Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 131

Aihe: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

  1. #1
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Elikkäs jos jollai on kerrottavaa esavujen jälkeen tupakoinnista niin saa toki kertoa.. ittellä alkaa analogisen jälkeen painaa keuhkoista ja olo on tunkkanen.. nyt jos koskaan saa avautua jos on analogista yrittäny digin jälkee

     
     
  2. #2
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    31

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Se peen maku suussa kun terva tunkee taas joka hampaan rakoon ja ikenille. Muutenkin maistuu joka hatsi niin pahasti palaneelle että e-tupakan kohdalla heittäisin attyn/carton jo roskikseen.
    Tupakan jälkeen imeskelee taas oikein mielellään höyryjä e-savukeesta, ja ihmetyttää vaan miten tosta analogisesta on osannut joskus nauttiakin. Hyi tana se hajukin mikä jää käsiin ja vaatteisiin...

     
     
  3. #3

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Maistoin perinteistä viikko sitten kännissä. En muista oliko syynä uteliaisuus, vai se että toinen akku hukkui ja toinen oli sanonut sopimuksen irti. Sen muistan kuitenkin, että yhden henkosen otettuani kysyin savukkeen tarjoajalta jos hän voisi ystävällisesti ottaa savukkeensa takaisin. Maistui aivan hirveältä, ikinä ei ole maistunut rööki niin pahalta. Ei koskaan enää... niin pahaa oli. Kannatti siis maistaa. E- on paljon parempaa. :-)

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    192

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Juu, on tullut maisteltua höyryttelyyn siirryttä.. Aika kauheeta sontaahan tuo analoginen on :-X. Savu ei tunnu enään keuhkoissa läheskään niin mukavalta ja hyvältä kuin höyry.. Kyllä sitä analogisen jälkeen otti ilolla höyryt ja jätti ne sonnat omaan arvoonsa .

    Tosin jostain syystä edelleen pidän siitä tupakan savun tuoksusta joka lähtee kun joku toinen tupakoi :P.

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Olen ollut jo vuoden täysin höyryjen varassa. Siinä missä tupakkalakot olivat ennen vain lakkoja ja täynnä ärsyyntynyttä tunnetta siitä, että kohta lakko loppuu, on oloni nyt täysin tyyni. Tiedän itsestäni sen, että en tule enää koskaan polttamaan analogista. Olen pidellut analogista äskettäin kädessäni ja se tuntui pieneltä, kevyeltä ja täysin turhanpäiväiseltä.

    Eräs höyryttimiin siirtynyt ystäväni maistoi analogista ja kommentoi: "maistuu pahalle, eikä tästä edes irtoa mitään".



     
     
  6. #6

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Analogisista olen päässyt täysin eroon, vaikka höyryttelyä on takana vasta neljä viikkoa. Sen voi varmuudella jo senkin takia sanoa, ettei ne analogset ole edes ajatuksissa pyörineet moneen viikkoon, eli se viimeinenkin psykologinen side on niihin katkennut. Sen sijaan lähes joka päivä tulee katseltua, mitä uutta e-savukerintamalla on tapahtunut. Oisko uusia akkuja, laitteita, modeja, nesteitä tai innovaatioita kenties kehitelty. Vertauskuvallisesti jos tätä luonnehtii, niin muutos on suunnilleen sama, kuin jos ikivanha savuava ja ruosteinen Corolla olisi vaihtunut upouuteen Aston Martin Vantage V8:iin.

    Eipä sillä ole siinä vaiheessa paljon väliä, vaikka Biltemassa olis kuinka uudet Corollan kaasuiskarit tarjouksessa, kun sillä ei siinä vaiheessa kuitenkaan kiinnosta ajella enää metriäkään. Joten miksi edes miettiä analogisavukkeita, kun e-savuke on kaikilla mittareilla mitattuna ihan älyttömän paljon parempi.

    Kuka sitä nyt huonompaan vaihtaisi?
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  7. #7

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Suoritin tuossa vähän laskutoimituksia. Voisin havainnollistaa laskutoimituksiani kuvitteellisen kaupankäyntitilanteen avulla: :

    - Päivää
    - No päivää. Mitäs sais olla?
    - Tupakkaa pitäis saada.
    - No sehän passaa. Paljonkos laitetaan?
    - Ajattelin poltella sellaiset 15 vuotta näin alkuun...että sen verran sitä tarvis.
    - Joo, no sehän on sellaiset 110 000 savuketta, aski per päivä vauhdilla... Tulitko muuten omalla autolla?
    - Juu. Tuohon pihaparkkiin minä kurvasin...Kuis niin?
    - No semmonen määrä ku painaa sellaset reilu 43 kiloa, niin sitä voi olla hieman hankala liikutella käsipelillä.
    - Aivan, aivan...
    - Luuletko, että saat ne autoos mahtumaan?
    - Juu, no eiköhän ne sinne jotenkin aina saa soviteltua. Taakse menee, ja peräkonttiin...ja laittaa loput vaikka vänkärin puolelle, niin kyllä se siitä..
    - No hyvä. Käteisellä vai kortilla?
    - Pistä visalle.
    - Se olis sitten kaksikymmentäseitsemäntuhatta ja viissataa. Kuittia tarvitko?


    Arvaatte varmaan tässä vaiheessa, että allekirjoittanut itseasiassa tupakoi 15 vuotta...
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  8. #8
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Kylläpäs on menny paljon rahaa hyväntekeväisyyteen. Mutta SE ON LOPPU NY! Eiköhän tässä kaikki ole liikaa maksanut veroja tupakanhinnassa.

     
     
  9. #9
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja marviner Näytä viesti
    - Joo, no sehän on sellaiset 110 000 savuketta, aski per päivä vauhdilla... Tulitko muuten omalla autolla?
    Loistavat laskelmat

    "Suomalaisissa savukkeissa tervaa on 6–12 mg" joten ei ihme jos keuhkotkin on ollut kovilla kun on tervaa kiskonut 0,66-1,32 kiloa
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    176

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Olen kokeillut tupakointia höyryttelyn aloittamisen jälkeen. Maistuu ja haisee ihan saatanan pahalle. Ei kai tosta muuta voi sanoa.

    Never more.
    "Kun kyse on rahast, niin moni vaikeni. Yhteiskunta pakottaa tekee sen eteen kaikkeni. Se sama raha saattaa viedä minun naiseni, voisko joku kertoo mis voin myydä munuaiseni?"

     
     
  11. #11
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Itellä tuo tupakan savu ei ny aiheuta ongelmia jos muut polttaa.. mutta tuo että analogisen savu omissa keuhkoissa ei tee kyllä yhtää gutaa.. ja mielummin alkanu odottaan että akku on höyryttelyä varten täynä ku polttais.

     
     
  12. #12
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    13

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Olen nyt noin kuukauden höyrytellyt ja päätin ihan mielenkiinnosta kokeilla normaalia tupakkaa. Olen lopettanut tupakanpolton yli vuosi sitten ja sortunut siihen aina välillä ennen sähkötupakan maagista maailmaa. Tuloksena tuli noin puolen tunnin oksetus ja pitempiaikainen morkkis. Ainoa positiivinen asia normaalissa röökissä oli, että se tuo nopeammin hyvänolon tunteen. Se ei tosin poistanut oksettavaa oloa. Maku oli todella paha verrattuna pehmeän maukkaaseen RY4 höyryyn. Tämä jos joku saa varmasti oikean tupakan pois elämästäni ilman minkäänlaista ikävää sitä kohtaan. Kuitenkin haluan kuulla muiden kokemuksia, joten antaa tulla!

     
     
  13. #13
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    13

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    hups enpä huomannu että lähes samanlainen aihe olikin jo alempana

     
     
  14. #14
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    No suottaahan sitä lipsahtaa. Sattuuhan sitä paremmallekin väelle.

    Mutta totta on että höyryn päälle ei ole hyvä ottaa analoogista. Se ei vain toimi, piste. Nikotiinia saa maukkaimmista liemistä.

    Syy miksi lähti laatta on se että höyrytellessä olet jo saanut täyden satsin nikotiinia, ja kun siihen pumpataan analoginen joka korostaa vaikutusta niin lopputulos hetkellinen nikotiinimyrkytys.

    Ei se hengenvaarallista ole* mutta erittäin epämiellyttävää. Jos höyryttelet niin käsittele analogista entistä varovaisemmin. Parempi siirtyä suoraan höyryttelyyn. Turvallisempaa ja saa nauttia kivoista mauista.

    * no voi se olla, hengitys salpautuu ja kuolee hapen puutteeseen.

     
     
  15. #15

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajar Näytä viesti
    Olen nyt noin kuukauden höyrytellyt ja päätin ihan mielenkiinnosta kokeilla normaalia tupakkaa. Olen lopettanut tupakanpolton yli vuosi sitten ja sortunut siihen aina välillä ennen sähkötupakan maagista maailmaa. Tuloksena tuli noin puolen tunnin oksetus ja pitempiaikainen morkkis. Ainoa positiivinen asia normaalissa röökissä oli, että se tuo nopeammin hyvänolon tunteen.
    Itse olen huomannut, että aamuisin tuo e-savuke vahvahkolla e-nesteellä (18mg) kihelmöi kivasti kehossa jo muutaman henkosen jälkeen. Kovin montaa henkäystä ei edes pysty ottamaan, kun nenäonteloissa alkaa kirvelemään niin että näköä haittaa No herääpä ainakin

    Päivän siitä sitten lähtiessä käyntiin, olen huomannut, että ei tule sellaista ihmeellistä "onttoa oloa" joka viestii nikotiininpuuttesta. Analogisia poltellessa se "ontto olo" tuli viimeistään puolentoista tunnin päästä edellisestä savukkeesta. Kaipa ne nikotiinilevelit pysyy sen verran korkealla koko ajan, kun ei tarvitse välttämättä poistua työtiloista / olohuoneesta, vaan voi möyhytellä tämän tästä pienissä erissä....
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    146

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Parin viikon höyryttelyn jälkeen piti ihan piruuttaan kokeilla - maistuu ja haisee ihan saatanan pahalta, eikä keuhkot/kurkunpää ottanut savua vastaan ollenkaan. Jotta se niistä patukoista sitten, vapottelu on satapata kertaa toimivampi ratkaisu.


    Nyt: Smok Vape Pen Plus
    Menneet: 510, eGo-T, eGo-VV, Megalodon, Oval V6, Bolt, eGo Twist, Lavatube Mini V1, SD Keyring, Buzz Pro, Sentinel, Vamo V5, eGo AIO, Vaporesso Swag, Eleaf iStick

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    125

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Melkein aiheeseen liittyvä kysymys: oletteko huomanneet (varsinkin te pidempiaikaiset höyryttäjät), että hampaiden keltaisuus katoaisi e-savukkeen myötä?
    Hanus Steamer ~4.0v ja kyllä höyryää!


     
     
  18. #18
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja e-Mika Näytä viesti
    Melkein aiheeseen liittyvä kysymys: oletteko huomanneet (varsinkin te pidempiaikaiset höyryttäjät), että hampaiden keltaisuus katoaisi e-savukkeen myötä?
    On mulla ainakin vähentynyt. Käytän Yotuel valkaisevaa tahnaa.

     
     
  19. #19
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    Ei tarvi olla edes pitempiaikanen ku alkaa toi sunburst väri katoamaan.. Ja colgatella kivasti lähteny.. Kahvi tieten värjää vielä jonku verran..

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    176

    Vs: Kokemuksia höyryttelyn jälkeisistä röökeistä

    HYI SAATANA! Päätin vanhasta tottumuksesta polttaa maun vuoksi pesällisen HYVÄÄ ja LAADUKASTA piipputupakkaa. Nyt kävi kuitenkin sillä tavalla, että homma loppui kolmeen imaisuun. En ois ikinä uskonut että laadukas piipputupakkaa maistuu tauon jälkeen noin törkeän pahalta! :-[

    Pitää ilmeisesti myydä toi yks avaamaton 100g paketti jollekkin, joka tosta pystyy nauttimaan. Saman kohtalon kokee näimmä nuo myös mun 3 hyvää piippuani.

    Ja avatut sitten jollekkin onnelliselle kaupan päälle.
    "Kun kyse on rahast, niin moni vaikeni. Yhteiskunta pakottaa tekee sen eteen kaikkeni. Se sama raha saattaa viedä minun naiseni, voisko joku kertoo mis voin myydä munuaiseni?"

     
     
Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •