Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 28

Aihe: Kivója uusia laitteita markkinoille, mutta ....

  1. #1
    buldoggi
    Vieras

    Kivója uusia laitteita markkinoille, mutta ....

    Moni kotimaan röökikauppa on tuonut markkinoille uusia laitteita , mikä on todella tervetullut juttu! Kiitos!

    Hieman arvelluttaa sellaiset uutuudet , joihin pitää liittää jokin lisähärpäke , koska silloin vasta niistä tulee turvallisia???

    Itse kolarivamman ja useiden leikkausten jälkeen en pysty rakentelemaan , kuin nestettä tankkeihin. Eli pärjään hyvin. Monilla täysin terveillä voi olla sama vika , kun ei osaa , niin ei osaa

    Tätäkin juttua kirjoittaa vaimoni , kun omat nakit ei osu näppikselle.

    Olin jo tilaamassa uutta vehjettä, kun kaverini joka oli silloin kirjurinani, hän huomasi , että vehkeeseen (en kerro mikä liike tms.) pitää lisätä lisähärpäke, että siitä tulisi turvallinen.

    Samainen kaverini korjailee työkseen elektroniikkavehkeitä yms.
    Oli jutellut aiheesta usean lounaspöydässä (8-10 kollegaa) ja joku niistä oli sitä mieltä , ettei moisia saisi lain (?) mukaan myydä. "vaarallisia käyttää" jne

    Ajattelin kuitenkin julkituoda asian keskusteluun. Ei ole kenenkään etu , jos jokin vahinko sattuu ja siitä joutuu joku vastuuseen.


    Itse ostan uusia kokeillakseni niitä. Matkailu avartaa vapottelussakin.

    Toivon jonkun asiantuntijan ja kauppiaiden selvittävän jutun.

    Lisäksi kauppiaille kysymys jos jokin vehje tarvitsee lisähärpäkkeen , niin onnistuuko se korvausta vastaan?

    Korostan ettei tarkoitukseni ole arvostella ketään tai mitään , asia vaan kiinnostaa.

    Itse vapottelen kahdeksalla erilaisella vehkeellä ja olen onnellinen kun pääsin röökistä eroon.

     
     
  2. #2
    Helpottaisi vähän jos tietäisi mikä laite kyseessä ja mikä lisähärpäke kyseessä Mulla ei ainakaan tuu mitään tuollaista nyt mieleen

     
     
  3. #3
    Luulen ma, että luulolauti on iskenyt näiden lisäturvaa tuovien tuotteiden takia.
    kts. VapeSafe

    Järjestäen kaikissa laitteissa on venttiholet paineen poistoon siltä varalta, että akku saattaa (yleensä käyttäjän väärinkäytön/vaurioiden takia) oikoa.
    Tämän lisäksi VV/VW modeissa on yli/alivirtasuojaus, kuin myös oikosulku ja akun väärinpäin laiton estävä piiri.

    Eli mikähän tosiaan mahtaa ongelma olla?
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  4. #4
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Varmaankin joku mekaaninen putkimode ja siihen vapesafe.. mutta toisaalta rautakaupastakin saa moottorisahaa ja erikseen suojavarusteet, rullaluistimet ja erikseen suojat, fillaria ja erikseen kypärää jne.
    En siis ymmärrä pointtia kai ollenkaan.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  5. #5
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Mulle tulee kaksikin.
    Kyseessä voipi olla mekaaniselle modille joko sulake tai Kick.
    Jos käsien toimintakyky rajoittunut, suosittelisin vahvasti joko eRollia tai Jantyn NEOa automaatilla.
    KGO & Twist

     
     
  6. #6
    buldoggi
    Vieras
    Juuri mekaaninen mod. Itse pärjään, kun on onnekse kavereinyt ta jotka jeesaa. Provareita käytään pääasiassa ja erilaisia jenkkivehkeitä. Kun on aikaa, on kiva kokeilla kaikkia muitakin vehkeitä. Ne vehkeet , jotka ei ole mieleeni lahjoitan tarvitsijoille.

    Eipä hirveesti yllä, vattänyt vastaukset moottorisaha ym paskavastaukset, varmaan samoja tyyppejä jotka ovat olleet tai ovat niitä "koulukiusaajia" tai syrjäytyneitä.

    Asiallisuus oli se mitä kirjoituksellani haen edelleen.
    Olisi hienoa jos joku asiallinen vastaisi kysymykseeni, koska asia todella kiinnostaa.
    Myös jos joku kauppias vastaisi, liittääkö mekaaniseen modiin tarvittavat härpäkkeet.

    Kiitos mielenkiinnostanne,

     
     
  7. #7
    Lainaus Alkuperäinen postaaja buldoggi Näytä viesti
    Juuri mekaaninen mod. Itse pärjään, kun on onnekse kavereinyt ta jotka jeesaa. Provareita käytään pääasiassa ja erilaisia jenkkivehkeitä. Kun on aikaa, on kiva kokeilla kaikkia muitakin vehkeitä. Ne vehkeet , jotka ei ole mieleeni lahjoitan tarvitsijoille.

    Eipä hirveesti yllä, vattänyt vastaukset moottorisaha ym paskavastaukset, varmaan samoja tyyppejä jotka ovat olleet tai ovat niitä "koulukiusaajia" tai syrjäytyneitä.

    Asiallisuus oli se mitä kirjoituksellani haen edelleen.
    Olisi hienoa jos joku asiallinen vastaisi kysymykseeni, koska asia todella kiinnostaa.
    Myös jos joku kauppias vastaisi, liittääkö mekaaniseen modiin tarvittavat härpäkkeet.

    Kiitos mielenkiinnostanne,
    Noihin mekaanisiin modeihin tosiaan saa sulaketta tai kickiä suojaamaan. Itse en nää sille ainakaan tarvetta koska jos käyttää oikeita akkuja niin riski noitten kanssa on todella pieni. Kaikissa laitteissahan on aina se pieni vaara olemassa niin kauan kun akkujen kanssa ollaan tekemisissä. Järjellä kun noita käyttää niin onnettomuuden riski on pieni ja noista lisähärpäkkeistä ei mielestäni tarvitse murehtia.

     
     
  8. #8
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Jos kaverisi työkseen puljaa elektroniikan kanssa, niin tietää varmaan mitä IMR-akuilla haetaan takaa ja sen, että useimmissa muissa akuissa on suojapiiri itsessään..?

     
     
  9. #9
    Höyrypää E-Ferret's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    569
    Voisitko doggi vielä selventää, millä lailla joku tai jotkut putkimodit ei ole turvallisia?

     
     
  10. #10
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Mä oon viimeaikoina ollut huolissani perunoista. Meidän illallisseurueesta (9-11hlö) joku oli kuullut jostain tai joltain että siihen voi tukehtua. Kai.

    ....

    Luulisi että jokainen joka nyt ylipäätään osaa käyttää sähkötupakkaa, ymmärtää sen että ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi kännykästä, läppäristä yms, voi sähkötupakastakin pamahtaa akku. Ihan kuten mistä tahansa akkukäyttöisestä laitteesta monen asian mennessä yhtäaikaa vikaan. Ja oman järjen käyttö on meille jokaiselle suotu kansalaisoikeus: Tupakka tappaa, auringonotto tappaa, sipseissä on syöpää aiheuttavia karsinogeenejä, piparit tuhoaa maksan.. Ei se mitä käytät vaan miten käytät.

    Mun mielestä tämmöinen epämääräisistä lisähärpäkkeistä meuhkaaminen ei auta mitään. Jokaisen joka käyttää putki-tai muutenvaan mekaanista modia tulisi kyllä tietää miten toimia tai olla toimimatta tai mitä lisähärpäkkeitä kannattaa tai ei kannata käyttää. Jos ei tiedä, kaupat on pullollaan valtavirralle suunnattuja laitteita joissa turvallisuusaspekti on otettu huomioon enemmänkin tumpeloita silmälläpitäen.

    Ja ei, mua ei kiusattu koulussa. Enkä ole edes syrjäytynyt. Ja käytän itse tällä hetkellä näitä tumpeloversioita

     
     
  11. #11
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja buldoggi Näytä viesti
    Asiallisuus oli se mitä kirjoituksellani haen edelleen.
    Niin ja jos hakee asiallista keskustelua, kannattaa varmaan aloittaa sillä, että itse kirjoittaa asiallisesti..

    Edit. Itsehän olin koulukiusattu, mutta en ymmärrä miten se tähän aiheeseen liittyy..?

     
     
  12. #12
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Mjoo mulla on joko Kick tai VapeSafe putkessani, silloin kun en hapeta akulla meshiä. VapeSafe ei paljon maksa, eikä tilaa vie, eikä ole hankala. Siellä on. En halua ihmetellä edes rauhallisesti savuavaa akkua muovilattiallani, jos nyt jotain sellaista mitä ei pitänyt tapahtua, tapahtuu.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  13. #13
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Minähän tuosta moottorisahasta kirjoitin, vastakommentti kai sitten tarkoitettu minulle?

    Olen pitkälti samaa mieltä Tapo:n kanssa ja valtavirta voi pysytellä eGo yms. vastaavissa ja monen mekaanisen modin kohdalla nettikaupoissa on varoituksia mahdollisten väärinkäytösten varalta tai ainakin pitäisi olla varoitukset.
    Maailma on täynnä väärinkäytettynä vaarallisia laitteita ja sille nyt vaan ei voi mitään, kukkahatut yrittää kieltää kaiken ja jenkeissä ohjeistetaan ettei lemmikkejä saa kuivata mikroaaltouunissa.. eikö ihmiset osaa enää yhtään itse ajatella?

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  14. #14
    buldoggi
    Vieras
    Siihen en osaa vastata, siksi kysyinkin asiaa alkuperäisessä viestissäni.
    Esim Puffin sivulla :
    Smok The Na tural mekaaninen putkimod harjattu SS 18350/18650

    Puff suosittelee >SMOK Vapesafe-sulaketta< putkimodin suojaksi tai >Evolv Kick-piiriä< tehonsäätöön

    Miksi myyjä suosittelee tällaista? sana suojaksi???

     
     
  15. #15
    buldoggi
    Vieras
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Niin ja jos hakee asiallista keskustelua, kannattaa varmaan aloittaa sillä, että itse kirjoittaa asiallisesti..

    Edit. Itsehän olin koulukiusattu, mutta en ymmärrä miten se tähän aiheeseen liittyy..?
    Anteeksi, lipesi sana väärin, tarkoitin koulukiusaajaa. Pahoittelen.

     
     
  16. #16
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja buldoggi Näytä viesti
    Siihen en osaa vastata, siksi kysyinkin asiaa alkuperäisessä viestissäni.
    Esim Puffin sivulla :
    Smok The Na tural mekaaninen putkimod harjattu SS 18350/18650



    Puff suosittelee >SMOK Vapesafe-sulaketta< putkimodin suojaksi tai >Evolv Kick-piiriä< tehonsäätöön

    Miksi myyjä suosittelee tällaista? sana suojaksi???
    Koska modit käyttävät universaaleja akkukokoja, ei kauppias pysty valvomaan mitä akkuja loppuasiakas käyttää laitteessaan. Tästä syystä kauppias joko suosittelee tiettyjä akkuja tai lisäturvaa niille, jotka eivät ole varmoja akuistaan.

     
     
  17. #17
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Luulen, että Puffilla on hieman väärä sanamuoto tuossa; vapesafen tarkoitushan on suojata akkua oikosulun sattuessa.
    Tosin turvakemian akkujen kanssa se on mielestäni turha, kuten myöskin suojapiirillisten akkujen, mutta kun kuitenkin löytyy niitä sulovileeneitä, jotka laittaa halvimpia suojaamattomia LiIon akkuja, niin niiden kanssa tuo on suotava turvalaite.

     
     
  18. #18
    buldoggi
    Vieras
    Ehkä on paras, että kysyn asiaa vehkeiden myyjiltä, niin saan varmaa tietoa. Ainakin asiallisia vastauksia.

    Kyse oli vain turvallisuudesta ja siitä miten mahdollisia onnettomuuksia voi välttää.

    Mun ajaman auton kylkeen ajoi todellinen "sankari" 2.3 promillea ja tuli kolmion takaa kylkeen. Olispa sillä kusipäällä ollut joku joka olisi miettinyt sen puolesta turvallisuudesta ja kertonut sille totuuksia.

     
     
  19. #19
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Onko täällä sitten vastailtu asiattomasti?
    En kyllä ymmärrä miten kännissä ajaminen liittyy mihinkään höyryttelyn turvallisyysaspektiin..?

     
     
  20. #20
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Kuinka vaikeasti se pitää vääntää?
    MYYJÄ SUOSITTELEE SITÄ VAPESAFEA IHAN ITSENSÄ TAKIA, KOSKA KOSKAAN EI VOI TIETÄÄ MINKÄLAISIA VATIPÄITÄ NIITÄ MODEJA KÄYTTÄÄ.
    OSTA POIS, EI AINASKAAN HAITAKSI OLE.
    Puuh.
    KGO & Twist

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •