Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 41 - 56 / 56

Aihe: Mekaaninen vai elektroninen?

  1. #41
    Höyrykonkari Bambonaattori's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Inari
    Viestit
    261
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Mikä toisaalta tekee niistä tylsiä ja turvattomia.
    Rakenteelliset suojatoimet eivät paljoa lohduta kun ato ottaa kipiää.
    (Hotspringit varauksella, ovatko sitten enempi passiivisia kuin rakenteellisia.)
    Eihän tuosta pääse mihinkään, että ovat turvattomia. Ja ei tosiian vent holet ja hotspringit paljon mieltä rauhota kun tietyt skenaariot tulee mieleen.
    Ns. "elektronisilla" ei tarvi sinänsä huolehtia paljosta, mutta sekin riippuu mistä vehkeestä on kyse ja kuinka laadukas se on.
    Tähän hyvä kompromissi on kikattu/vapesafetettu mekaaninen!
    Yeah bitch! Magnets!

     
     
  2. #42
    En mä oo ainakaan jaksanu pelätä noitten mekaanisten räjähtämistä vaikka niitä mulla kaikki laitteet nyt onkin. Aika pieni mahdollisuus, et itse akkuputki menee oikkariin, tai että atomisaattorit menee oikkariin.

    Onhan noita toki vissiin sattunu, mut taitaa ihan reilusti suurin osa olls käyttäjän idioottimaisuudesta johtuvaa. Elektronisia vois ihan ilolla käyttää kotona, mut niistä ei vaan saa tarpeeks tehoa irti.

     
     
  3. #43
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Oli miten oli, ennemin se sulake pohjassa kuin ato huonossa hapessa, suht halpaa lystiä uudelleenkäytettävällä.
    Vaikka tuo mahdollisuus saada putkesta osumaa EI sitä voi ohittaakaan, varsinkin, kun tuo VapeSafe ON halpa, etenkään, kun puhutaan aloittelijoista.
    KGO & Twist

     
     
  4. #44
    Minkä korkunen toi vapesafe on? Ihan uteliaisuuttani kysyn, et saisko semmosta ees noihin mun putkiin laitettua. Aion kyl jatkossakin vetää ilman ehkäisyä ja toivoa ettei räjähdä naamalle

     
     
  5. #45
    Eikä siinä edes mitään räjähdysvaaraa ole.

     
     
  6. #46
    Juurikin näin. Onko kellään menny ees joku kunnon modi ihan aikuisten oikeesti oikosulkuun niin, et on käyny jotain? Noita lukee aina välillä, et jää modi pöydälle pystyyn ilman lukitusta niin jää nappi pohjaan, mut mulla on noissa kaikissa niin jäykät jouset, ettei kyl oo ittestään ees tulittamassa.

     
     
  7. #47
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Vapesafe on massiivinen turhake, kokeilin kerran ja meni heti mykäksi. Kannattaa ottaa edes resetoitava sulake.

    Ja mihin edes tarviit sulakkeita? Pitää olla aika hardcore Janipetteri että saa räjäytettyä gennyn tai rba silican akkuvoimalla naamalle, tietty jos stäkkää pari kolme LiPo akkua ja jotenkin vääntää plussapostin oikoseen rungon kanssa niin saattaa kyllä kipinää iskeä.

    Aton saa "huonoon happeen" kun lanka palaa poikki?

     
     
  8. #48
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Juurikin näin. Onko kellään menny ees joku kunnon modi ihan aikuisten oikeesti oikosulkuun niin, et on käyny jotain? Noita lukee aina välillä, et jää modi pöydälle pystyyn ilman lukitusta niin jää nappi pohjaan, mut mulla on noissa kaikissa niin jäykät jouset, ettei kyl oo ittestään ees tulittamassa.
    Mulla on pari instanssia:

    Pelailin tietokoneella ja laitoin 18650 -akulla olevan gus-sompun pöydälle ilman lukkoa. Jäi päälle 5-10 minuutiksi ennen kun huomasin sen. Meinasin ripuloida kun huomasin ja tartuin kiinni sompun kohdalta (virhe). Kyllä poppas aika saatanasti mutta mitään muuta ei käynyt. Sivuutin pienenä akun purkaustestinä

    Aiemmin RBA -urallani sain muistaakseni jonkun aton täysin oikosulkuun ja tulittelin ja ihmettelin että miksi ei toimi, kunnes rupesi polttamaan näppejä. Akusta sen verran että punainen suojakuori suli noin 1x1 cm alueelta pois, mutta pitää edelleen varauksensa ja toimii normaalisti.

     
     
  9. #49
    Höyrykonkari Bambonaattori's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Inari
    Viestit
    261
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Minkä korkunen toi vapesafe on?
    About 3mm.

    Ja tosiian nykyäänhän mekaaniset ei ole mitään piippupommeja (krhm original smoktech telescope), niissä on vent holet joista pääsee paineet pihalle jos kosahtaa.
    Totta myöski tuo jäykkyys.
    Yeah bitch! Magnets!

     
     
  10. #50
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Gennyissä on plussaposti eristetty rungosta esim. delrin-eristeellä. Tällaisen on nähty sulavan. Oma Somnium.
    Somppu Hybridissä ei ole ventholeja. Valmistaja sanoo, että paineet pääsee purkautumaan napin jousen antaessa periksi tarvittaessa. Tätä ei voi itse todentaa kokeilemalla.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  11. #51
    No joo, mut kyl sen huomaa jos alkaa putki kuumenemaan kädessä. Ei se putki sekunnissa mene punahehkuseks vaikka oliskin oikkarissa. Pystyyhän somppuhybridissä testaamaan ton venttauksen. Itse ainakin testasin just ja hyvin toimii.

     
     
  12. #52
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Pystyyhän somppuhybridissä testaamaan ton venttauksen. Itse ainakin testasin just ja hyvin toimii.
    Miten testasit? Ei se ainakaan puhaltamalla se jousi anna periksi (luojan kiitos, olisi aika tehoton jousi...).
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  13. #53
    Vedä sitä nappia vaan niin pitkälle ulos et alkaa ilma kulkemaan kun puhallat putkeen.

     
     
  14. #54
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Joo ok.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  15. #55
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Itekään en ole omassa käytössä nähnyt mitään syytä turhia rikkoontuvia osia putkipommeihini tunkea. Liekkö se perse tippuu ennemmin näissä hommissa, kuin putket jysähtelee kunhan käyttää turvallisia (käytännössä IMR) akkuja.
    Sitä ei voi kukaan kiistää, etteikö näissä akuissa energiaa riittäis pahempaakin vahinkoa aikaan saadakseen, mutta akun valinnalla saa aika hyvin senkin minimoitua/poistettua. Jos joku on sattunut katselemaan videoita esim. AW:n akun tarkoituksellisesta tuhoamisesta rankalla ylilatauksella, niin eipä sekään muuta tehnyt, kuin kuumeni pirusti ja hissukseen suhisutteli kaasuja pihalle.

    Kyllä mäkin suosittelisin suojia tyypille, jolla ei ole mitään hajua akuista ja niiden ominaisuuksista/käyttäytymisestä (+ tietty sulovileenit), mutta itse olen omasta mielestäni kotiläksyni niiden osalta tehnyt sen verran hyvin, että voin huoletta jättää vapesafet ym. kaupan hyllylle.

     
     
  16. #56
    Höyrypää Miraz's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    775
    Silloinhan se ei olisi mekaaninen Ja kyllä ne releiden kärjetkin saa nokiseksi. Sitte tulee viellä se koko kysymys..
    ______________________________________
    Mirazin nestenurkkaus
    http://tinyurl.com/n9nyba9

    V1.1 Mustikka-granaattiomena karkkitiiviste tulossa myyntiin http://www.vapetalo.fi/
    v0.1 Banaanikakku neste kehitteillä
    v0.1 Lakritsijäätelö neste kehitteillä

    Arvosteluita:
    https://www.youtube.com/watch?v=rt5xf5Y_C-g
    http://tinyurl.com/n9nyba9

     
     
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •