Sivu 4 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 208

Aihe: Sähkötupakkalaitteen nimi?

  1. #61

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Oisko se näin yksinkertainen E- ~avuke tuo laine markkeeraa S-kirjainta , eli logo ois tuttu vain pienellä muunnoksella ,vai tuleeko siittä noin huonoja assosiaatioita väelle

     
     
  2. #62
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    899

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Savua tulee savukkeesta.
    Höyryä tulee höyrykkeestä.

    Höyryn synonyymi on vissiin onka (onkapannu=höyrypannu).

    Meniskö sitä sitten onka(lo)lle?


    Savuttajäsen nro 66

     
     
  3. #63
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Ilman sen enempää pohdintaa, kun tätä härveliä on "joutunut" esittelemään yhdelle jos toiselle olen huomannut, että "tupakka" sanan välttäminen antaa laitteesta/toiminnasta positiivisemman kuvan. Omaan käyttöön nimeksi on enemmin tai vähemmin vakiintunut termin "Nikotiinin höyrystin", josta jo asian tuntevien kesken käytän vain termiä "höyrystin." Asiaan perehtymättömienkin on helppo ymmärtää mitä puuhaan kun "otan höyryt." Pomon kanssa leikkimielisesti väännettiin kättä, että onko mulla nyt sit "tankin mittainen" tupakkatauko.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  4. #64
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Jos ongari tarkoittaa höyryalusta, niin miten olis ongaattori?

    Usvaattori?
    Usvalaattori?
    Usvain?
    ....kas vain.


    Ilmankostutin?


    öö..
    Höyräin?

     
     
  5. #65
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Vapo-nimitys on jo pidempään ollut hassiksenpiikittäjien käytössä tarkoittaen tuollaista hiukan toisenlaista vaporisaattoria. Vapon käyttöä voidaan myös kutsua höyryttelyksi tai vapotteluksi. Itse olen ihan sähköröökiksi kutsunut, mutta kyllä jotain lyhyempää nimitystä tarvittaisiin.

     
     
  6. #66
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    29

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Arktinen Pingviini Näytä viesti
    Vapo-nimitys on jo pidempään ollut hassiksenpiikittäjien käytössä tarkoittaen tuollaista hiukan toisenlaista vaporisaattoria. Vapon käyttöä voidaan myös kutsua höyryttelyksi tai vapotteluksi. Itse olen ihan sähköröökiksi kutsunut, mutta kyllä jotain lyhyempää nimitystä tarvittaisiin.
    Niin, kai se olisi parempi jos nimi olisi jokin muu kuin vapo, ettei tule helposti synonyymia kannabiksen käyttöön ja sitä kautta sitten kukkahatuille syy- yhteys keksiä kieltoja.

    Mites olis vaikka stiimeri (steamer) ?

     
     
  7. #67
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    20

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Näitä ehdotuksia läpikäytyäni höyrytin taitaisi olla se paras. Eikä tuossa sanassa ole viranomaisten silmää sairastavaa tupakka-sanaa.
    Stadin slangissahan tämä oitis muuntuisi hödeksi tai hötsyksi.

     
     
  8. #68
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    64

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Itse ihmettelen tuota pinttynyttä tapaa muuntaa izer-päätteet aattoriksi. Tulee joku alligaattori aina mieleen. Mielestäni oikea ja sitä paitsi paljon helpommin lausuttava käännös olisi atomisoija. Esimerkiksi syntikkahan on juurtunut kieleen syntetisaattori-nimellä, vaikka siitäkin voitaisiin ihan käyttää termiä syntesoija. Jos atomisaattorin tuollaisenaan kääntää englanniksi, niin sehän on jo muuttunut tyyliin muotoon atomizinger ja sellaista sanaa ei enää ole olemassakaan.

     
     
  9. #69

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Mun mielestä noi -soija päätteiset sanat on vaan huonoa suomen kieltä.

     
     
  10. #70
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vihti
    Viestit
    184

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Mutta sehän on sähköllä toimiva höyrystin niin miksi nimi ei voisi olla höyrystin ilman -soija, -izer ja muita päätteitä
    Peleon eGo-W, Joye eGo-t, 510-t. varalla M401

     
     
  11. #71
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    634

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jkaija Näytä viesti
    Mutta sehän on sähköllä toimiva höyrystin niin miksi nimi ei voisi olla höyrystin ilman -soija, -izer ja muita päätteitä
    Tämä on asiallisin tähän mennessä ja vielä oikeaa suomea.
    Voihan sillä olla vaikka mitä lempinimiä, mutta tässä olisi sellainen, jota voisi käyttää julkisuudessakin.

     
     
  12. #72
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    146

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Mä oon hiljalleen alkanut käyttämään jenkkiversiosta nopsakäännettyä "SV":tä (eli sähköinen vaporisaattori vs. PV=Personal Vaporizer). SV on silleen kanssa helppo, että siitä on helppo vääntää puhekielisiä versioita. Eli poistunpa tästä sävänderille!


    Nyt: Smok Vape Pen Plus
    Menneet: 510, eGo-T, eGo-VV, Megalodon, Oval V6, Bolt, eGo Twist, Lavatube Mini V1, SD Keyring, Buzz Pro, Sentinel, Vamo V5, eGo AIO, Vaporesso Swag, Eleaf iStick

     
     
  13. #73

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    About kaikki tän threadin ehdotukset on aivan naurettavan kuulosia, ei millään pahalla. Mikä ihme siinä sähkötupakassa on vikana? Olis aika teennäistä alkaa vinkumaan tuosta tupakkasanasta. Sähkötupakkana (electronic cigarette) se on luotu ja semmosena voi kans pysyä. Se ei ole tupakka, mutta tupakan vastine.

     
     
  14. #74

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    About kaikki tän threadin ehdotukset on aivan naurettavan kuulosia, ei millään pahalla. Mikä ihme siinä sähkötupakassa on vikana? Olis aika teennäistä alkaa vinkumaan tuosta tupakkasanasta. Sähkötupakkana (electronic cigarette) se on luotu ja semmosena voi kans pysyä. Se ei ole tupakka, mutta tupakan vastine.
    Samoilla linjoilla vanttilan kanssa siinä, että keinotekoiset "peitenimet" eivät kuulosta kovin vakavasti otettavilta jos ajatellaan vaikka "etujärjestön" nimiä:
    Suomen Vapottelijat ry
    Suomen Höyrystinliitto ry
    Höyryttelijät ry
    Elektro-inhalaattorin Ystävät ry

    Sähkötupakka on jo vakiintunut suomenkieleen, mutta siinä on tuo tupakka-viittaus, joka on vähän harhaanjohtava: "Tupakointi kielletty".

    Sähkösavuke on enemmän suora käännös e-cigistä, siinä taas tuo savu-viittaus menee pieleen: "Joo, tän nimi on savuke, mutta höyryähän tää vaan on...". Mun ääni menee silti sähkösavukkeelle.


    On tää vaikeeta, kun ei keksitä edes harrastuksellemme nimeä ja samaan aikaan meitä mustamaalataan joka mediassa...

     
     
  15. #75
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    634

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    About kaikki tän threadin ehdotukset on aivan naurettavan kuulosia, ei millään pahalla. Mikä ihme siinä sähkötupakassa on vikana? Olis aika teennäistä alkaa vinkumaan tuosta tupakkasanasta. Sähkötupakkana (electronic cigarette) se on luotu ja semmosena voi kans pysyä. Se ei ole tupakka, mutta tupakan vastine.
    Muuten olisin samaa mieltä, mutta kaiken maailman taliaivojen mielestä tupakka on niin paha sana, että sitä pitää vastustaa periaatteesta.

     
     
  16. #76

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ko2610 Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    About kaikki tän threadin ehdotukset on aivan naurettavan kuulosia, ei millään pahalla. Mikä ihme siinä sähkötupakassa on vikana? Olis aika teennäistä alkaa vinkumaan tuosta tupakkasanasta. Sähkötupakkana (electronic cigarette) se on luotu ja semmosena voi kans pysyä. Se ei ole tupakka, mutta tupakan vastine.
    Muuten olisin samaa mieltä, mutta kaiken maailman taliaivojen mielestä tupakka on niin paha sana, että sitä pitää vastustaa periaatteesta.
    Kyllä se sähkö-etuliite takaa sen, että jokainen näistä taliaivoista kysyy vielä erikseen, että mistä on kyse.

     
     
  17. #77
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Tänää yks kollega töissä heitti hyvän, sanoi lähtevänsä "nortille" ja kuittaili samaan hengenvetoon mulle, että jätkä lähtee "nörtille"
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  18. #78
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?


    höyryke (vs. savuke)
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  19. #79
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    18

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ko2610 Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    About kaikki tän threadin ehdotukset on aivan naurettavan kuulosia, ei millään pahalla. Mikä ihme siinä sähkötupakassa on vikana? Olis aika teennäistä alkaa vinkumaan tuosta tupakkasanasta. Sähkötupakkana (electronic cigarette) se on luotu ja semmosena voi kans pysyä. Se ei ole tupakka, mutta tupakan vastine.
    Muuten olisin samaa mieltä, mutta kaiken maailman taliaivojen mielestä tupakka on niin paha sana, että sitä pitää vastustaa periaatteesta.
    Kyllä se sähkö-etuliite takaa sen, että jokainen näistä taliaivoista kysyy vielä erikseen, että mistä on kyse.
    Ja jos ei kysy niin mahtaa ajatella notta nykyäänkö niitä tupakanpuruja sähköllä savutellaan huiviin.

    Vanttilan kaaliin ei tunnu vain menevän tuo, että sanat tupakka ja savuke ovat termeinä jo niin negatiivisia nyky-yhteiskunnassa ja näiden käyttöä tulisi siksi mielestäni myös välttää tästä laitteesta puhuttaessa ettei tätä kyseistä höyrystintä rinnasteta millään lailla analogisen tupakan poltteluun PISTE

     
     
  20. #80

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Jos sun, tai jonku muun, mieli on niin yksinkertainen, että se ei osaa prosessoida tietoa ja vetää omia johtopäätöksiä, niin olen pahoillani. Minä olen sitä mieltä, että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, eikä koitella kehitellä naurettavan kuuloisia naamiointitermejä, joita käytetään korkeintaan lapsille puhuttaessa. Miten se höyrystin eroaa sähkötupakasta? -tupakka sentään viittaa johonkin lailliseen, yksinkertaisempi mieli assosioi höyrystimen huumeisiin.

    Vituttaa tämä tekopyhyys, aivan kuin tupakka nyt olisi maailman kauhein asia.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •