Sivu 5 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 81 - 100 / 208

Aihe: Sähkötupakkalaitteen nimi?

  1. #81
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    kutsukaa vaikka pilluksi, mua ei haittaa.

    sähkörööki, sähkökessu, tuoko se on se sähkötupakki? -nää on puhekielessä mulla ja monilla muilla jotka tunnen.

    hyvä että mielipiteitä lentää, niin pitääkin.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  2. #82
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    899

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti

    Vituttaa tämä tekopyhyys, aivan kuin tupakka nyt olisi maailman kauhein asia.
    Mielikuvillahan markkinointia, politiikkaa ja ihan m itä vaan joko edistetään tai estetään.

    Ja kun sanaan "tupakka" entistä enemmän yhdistetään kielteisiä mielikuvia, olisi tosiaan parasta kehitellä joku sellainen nimi, johon ei näitä mielikuvia heti yhdistettäisi.

    Käsiskö sulle vaikka "Höyry tappaa hitaammin!"


    Savuttajäsen nro 66

     
     
  3. #83
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    18

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Jos sun, tai jonku muun, mieli on niin yksinkertainen, että se ei osaa prosessoida tietoa ja vetää omia johtopäätöksiä, niin olen pahoillani. Minä olen sitä mieltä, että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, eikä koitella kehitellä naurettavan kuuloisia naamiointitermejä, joita käytetään korkeintaan lapsille puhuttaessa. Miten se höyrystin eroaa sähkötupakasta? -tupakka sentään viittaa johonkin lailliseen, yksinkertaisempi mieli assosioi höyrystimen huumeisiin.

    Vituttaa tämä tekopyhyys, aivan kuin tupakka nyt olisi maailman kauhein asia.
    Ei kyse ole mistään mielen prosessoinnista. Kyseessä ei ole naamiointitermi, ei jokaista asiaa englannista suoraan suomeen käännetä, oli se sitten e-cigg tai mikä lie ei sanan tarvitse olla suomenkielessä suora muunnos tuosta. Eli jos suomenkieliseksi versioksi vakiintuu höyrystin(kuvaa paremmin kyseistä härpäkettä) niin ei kyseessä ole mikään epätoivoinen naamiointiyritys. Kyseessähän ei kuitenkaan ole savuke!

    Muutenkin asenteesi koko asiaa kohatan pistää mietityttämään, että ei tainnut ikäkyselyssä löytyä sinulle sopivaa ikähaarukkaa lainkaan...

     
     
  4. #84
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    634

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    UGH! Vanttila on puhunut. Valitettavasti tuollaisella asenteella ei edistetä asiaa höyryttelijöiden kannalta. Puhu sitten tekopyhyydestä, kun saat sitä nokkosen näköistä tavaraa helpommin kuin nikotiininestettä!
    Tupakkateollisuus pitää kyllä huolen siitä , että tupakkaa, savukkeita, röökiä, syopäkääryleitä jne. ei totaalikielletä ihan kädenkäänteessä. Höyryttelyn suhteen asia on aivan toinen: päättäjät voivat siirtää sen lokerosta toiseen ilman, että poljetaan kenenkään muun kuin pienen höyryttelijän etua ja hups, sehän onkin täysin kielletty tässä maassa.
    Jos sun, tai jonku muun, mieli on niin yksinkertainen, että se ei osaa prosessoida tietoa ja vetää omia johtopäätöksiä, niin olen pahoillani.

     
     
  5. #85

    Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kmb Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Jos sun, tai jonku muun, mieli on niin yksinkertainen, että se ei osaa prosessoida tietoa ja vetää omia johtopäätöksiä, niin olen pahoillani. Minä olen sitä mieltä, että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, eikä koitella kehitellä naurettavan kuuloisia naamiointitermejä, joita käytetään korkeintaan lapsille puhuttaessa. Miten se höyrystin eroaa sähkötupakasta? -tupakka sentään viittaa johonkin lailliseen, yksinkertaisempi mieli assosioi höyrystimen huumeisiin.

    Vituttaa tämä tekopyhyys, aivan kuin tupakka nyt olisi maailman kauhein asia.
    Ei kyse ole mistään mielen prosessoinnista. Kyseessä ei ole naamiointitermi, ei jokaista asiaa englannista suoraan suomeen käännetä, oli se sitten e-cigg tai mikä lie ei sanan tarvitse olla suomenkielessä suora muunnos tuosta. Eli jos suomenkieliseksi versioksi vakiintuu höyrystin(kuvaa paremmin kyseistä härpäkettä) niin ei kyseessä ole mikään epätoivoinen naamiointiyritys. Kyseessähän ei kuitenkaan ole savuke!

    Muutenkin asenteesi koko asiaa kohatan pistää mietityttämään, että ei tainnut ikäkyselyssä löytyä sinulle sopivaa ikähaarukkaa lainkaan...
    Ikäni on 23 vuotta. Sinulla se taitaa olla sieltä spektrin toisesta päästä, kun noin kovin vanhoillinen tunnut olevan? Sinun asenteesi tässä kovasti ihmetyttää, minkä takia pitää koittaa nähdä niin helvetin kova vaiva oikeuttamaan oma sähköTUPAKOINTIsi? Electronic cigarette on suomennettu jo, sähkötupakaksi. Tupakka se ei ole, mutta kyllä se kovin vahvasti siihen liittyy.

     
     
  6. #86

    Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Pointtini on siis se, että koko nimiasia on täysin irrelevattia. Nimen takia ei mitään kielletä. Pitäisi keskittyä sähkötupakka-aiheisiin tutkimuksiin ja tuloksien levittämiseen. Taitaa olla niin, että jonkun pitää todistaa sähkötupakoinnin haitattomuus vs. virainomaisten todistaa sen haitallisuus. Todistusvelvollisuus lienee meillä. Eikä kukaan meistä edes vielä tiedä kuinka haitallista koko touhu todellisuudessa on.

     
     
  7. #87
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    24

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Sähkötupakka, sähkösavuke jne. Kaikki hyviä nimiä. Tällä kuitenkin imitoidaan tupakointia, turha sitä on kieltää. Itse koitan olla puhumatta "polttamisesta" koska mitäänhän ei pala. Höyrytän, laite on sähkötupakka.

     
     
  8. #88
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    18

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ko2610 Näytä viesti
    UGH! Vanttila on puhunut. Valitettavasti tuollaisella asenteella ei edistetä asiaa höyryttelijöiden kannalta. Puhu sitten tekopyhyydestä, kun saat sitä nokkosen näköistä tavaraa helpommin kuin nikotiininestettä!
    Tupakkateollisuus pitää kyllä huolen siitä , että tupakkaa, savukkeita, röökiä, syopäkääryleitä (luuposen sanoin pillua) jne. ei totaalikielletä ihan kädenkäänteessä. Höyryttelyn suhteen asia on aivan toinen: päättäjät voivat siirtää sen lokerosta toiseen ilman, että poljetaan kenenkään muun kuin pienen höyryttelijän etua ja hups, sehän onkin täysin kielletty tässä maassa.
    Jos sun, tai jonku muun, mieli on niin yksinkertainen, että se ei osaa prosessoida tietoa ja vetää omia johtopäätöksiä, niin olen pahoillani.
    Ajattelin tätä asiaa lähinnä päättäjien kannalta, kuten varmaan olet huomannut niin kokoajan tupakointiin liittyviä lakeja kiristetään. Köysi kaulalla se vaan kiristyy kiristymistään. Ja jos tämäkin härpäke rinnastetaan sitten tupakkaan niin sama on kohtalo. Siksi pitäisin ne erillään toisistaan.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Ikäni on 23 vuotta. Sinulla se taitaa olla sieltä spektrin toisesta päästä, kun noin kovin vanhoillinen tunnut olevan? Sinun asenteesi tässä kovasti ihmetyttää, minkä takia pitää koittaa nähdä niin helvetin kova vaiva oikeuttamaan oma sähköTUPAKOINTIsi? Electronic cigarette on suomennettu jo, sähkötupakaksi. Tupakka se ei ole, mutta kyllä se kovin vahvasti siihen liittyy.
    Itse olen 21, eli ei ihan sieltä vanhimmasta päästä Ja tiedä sitten millä tavalla vanhoillinen, eipä noita rajoituksia tupakin suhteen juurikaan 10vuotta sitten ollut, toisinkuin nykyään.
    Minkälaista vaivaa se aihetuttaa että e-cigg suomennettaisiin höyrystimeksi/höyryttimeksi tai joksikin muuksi kuin sähkö/e tupakaksi?
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    jonkun pitää todistaa sähkötupakoinnin haitattomuus vs. virainomaisten todistaa sen haitallisuus. Todistusvelvollisuus lienee meillä. Eikä kukaan meistä edes vielä tiedä kuinka haitallista koko touhu todellisuudessa on.
    Tästä olen täysin samaa mieltä. Asia on huomattavasti tärkeämpi kuin kyseisen vekottimen nimi!

    Sry offtopic. Nyt loppu tämä jauhaminen. Kiitos ja anteeks, ei mitään henkilökohtaista!

     
     
  9. #89
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Meni väärään ketjuun..

     
     
  10. #90
    Höyrykonkari foxterrier's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    161

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Jo ekalla sivulla ol kaks hyvää ehdotusta mikkä sopis suomenkieleen ilman negatiivista painotetta, poun vapo ja e-mikan eekkari... mää jaksanu lukee koko ketjua läpi ku jaksa pähkäillä tein hifistelyä.
    En myönnä enkä kiellä, päinvastoin..


     
     
  11. #91
    Höyrykonkari foxterrier's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Heinola
    Viestit
    161

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kmb Näytä viesti
    Ajattelin tätä asiaa lähinnä päättäjien kannalta, kuten varmaan olet huomannut niin kokoajan tupakointiin liittyviä lakeja kiristetään. Köysi kaulalla se vaan kiristyy kiristymistään. Ja jos tämäkin härpäke rinnastetaan sitten tupakkaan niin sama on kohtalo. Siksi pitäisin ne erillään toisistaan.
    Jebs, ja siks pitäis keksiä vehjeelle nimi mihkä populistit ei voi viitata malliin TUO TUPAKKA -
    En myönnä enkä kiellä, päinvastoin..


     
     
  12. #92
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    3

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Eiköhän kiskota kaikki Ehorkkaa
    Parempi virsta väärään, kuin varsta vaaraan.

     
     
  13. #93
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Minusta vanttila on oikealla asialla nimeämishysteriaa kritisoidessaan.

    Nämä laitteet ovat kuitenkin ensisijaiselta käyttötarkoitukseltaan nikotiinikorvaushoitolaitteita, joten ne liittyvät - halusimme tai emme - erittäin voimakkaasti poltettaviin vastineisiinsa.
    Koko marginaalikulttuuri ja siihen liittyvä teollisuus olisi jäänyt syntymättä ilman sitä, minkä ne korvaavat.

    Jos yritetään luoda absoluuttista me ja nuo vastakkainasettelua, unohtuu helposti koko homman ydintarkoitus.
    Tässä valossa uuden nimeäminen vanhaa vastaavaksi voi olla enemmän positiivinen asia, kuin täyden pesäeron luominen.

    Kaikenkaikkiaan tärkeämpää kuin itse nimen vaikutus, on nimen kantamien assosiaatioiden vaikutus. Assosiaatioita ei luoda pienillä keskustelufoorumeilla, kuten assosiaatioita ei luoda kapakan nurkkapöydässäkään. Niihin voi yrittää huutamalla vaikuttaa, mutta sillä tuskin luodaan muita assosiaatioita kuin huutajiin kohdistuvia negatiivisia sellaisia.

    -----------

    Toisin sanoen, jos sen nimi sisältää tupakan, savukkeen tai röökin, se on helpompi tupakoivalle.
    Jos se on joku eekkari tai höyryvänkytin, se on täysin outo ja uusi.

    Kaikkihan me tiedämme, että uusi ja ihmeellinen pelottaa keskimäärin enemmän kuin kiinnostaa. Ihan oikeasti.

     
     
  14. #94
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    118

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti

    höyryke (vs. savuke)
    +1
    &quoton't follow leaders, watch your parkin' meters."
    -Bob Dylan-

     
     
  15. #95

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Kyllä mä komppaan vanttilaa tässä asiassa, on aivan sama millä nimellä täällä foorumilla "tätä" kutsutaan kun se rinnastetaan kuitenkin tupakkaan päättäjien osalta. Suuri osa päätöksistä tulee jo EU:sta, ei pelkästään täällä pyörivien kukkahattujen suusta, koomista olisi jos joku EU-parlamentissa alkaisi ääkkösiä sisältäviä e-savuke foorumin ehdotuksia latelemaan muille..!!

    Välihuomautus: johan ne päättää meidän kurkkujen käyryydestäkin..=)

    Mutta mitäpä jo päästäisiin yhteisymmärrykseen sähkötupakan nimestä, mitä sitten sen jälkeen, aletaanko spämmätä päättäjien ja lehtien toimittajia vain käyttämään "sitä" sanaa..?

    Päästäänkö edes yhteisymmärrykseen nimestä, jo yhden paidan logosta kaikki huusi eri versiotaan..!!

    Nuuska: siinä ei ole polttamista, imenistä tai sauhua kuvaavaa olevaa synomyyniä, se vain on siellä huulessa, mutta se rinnastetaan tupakkaan ja siksi kielletty, en tosin ymmärrä miksi, itse en silti käyttäisi..!

    BTW... lasten shamppanjat, leikkikuohuviinit, juhjajuomat ja lakupiiput on myös kieltojen alla, miksi..? kenties rinnastetaan johonkin..!!

     
     
  16. #96

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Mielelläni kuulisin sivuston ylläpitäjän kommentin asiaan, wayback machinea katsoin niin aika samaa juttua on ollut, asialinjaa oikeilla nimillä jo vuosia.
    Nyt huudetaan jo uutta nimenkäyttöä, muuttuuko domainkin..?

    "2003: The electronic cigarette is first developed in Beijing, China by Hon Lik, a 52 year old pharmacist, inventor and smoker. He invents the device after his father, also a heavy smoker, dies of lung cancer. The company Lik worked for, Golden Dragon Holdings, developed the device and changed their name to Ruyan, which means "like smoke.""

     
     
  17. #97
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    haha. viihdettä. kiva kun heittelette, totuus ei muutu.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  18. #98
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    634

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    *heittää luuposta jägerbombilla* The truth is out there!

     
     
  19. #99
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    haha. viihdettä. kiva kun heittelette, totuus ei muutu.
    Ja totuus on...

     
     
  20. #100

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Koska Suomi on pikkuamerikka, on se tietysti PV ( jo esitetty ), eli personal vaporizer, suomeksi HH, eli henkilökohtainen höyry(s)tin, tai tuttavallisesti hönkkäri, Jos ei käy,
    olkoon sähkötupakka.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •