Sivu 1 / 175 123451151101 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 3491

Aihe: Tuore höyryttelijä esittäytyy

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    7

    Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Tervehdys, my fellow vapers!

    En löytänyt täältä erillistä aluetta esittelyille, joten moikkaanpa teitä täällä. Ajattelin, että tällainen esittäytyminen voisi kannustaa muitakin tulokkaita – vaikkapa ihan satunnaisia surffaajia – lopettamaan tupakoinnin e-cigin avulla, niin kuin foorumin vakiokäyttäjien kokemuksien lueskeleminen on kannustanut minua. On ollut mahtavaa lukea, miten kymmeniäkin vuosia syöpäkääryleiden kanssa tuskailleet ovat onnistuneet lopettamaan savuttelun kuin seinään tällaisen ihmevempaimen avulla.

    Tutustuin sähkötupakan maailmaan juhannuksena, eli nämä vehkeet ovat minulle vielä melko uusi juttu. Innostuin välittömästi, ja aloinkin jo kuumeisesti odottaa, että tilille tuleepi rahaa voidakseni tilata kitit litkuineen. Kaveri oli ystävällinen ja lainasi minulle odotteluajaksi yhden monista e-parruistaan, taisi olla 501 USB Pass-Through tjsp. Sain kyytipojaksi RY4:ää, vahvuutena 28 mg/ml. Se oli liian vahvaa minun makuuni, mutta pääasia oli tietenkin se, että tupakointi loppuisi – ja sehän loppui samantien. Ei tullut missään vaiheessa tarvetta vetää tupakkaa, mutta ensimmäisen viikon ajan teki tottumuksesta mieli kyllä mennä terassille höyryttelemään.

    Nyt olen imeskellyt höyryjä tasan kolme viikkoa. Se on melko lyhyt aika, mutta riittävän pitkä ollakseni ihan h*lvetin ylpeä itsestäni, ja samalla myös kiitollinen teikäläisille ja kaverilleni, joka minut tähän höyrymaailmaan tyrkkäsi. Laastarit, inhalaattorit, purkat, tahdonvoima tai Allen Carr eivät auttaneet minua lopettamaan tupakointia, ja niin kuin varmasti kaikki röökaajat tietävätkin, itsetuntohan tuossa romahtaa kun lopettamisyritykset epäonnistuvat kerta toisensa jälkeen.

    Voisihan tätä onnistumista väheksyäkin, koska tämä siirtymä oli ns. liian helppo. Tavallaanhan missään vaiheessa ei tullut sellaista tunnetta, että olisi luopunut tupakasta, koska e-höyryke korvasi sen välittömästi. Mutta eipä sitä tietenkään voi millään väheksyä, että olo on fyysisesti huomattavasti parempi. Pystyn taas haistamaan, maistamaan ja ennen kaikkea hengittämään! Olen sangen rauhallinen tyyppi, mutta nyt tekisi kyllä mieli laittaa useampi huutomerkki peräkkäin. Tyydyn kuitenkin yhteen!

    Käyttämästäni laitteistosta sen verran, että hallussani on eGo ja eGo-T, ja molemmille "tietenkin" LR-atomisoija. Nesteitä löytyy moneen lähtöön, suorastaan ahnehdin niiden tilailemisessa löytääkseni minulle sopivia makuja. Eniten olen tykännyt kolasta, mansikasta ja mustikasta, vahvuuksina 18 mg/ml. Myös menthol, 24 mg/ml, on ollut erittäin miellyttävää, vaikka en tavallisesti mentholista ole tykännytkään. Tätä kirjoittaessain pössyttelen mustikkaa. Nam nam.

    eGo-T:n vuoto-ongelmista ja vähäisestä höyryntuotosta LR-atomisoijankin kanssa on valitettu melko paljon, mutta minulla ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa. Olen ollut tosi tyytyväinen. Tilasin sen HealthCabinista, perus-eGon tilasin eCigWizardilta. Myös perus-eGo on ollut loistava vehje.

    Jos nyt joitakin huonoja puolia pitäisi keksiä tästä höyryttelystä, niin ehkä se, että imeskelen näitä huomattavasti enemmän kuin tupakkaa. Oikeastaan miltei koko ajan. Mutta en ole kokenut siitä ainakaan toistaiseksi olevan mitään haittaa, vaikka se tuskin on järin terveellistä. No, onhan tällaisen liikakäyttökin silti moninkertaisesti terveempää kuin tupakointi.

    Saattaa olla, että joskus lopetan tämänkin. Mutta nyt nautin täysin keuhkoin!

     
     
  2. #2
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    59

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Onnea vaan sinulle tuore höyryttelijä ja tervetuloa meidän kasvavaan joukkoomme!

     
     
  3. #3
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    7

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sisu Näytä viesti
    Onnea vaan sinulle tuore höyryttelijä ja tervetuloa meidän kasvavaan joukkoomme!
    Kiitoksia! Ja todellakin, joukko kasvaa vähitellen mutta varmasti – miekin olen innostuttanut jo kolme kaveria tilaamaan höyrykoneet. Pitäisi kai siirtyä mainosalalle.

     
     
  4. #4

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Tervetuloa joukkoomme myös minunkin puolestani, vaikka itse olen myös uusi naama täällä. Itseasiassa tänään sain vihdoinkin oman vapon ja viikon sisällä pitäisi myös saapua LR-atomisaattorit sekä paremmat akut O0. Pitäisi laittaa tilaukseen eri makuja, kun vain pari RY-pulloa tämän mukana sain (ei mitään helmen makuista mutta menee paremman puutteessa). Ensimmäisten testausten jälkeen eGo-T vaikuttaa aika hyvältä vehkeeltä, savua tulee hyvin ja kurkussa tuntuu samalle kun oikeata röökiä polttelis


    “Mistakes are always forgivable, if one has the courage to admit them.” -Bruce Lee

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    192

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Tervetuloa. Täytynee sanoa että täällä on vähän sama "vika", tulee höyryteltyä paljon enemmän kuin analogisia vedellessä. Osittain vain siksi että höyryttely on vaan niin siistiä. Joku oikein hyvä neste niin se on avot .

     
     
  6. #6

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jabsu Näytä viesti
    miekin olen innostuttanut jo kolme kaveria tilaamaan höyrykoneet. Pitäisi kai siirtyä mainosalalle.
    Tilauksen status on shipped
    Toivottavasti tulis tällä viikolla

     
     
  7. #7
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    7

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Droppi Näytä viesti
    Tervetuloa joukkoomme myös minunkin puolestani, vaikka itse olen myös uusi naama täällä. Itseasiassa tänään sain vihdoinkin oman vapon ja viikon sisällä pitäisi myös saapua LR-atomisaattorit sekä paremmat akut O0. Pitäisi laittaa tilaukseen eri makuja, kun vain pari RY-pulloa tämän mukana sain (ei mitään helmen makuista mutta menee paremman puutteessa). Ensimmäisten testausten jälkeen eGo-T vaikuttaa aika hyvältä vehkeeltä, savua tulee hyvin ja kurkussa tuntuu samalle kun oikeata röökiä polttelis
    Joo, RY4 on vähä sellaista, ettei siitä osaa sanoa, onko se hyvää vai pahaa. Toki niissäkin on kaupoittain/valmistajittain eroja. Mutta sillä itekin lopetin tupakoinnin, eli siinä mielessä ihan riittävän hyvää litkua. Paremmaltahan se kuitenkin maistuu kuin rööki :-)

    eGo-T LR-atomisoijalla on toiminut itselläkin mainiosti. LR-atty tosin tuntuu vähän laimentavan makuja, siksi höyryttelen tiettyjä litkuja perus-eGolla standardilla kiukaalla. Kätevää, kun on kaksi vehjettä tuossa pöydällä niin voi vaihdella makuja "lennossa".

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pulla Näytä viesti
    Tervetuloa. Täytynee sanoa että täällä on vähän sama "vika", tulee höyryteltyä paljon enemmän kuin analogisia vedellessä. Osittain vain siksi että höyryttely on vaan niin siistiä. Joku oikein hyvä neste niin se on avot .
    Sama juttu. Se on niin rentoa ja miellyttävää puuhaa, varsinkin hyvän maun kanssa, ettei malta pitää kovinkaan pitkiä taukoja. Analogisia vedellessähän useimmiten jo toinen pötkö alkoi tökkiä, vaikka on niitäkin toki tullut sauhuteltua ketjussa etenkin kännissä.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mi_Kaheli Näytä viesti
    Tilauksen status on shipped
    Toivottavasti tulis tällä viikolla
    Heippa Miksu! :-) Kyllä se varmasti tulee, jos on jo shipperöitykin. Mulla kesti tilaus kolme päivää eCigWizardilta, jos ei viikonloppua lasketa. Nopee toimitus kyl.

     
     
  8. #8

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Tervehdys. Täältä löytyy myös yksi tuleva höyryttelijä. Vielä en omista minkäänlaista höyryttelylaitteistoa (tosin korvista nousee melkoinen höyry, kolmas päivä ilman tupakkaa purkan ja laastareiden avulla), mutta sellainen pitäisi kolahtaa postilaatikkoon lähipäivinä. Tilasin nimittäin Ecigwizardista 510-T Tank Kitin ja jotain lisähärpäkkeitäkin. Tältä foorumilta sain sen käsityksen että tämä laite on ihan hyvä alkuun pääsemiseksi. eGoTankkia suunnittelin myös tilaavani, mutta olivat loppuneet tuolta Ecigwizardista, ja siinä putiikissa minua houkutteli nimenomaan halvat postimaksut. Liberty-Fights.comista löytyi mukava valikoima nesteitä, ja tilasin niitäkin 0mg-14mg vahvuisina.

    Minut ajoi tutustumaan näihin laitteisiin, kukapa muukaan kuin vaimo. Kun sitä nalkutusta tarpeeksi kauan sain kuunnella, hermostuin viime maanantai-iltana ja otin lähes täyden askillisen sinisiä bonus-savukkeita kouraani ja katkoin ne roskikseen. Vaimo ei tosin tykännyt siitäkään, suuttui vain kun ajatteli minun ostavan seuraavana päivänä uuden askin. Seuraavana päivänä hieman kadutti koko päätös, mutta selailtuani kaikenlaisia tupakanlopettamissivustoja, törmäsin Green Smoke-sivustoon ja ensimmäistä kertaa tiedostin suomessakin käytettävän jonkin verran e-savukkeita. Siitä innostuneena rupesin googlettelemaan ihmisten kokemuksia e-savukkeista ja Green Smokesta, ja aikani surffailtuani pätkähdin tähän e-savuke.comiin. Se oli sitten menoa. Uusi maailma avautui, ja nyt on mennyt kolme päivää ilman savukkeita lähes kokonaan siinä toivossa että pian pääsen maistelemaan hienoja makuja ilman tervaa ja muuta paskaa.

    Itse asiassa minulla ei edes haluta enää oikeata tupakkaa. Lopettamispäätökseni saattaa kuulostaa äkkipikaiselta, mutta toki tupakoinnistani oli muodostunut vaimon lisäksi myös itselleni jonkinlainen rasite jo pidemmällä aikavälillä. Kesä on ehkä siinä mielessä sopiva aika lopettaa, että tupakointi kesähelteellä osaa olla aika epämiellyttävä kokemus. Odotan vain sitä, että saan palkita itseni savuttomasta päivästä kunnon höyryillä. Pitkän linjan tavoitteena on toki päästä eroon myös nikotiinista ja kaikista tupakointirituaaleista, siksi lähdenkin heti alusta pitäen liikkeelle miedoilla nesteillä.

    Tässä muutaman päivän asiaan perehtyessäni, olen tekniikasta kiinnostuneena ihmisenä toki huomannut myös ne hifistelyn ja varustelun mahdollisuudet mitä tämä e-savukemaailma tarjoaa. Koukkuunjäämisvaara on ilmeinen. Hieman ehkä jännittää miten kanssaihmiset asiaan suhtautuvat, ehkä kerron heille e-savukkeen toimivan minulle inhalaattorina. Tarkoitus on höyrytellä lähinnä kotosalla ja ehkä autossa, ei niinkään yliopisto- ja työympäristössä. Näissä ympyröissä tupakointi alkoi muodostua jo muutenkin niin ahdistavaksi että parempi olisi jos ei tarvitsisi rytmittää päivää enää edes höyrytauoilla.

    Kaiken kaikkiaan, olen juttujen perusteella löytänyt vastauksen kysymykseen joka minua on askarruttanut koko tupakointiaikani: Miksei tupakoinnin iloista voi nauttia ilman niitä surkeita haittavaikutuksia.

     
     
  9. #9
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Kerrankin on joku perehtynyt asiaan heti ensikättelyssä, hienoa! Tervetuloa joukkoon!

    Kyllähän tämä voi lipsahtaa välineurheiluksi siinä missä mikä muukin juttu. Itseä ei ainakaan ole harmittanut kun postista kilahtaa uusi leikkikalu. Mukavaa hommaa tämä on. Eikä haise tupakka eikä lopu happi

     
     
  10. #10
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    teretulemast vaan uusille saunojille, kaikille tilaa riittää

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  11. #11

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    heips höyryttelijät olen vähän vanhempi pössöttelijä (analogisien siis) . ja osuin aikoinaan e-savukkeeseen netissä ja kiinnostus asiaan alkoi kytemään ,tiedonjanon kasvaessa löysin tämän sivuston ja auta armias nyt on sitten näitä sivuja kahlattu milteinpä päivittäin ja moneen otteeseen ,etten sanois alussa oli kauhea määrä ??? kysymysmerkkisiä ajatuksia ,eikä ne ole vieläkään ihan loppuneet ,mutta niinkuin on ymmärrettävää olen vasta alussa . Eilen sain vasta ego-t postista ja vehje on ladattu +atomisaattorit on keitetty jä kuivattu ,ensinmäiset höyryttelyt suoritin klo 23.--jotain .Kokemus oli aikas yllättävä todellakin green usa mix oli tankissa Sibin- videon mukaan täytettynä (kiitos vain sib) ensin tuli köyhät savut ,mutta muistissa oli neuvot puhaltamisesta and ravistelusta eli alkoihan se siittä sitten sujumaan ja höyryä tuli ihan kiitettävästi maun ja kurkkutuntuman kera piparminttuinen maku valtasi suuni ja kohta höyrysin tasaisen rauhallisesti kuin ukko-pekka aikoinaan vr:llä . Ensi vaikutelma oli tosi hyvä ,nikkis tarve tuli täytettyä ja maku suussa erittäin maittava ,mikä parasta henkikin kulki sen session jälkeen todella hyvin . Olen saanut täältä valtavasti asiasta tietoa , siitä kiitos kaikille jäsenille ja asiaan vihkiytyneille konkareille joiden ansiosta kiinnostukseni e-höyryttelyyn kasvoi niin että päädyin hankkimaan oman höyrystimeni ja nuo nesteet .Ilman teitä ja tätä sivustoa se olisi jäänyt vain kummastelun asteelle joka taas olisi ollut suuri vahinko varsinkin minulle itselleni . ps kaveri oli mukana aloituksessa ja senkin kiinnostus oli melkoinen asiaan ,ottipa muutamat hatsitkin samalla ,isot +++ tuli myös häneltä .eikä muuten ollut tarvetta vetästä analogista yhtään kun höyryt nousi nuppiin kuin nuorena lapintien rautatiesillan alla vuonna 1950 ja jotain ,kun tuli pikku-bostonia ensikertaa vedeltyä .eli kiitos kaikesta vielä kerran ,näkyillään asiantiimoilta jatkossakin ,nyt lähden vabottamaan klo01.10 , se on mooro

     
     
  12. #12
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    7

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Tervetuloa Korsteeni ja holkki minunkin puolestani! :-) Kiitos teille selviytymistarinanne jakamisesta. Joku voisi pitää sellaista asiaa kuin tupakoinnin lopettaminen ihan pikkujuttuna, mutta täysin subjektiivistahan se tietenkin on, minkä kokee suurena ja minkä pienenä. Minusta tällainen on suurta, ja tulen entistä iloisemmaksi kun saan lukea, miten muutkin stumppaavat viimeisen röökinsä ja muuntautuvat höyrypäiksi. Tulee sellainen lämmittävä yhteenkuuluvuuden tunne! :-D

     
     
  13. #13

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Itsekkin olisin tällähetkellä tuore höyryttelijä, mutta ei täysin putkeen mennyt homma, tänään illalla kuitenkin omalta osaltani höyryttely alkaa.
    Eilen aamusta lähdin mökkeilemään ja posti on tuonut eGo-T:n eilen laatikkoon, joten se on siellä kotona se paketti nyt ja minä mökillä.
    Analogisista nautiskelen siis vielä tämän mökkireissun, tosin, eipä ollut mitenkään nautinnollista nyt aamulla, kun heräsin ja menin aamusavuille, raikas järvi-ilma pilaantuu kyllä täysin vetämällä kessua ja laineiden liplatus, sekä tuulen havistelemien lehtien ääni peittyy kröhinään.
    Ehkä seuraava mökkireissu tuoksuu ja kuulostaa mukavemmalta

     
     
  14. #14

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Kiitti jabsu askeleet höyrypäiseen suuntaan on otettu nyt ja hyvältä tuntuu mutta tuntukoot vaan .Tuli mieleen noista mollauksista et niille arvostelijoillekkin vois vastata "et sinäkään enään veivipuhelinta käytä eli sama täälä olen päivittänyt pössöttelyn myös omalta osaltani ,ollaanhan nyt jo vuodessa 2011" Kaiheli kyl se siittä lähtee menemään ja voin taata et höyryntuoksu riippuu pitkälti mausta mitä olet tiputellut tankkiisi niin et tuota ajatellen voi valita maun ja tuoksun tilanteen mukaan aikas näppärää :

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    176

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Tulee sellainen lämmittävä yhteenkuuluvuuden tunne! :-D
    Niimpä. Oikeen höyryveljiä- ja siskojahan täällä ollaan.
    "Kun kyse on rahast, niin moni vaikeni. Yhteiskunta pakottaa tekee sen eteen kaikkeni. Se sama raha saattaa viedä minun naiseni, voisko joku kertoo mis voin myydä munuaiseni?"

     
     
  16. #16
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Andy Näytä viesti
    Tulee sellainen lämmittävä yhteenkuuluvuuden tunne! :-D
    Niimpä. Oikeen höyryveljiä- ja siskojahan täällä ollaan.
    Eipä ihme että muualla maailmassa on hienoja vape fest -tapahtumia. Mutta ei tässä montaa vuotta mene niin meilläkin on. Ihkua! Sitten tuote-esittelijät esittelee "vehkeitään" ja hehkeät PR-tytöt kutsuu sohvalle "vapotteleen". Voi maailma...! =D

     
     
  17. #17

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Itsekkin vasta aloitteleva höyryttelijä, analogista tullut kiskottua reilu 13 vuotta. Muutama lopetusyritys ollut välillä mutta aina sortunut taas analogiseen. Pääsiäisenä tuli tutulta koitettua e-savuketta, innostuin jo silloin asiasta. mutta humalatilan vuoksi unohdin koko jutun seuraavana päivänä. Nyt tuli kuitenkin tyttöystävän kanssa katsottua kolmisen viikkoa sitten The tourist-elokuva jossa Johnny Depp muutamassa kohtauksessa kiskoo e-sätkää ja tuli sitten tilattua vaimoehdokkaan kanssa puoliksi 510 starter kit ja siitä se innostus lähti. nyt itsellä käytössä tuo aikaisemmin mainittu 510 lenkkisätkänä (ei haittaa vaikka hukkaa) ja ego-t:llä tulee muuten höyryteltyä. Eri mehuja löytyy noin 200ml joista suosikeiksi itsellä on noussut dekangin red usa mix, freedom smoken blueberry pancake ja easyn cherry. Nyt kohta viikkoon ei ole tullut analogiseen koskettua, viimeksikään en olisi siihen koskenut, mutta ego-t:stä loppui akku kesken baarireissun ja nikotiinia oli saatava.

    Seuraavana ostoslistalla on joku modi. osaisi vain päättää ottaako bombshellin vaiko e-power 18650, bombshell houkuttaisi enempi kun kiinnostaisi päästä koittamaan suuremmilla volteilla vapottamista. toisaalta taas provari olisi kiinnostavampi laite säädettävän jännitteen vuoksi. mutta köyhän pitää varmaan odotella että tuohon e-poweriin keksitään se säädettävä katkaisija.

    Analogista ei ole itsellä yhtään ikävä, maut paljon paremmat tässä sähköversiossa ja makuvalikoima tarpeeksi suuri, ja pikku hiljaa rupeaa maku ja hajuaistitkin parantumaan. Joten parempi jatkaa tällä terveellisemmällä tiellä.

    Höyryttelemisiin..

    -Sonder83
    Laitteet millä mennään : Ego-t | Bombshell | E-power 18650 + suuri kasa bogen lr kartoja.
    Mehut mitkä höyryää : fsusa: jagerbomb | ps: pink spot | DV: absinthe

     
     
  18. #18
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Vakio atomisaattorilla provari jaksaa kyllä hyvin, mutta matalavastuksisella ja korkeajännitehöyryttelyllä siitä ei montaa tuntia iloa ole. Tuo piiri sisällä päättää että akku on tyhjä kun se saavuttaa nimellisjännitteen eli noin 3.72 volttia. Muilla kuin AW IMR akuilla tuo onkin sitten hyllynkoriste.

     
     
  19. #19
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Tunnen itteni matkiaks koska sama setti ku Sonderilla.. pitäis vaan tuo paketti hakea kotia..

     
     
  20. #20

    Vs: Tuore höyryttelijä esittäytyy

    Nyt se on lähellä, eli mun olo tuoreena höyryttelijänä, akku on ollut nyt vajaa 20 minuuttia latauksessa.. saanko sen vielä tänään käyttöön, vai kauanko latauksessa menee? (eGo-T 900mAh akku)

     
     
Sivu 1 / 175 123451151101 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •