Tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Sähkötupakointikokemuksia rajojen takaa

  1. #1
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Sähkötupakointikokemuksia rajojen takaa

    Tämmöistä ketjua ei näköjään vielä löytynyt joten aloitetaan nyt tämäkin. Tänne kootusti kokemuksia ulkomailla höyryttelystä, mahdollisista ongelmatilanteista, kulttuurieroista, paikallisista säädöksistä tai mitä vaan mieleen juolahtaa.

    Itse kotiuduin juuri Roomasta ja yllättävänä huomiona siellä näkyi katukuvassa paljon enemmän höyryttelijöitä kuin Suomessa. Kaikki havaitut oli egoja yleensä jokin clearo päässä. Vielä yllättävämpää oli se, että monesta pariskunnasta miehellä kärysi tavan tupakki mutta nainen höyrytteli ja ylipäätäänkin suurin osa havaituista höyryttelijöistä oli nuoria naisia

    Ne kenen kanssa jäin asiasta porisemaan, eivät olleet eRollia nähneetkään ja olivan ihan ihmeissään että miten noin pieni voi toimia noin hyvin. Joku paikallinen gigolo pölli mun mustan eRollin, toivottavasti tiesi mitä vei eikä luullut saavansa iPhonea Rebuildable-maailmasta siellä ei oltu kuultukaan, ego-clearosetti oli se ainoa yleisön tuntema paketti. Sen mitä paikallisilta kyselin niin sähkötupakkaan pätee samat säännökset kuin Suomessakin. Sisällä kaupoissa / ravintoloissa en edes yrittänyt höyryttää kun ei siihen Suomessakaan ole tarvetta, hotellihuoneessa kyllä. Yhtenä iltana myöhäisellä illallisella poltin tosin sikarin ruokapöydässä ravintolan omistajan kanssa kun muut asiakkaat oli lähteneet

    Lentokentillä ei tullut ongelmia, laitteet takintaskussa ja nesteet käsimatkatavaroissa minigrip-pussissa. Finski muistutti ystävällisesti että lennon aikana niin tupakointi kuin myös sähkötupakointi on kiellettyä

     
     
  2. #2
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079
    Tässäpä oivallinen ketju, kun tulee jonkin verran matkusteltua maailmalla..
    Viimeisimmäksi olin Malesiassa helmikuussa. Oli ilo huomata, kuinka ympäri maailman on levinnyt höyrykkeet. Päivittän näkyi höyryttelijöitä useampiakin, varsinkin Kuala Lumpurissa, mutta myös pienemmillä paikkakunnilla tuli päivittäin vastaan porukkaa vapo kädessä. Suurin huomionaiheeni oli kuitenkin modien paljous. Varmaan puolet vastaantulleista käytti jotain modia. Oli boxia ja putkea jos jonkin laista.

    Varsin hyvin oli myynnissäkin laitteita ja nesteitä, joskin nikotiininesteen myynti taitaa olla kiellettyä Malesiassa. Yhtään varsinaista vapokauppaa en löytäny, enkä kyllä etsinytkään, mutta erittäin monissa elektroniikkaan keskittyneissä liikkeissä oli höyryttimiä kaupan. Myös sikarikaupat ja tupakkaliikkeet myivät laitteita.

    Ensi syksynä olisi tarkoitus matkustaa japaniin katsastamaan tilanne. Joskin vajaa vuoden päästä maailman vapottelutilanne on varmasti kääntynyt taas päälaelleen. Niin on nopeaa kehitys tällä saralla..

     
     
  3. #3
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Kävin juuri viikon reissulla Moskovassa. Metrossa joku julppi höyrytteli pientä ilmeisesti 510 auto + carto pötköä yrittäen olla samalla cool, ei muita höyrybongauksia. Hotellihuoneessa laitoin muovipussit palohälytinten ympärille höyryttelyn ajaksi, ja muualla ollessani höyrysin vessassa. Samoin junassa.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  4. #4
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Wapari Näytä viesti
    Viimeisimmäksi olin Malesiassa helmikuussa. Suurin huomionaiheeni oli kuitenkin modien paljous.
    Malesiaan menee varmaan yli puolet meidän myymistä modeista...

     
     
  5. #5
    Olin juuri hiukan yli viikon Kanarian Maspalomasissa enkä koko reissulla nähnyt yhtään höyryttelijää. Yhdessä kaupassa oli myynnissä ego/CE4-paketteja mutta nesteitä en tavannut.

     
     
  6. #6
    Vähän ennen joulua olin pari kertaa USAssa Norwichissa, en nähnyt muita höyrytteliöitä. Hotellin baarissa ja tehtaalla oli Tupakointi kielto. Sain höyrytellä kummassakin.

    Helmikuun olin Kiinassa Qinzhoussa, en nähnyt täälläkään muita höyrytteliöitä. Paikalliset ihmettelivät hotellin baarissa mitä ihmettä teen ja ottivat valokuvia. Pyysin autokuskiamme etsimään kyseisestä kaupungista höyrystinvermeitä, ei löytynyt.

    Viime viikonloppuna olin Manchesterissa. Täälläkin on tupakointikielto baareissa, sain höyrytellä. Hotellin baarissa näin yhden pariskunnan höyryttelevän, mies tulikin juttusille. Manchesterin lentokentän baarissa höyryttelin myös, kukaan ei sanonut mitään.

    Kaikilla lennoilla olen höyrytellyt vessassa tai omalla paikalla.

     
     
  7. #7
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    43
    Viikko Rooma ssa takana. eGo+clearo-settejä näkyi tosiaan päivittäin mutta minä taas näin niitä yksinomaan miehillä ja yleensä vähän vanhemmilla miehillä. Trasteveren kaupunginosasta bongasin myös kolme kauppaa! Laitetaan nyt tiedot tähän jos joku ihmettelee, koska googlettamalla en itse löytänyt mitään ennen matkaa: Via di San Francesco a Ripan pohjoispäässä oli n. 3 neliön kokoinen luukku jossa tarjolla egosettejä kovaan hintaan ja italialaisia FlavourArten ja DEA:n nesteitä. Mukava myyjä puhui jonkinverran englantiakin. Toinen oli Smooken kauppa Via Garibaldin pohjoispäässä, isompi ja edustava myymälä jossa kaikenlaisia egoja ja muita pienempiä akkuja, driptippejä ja clearoja. Smooken nesteitä oli paljon. Naismyyjä oli tosi mukava mutta englanti ei sujunut. Maistella tietysti sai, kuten tuossa ensimmäisessäkin. Kolmas kauppa oli Piazza di San Cosimatolla mutta en päässyt käymään, enkä kunnolla nähnyt minkälainen paikka kyseessä. Jossain apteekissakin mainostettiin jonkinlaista surkean näköistä settiä! Eli aika lailla eri meininki kuin täällä Suomessa... Nesteet oli jotenkin aika italialaisen makuisia, tuli mieleen paikalliset laku- ja minttupastilllit, hinnat oli n. 5€/10ml.

     
     
  8. #8
    Tunisiassa olin tossa kuukaus takaperin. En nähny ku yhden eGo-Clearo setin.

    Hauskin tilanne kuitenkin sattui lähtiessä turvatarkastuksessa, kun minua pyydettiin kaivamaan provari repusta. Kun ilmoitin sen olevan sähkötupakka, virkailija pyysi minua käyttämään sitä sanojeni todisteeksi . Siinä sitten vetäsin parit höyryt ja puhaltelin virkailijalle näytöksi, porukka ympärillä katto vaan kummissaan. Kai ne mietti, että jos se on pommi niin ei se paina nappia kun laite on naaman lähellä .
    Provari Mini V2
    EAmod #92

     
     
  9. #9
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    93
    Kaksi viikkoa Thaimaassa takana. Turvatarkastuksessa Helsingissä ja Phuketissa ei Provari, kartotankit eikä nesteputelit kässäreissä herättäneet yhdenkään turvatarkastajan mielenkiintoa. Eipä Phuketissa tosin tarkastajia kiinnostaneet kässärin pohjalle unohtuneet pillimehutkaan

    Paikan päällä ei näkynyt yhtään höyryttelijää missään, kiinnostuneita/hämmästyneitä katseita riitti ihan sama missä alkoi pukkaamaan höyryä ilmoille. Muutama uskalsi kysyä mikä tuo on, paikalliset olivat ihan ihmeissään ja pari farangia osasi heti arvata mistä kysymys. Paikalliset eivät tosiaan olleet edes kuulleet moisesta härpäkkeestä, ainakaan ne ketkä uskalsivat kysyä. Toki saattaa olla, että ne kenelle tuttuja kamoja, ne eivät sitten juttuihin tulleet.

    Analogitaustainen saksalainen sukellusopas halusi kokeilla, mutta taisi 12mg Gummy Bears olla vähän liian tujua kamaa, yskänpuuskasta päätellen. Ei auttanut vaikka kuinka tekniikkaa yritti opastaa.

     
     
  10. #10
    Kävin tuossa maaliskuun alussa Puolassa viikon reissulla ja siellä näkyi muutamia höyryttelijöitä siellä täällä. Kaikki vehkeet olivat ego + clearo tasoa. Yhtään modia en käytössä nähnyt missään. Hieman ihmiset katselivat kun siinä vaiheessa taisi olla lambo 4.0 kädessä. Krakovassa siis oltiin ja siinä hotellin vieressä oli pieni Mild -niminen kauppa, josta sai muutamia nesteitä ja laitteita monenlaisia, nesteet oli 4-5e 10ml. Yhtään merkkiä en entuudestaan tuntenut. Laitteet olivat perus lavatuben ja egon näköisiä. Krakovan suurimmassa ostoskeskusessa Galleri Krakowskassa (tai jotain sinne päin) oli suht iso laitemyyjä, jonka pöydillä ja hyllyillä oli tajuton määrä erilaisia vehkeitä, kaikki minulle uppo-outoja. Puolaan siis ihan kiitettävästi tämäkin touhu jo levinnyt.

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    105
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kenny968 Näytä viesti

    Paikan päällä ei näkynyt yhtään höyryttelijää missään, kiinnostuneita/hämmästyneitä katseita riitti ihan sama missä alkoi pukkaamaan höyryä ilmoille. Muutama uskalsi kysyä mikä tuo on, paikalliset olivat ihan ihmeissään ja pari farangia osasi heti arvata mistä kysymys. Paikalliset eivät tosiaan olleet edes kuulleet moisesta härpäkkeestä, ainakaan ne ketkä uskalsivat kysyä. Toki saattaa olla, että ne kenelle tuttuja kamoja, ne eivät sitten juttuihin tulleet.
    Tuossa pari kuukautta sitten kävin Bangkokissa työkeikalla. Ei sielläkään höyryttelijöitä pahemmin näkynyt, mutta niissä katujen krääsäkojuissa oli melkein jokaisessa ego-settejä kaupan. Joissain oli litkujakin. En kyllä uskaltanut niitä ostaa. Ties mitä myrkkyjä niihin laittavat :P

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •