Sivu 3 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456713 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 457

Aihe: Kiinasta tilaaminen

  1. #41

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    HG merkkaa paketin arvon aina reippaasti alakanttiin, yleensä arvona on 20usd. Nikotiininesteistä en olisi huolissani, sanotaanko että on sieltä isompiakin eriä tullut useamman kerran läpi. Kertaakaan ei paketti ole jäänyt tulliin. Fiksuahan tuolta nikotiinin tilaaminen ei ole, mutta noin pienet määrät tuskin ketään kiinnostaa. Voin lyödä vaikka rahaa sen puolesta että pakettisi ei tulliin jää. Kun Kiinasta tilattua pakettia seuraa seurantakoodilla, yleensä suomeen saavuttuaan paketin seurannassa lukee "Held by finnish customs". Tämä on ihan normaalia, ilmeisesti kaikki ulkomaailman paketit tulee tullin läpi. Tuo lause varmaan sekottaa myös postihenkilökuntaa. Odota pari päivää, ja eiköhän pakettisi ole postissa.

     
     
  2. #42
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Jkl
    Viestit
    40

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Tänään postista vaan kyselin etttä missähän paketti mahtaa olla ja tuli vastaus että ''tullissa'' eivätkä osanneet auttaa sen enempää. Tuli vähän jännäkakka housuun, jos tässä vielä käräjille joutuu. Myönnän kyllä että itekkin oon vähän mokaillu. Jos joku kielitaidokkaampi haluias infota tonne HG:lle että laittaa nikotiinia sisältävien pakettien infoon isolla punasella tekstin että sisältää nikotiinia ja vaikka mg määrät niin helpottais jatkossa mun kaltaisia urpoja.

     
     
  3. #43

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Tietenkään varma en voi olla, onhan se mahdollista että tosiaan tulliin on jäänyt. Mutta veikkaan, että postissa ovat tulkinneet seurannassa näkyvän "Held by finnish customs", siten että tulliin olisi jäänyt. Todellisuudessa tuo tarkoittanee sitä, että paketti on tullin läpi menossa. Itselläni ainakin tuo lukee joka kerta tilauksen seurannassa. Ensimmäisellä kerralla sitä säikähdin, mutta paketti olikin seuraavana päivänä postissa. Nyt kun on useampi(kymmenen) tilauskertaa takana, olen päätellyt, että kaikki kiinasta tulevat paketit menevät tullin läpi, mutta kaikkia ei suinkaan tarkisteta. En usko, että olisivat päästäneet yhtäkään pakettiani läpi, jos olisivat ne avanneet. Älä mene ainakaan itse vielä tulliin soittelemaan, voi hyvinkin olla että pakettisi on jo huomenna haettavissa postista.

     
     
  4. #44
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Jkl
    Viestit
    40

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    EMS:n sivuilta ei näy mitään infoa paketin seurannasta ja postissa nättä että ois vielä HKI Vantaa terminaalissa. Mistä oikeen tämän vielä voisi varmistaa: "Held by finnish customs"

     
     
  5. #45

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    http://www.track-chinapost.com/ tuohon ylimpään kenttään kun syöttää seurantakoodin, niin pitäs toimia.

    Jos se näkyy jo postin seurannassa, niin voi olla, että tuo kiinan seuranta ei enään toimi. Mutta kuten todettu, sä et itse voi asialle juurikaan tehdä. Odota rauhassa, todennäköisesti paketti tulee sulle lähipäivinä. Jos kuitenkin on käynyt paskat, niin tullista tulee tietääkseni kirje kotiin. Tulliin päin ei todellakaan kannata, ainakaan ennen kuin on varmaa että paketti on sinne jäänyt, itse olla yhteydessä.

     
     
  6. #46
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Jkl
    Viestit
    40

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Juu eipä tuonkaan linkin kautta selviä mitään. Täytyy tässä sitten vaan venailla. Kiitos vastauksista.

     
     
  7. #47

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Joo, ei sinne tosiaan kannata yhteyttä ottaa, siinä voi käydä vielä siten, että "narauttaa" itsensä
    Sen armon anomisen voi tehdä tosiaan heti sitten, kun on varmaa, että siitä olisi jotain muuta seuraamassa, kuin nikotiinien menetys.
    Itse vetoaisin tietämättömyyteen paketin sisällössä, myynti-ilmoitusta näyttämällä tuolta sivulta selviää se, että missään ei lue sisällön nikotiinipitoisuudessa.

    Ehkä jostain sivuston syövereistä löytyy teksti tuosta, että mikä voimakkuus on high, medium ja low, mutta suoraanhan se ei selviä tosta ilmoituksesta.

     
     
  8. #48
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    69

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Basso Näytä viesti
    Laitteita vielä odotellessa muutama kysymys.
    1. Miten noi atot ja muut osat kannattaa puhdistaa ennen eka käyttöä? Vai tarviiko?
    2. Jos haluaa kokeilla samalla atolla eri makuja ni pitääkö puhdistaa? Miten?
    3. Tilaaman nesteet on varmaankin suoraan käyttöön sopivaa tavaraa? 18mg ja 16mg nikotiinipitoiset nesteet.
    4. Jotain luin atomisaattorin kuivana käymisestä. Kannattaako ekalla kertaa pistää suoraan atoon tippoja?
    5. Höyryttelettekö kerralla useemmat savut kuten tupakoidessakin vai vähemmän/enemmän?

    Siinäpä muutama mieltä askarruttava kysymys
    Kehtaisiko joku näissä valaista minua?

     
     
  9. #49
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Basso Näytä viesti
    Laitteita vielä odotellessa muutama kysymys.
    1. Miten noi atot ja muut osat kannattaa puhdistaa ennen eka käyttöä? Vai tarviiko?
    2. Jos haluaa kokeilla samalla atolla eri makuja ni pitääkö puhdistaa? Miten?
    3. Tilaaman nesteet on varmaankin suoraan käyttöön sopivaa tavaraa? 18mg ja 16mg nikotiinipitoiset nesteet.
    4. Jotain luin atomisaattorin kuivana käymisestä. Kannattaako ekalla kertaa pistää suoraan atoon tippoja?
    5. Höyryttelettekö kerralla useemmat savut kuten tupakoidessakin vai vähemmän/enemmän?
    1. Kuumalla vedellä huuhtomalla ja puhaltamalla ja kuivaamalla. (siis vain atot. paperilla voit pyyhkiä akun navat ja muut jos töhnäset.)
    2. Ei tarvitse, mutta suositeltavaa yo. tavalla.
    3. Kyllä, suoraan käyttöön noilla vahvuuksilla.
    4. Kannattaa. 3-4kpl.
    5. Enemmän.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  10. #50

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Mun mielestä niitä atoja ei tarvi vedellä huuhtoo, se kuivausaika on nimittäin pitkä. Jos uudet atot, niin pelkkä puhallus riittää. Sulloo sieltä isosta päästä paperia, ja puhaltaa akkupään reiästä, toistaa niin kauan että ei enään tule nestettä. Lisäksi laittasin alussa useemman tipan sinne atomisaattoriin, ~6 tippaa, tuppa nuo atot olemaan alussa aika persoja nesteelle.

    Sama juttu tuon maun vaihtamisen kanssa. Jos ei ole todella läpitunkeva maku, kuten menthol tai kahvi, riittää että puhaltaa vaan vanhat nesteet ulos ja laittaa uudet tilalle. Itsellä on kierrossa kaksi atomisaattoria, toisella höyryttelen mietoja makuja, kuten hedelmiä, red energyä yms. Toisella höyryttelen vahvemmat maut, kuten tupakka, kahvi yms. Näin ei tarvitse juurikaan atomisaattoreita pestä, pelkkä puhaltaminen toimii. Joskus en jaksa puhaltaakkaan, vaan monet samankaltaiset maut toimivat hyvin myös yhdessä.

     
     
  11. #51
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    69

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Kiitoksia hyvistä vastauksista Taidan akun liittimet käydä läpi isopropanolilla. Nyt vaan odotellaan laitteistoa saapuvaksi

     
     
  12. #52
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Mä olen käyttänyt spray-paineilmaa akkunapojen ja atomisaattoreiden puhdistamisessa. Pesen about kerran viikossa atomisaattorin ihan normisti hanan alla sillai että se vesi menee paineella läpi, kuten täällä foorumilla on viisaat neuvonut. Päivittäin otan kuitenkin aton ja akkujen jengoista ylimääräiset nesteet pois paineilmapullolla suihkuttamalla. Luulis toimivan paineilma myös varastorasvojen poistoon uusien laitteiden kohdalla.

     
     
  13. #53
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Jkl
    Viestit
    40

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrystäjä Näytä viesti
    Tilasin HG:ltä viimeviikolla DSE901 Starterkitin. Sain aamulla postista kuulla että paketti on tällähetkellä tullattavana. Nyt iski pelko että jää jostain syystä sinne tai tulee jotain lisämaksuja. Onko tullin kanssa asioiminen helppoa ja nopeeta tälläsissä tilanteissa? Vai laittaako tulli paketin postiin jos kaikki on ok? Miksi ei olisi ok?
    Tavarat tänään noudettu postista ja kaikki tuli perille. Toimitusaika 7pv mukaanlukien viikonloppu.

     
     
  14. #54

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Loistavaa!

    Kovasti olisin ihmetellyt, jos tuo paketti tulliin olisi jäänyt. Itselle saapui juuri eilen samasta paikasta paketti, joka sisälsi "hieman" enemmän nikotiinia.

     
     
  15. #55
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    69

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Odottelin tänään nesteitä saapuvaksi. Ei vielä tullut. Onko ihan normaalia? Nesteet siis tilattu ECigWizardilta. Kyseisen sivuston historia kertoo näin:

    2011-07-30 15:40:59 Delivered (Lauantai)
    2011-07-27 11:44:44 Shipped
    2011-07-27 07:48:43 Preparation in progress
    2011-07-27 01:33:11 Payment accepted (Keskiviikko)

    Tuohon asti todella todella todella nopeaa toimintaa mut sitten on hidastellut ilmeisesti jossain. Ainakin mitä olen lueskellut niin porukka on saanut tuolta tilaukset yleensä jo tilausviikolla. Ei noilla vielä kiire ole kun en ole vielä ehtinyt saamaan laitettakaan joka on tilattu Health cabinista mutta jatko tilauksia varten ajattelen, että onko toi normaalia, että osaa tilata nesteitä ajoissa ennen kuin loppuvat

     
     
  16. #56
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Basso Näytä viesti
    Onko ihan normaalia?
    On. Kun luet Ecigwizzun ketjua, huomaat että neljä viikkoa Thaimaan kautta ei myöskään ole mahdottomuus.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  17. #57

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Jos ecigwizardilta lähtee paketti thaimaaseen tai mihin vain muualle väärään paikkaan, en usko sen olevan ainakaan ecigwizardin vika, omassa paketissa ainakin on selkeästi osoitetiedot koneella tulostettuna, jopa ään pisteet löytyy

     
     
  18. #58
    MaSi
    Vieras

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Lajittelukeskuksissa paketti menee vahingossa väärään konttiin/säkkiin, ECigWizardilla ei ole mitään osuutta pakettien katoamiseen, osoitetarrakin on harvinaisen kookas ja selkeä, harvoin näitä sattuu itse olen yksi niistä harvoista joiden tilaus seikkailee kuukauden ties missä, sapettaa tietenki kun omalle kohdalle sattuu.

     
     
  19. #59
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    31

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    Yksi Kiinankauppa lisää: http://www.dinodirect.com/se-electri...rency-EUR.html

    Tilattu tavara on tullut aina perille. Aikaa toimitus vaatii 2 - 3 viikkoa. On tullut tilailtua esimerkiksi matkapuhelimien osia (kattava valikoima). Hakusanoja kun syötteleepi oikeaan yläreunaan, niin johan alkaa löytymään.

    Kiinasta yms. tilaamisessa pitää summien kanssa olla tarkkana, laittaa mielummin vaikka kaksi tilausta peräkkäin, kuin yhden arvoltaan suuren tilauksen

    Pikkusen ohjeita:

    http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/..._yksityish.pdf

    Tulli

    Tuotteet Suomeen esim. Hongkongista, muualta Aasiasta. Maista, jotka ovat ETA-alueen ulkopuolella. Kaikki pakettilähetykset kulkevat tullin kautta. Alle 43,45 euron ostokset ovat kuitenkin verovapaita, sillä Suomen tulli ei peri 10 euron alle jäävää arvonlisäveroa. Eli mikäli tuotteen arvo on 43,45 euroa, siitä muodostuva ALV (23%) on 9,999 euroa, joka on alle 10 euroa.

     
     
  20. #60
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Kysymys hankinnasta kiinasta

    En muista joko tänne jo olen laittau mutta 2 egon akkua kalliimmalla toimituksella ja paketti tuotiin kotia 5 päivässä..

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •