Sivu 3 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456713 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 402

Aihe: Nesteen kypsytys?

  1. #41
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622
    Perhana kun kuolasin gigantin sivulla minijääkaappia :P 64cm korkeuskin olisi riittävä mutta se tilavuus... en mä mitään jääpala lokeroa tarttis.
    ostamatta vielä jäi, täytynee vaivata itseänsä ja käydä paikan päällä katsastamassa kaapit

     
     
  2. #42
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Joku voisi tehdä pienen testin tolla ultrakoneella.
    2 pulloa samaa nestettä, samasta erästä, toisen laittaa ultaäänipesuriin ja sen jälkeen korkki kiinni johonki. Toisen laittaa korkki auki tuulettumaan muutamaksi päiväksi. Ja miksi ei vielä kolmatta laittas kiehuvaan veteen termarin kanssa. Sitten ku sen yhen tuuletus ois valmis ni ottaisi testipullot ja maistelis mitä eroa/jos mitään on ultrapesurilla/normi tuuletuksella tahi pikakypsytyksellä...

     
     
  3. #43
    Itse käytän nestesatsit nykyään mikron kautta. Kaikki pullot ei tuota kestä, montaa sekunttia ei tarvita ja neste käy ainakin tarpeeksi kuumana.

    Darwin - Reo Grand - 2 x SM V2.1 Mod - 2 x Semovar FW 1.7 - 2x SM Kayfun V2.1 - 2x SM Kayfun III ES #82, #579
    Haaveissa:The Zenesis Diamond

     
     
  4. #44
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kiiltokuva Näytä viesti
    Itse käytän nestesatsit nykyään mikron kautta. Kaikki pullot ei tuota kestä, montaa sekunttia ei tarvita ja neste käy ainakin tarpeeksi kuumana.
    Mitkä pullot ei ole mikroa kestäny? Vähän osviittaa jos sais niin ei tarvisi kantapään kautta oppia...

     
     
  5. #45
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Miksaat pestyssä lastenruokapurkissa ja siitä ruiskulla muovipulloon.
    Ei tarvi arpoa kestääkö.
    @Kiiltokuva: Millä wateilla ja tarkka aika?<5 s?
    KGO & Twist

     
     
  6. #46
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874
    Nesteden säilytyspaikkana minulla on kellari, jossa tosin lämpötilä nuosee noin 15 asteeseen kesällä, mutta talvella hieman nollan yläpuolella. Pitäis varmaan rakentaa jäähdytys kesää varten.

    Omat nesteiden kokkailut ajoitan pääsääntöisesti saunapäivälle. Valmiit nesteet laitan astiaan, jossa on kuumaa vettä ja tämän astian laitan sitten saunan jälkilämpöön hautumaan joksikin aikaan. Tämän jälkeen vähäksi aikaa huoneenlämpöön jäähtymään ja sitten kellariin säilytykseen.
    Eipä ole tarvinnut ennen käyttöönottoa enää pitää pulloja auki useita päiviä, vaan voi ottaa kellarista suoraan käyttöön.

     
     
  7. #47
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kiiltokuva Näytä viesti
    Itse käytän nestesatsit nykyään mikron kautta. Kaikki pullot ei tuota kestä, montaa sekunttia ei tarvita ja neste käy ainakin tarpeeksi kuumana.
    Juu, ei montaa sekunttia! Pari korkeintaan! Muuten menee mikro pesuun

     
     
  8. #48
    Höyrykone terokum's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    3,506
    Pilttipurkkiin neste ja mikroon? Korkki auki vai kiinni? Millä teholla? Kuinka kauan? Entäs sitten muovipullossa neste ja mikroon? Korkki kiinni vai auki? Aika? Mixmatchin nesteet tulossa,tarttis sekoitus suhteet katsoa ensin 10ml pulloihin kohdalleen ja sitten purkittaa pilttipurkkeihin jokunen litra

     
     
  9. #49
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    30ml pullo korkki auki mikroon. @850w 5sek. Ja ravistelua. Toiset 5sek. ja neste on jo melko kuumaa. Kolmas kerta vasta noin vartin päästä kun neste on jäähtynyt. Muuten alkaa Inaweran pullo ottamaan itseensä.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  10. #50
    Höyrykone terokum's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    3,506
    Selkee homma kiitoksia!

     
     
  11. #51
    Eikös pilttipurkeissa ole metallikansi? Jos on niin ilman korkkia tietenkin
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  12. #52

     
     
  13. #53
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Teppa Näytä viesti
    30ml pullo korkki auki mikroon. @850w 5sek. Ja ravistelua. Toiset 5sek. ja neste on jo melko kuumaa. Kolmas kerta vasta noin vartin päästä kun neste on jäähtynyt. Muuten alkaa Inaweran pullo ottamaan itseensä.
    Suunnilleen tuolla tyylillä itsekin, tosin ilman tuota kolmatta kertaa. Pohjat lämmitän korkki kiinni ja valmiiksi asti sekoitetut korkki auki. Pullot kannattaa ainakin omassa mikrossa laittaa keskelle lautasta niin saavat tasaisesti aaltoa, ja siivottuani nesteet taas kerran mikron katosta aloin käyttämään muovi purkkia pullojen päällä.

    Darwin - Reo Grand - 2 x SM V2.1 Mod - 2 x Semovar FW 1.7 - 2x SM Kayfun V2.1 - 2x SM Kayfun III ES #82, #579
    Haaveissa:The Zenesis Diamond

     
     
  14. #54
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Kemi
    Viestit
    233
    Mulla on allday vapena 1.5ml cappucino, 1ml vanilja, 8 tippaa ethyl maltitol, 27ml pohja sotku. Kokeilin huvikseni vertailla yön yli n. 60 asteessa termospullossa ollutta ja päivän ilmastoituna ollutta reilun 3 viikkoa pullossa ollutta nestettä keskenään. Termarissa olleessa cappucino oli selkeästi voimistunut ja vanilja ei maistunut kuin hieman. Maku oli hieman pistävä ja kurkkutuntuma oli karhea. Säilössä olleessa cappucino kohtuullisen laimea mutta manipuloiva maku josta vanilja puskee loppumakuna hyvin esiin, kurkkutuntuma keskinkertainen ja maku pehmeä. Joten varmaankin panostan tähän pitkään kypsytykseen minä
    Edittinä väri nesteissä on aikalailla sama, maku vaan on eri.
    Viimeksi muokannut Blurry; 26.05.13 kello 01:39.

     
     
  15. #55
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Jännä juttu, siinä kun ei pitäisi olla mitään eroa.

    Final result of chemical analyses of steeping : electronic_cigarette

     
     
  16. #56
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Kemi
    Viestit
    233
    Niin mäkin aattelin ja vetelin tyytyväisenä useamman viikon ajon lämpökypsytettyjä mutta ainakin tän sotkun kanssa mä kypsytän jatkos pitkän kaavan mukaan. Muutenki huomannu että osa nesteistä ainakin tykkää lämmön jälkeen muutaman päivän ilmakylvyistä. Sekä omien tutkimusten mukaan vanilja makuna tykkää pidemmästä kypsennysajasta. Nämä vain minun maun mukaan, yksilöitähän me kaikki ollaan ja reagoidaan makuihin erilailla.

     
     
  17. #57
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Totta. Ja tuossakin mun linkkaamassa jutussa on kypsytetty vain yhtä makua. Varsinkin tupakkamakuja pitää kuulemma kypsyttää pidempään, tiedä häntä. Ens viikolla vasta pääsee ite testailemaan.

     
     
  18. #58
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Kemi
    Viestit
    233
    Aina kannattaa testata, en mäkään olis huomannu eroa jos ei olis ollut yhtä ylimääräistä pulloa. Jotkut maut vaan tykkää kasvaa kypsentäis ne miten vaan, ei anneta olla niin mustavalkoista
    Edittiä flavour artin desert ship kans vaatii lämmön lisäksi kypsytyksen ainakin minun makuun. nyt reilun kuukauden jälkeen paljon pehmeämpi maku kun alkuun ei pystyny höyrytellä ollenkaan ja nytten voimakas mutta pehmeä maku.

     
     
  19. #59
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    87
    Pullo kirkasta minttu nestettä! Kypsytetty kuumassa vedessä ja annettu tuulettua. Neste on nyt muuttunut sameaksi väriltään. Maistuu hyvälle ja hivelee makuhermoja, mutta tekee jotain hassua kirkkaille clearoille kun ne eivät lähde pesussakaan puhtaaksi.

     
     
  20. #60
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Hyvä pikakypsytys näyttäis oleven kahvinkeitin. Pannuun vettä ja pullot uimaan. Keitin päälle, niin pysyy mukavassa tasalämmössä vaikka yön yli. Toimii.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •