapiirakka, KYLLÄ KIITOS!] maistuvia nesteitä ja lyön kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

    Ainoa asia mikä vituttaa on se, etten oo kokeillut tätä aikaisemmin.

    Sitten pientä muistilistaa itselle (ja no miksei teille muillekin) hankinnoista:
    - puff.fi:stä alkuviikosta kolme nikotiinitonta nestettä (koska toimitus seuraavaksi päiväksi), eli Pink Spot Vaporsin Banana Creme ja French Vanilla plus T-Juicen Pomme Pom (eli omena). Omenassa oli aika laimea maku, mutta muuten tyytyväinen kaikkeen

    Suunnitellut hankinnat:
    - kakkossetti kaikkea backup -ja vaihtelukäyttöön, eli tankki, kaulus, akku, pari drip tippiä ja kasa cartoja (puffilta varmaan)
    - kasa nesteitä varmaan ainakin ecigwizardilta, 10 ml pulloja eri makuja, niin voi kokeilla mistä tykkäisi
    - joku siisti kotelo tälle sähköröökille, jotta saan jatkossa kuskattua sitä minimitarvikkeineen käsilaukussa, pitää selvittää mistä saisi nättejä
    - uusi käsilaukku (mielellään melko kallis) sitten kun oon todistetusti omillani tässä hommassa

    Sitten vielä parit laskutoimitukset:
    Normaaliviikolla olisin vetänyt ainakin 70 röökiä. Rööki jota poltin (eli vihreä bonuksen maksi) maksoi 6.30 ja sisälsi 27 röökiä, eli yhden röökin laskennallinen hinta on 24 senttiä (pyöristetty ylöspäin).
    Säästöä röökistä: 16.33 euroa
    Puffin tilaus maksoi: 21 euroa

    No mutta eka kuukausi tulee kalliiksi kun pitää tehdä pitkän tähtäimen hankintoja, pitkällä tähtäimellä varmasti säästän vähän rahaa. En aio ostaa mitään megasupertykkiä, tää bogen tankkisysteemi on ihan riittävän hyvä. Kuuluisia viimeisiä sanoja?

     
     
  2. #2
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Tervetuloa foorumille. Kuulostaa hyvältä tuo sun aloitus, niin ja tämähän on myös matka makujen maailmaan, sillä takaan ja alleviivaan että niitä löytyyyyy! Pitää vain muistaa että maku aisteja on monenlaisia! Niin kuin meitä ihmisiäkin!

     
     
  3. #3
    Höyrypää neuropora's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    532
    Jee! Selvisit tänne foorumille! Tervetuloa ja onnea tupakoimattomuudeen alkutaipaleelle, tästä se lähtee! Kirjottelethan aina sillon tällöin, miten hommat sujuu?

    Muistahan, jotta saa jatkossakin soitella, jos akuutti hätä iskee.

     
     
  4. #4
    Hieno aloitus, ja tervetuloa foorumille. Bogella ja tankilla mäkin olen tässä vuoden päivät pelaillut. Aina välillä suunnittelen siirtyä rebuildable atoihin, kun osuu kohdalle huonolaatuisia bogeja. Mutta kun taas löytyy kelvollinen, palaan järkiini.

    Mulla on sähkiksen myötä herkkujen mässäily vähentynyt. Aina joskus aiemmin kun kokeilin röökilakkoa, niin makeaa meni järjettömät määrät. Nyt sähkis tuntuu korvaavan kaksi addiktiota.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  5. #5
    Jee, vastauksia!

    Lainaus Alkuperäinen postaaja K-57 Näytä viesti
    Tervetuloa foorumille. Kuulostaa hyvältä tuo sun aloitus, niin ja tämähän on myös matka makujen maailmaan, sillä takaan ja alleviivaan että niitä löytyyyyy! Pitää vain muistaa että maku aisteja on monenlaisia! Niin kuin meitä ihmisiäkin!
    Kiitos! Mulle on tää makuasia varmaan jopa vähän ylikorostunut, koska oon ollut kroonisessa sokeri-, vilja-, jne. lakossa jo useamman vuoden, niin fiilis on kuin jonkun uuden karkkikaupan hyllyllä! Silleen "ai kanelipullaneste? JOOOOO" *kuola valuu pelkästä ajatuksesta lattialle*

    Lainaus Alkuperäinen postaaja neuropora Näytä viesti
    Jee! Selvisit tänne foorumille! Tervetuloa ja onnea tupakoimattomuudeen alkutaipaleelle, tästä se lähtee! Kirjottelethan aina sillon tällöin, miten hommat sujuu?

    Muistahan, jotta saa jatkossakin soitella, jos akuutti hätä iskee.
    Jee, nyt tiedän mikä sun nimi on täällä! Kirjoittelen joo, myös ihan itseäni varten et voin sitten jossain vaiheessa katsoa taaksepäin ja nähdä esim. mitkä on olleet fiilikset ja paljon on mennyt / säästynyt rahaa, mitä oon tilannut jne.

    Pääset ihan kohta kommentoimaan mun tulevaa osatilausta (lähinnä et onks ne valinnat järkeviä ja käyhän ne osat toisiinsa varmasti kiinni). Haluun vaaleanpunaisen tankin <3 Mut esim. toi Puff (tai oikeestaan noi muutkaan kaupat) ei ihan kädestä pitäen neuvo mitkä osat on keskenään yhteensopivia, tai siis mitkä kaikki jutut pitää ottaa huomioon kun osista kasaa. Toi yläosa on aika selvää pässinlihaa (et clearot valitaan sen tankin mittojen mukaan ja mielellään semmoset että on reiät valmiiksi, laipoista sainkin jo tuolla esittelyketjussa hyviä neuvoja jne) mutta toi akkuosasto kierteineen on vielä tuntematon metsä. Mut eiköhän tää tästä, kun näitä aikansa hypistelee

    Niin ja oot kyllä ihan elämänpelastaja, luulen että tommosella rupusella starterkitillä mulla olis palanut käpy tähän hommaan, mutta nyt jäin ihan kerrasta koukkuun!

    Voisin nyt käyttää vielä tilaisuuden hyväkseni ja kysyä, että onko sulla jotain luottopaikkoja mistä diggaat tilailla nesteitä? Ajattelin nyt ottaa kasan 10 ml erilaisia tuolta ecigwizardilta, et pääsen maistelemaan, mut otan mieluusti vastaan suosituksia!

     
     
  6. #6
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Avalanche Näytä viesti
    Mulla on sähkiksen myötä herkkujen mässäily vähentynyt. Aina joskus aiemmin kun kokeilin röökilakkoa, niin makeaa meni järjettömät määrät. Nyt sähkis tuntuu korvaavan kaksi addiktiota.
    Mahtavaa kuulla, että se on jo onnistunut joltakulta! Noin mä kans tosiaan mielessäni kelailin, että varmaan käy. Muutenkin kun oon ollut pitkään sokerilakossa, niin tuoksut tuntuu voimistuneen (siis jo kauan sitten). Kun kulkee vaikka Stockmannilla paistopisteen ohi, se tuoksujen muuri joka lyö naamalle on ihan mieletön! Ennen haistelin kämppiksen kaakaojauhepussia, joka oli avattuna meidän keittiön pöydällä. Se kaakaon ja sokerin tuoksu leijui pöydän toiselle puolelle saakka, kun sitä pussia liikutti. Joskus imppasin sitä pussia ihan varta vasten... Sanotaan että tupakoijat ei haista mitään, mutta kyllä mun hajuaisti vahvistui nimenomaan siitä kun lopetin viljat ja sokerit. Se oli tosi hämmentävä (joskin tervetullut) sivuvaikutus, kun mun mielestä edelleen joku toffeeviineri haisee paremmalta kuin se maistuu!

     
     
  7. #7
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Hienoa lukea sun tarina, oli aika paljon asioita joihin samaistun. Pari vuotta sitten kun etsin uutta kämppää, oli jatkuvasti mielessä se että röökille pitää pystyä menemään myös vähän vähemmän siveissä vaatteissa suihkun jäkeen yms. Nyt toi ajatus tuntuu aika dorkalta.

    Tämä on mahtava foorumi jeesaamaan hankinnoissa ja mahdollisissa ongelmissa. Hyvää jatkoa höyryttelylle!

    Edit: Mulla kans sokerit ja vaaleat viljat pannassa. Boba's Bounty on aika hyvä jälkiruokahöyry, sellanen kaurakinuskirusinapaistos...
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  8. #8
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Onnittelut hyvästä alusta! Tältä foorumilta saa kyllä yleensä hyvin nopeasti apuja, jos on tarvis.
    Pikaisena yhteenvetona voinen todeta, että eGo-kierteillä oleviin akkuihin käy pääsääntöisesti eGo, sekä 510-kierteiset cartot, atot ja clearot, eli valinnanvaraa löytyy. Tosin siinäkin valikoimassa oikeasti toimivat vaihtoehdot taitaa olla suht harvassa; turhan monet laitteet kurlaa, tai antaa dry hittiä, mutta pienellä taustatyöllä yleensä saa pahimmat rahanhaaskaukset vältettyä.

    Ps. Mukavan selkeää ja luettavaa tekstiä tuotat, mikä on ainakin itselleni hyvin tervetullutta täällä internetin ihmeellisessä maailmassa.

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari Bole's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    199
    Tervetuloa foorumille prinsessa!!

    Hieno aloitus ja onnitteluni pääsystä sähköröökien ihmeelliseen maailmaan.

    Täältä tosiaan apua saa hyvinkin nopeasti jos tarvetta tulee.

    Makuja tosiaan on niin monta ettei varmasti lopu vaihtoehdot kesken. Myös liberty Flightsilla on monia hyviä nesteitä.

     
     
  10. #10
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336
    Tervetuloa vaan tänne "Harlekiini" osastolle..ja mainiosta aloituksesta..tsemppiä..siitä se lähtee..

     
     
  11. #11
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Prinsessa Näytä viesti
    Mahtavaa kuulla, että se on jo onnistunut joltakulta! Noin mä kans tosiaan mielessäni kelailin, että varmaan käy. Muutenkin kun oon ollut pitkään sokerilakossa, niin tuoksut tuntuu voimistuneen (siis jo kauan sitten). Kun kulkee vaikka Stockmannilla paistopisteen ohi, se tuoksujen muuri joka lyö naamalle on ihan mieletön! Ennen haistelin kämppiksen kaakaojauhepussia, joka oli avattuna meidän keittiön pöydällä. Se kaakaon ja sokerin tuoksu leijui pöydän toiselle puolelle saakka, kun sitä pussia liikutti. Joskus imppasin sitä pussia ihan varta vasten... Sanotaan että tupakoijat ei haista mitään, mutta kyllä mun hajuaisti vahvistui nimenomaan siitä kun lopetin viljat ja sokerit. Se oli tosi hämmentävä (joskin tervetullut) sivuvaikutus, kun mun mielestä edelleen joku toffeeviineri haisee paremmalta kuin se maistuu!
    ..ja röökihän tunnetusti latistaa maku ja hajuaistia.. Odotas viikko-pari, niin alkaa maku ja hajuaistit terävöitymään

    Ja tervetuloa foorumille.

     
     
  12. #12
    Kiitos kaikille kannustavista vastauksista ja erityisesti Charunille arvostuksesta allekirjoittaneen tekstintuottotaitoa kohtaan!

    ===========

    Jees, eli hei rakas sähkötupakointipäiväkirjani. Tänään elämässä on ollut paljon vauhtia ja vaarallisia tilanteita, kun sairastuvallani kävi kylässä sekä lapsiperhe että harrastuskavereita. Kuulin mm. että nykyään on ilmeisesti hitti (joissakin piireissä) vetää ilokaasua saadakseen pöntön sekaisin. Tuntui mummolta [tai ainakin melko oldskoolilta] tämä oma röökiriippuvuus. Vaikka oonkin kieriskellyt pitkään syyllisyydessä siitä miten urpoa on olla koukussa tupakkaan, niin onhan se nyt vähemmän urpoa kuin olla koukussa ilokaasuampulleihin. Olen myös lukenut Johanna Tukiaisen blogia, mikä on hyvä tapa lohduttautua murheen alhossa. Tällä viittaan siis siihen, että tulee hyvä olo omasta älykkyydestä kun sitä vertaa täysin ulkona tästä todellisuudesta olevaan Tuksuun. Nuorempana vastaavina heikkoina hetkinä selasin IRC-Gallerian "satunnainen" -linkillä jotain random urpoja ja vuorotellen hihittelin / facepalmasin. En ehkä uskaltaisi kertoa tätä julkisesti, mutta olen luottamuksellisesti kuullut myös useiden muiden ihmisten harrastavan samantyyppistä itsetutkiskelua.

    Nyt illalla alkoi ensimmäistä kertaa tämän savotan aikana palaa käämi [ei jalkavammaan liittyen, siihen ja paperisotaan, vakuutusasioihin, sairaskertomusten vaatimiseen ja muiden kammoasioiden selvittämiseen on palanut käpy vähintään kerran päivässä]. Imeminen oli vaikeaa ja sain nesteet suuhun. Vapisevin sormin korkkasin ainoan esirei'itetyn vaihtocartoni ja erinomaista ohjevideota kelailemalla imeytin sinne sisään nesteet ja tunkkasin koko komeuden takaisin kiinni seisomaan. Kun lopulta otin ekat höyryt kuuteen tuntiin, maistui se suussa kitkerältä. Ehdin saada ahdistuspaniikkikohtauksen siitä että ainoa vaihtocarto on paskana tai että tein jonkin eeppisen typerän virheen, mutta hetken heiluteltuani ja imuteltuani homma alkoi taas kulkea kuin juna. HUH! Tuli tiuskittua poikakaverille samalla kun se yritti huonolla menestyksellä lohduttaa, jonka jälkeen sitten suoritin itsetutkiskelua ja totesin, että nyt on selvästi pinnalla se addikti minussa. Ei varmasti nikotiiniin niinkään, sillä toi vehkeessä oleva neste ei ole kovinkaan tujua (16 mg lantrattuna noin 50/50 -suhteella 0 mg -nesteeseen), vaan selvästi tähän uuteen korvaavaan tapaan.

    Totesin, että parempi laittaa fyffet haisemaan ja varaosat tulemaan, sillä jos tää setti nyt pettää niin en tiedä mitä teen, varmaan roikkuisin röökin kanssa siellä vessan ikkunassa ja vihaisin itseäni heikkoudesta tai nuolisin nikotiinilaastareita... Se on kuitenkin selvästi positiivista, että vieläkin tuntuu ehdottomasti siltä että tää höyryttely on paras juttu sitten siivutetun leivän [kielikuva, en syö leipää ] ja etten halua enää takaisin siihen entiseen tervaamiseen. Sitten toki nousi taas verenpaine, kun tajusin että miltei joka kaupasta on sopivat bogen cartot loppu. Nikotiiniton.fi:stä sitten löytyi ja päätin ottaa kerralla sitten kaikki paitsi nesteet sieltä.

    Rahapäiväkirjalle tiedoksi tämän illan shoppailuterapian saavutukset:

    nikotiiniton.fi tilaus 17.3.2013

    Prepunched Boge XL LR Karto 5kpl x 2 11e
    Boge tank 6ml 9e
    aluminium ming drip tip 3e
    ego 1100 mAh akku 19e
    ego mini-cone malli C leveämpi 2.70e
    - alennus 5%
    _______________________________________
    loppusumma 42.46

    ecigwizard

    vanilla 10 ml 18 mg
    cherry 10ml 24 mg
    cream-coconut-chocolate-cookie 10 ml 18mg
    oak barrel cider 10 ml 18mg
    fireball 10ml 16mg
    salmiakki 10ml 25 mg
    professor pepper 30 ml 0mg
    - alennus 10%
    _____________________________
    loppusumma 42.39

    Taitaa mennä hetki, ennen kuin saan säästöillä uuden käsilaukun...

    Nyt kuitenkin on helpottunut olo ja sähkörööki kehrää kauniisti.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari Bole's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    199
    Noista nesteistä sen verran jos et vielä tiedä niin ainakin kaikki sitruspohjaiset ja salmiakki hajottaa muovitankit joten ei kannata niitä tankkiin laittaa. Colanesteet taitaa myös rikkoa. Pelkällä cartolla voi toki niitä höyryttää..

     
     
  14. #14
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Nyt on itsekin pakko kehaista; on aivan mahtava tunne lukea järkevästi suollettua tekstiä, kun on ensin lukenut sivukaupalla joten etäisesti suomea muistuttavaa..

    Tervetuloa, ja onnea! Varalaitteita pitää olla aina, samoin kuin nesteitä. Tiukka paikka hyökkää kimppuun yllättävän herkästi jos sille antaa tilaisuuden. ^^ Keep on vaping! :3
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  15. #15
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bole Näytä viesti
    Noista nesteistä sen verran jos et vielä tiedä niin ainakin kaikki sitruspohjaiset ja salmiakki hajottaa muovitankit joten ei kannata niitä tankkiin laittaa. Colanesteet taitaa myös rikkoa. Pelkällä cartolla voi toki niitä höyryttää..
    Niinhän se olikin, kiitos huomautuksesta && voi hitsi! Höyrypään käsikirjaa kun luin, niin siellä sanottiin että "Tunnetusti tankkien ja clearomizerien kanssa (läpinäkyvä karto) ongelmallisia makuaineita ovat ainakin erilaiset sitrukset, anis, kaneli ja salmiakki. "

    Jäin miettimään muutamaa juttua, saa jakaa linkkiä esim. sopivaan keskusteluun tai muuhun lähteeseen [yritin hakea foorumilta, mutta en löytänyt].
    - Eli selviääkö se nesteiden kuvauksesta / nimestä, sisältääkö ne sopimattomia aineita? Vai tuleeko niiden nesteiden mukana joku pakkausseloste, jossa mainitaan erikseen joku taikasana, mistä voi tän päätellä?
    - Liittyykö tää ongelma niihin molempiin koviin muoveihin, mistä tankkeja tehdään vai vaan toiseen? Ilmeisesti vaan koviin muoveihin, kun ei nesteet tule noista pehmeämuovisista säilytyspulloista läpi?
    - Jos nyt aikoisi ostaa vielä sit semmosen tankin, johon voi tunkea mitä vaan [koska saavutetuista eduista ei luovuta], niin olisko tommonen lasinen Arctic tank tai sitten metallinen Kiuas hyvä investointi vai saisiko jostain jonkun edullisemman, jolla kannattaisi testata ensin? Katsoin lähinnä suomalaisista kaupoista, koska diggaan tukea muutamalla eurolla suomalaisten bisneksiä, joten ymmärrettävää kyllä ne varmasti myös promoaa noita suomalaisia tankkeja eikä tarjoa ohella budjettivaihtoehtoa.



    Muissa uutisissa: eilinen vitutus on taaksejäänyttä elämää ja yritän nyt pitää kiinni tästä hyvästä fiiliksestä.

     
     
  16. #16
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Nyt on itsekin pakko kehaista; on aivan mahtava tunne lukea järkevästi suollettua tekstiä, kun on ensin lukenut sivukaupalla joten etäisesti suomea muistuttavaa..

    Tervetuloa, ja onnea! Varalaitteita pitää olla aina, samoin kuin nesteitä. Tiukka paikka hyökkää kimppuun yllättävän herkästi jos sille antaa tilaisuuden. ^^ Keep on vaping! :3
    No huh kiitos!

     
     
  17. #17
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Prinsessa Näytä viesti
    Niinhän se olikin, kiitos huomautuksesta && voi hitsi! Höyrypään käsikirjaa kun luin, niin siellä sanottiin että "Tunnetusti tankkien ja clearomizerien kanssa (läpinäkyvä karto) ongelmallisia makuaineita ovat ainakin erilaiset sitrukset, anis, kaneli ja salmiakki. "

    Jäin miettimään muutamaa juttua, saa jakaa linkkiä esim. sopivaan keskusteluun tai muuhun lähteeseen [yritin hakea foorumilta, mutta en löytänyt].
    - Eli selviääkö se nesteiden kuvauksesta / nimestä, sisältääkö ne sopimattomia aineita? Vai tuleeko niiden nesteiden mukana joku pakkausseloste, jossa mainitaan erikseen joku taikasana, mistä voi tän päätellä?
    - Liittyykö tää ongelma niihin molempiin koviin muoveihin, mistä tankkeja tehdään vai vaan toiseen? Ilmeisesti vaan koviin muoveihin, kun ei nesteet tule noista pehmeämuovisista säilytyspulloista läpi?
    - Jos nyt aikoisi ostaa vielä sit semmosen tankin, johon voi tunkea mitä vaan [koska saavutetuista eduista ei luovuta], niin olisko tommonen lasinen Arctic tank tai sitten metallinen Kiuas hyvä investointi vai saisiko jostain jonkun edullisemman, jolla kannattaisi testata ensin? Katsoin lähinnä suomalaisista kaupoista, koska diggaan tukea muutamalla eurolla suomalaisten bisneksiä, joten ymmärrettävää kyllä ne varmasti myös promoaa noita suomalaisia tankkeja eikä tarjoa ohella budjettivaihtoehtoa.



    Muissa uutisissa: eilinen vitutus on taaksejäänyttä elämää ja yritän nyt pitää kiinni tästä hyvästä fiiliksestä.
    Toiset kauppiaat varoittavat jos neste saattaa rikkoa tankkeja, toiset eivät. Vastuu säilyy loppukäyttäjällä, niinsanoakseni. ^^ Pyrex tai teräs kestää varmasti, eli lasinen Arctic on hyvä jos haluaa seurata nestepintaa, Kiuas taas on pomminkestävä. Käytettynä luulisi löytyvän muitakin lasitankkeja, kuin Arctic, ja vieläpä edullisesti, mutta pikaisella haulla en löytänyt näistä vakiopuljuistani. Tämän foorumin kaupalliset osiot voivat olla hyödyllisiä, sinne vaan ostoilmoa lasitankista, varmasti lojuu porukalla nurkissa ylimääräisiä. Säästää muutaman oravannahan.

    Ja olepa hyvä. :3
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  18. #18
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Tämän foorumin kaupalliset osiot voivat olla hyödyllisiä, sinne vaan ostoilmoa lasitankista, varmasti lojuu porukalla nurkissa ylimääräisiä. Säästää muutaman oravannahan.
    Kiitos neuvoista taas, tämä on aivan erinomainen idea. Pistetäänpä menemään!


    Muistiin itselle ja vinkiksi muille, varsinkin neitokaisiin veikkaisin putoavan täysillä:
    Googlaillessani aihetta törmäsin tällaisiin aivan tajunnanpäräyttävän makeisiin kuvallisiin designlasitankkeihin, joita tekee käsityönä joku mimmi jenkeissä. Voi luoja miten upeita! Sitten kun oon enempi sinut tän homman kanssa ja tiedän mitä teen, taidan palkita itseni jollain tuollaisella. Bedazzle Tubes - Home

    Ebayssä myydään myös näemmä koristetarroja, joilla voi tuunata akkuputken, mutta eivät shippaa Suomeen. No, äkkiäkös tässä tarraleikkurilla/printterillä surruuttelee omat. Oon siis varsin tee-se-itse –henkinen ja diggailen tuunauksista, käsitöistä ja kauniista asioista. Luulen että jos tavisröökiä olisi saanut vaaleanpunaisilla papereilla olisin polttanut pelkästään sitä...

     
     
  19. #19
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Jenkeistä tilatessa kannattaa muistaa ottaa huomioon että yli ~21 euron tilauksista menee vielä alvit, ja olikos se 100 vai 150 euron tilauksista tullimaksu.. (: Noin niinko vinkkinä sulle, ja muille jotka ei jostain syystä tiedä.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  20. #20
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Jenkeistä tilatessa kannattaa muistaa ottaa huomioon että yli ~21 euron tilauksista menee vielä alvit, ja olikos se 100 vai 150 euron tilauksista tullimaksu..
    Joo, scheissea on tämä kansainvälinen kauppapolitiikka. Onneksi nykyään EU:n sisältä saa lähes mitä tahansa, terkuin puolikrooninen verkkokauppaholisti. Esim. Saksan Ebay suorittaa lähes yhtä vahvasti kuin jenkkiversio [valikoimaltaan], mutta monasti säästää pitkän pennin kun ei tarvitse maksella mainittuja arvonlisäveroja ja tulleja.

     
     
Sivu 1 / 5 12345 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •