Tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Mies ei osaa sauhutella sähkötupakalla.

  1. #1

    Mies ei osaa sauhutella sähkötupakalla.

    Täällä uusi jäsen, sähkösavukkeeseen siirtyminen kävi vähän vahingossa, kun paikallisen K-kaupan tiskiltä näitä bongasin. Ostin siis "Raikas sähkösavuke"-paketin, ja tyhmyyksissäni vielä siihen 4kpl cartopaketin, makuna tupakka, kun en mentholsavukkeista ole koskaan piitannut. Heti testattuani tuskailin itsekseni, kun en "sauhuja" laitteilla saanut, höyryä tuli, mutta ei vastannut kokemuksena vähääkään analogista. Sitten eksyin näille sivuille ja tajusin, että jotain olennaista puuttui, nimittäin nikotiini... Kas kummaa, kun eivät nikotiinittomat höyryt tyydyttäneet edes vartiksi 2 maxiaskia päivässä polttavan hermoja...

    Tilausta sisään siis ja tilasin 10 boge-cartoa ja 30 ml nesteitä. Nesteiden valinta osui nappiin, ja jo ensimmäisestä päivästä onnistui analogisten tiputtaminen puoleen. Nyt 10 pv takana, ja sama sujuu edelleen, vaikka vanha tapa onkin niin vahva, että mielummin sitä norttia on huuleen laittamassa kuin tätä sähkötupakkaa... Vaan kun on tupakat loppu, tai jos pakottaa itsensä, niin kyllähän tämä asiansa ajaa, ja ruokailu ja alkoholin käyttö sujuvat ihan samoin kuin analogisen kanssa. Aamukahviin tää vahvuus ei ihan riitä, mutta jospa tilattu pullo vahvempaa sitten senkin tavan saisi muuttumaan...

    Hermo tosin tällä imutustahdilla menee myös akun latailuun, sillä välin on aina pakko analogisiiin tyytyä. Täyttämisen suhteen ei ole ongelmaa, kun sairaslomalla olen, ja satunnaisesti töissä ollessa siellä saa myös täytellä cartoja. Samat cartot (2 kpl käytössä) ovat toimineet tän reilun viikon ok, eivät maistu palaneelta.

    Nyt tosiaan sain aikaiseksi tilattua toisen 510-kierteillä olevan akun, ja idea kun olisis rahan säästämisessä lähinnä, niin en aio parempia vehkeitä edes hankkia. Jospa jossain vaiheessa, kun analogisista pääsee eroon tulisi totaalikyllästyminen myös tähän täyttelyyn ja sitten vois pikkuhiljaa olla jo kokonaan ilman. Ongelma tässä on vain tämä:

    Meillä poltetaan sisällä. Mies vähemmän kuin minä, ja laimeampaa, mutta aski päivässä menee kuitenkin. Mulla ei t'än vapottimen suhteen ole käyttöongelmaa ollut, kurkkutuntuma ok, ei kertaakaan nesteitä suuhun tms. mutta kun mies koittaa, ei toimi! Ei ole väliä, onko uusi karto, just täytetty vai mun jo melkein kuivaksi sauhuttelema, täysi akku vai lopussa oleva, aina sille tulee nesteet suuhun ja höyryä ei tule. Voin siis itse ottaa höyryt, sen jälkeen mies (ei höyryhaitustakaan) ja taas minä, suu täynnä höyryä. Miten tämä on mahdollista? Voiko jollain olla niin väärä tekniikka? Tosin tupakatkin imee niin, etten jämiä pysty niistä polttamaan, kun koko filsu on märkä kuin rätti... Liittyykö mahdollisesti siihen jotenkin?

     
     
  2. #2
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Luultavasti miehes imu on liian kova ja hätäinen; näitä kun pitää yleensä imeä pidempään ja rauhallisesti.. Mulla oli yhdellä kaverilla samanlaista ongelmaa, kun hää oli tottunut hitsaamaan röökin mahdollisimman nopeasti keuhkoon ja näillähän toimii huomattavasti paremmin se, että pidemmällä ja rauhallisella/tasaisella imulla otetaan höyryt ensin suuhun ja siitä sitten kerralla keuhkoon.

    Edit. Niin ja tervetuloa foorumille.

     
     
  3. #3
    Höyrypää

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    JKL
    Viestit
    792
    kokeilkaa niin että sä otat höyryt siitä sähkötupakasta ja sitte suusta-suuhun-menetelmällä siirrät ne ukolle?

    toisaalta, voihan se olla että miehes onnistuu saamaan sylkeä siihen suukappaleeseen ennen ku imee siitä, tai sen aikana, ja että se sitte tulee sieltä takasi imiessä ja tuo sinne tiivistyneet nesteet mukanaan. koita opastaa sun imutaktiikkaa sille. tai jonku muun, ite otan rauhallisia poskareita ja sit vedän kerralla henkeen.

     
     
  4. #4
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Kuvauksesta päätellen teillä on käytössä ns. automaattiakku, joka aktivoituu imun vaikutuksesta. Nuo automaattiakut eivät ole toiminnan suhteen kovinkaan luotettavia, joten suosittelen parin kympin investointia pariin eGo-tyyliseen manuaaliakkuun.

    :wq

     
     
  5. #5
    Automaattiakku on juu, mutta tuo tulossa oleva on manuaalinen, eli nappia painamalla. Mäkin otan poskareita, ja sit suu auki, ja vedän henkeen. Ehkä vaan tarvii vielä tuota harjoituttaa, mies ei vaan kovin kärsivällinen oppilas ole... Ja pakko myöntää, meni mullakin muutama päivä, ennen kuin oikeasti kunnon höyryt alkoivat tuleen. =) Vaan ehkä tämä tästä.

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    310
    Jos kyseessä on semmoinen automaattimalli niin kyllä varmaan tulee helpommin ne itse nesteet suuhun joissakin malleissa. Naiset ovat kärsivällisempiä joten ehkä sen takia toiminut sinulle ?

    Kyllä joissakin manuaalimallissakin (eli pitää painaa nappia ennenkuin tapahtuu mitään) kestää pieni viive ennenkuin höyryä tulee verrattuna oikeaan tupakkaan, olen itse lukenut kymmeniä tunteja tästä aiheesta ja nyt vasta oikeastaan tiedän edes perusteet joten kärsivällisyyttä..

    Itsekkin olisin halunnut aluksi automaattisen, mutta kun kaikki sanoi että ei kannata niin jätin väliin ja hyvä niin. Ehkä tulevaisuudessa kun tekniikka kehittyy.
    Viimeksi muokannut 4.0v; 10.03.13 kello 18:52.

     
     
  7. #7
    Onnistui! Kiitos kaikille! Imi liian lujaa, ja jollain tavoin väärin. Kun imi rauhallisemmin ja suupielestä, niin alkoi toimia! Pian ollaan sitten molemmat.

     
     
  8. #8
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Lainaus Alkuperäinen postaaja 4.0v Näytä viesti
    Itsekkin olisin halunnut aluksi automaattisen, mutta kun kaikki sanoi että ei kannata niin jätin väliin ja hyvä niin. Ehkä tulevaisuudessa kun tekniikka kehittyy.
    Tulevaisuus on jo täällä eRollin ja Janty NEOn muodossa.
    KGO & Twist

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    310
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Tulevaisuus on jo täällä eRollin ja Janty NEOn muodossa.
    Odottelen kyllä vielä ainakin puolisen vuotta, eli sen verran kuin nykyiset akut kestää

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •